TYP - Výměna palivového filtru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: TYP - Výměna palivového filtru
, ten obrázok mi je povedomý...
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
- Reklama
Re: TYP - Výměna palivového filtru
No moze byt, nechcelo sa mi to fotit... ked som to mal zlomene stejne...Matto píše: , ten obrázok mi je povedomý...
Fiat 126P 650E rv.88 --- Punto Mk1 1,1 55s rv.98
http://yfrog.com/mu48148578jx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yfrog.com/mu48148578jx" onclick="window.open(this.href);return false;
- zokot
- Znalec
- Příspěvky: 828
- Registrován: 10 úno 2008, 00:31
- Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: TYP - Výměna palivového filtru
Já jsem tu rezavou pásku nahradil stahovacími plastovými páskami - snadno se přestřihnou a filtr je volnější. Do filtru mi vedou taky ty černé hadice, ale na konci nich už někdo nasadil gumovou hadičku co se jen na filtru zapáskuje. Jen kdyby ty pásky nekorodovaly - nejvíc zdržuje to sundání tý pásky.
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
Fiat GP 1.9 (2006)
Re: TYP - Výměna palivového filtru
Nevíte z JAKÉHO PLASTU je ten KRYT čerpadla udělanej? Polypropylen?
V tom bazénku mi mlží benzin, takže bych tu vlasovou trhlinu potřeboval zalepit, zatmelit, zatavit (ale to asi těžko, je to mezi hranami).
Nějaká rada čím to zalepit?
V tom bazénku mi mlží benzin, takže bych tu vlasovou trhlinu potřeboval zalepit, zatmelit, zatavit (ale to asi těžko, je to mezi hranami).
Nějaká rada čím to zalepit?
Re: TYP - Výměna palivového filtru
Tie dva cudliky co stlacas maju na konci take kolecko a to tam tesni vsetko. Ziadne ine tesnenie tam nieje pokial viem. Ja som mal pri filtry nahradne tie srandy s tymi cudlikmi co idu do koncoviek hadic... no zatial som ich nemenil. Ale tesnit by ti to malo dobre
PS. prikladam obrazok ako sa to ulomi, ked sa neodpoji ta hadicka pred vymenou filtra... mne sa to tiez podarilo urvat
Přílohy:
cerpadlo1.jpg
Tak jsem našel co jsem hledal:-)Nastudoval jsem,teď to jen provést:-)
PS. prikladam obrazok ako sa to ulomi, ked sa neodpoji ta hadicka pred vymenou filtra... mne sa to tiez podarilo urvat
Přílohy:
cerpadlo1.jpg
Tak jsem našel co jsem hledal:-)Nastudoval jsem,teď to jen provést:-)
Punto MK1 palivové čerpadlo
Ahojte, nevíte někdo, jestli by šlo do Punto MK1 60 1.2 44kW (r.v. 1997) dát palivové čerpadlo z Fiat Punto 1.7td, r.v.1994 ?
Podařilo se mi při výměně palivového filtru mírně nalomit ten nástavec na palivovou hadičku (jak jsem viděl ve fórech, nejsem zdaleka sám), tak sháním jiné, i použité. Opravit to asi jen tak nejde, tak hledám. Nevím proč tam jsou ty "nástavce" z plastu, proč to neudělali z kovu...
Původně jsem myslel, že by se třeba dal vyměnit jen ten horní díl palivového čerpadla, co má ty trubičky na hadice, ale asi je to vcelku, nijak zvlášť nekoupitelné, že? Nebo jestli bych někde sehnal třeba mosazné trubky na jedné straně se závitem, do čerpadla udělal vnitřní závit a našrouboval. Ale nemám, kdo by mi toto udělal. Jestli by to vůbec tak fachčilo.
Jinak nevíte jestli je někde postup výměny palivového filtru v Puntu 1.2, nejlépe krok za krokem a třeba i s obrázky?
Mj. dají se někde sehnat i ty "slabostěnné" palivové hadičky, co tam vedou, třeba i s těmi koncovkami "rychlospojkami"? Ty hadičky všude mají jen silnostěnné.
Předem díky všem zkušenějším a znalejším za odpovědi a reakce, J.
Podařilo se mi při výměně palivového filtru mírně nalomit ten nástavec na palivovou hadičku (jak jsem viděl ve fórech, nejsem zdaleka sám), tak sháním jiné, i použité. Opravit to asi jen tak nejde, tak hledám. Nevím proč tam jsou ty "nástavce" z plastu, proč to neudělali z kovu...
Původně jsem myslel, že by se třeba dal vyměnit jen ten horní díl palivového čerpadla, co má ty trubičky na hadice, ale asi je to vcelku, nijak zvlášť nekoupitelné, že? Nebo jestli bych někde sehnal třeba mosazné trubky na jedné straně se závitem, do čerpadla udělal vnitřní závit a našrouboval. Ale nemám, kdo by mi toto udělal. Jestli by to vůbec tak fachčilo.
