Multiair s LPG
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Multiair s LPG
Zdravím všechny přítomné,tak mám za sebou prvních pár km s LPG na multiairu 1.4 , 99 kw a musím říct že zaím spokojenost. Teď bude pár dní testování než naskáču 3000 km a pak na sladění znovu. Musím říct že necítím nějak zvlášt ztrátu výkonu takže jsem zvědav na spotřebu. Dám vědět co a jak
- Reklama
Re: Multiair s LPG
Tak po 14 000 km s LPG jsem se dostal na spotřebu 8 litru plynu na 100 km a cenu 1,4Kč /Km s tím že auto nešetřím a jezdím 100-130 normálně bez okolků. Problémy nenastaly i když ve Fiatě po čr tvrdily že nejsou schopni LPG namontovat na Multiair tak já jezdím a mechanik řekl že to bylo jednodušší jak starý turbo motor Jsem naprosto spokojen a dojezd na 52l bombu 500-550 km dle jizdy. Mám doma ještě Cromu a spotřeba 6,5 kombinovaná je někde okolo 2,4 na km a tak bude za rok investice do plynu zaplacena
Máte li někdo nějaké dotazy tak pište rád odpovím
Máte li někdo nějaké dotazy tak pište rád odpovím
Naposledy upravil(a) lukynen dne 01 čer 2013, 21:48, celkem upraveno 1 x.
Re: Multiair s LPG
kde ti to robili kolko to stálo aký splyňovač tam máš
Re: Multiair s LPG
Ahoj kolego ,nechal jsem to udělat přímo ve fiatu a systém Tartariny s velkou 52l bombou. Dneska mám 34 000 na plynu a super. Nestál jsem jen jsme dvakrát odladily po cca 4000 a jinak perfekt. Směšovač přímo ti neřeknu ,bo to nevím a cena na 1,4 16V 135 PS byla 27 000,- kč.
Re: Multiair s LPG
Ahoj. Mas tam valcovu nadrz, alebo toroid ? Raz pises ze 59, potom 52 litrov, obidve sa mi zda dost na punto.
Mam bravo2 1,4 16 90PS, BRC so 47litrovym toroidom a zmestim tam 38litrov po rapcanie ventilu. Chcel som nadrz do roviny s dnom kufra, tym padom 200mm vyska. Mohla byt 250mm, bol by ale mierny schod...
Inac priemernu spotrebu mam tiez 8litrov po 4500km, k tomu 0,5litra benzinu na startovanie, chodim aj dost kratkych tras. Na benzin to chodilo za 6,8 dlhodobo 40000. No je pravda, ze mi otazela noha trosku .
Mas aj primazavanie ventilov ? Toto ma specialne zaujima ci to robia origo vo fiate ? Mne montaznik odporucal JLM primazavanie, za 80 eur som to dal spravit, aj ked som neni uplne presvedceny o ucinku. Inac stalo to cele 1250 euro.
Mam bravo2 1,4 16 90PS, BRC so 47litrovym toroidom a zmestim tam 38litrov po rapcanie ventilu. Chcel som nadrz do roviny s dnom kufra, tym padom 200mm vyska. Mohla byt 250mm, bol by ale mierny schod...
Inac priemernu spotrebu mam tiez 8litrov po 4500km, k tomu 0,5litra benzinu na startovanie, chodim aj dost kratkych tras. Na benzin to chodilo za 6,8 dlhodobo 40000. No je pravda, ze mi otazela noha trosku .
Mas aj primazavanie ventilov ? Toto ma specialne zaujima ci to robia origo vo fiate ? Mne montaznik odporucal JLM primazavanie, za 80 eur som to dal spravit, aj ked som neni uplne presvedceny o ucinku. Inac stalo to cele 1250 euro.
