ztráta výkonu po zahřátí

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

rusty
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 07 říj 2012, 16:59

ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od rusty »

Zdravím, mám punto 90 a za studena je motor celkem svižný a poměrně dobře akceleruje, ale po dejme tomu 10ti minutách jízdy už to není taková sláva a moc se mu nechce do otáček a akcelerace je slabá. Mám podezření na svíčky, protože posledně tam v servise dali nějaké podezřele levné (20kč/kus). Vím že je tu obsáhlé téma o svíčkách, jen potřebuji potvrdit jestli to může být nima.
Punto 90 1.6 Elx
Reklama
 

Uživatelský avatar
firo
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: 04 kvě 2013, 07:04
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od firo »

a zaclo to od te doby? jinak 20 za kus je hodne slabe jinak jaka znacka je tech svicek?
omar
Fiaťák
Příspěvky: 67
Registrován: 22 srp 2012, 19:19
Bydliště: Novojičínsko

Re: ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od omar »

coze 20kc za kus co to bylo za svicky nejaky hrbitovni?????
Fiat PuntoII 1,2 16V Sporting 59kw,automat,rv 2000 naštěsti je to auto od mojej roby,já používám Land Rover
rusty
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 07 říj 2012, 16:59

Re: ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od rusty »

nejsem si jistý jestli to začalo od toho jak je vyměnili, na faktuře je napsaný Champion B
Punto 90 1.6 Elx
Uživatelský avatar
Babis
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 319
Registrován: 04 říj 2012, 18:03
Bydliště: Sever

Re: ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od Babis »

tak to už byly jetý.. vyměň je
Fiat Punto 60sx '96
cinzano
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 261
Registrován: 19 dub 2011, 08:05

Re: ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od cinzano »

Jak ty svíčky po chvíli provozu vypadají - jsou šedé/hnědé/černé?
Jestli černé (což střílím od boku), mohl by to být snímač teploty motoru ev. jeho blbý kontakt.
stonepet
Fiaťák
Příspěvky: 151
Registrován: 27 čer 2006, 09:11
Bydliště: Ostrava

Re: ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od stonepet »

Něco svíčkách je tady: http://www.roadbook.cz/servis/svicky/" onclick="window.open(this.href);return false;
FIAT PUNTO 1.8 HGT 96kW/130 prodán po 10letech skvělé služby
rusty
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 07 říj 2012, 16:59

Re: ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od rusty »

No takže. Svíčky jsem tam dal NGK a vypadá to že je to trochu lepší. Na těch svíčkách byly usazeniny. Motor dost žere olej, tak usuzuji že to bude tím. Nicméně se objevil nový problém. Když je teplý motor, tak se občas stane, že když chci nastartovat, tak se startér zasekne a musím počkat nějakou minutku než točí normálně. Zacalo to dělat až teď jak se oteplilo.
Punto 90 1.6 Elx
Uživatelský avatar
firo
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: 04 kvě 2013, 07:04
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od firo »

no pokud motor papka olej tak u putnt nejvice trpi hlavy a ventily. a co se tyka setarteru bzuci a nebo jen cvakne?
rusty
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 07 říj 2012, 16:59

Re: ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od rusty »

žádné bzučení slyšet není
Punto 90 1.6 Elx
Uživatelský avatar
firo
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: 04 kvě 2013, 07:04
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od firo »

a cvakne ten starter alespon?
rusty
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 07 říj 2012, 16:59

Re: ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od rusty »

no hele, je to jak kdy... někdy jen cvakne a dál už nic, někdy udělá třeba půl otočky a sekne se.. a když ho trápím a držím zapalování, tak třeba po 2 sekundách udělá další otočku...
dělalo to i minulé léto, ale nebylo to tak hrozný, v servise mi řekli že to bylo kostrou, kterou údajně udělali novou, ale asi po týdnu co to bylo v servise s tím byl problém zase, nicméně se to dalo... v zimě se to nestalo ani jedinkrát, a teď jak je teplo je to čím dál horší (dnes jsem jel do hornbachu do drive in, vypl jsem tam motor, naházel zboží do kufru a pak to nešlo nahodit, stál jsem tam u toho čístých 10 minut než se uráčil startovat)... obecně se ten motor chová o dost hůř než v zimě (při přeřazování visí otáčky, na rozjezdy občas chcípne)

ps: ale ve většině případu se ten startér aspoň trochu pohne, asi jen 2x se stalo že jen cvakl
Punto 90 1.6 Elx
Uživatelský avatar
firo
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: 04 kvě 2013, 07:04
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od firo »

no asi uz budes mit slabe uhliky a nebo opotrebovanou kotvu (rotor starteru) musel bych to videt a to same i s otackami nejlepsi je si to poslechnout jinak pokud ti pomalu padaji otacky tak bud se podivej na podtlaky a od jedne hadicky je snimac podtlaku ktery upravuje predstih podle otacek a nebo take labda zase je lepsi to slyset.
odkud jsi?
rusty
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 07 říj 2012, 16:59

Re: ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od rusty »

tak ten startér dám nejspíš jednomu známému co má servis tady u mě za rohem ať na to koukne
vím o jedné hadičce (podtlaková), která je slušně popraskaná a "neodborně spravovaná" protože prý nemá žádnou důležitou funkci a motor běží i bez ní, jeden konec vede to škrtící klapky a druhý se napojuje do další hadice jiného průměru (je tam takový zvláštní spoj, kvůli kterému celá ta soustava hadiček stojí údajně asi 1k)... přímo na té hadičce ale žádný snímač není, ale je spojená s jednou, na které snímač je

už se mi to ani náhodou nechce dávat do onoho Fiat servisu, protože snad ani jednou neudělali nic pořádně
jsem z Brna
Punto 90 1.6 Elx
Uživatelský avatar
firo
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: 04 kvě 2013, 07:04
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od firo »

no jq jsem z ostravy a reknu ti muj punta vzivote nezazil fiat servis vse si delam sam a max diagnostiku to chodim za mojim znamym tim je punta je uplne v moji rezii tudis vim sam co jsem menil co ne a vim ze mam vse poctive tak jak to delam svyvm zakazniku tak i sobe. jinak co se tyka tveho probllemu tet si nejsem jisty zdali podtlakovky jsou vsechny spojene ale urcite nesmi byt porusena ani jedna z nich to ma za dusledek malou akceleraci, vetsi spotrbu a zda se jak kdyby jel a ri valce ale jede na vsechny. zkuz vzit a vymenit ty podtlaky kdyztak jak dodelam karosarinu na mem at zas muzu vyjet neni problem dojet a kouknout se ti na to radsi udelam vylet a pomuzu kdyztak napis do zprav.
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“