Jinak nevíte jestli je někde postup výměny palivového filtru v Puntu 1.2, nejlépe krok za krokem a třeba i s obrázky?
Mj. dají se někde sehnat i ty "slabostěnné" palivové hadičky, co tam vedou, třeba i s těmi koncovkami "rychlospojkami"? Ty hadičky všude mají jen silnostěnné.
Předem díky všem zkušenějším a znalejším za odpovědi a reakce, J.
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 250
- Registrován: 17 bře 2011, 21:40
- Bydliště: Bernartice(near Písek)
Re: Punto MK1 palivové čerpadlo
To si radši sežeň na vrakáči starší čerpadlo i s tím plastem a vyměň si jen to samostatné čerpadlo. Já mám jeden ten plast navíc, ale nechávám si ho, kdybych to náhodou zlámal taky.
Jinak filtr je práce na 10 minut. Najdeš ho před pravým zadním kolem, jsou tam takový plastový spojky, takže smáčkneš a hadičky jen vytáhneš. Ten filtr je v plastový objímce, já jí ucvak a nahradil elektrikářskou stahovačkou. Jen ho musíš dát správně, ale je na něm šipak, to se snad nedá splést.
Jen nevím, jestli se nedělalo víc typů těch filtrů, ale to by se snad mělo lišit rokem výroby nebo motorem, takže by jsi měl koupit správný...
Jinak filtr je práce na 10 minut. Najdeš ho před pravým zadním kolem, jsou tam takový plastový spojky, takže smáčkneš a hadičky jen vytáhneš. Ten filtr je v plastový objímce, já jí ucvak a nahradil elektrikářskou stahovačkou. Jen ho musíš dát správně, ale je na něm šipak, to se snad nedá splést.
Jen nevím, jestli se nedělalo víc typů těch filtrů, ale to by se snad mělo lišit rokem výroby nebo motorem, takže by jsi měl koupit správný...
G1-->Punto(Prodáno)-->Corsa
Re: Punto MK1 palivové čerpadlo
Díky za reakci, mrknu ještě po vrakáčích. Několik jsem jich kontaktoval přes mail a bohužel nemají. Nevíte někdo, jestli se nedá někde v prodejně koupit jen ten horní plastový díl samostatně?
J.
J.
Re: Punto MK1 palivové čerpadlo
Samotný vršek bude problém sehnat nový v obchodě.Asi jen ten vrakáč.
Jsem toto téma začal sledovat páč mi Puňtík občas,ale opravdu zatím jen občas na teplý motor nenastartuje točí točí startérem a nic až napotřetí se chytne.Jinak na studený motor startuje napoprvé a bez problému.Vyměním preventivně palivový filtr,ale ten starý od Mannu je tam dva roky a má dvacet tisíc najeto.Známý mi poradil abych zkontroloval hadičky a hlavně tu zpětnou.Inu uvidím .
Jsem toto téma začal sledovat páč mi Puňtík občas,ale opravdu zatím jen občas na teplý motor nenastartuje točí točí startérem a nic až napotřetí se chytne.Jinak na studený motor startuje napoprvé a bez problému.Vyměním preventivně palivový filtr,ale ten starý od Mannu je tam dva roky a má dvacet tisíc najeto.Známý mi poradil abych zkontroloval hadičky a hlavně tu zpětnou.Inu uvidím .
Fiat Punto 60 SX, r.v. 1997, 3dv., French Exports
http://another.rajce.idnes.cz/Punto
http://another.rajce.idnes.cz/Punto
Re: Punto MK1 palivové čerpadlo
opravoval jsem to tak že tu ulomenou trubičku jsem zkratil až nadoraz a místo ní vlepil dovnitř epoxidovým lepidlem kousek mosazné trubičky, místo umělohmotné hadičky jsem dal gumovou a stáhnul páskou
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Punto MK1 palivové čerpadlo
Dobrý tip, díky. Už mám objednané nové čerpadlo, tak až tamto vyndám, zkusím ho tak opravit a když se povede, nechám pro případ jako záložní. Na to epoxidové lepidlo benzín nemá negativní vliv, nepovolí to?liborko píše:opravoval jsem to tak že tu ulomenou trubičku jsem zkratil až nadoraz a místo ní vlepil dovnitř epoxidovým lepidlem kousek mosazné trubičky, místo umělohmotné hadičky jsem dal gumovou a stáhnul páskou
Jinak ten paliv. filtr jsem ještě úplně nevyměnil, podařilo se mi to nalomit když jsem to zkoušel a hýbal jsem s ním. Včera jsem na to ještě koukal a zjistil jsem, že vyndat ten starý nebude jen tak. Vůbec mi nejdou nikde nijak stlačit ty plastové spojky a nejdou stáhnout z toho filtru. Nejsou to ty stejné, jako např. na tom čerpadle, tam to jde super. Obě jsou umělohmotné, ale jedna, ta k motoru, je normálně kulatá (nejde ani protočit, ani stáhnout) a ta druhá, co vede směrem k čerpadlu, je do pravého úhle, jako kolínko, a její koncovka nasazená na filtru je čtverhraná a protáčí se, ale nejde mi nijak stlačit a uvolnit a stáhnout. Nemáte s tímhle někdo zkušenosti a nějaké triky? Bojím se, že když hadičky ucvaknu, pak to bude k čerpadlu příliš napnuté a bůhví jestli by to vyšlo.