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Re: Multiair s LPG
Promiň kolego, v první zprávě jsem to napsal špatně. Mám toroid a zvýšenou bombu,tím pádem menší kufr cca o 10 cm na výšku,ale šlo mi o dojezd a né o kufr. Na to mám cromu Jinak spokojenost ,na plynu je ke dnešku 38 000 km a mám to bez přímazu,mechanik ve fiatě mi řekl že když je elektrické řízení sacích ventilu tak je to zbytečné. Nevím přesně a ukáže to jen čas
Re: Multiair s LPG
Podla mna to bude v pohode aj bez primazu, nechal som sa ukecat...
Fiat robi davno fabricke verzie CNG, LPG. Neverim, ze by robili iny material ventilov, resp. ich sediel. Zvlastne, ze tvoji montaznici argumentovali multiair riadenim sacich ventilov. Podla mna je saci ventil v pohode, preto je aj jedno ako ho ovladas, je predsa slusne chladeny nasavanou zmesou! Blbo na to bude urcite vyfukovy, ten dostava nahubu a tam to mazanie pocitam ze bude davno zhorene.
Zase za usetrene prachy za benzin kupis po case v pohode druhu hlavu, aj keby bol problem a si stale vysmiaty jak leco
Fiat robi davno fabricke verzie CNG, LPG. Neverim, ze by robili iny material ventilov, resp. ich sediel. Zvlastne, ze tvoji montaznici argumentovali multiair riadenim sacich ventilov. Podla mna je saci ventil v pohode, preto je aj jedno ako ho ovladas, je predsa slusne chladeny nasavanou zmesou! Blbo na to bude urcite vyfukovy, ten dostava nahubu a tam to mazanie pocitam ze bude davno zhorene.
Zase za usetrene prachy za benzin kupis po case v pohode druhu hlavu, aj keby bol problem a si stale vysmiaty jak leco
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Re: Multiair s LPG
Přímaz ventilů je na 100% na sací ventily,aby byly mazaný,v normálu je maže benzín a u plynu se dává přímaz.
Bylo mi řečeno ,že je to na tahání peněz za následný olej který musíš lít a cena přímazu je taky cca 2500,-
Jde prý o zaklepávání ventilu ale při dnešních materiálech nevím jestli je to stále aktuální zatím mám najeto dost na to že jsem přestavbu zaplatil vůci dieslu cca při 30 000 km a proti benzinu ,pokud bych jezdil tak cca 22 000km. Zatím spokojenost.
Bylo mi řečeno ,že je to na tahání peněz za následný olej který musíš lít a cena přímazu je taky cca 2500,-
Jde prý o zaklepávání ventilu ale při dnešních materiálech nevím jestli je to stále aktuální zatím mám najeto dost na to že jsem přestavbu zaplatil vůci dieslu cca při 30 000 km a proti benzinu ,pokud bych jezdil tak cca 22 000km. Zatím spokojenost.
Re: Multiair s LPG
Zdravim a dekuji za uzitecne informace.
Kolik mas najeto nyni a byly nejake komplikace - investice za tu dobu?
Kolik mas najeto nyni a byly nejake komplikace - investice za tu dobu?
Naposledy upravil(a) turbom dne 19 zář 2013, 22:15, celkem upraveno 1 x.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Multiair s LPG
tak dneska mám na palubáku 88 860 a na plynu cca 41 000 a nedělal jsem nic krom kontroly po 30000 s výměnou filtrů a práce cca 3000,už nevím přesně,musel bych prolézt faktůrky.
Jinak spokojenost jen si hledat rozumné LPG stanice s kvalitním plynem a cenou. Kupuji za 15,5 ale i za 17,8 to pak mění cenu za km dost rapidně.
Jinak spokojenost jen si hledat rozumné LPG stanice s kvalitním plynem a cenou. Kupuji za 15,5 ale i za 17,8 to pak mění cenu za km dost rapidně.