Díky J.
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 250
- Registrován: 17 bře 2011, 21:40
- Bydliště: Bernartice(near Písek)
Re: Punto MK1 palivové čerpadlo
Tohle si pročti, přesně jak jsem říkal, ty budeš mít asi ten druhý typ filtru... https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... 99&start=0
Já to měl jednoduchý, jen jsem trošku víc stlačil ty spony a normálně stáhl ty hadičky...
Já to měl jednoduchý, jen jsem trošku víc stlačil ty spony a normálně stáhl ty hadičky...
G1-->Punto(Prodáno)-->Corsa
Re: TYP - Výměna palivového filtru
Ahoj, jen se chci zeptat, jestli se ti povedly nějak tehdy před lety stáhnout ty koncovky z paliv. filtru (to kolínko a to druhé)? Mám asi to samé (ty odkazy na tvoje fotky jsou už nefukční, tak odhaduji, že je to to samé) a nevím jak na to, nejde mi to nějak stáhnout. To kolínko se aspoň protáčí, nějaká vůle tam asi bude, ale ta druhá strana se ani nehne. Hadici k čerpadlu mám jen tak tak, tak něvím kdybych to u těch svorek odříznul, jak by to vyšlo.Milsn píše:Čau. Máte někdo zkušenost s výměnou palivovýho filtru? Chci dát novej, protože stávající je asi původní. Nevím jak odjistit to kolínko na přívodu do filtru a jak odpojit ten druhej konec. Každej je trochu jinej. Nerad bych to urval a přidělal si práci. Na fotkách je novej s takovýma plastovýma kleštinama - tak mi to prodali na Punto a na první fotce je ten na autě.
Díky J.
Re: Punto MK1 palivové čerpadlo
Díky, to asi bude to samé. Pozeptám se i tam. J
Re: Punto MK1 palivové čerpadlo
Tak se dnes povedlo, filtr vyměněn, čerpadlo taky. Na té "kolínkové" čtvercové spojce jsou na dvou protilehlých stranách zapuštěné dva úplně ploché odjišťováky, které původně díky pořádnému zasrání nebyly vůbec znatelné, navíc jsou zapuštěné do té stěny spojky, takže na omak nenahmatelné, žádné výstupky. Po odjištění ještě trocha síly pro stažení a bylo to. Na druhé straně nic nepomohlo, tak šmik hadičku a natáhnout na filtr a zajistit svorkou.
Čerpadlo šlo vyměnit bezvadně, akorát povolit tu velkou převlečnou matici, která ho v díře drží dalo trochu víc času a námahy. Člověk se bojí, jelikož je taky z plastu, aby nepraskla. No a pak dalo práci ji tam zas našroubovat, závit má sice velký, ale pořád to přecvakávalo přes závit. Pak mě ale přítelkyně přestala pozorovat, asi se jí nelíbilo mé občasné klení, a najednou to šlo.
Taky jsem ty vývody na hadičky natočil tak, aby byly spíš ve směru těch hadiček a napětí už není takové a hlavně se nesnaží "lámat" ty vývody moc do úhlu.
Projeto a vše fachčí jak má, nikde nic neteče, nestříká. Konečně zas můžu na silnice....
Ještě jednou všem moc díky za rady a tipy, super fórum, díky díky J.
Čerpadlo šlo vyměnit bezvadně, akorát povolit tu velkou převlečnou matici, která ho v díře drží dalo trochu víc času a námahy. Člověk se bojí, jelikož je taky z plastu, aby nepraskla. No a pak dalo práci ji tam zas našroubovat, závit má sice velký, ale pořád to přecvakávalo přes závit. Pak mě ale přítelkyně přestala pozorovat, asi se jí nelíbilo mé občasné klení, a najednou to šlo.
Taky jsem ty vývody na hadičky natočil tak, aby byly spíš ve směru těch hadiček a napětí už není takové a hlavně se nesnaží "lámat" ty vývody moc do úhlu.
Projeto a vše fachčí jak má, nikde nic neteče, nestříká. Konečně zas můžu na silnice....
Ještě jednou všem moc díky za rady a tipy, super fórum, díky díky J.