Re: Multiair s LPG
Ahoj sice mam jen starickej moturek 1.2 16v ale taky vse ok ale ktomu primazavani plni to vice funkci zalezi na konstrukci ale klasika podtlakove JLM bejva dost casto u lepsich dilen v cene a staci to ikdyz to multi bych daval elektronicke jinak neslouzi to jen k lepsimu mazani sacich to je az druhorade ale hlavnim ucelem je mazani vyfukovich a jejich chlazeni protze ty se zaklepavaj prave proto ze nejsou poradne ochlazeny pri vstriku lpg pak rychle vyschnou a tim se to jen zorsuje az se vymlati rozzhavene sedlo na tolik ze uz to netesni a uplne se to propece samo zalezi na kvalyte sedel a ventilu italeve natom ete nejso tak le zato cina atd to je jina jinak to primazavani je neco jako aditivum kdyz je montovano do stejneho vstriku jako lpg tak maze aj ten a cisti dale cisti aj saci potruby tedy hlavne jeho usti do valce a pak cekej valec od usazenin a podobne dale ho aj maze proste to nahrazuje vlastnosti benzinu ale ve vetsi mire protoze je to nato primo navrzeno dokonce se podbne u flashlube stejne dava aj jako aditivum primo do benzinu vse je tuv certifikovano a overeno ze to funguje a i jaam zusennost ze nez sem si to spravne zkalibroval tak ani ten motor nebyl tak tichej atd po spranem davkovani vse o mnoho lepsi to hlavne chybou servisu kde tvrdily asi 4x chudsi davky nez maj skutecne bejt a cena 550 na 10tis to me fakt nezere kdyz jezdim tez za 8 a to prevazne mesto nebo dalnice jinak na okrskach je to za 7 coz pri cene 16.30:-)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Re: Multiair s LPG
Ahoj kolego ,tvoje odpověd mě zajímá. Jakým způsobem se chladí ty výfukové ventily když máš přimazávání ventilů respektive sání ? Olej je vyvinut aby celý shořel a neničil katalizátor ,pokud se nepletu. Jestli můžeš tak mi napiš nějakou odpověď děkuji
Re: Multiair s LPG
Je to jednoduche pri nasati smesi vzduch lpg je vse suche a ohrte na teplotu motoru jenze s pridanim toho mazan nejenze je smes mastna le aj chladnejsi ten olej ihned prilne na povrch celeho spalovaciho prostoru kteri se tim ochladi a to i fyzikalnim jevem odparovani tedy predani energie to plati aj pro vyfukove ventyly ktere se schladi dale sice jak pises olej je navrzen tak aby shorel ale je tu jedna drobna vec shori jen pokud je rozptylen ve smesi jakmyle udela vrstvu na stene atd uz neshori celej ale jen urcita cast ktera se odpari proto i ten efekt mazani toho prostoru a dlouhodoba ochrana toto vse ma zanasledek lepsi chod a zivotnost a propo byly to prave navrzeno pro vyfukove ventyly protoze ty jedine sou vyce namahany teplejsimy spalynamy sacim je to fuk protoze presne proudi stale dost chladna smes a teplu. usi celyt jen v zavrenem stavu tedy ne jak u vyfukovych jo a ete jeden detail tento olej je navrzen tak ze si ho kat nesimne teoreticky ani kdybys ho tam lil po litrech protoze kat funguje na chemicke reakci urcitych latek ktere ale tento olej nema a nebo v tam omezenem mnozstvi ze to vubec nestihne zreagovat s kovy v katu tot tak asi vse ry za preklepy pysu to na tabletu v hokne
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Re: Multiair s LPG
Ahoj mohu se jenpoptat jak ste natom vy ze sveja puntikama a lpg ja zatim spokojenost ikdyz byly problemy ale ty nebyly spojeny s lpg zacinam dost uvazovat o prechodu na neco novejsiho a mozna aj abarth a rozhodne bych sel do lpg tak chci se poptat jak se zmenily vase zkusennosti a lavne km najezd bez primazu nebo aj snim on rozhodne neuskodi
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Re: Multiair s LPG
dneska nějakých 112 000 a v pohodě akorát do abartha dávat plyn,no nevím je to přece jen závoďák