Zavaření výfuku u konc. tlumiče

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
ferokulda
Fiaťák
Příspěvky: 125
Registrován: 20 srp 2012, 00:27

Zavaření výfuku u konc. tlumiče

Příspěvek od ferokulda »

Zdravim.
Upadl mi výfuk přímo u koncového tlumiče (viz foto). Tlumič jinak vypadá v pořádku, máte někdo zkušenost, jestli to půjde zavařit (COčko máme). Že by se to nastavilo kouskem trubky většího průměru. Ten tlumič je prý opatřen nějakou hliníkovou vrstvou, ta by se musela v místě vaření odstranit (bruskou), přivařit to a nastríkat zase něčím ochranným?

Obrázek

Obrázek
Fiat Punto II, 1.2 8V, 44kW, r.v. 11/2001
Reklama
 

Uživatelský avatar
twolive
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 389
Registrován: 01 dub 2012, 12:01
Bydliště: Přerov

Re: Zavaření výfuku u konc. tlumiče

Příspěvek od twolive »

vubec nic nemusíš dělat rovnou vařit a pak jen povrchovou upravu (nějakou vypalovací barvu ) vše co tam je se stejně vypálí
punto cabrio 90 1,6 8v 65kw mpi
cinquecento 1.1 8v asi 50 kw mpi
punto gt .. 1,4 8v turbo
stavba cabrio 2,4 20v 96kw td
Pepik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 252
Registrován: 25 říj 2008, 17:48
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavaření výfuku u konc. tlumiče

Příspěvek od Pepik »

Jestli to máš ten originál tak se rozhodně vyplatí svařit než kupovat nový.Mě to taky takhle upadlo,ale já jsem koupil nový polský.A pro zajímavost jsem ten původní rozřizl.A nestačil jsem se divit,že měl uvnitř ještě jeden plášť z nerezu a ten byl jak nový.Ten polský je hlučnější,těžší,určitě nebude mít dva pláště a vydrží tak max.3 roky.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Uživatelský avatar
ferokulda
Fiaťák
Příspěvky: 125
Registrován: 20 srp 2012, 00:27

Re: Zavaření výfuku u konc. tlumiče

Příspěvek od ferokulda »

Zdravím.
Po delší době jsem se dostal ke spravení toho výfuku. Je to ještě originál celý v kuse. Takže u toho tlumiče udělám nějaké napojení. Výfuk je zvenku v celkem hezkém stavu, tak přemýšlím jestli ho celý něčím ošetřit? co by bylo nejlepší, žáruvzdorná barva, nebo hliník/zinek ve spreji?
Fiat Punto II, 1.2 8V, 44kW, r.v. 11/2001
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Zavaření výfuku u konc. tlumiče

Příspěvek od rossi »

Dával jsem vloni zinkový sprej a po zimě jak kdyby tam nic nebylo.Takže ja bych dal raději nějakou žar.vzdor barvu,a v silnější vrstvě.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2731
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Zavaření výfuku u konc. tlumiče

Příspěvek od liborko »

Já používám silikonovou stříbřenku na vysoké teploty,je to v takové malé piksličce tušim od balakomu,vydrží to mnohem déle než barva ve spreji
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
ferokulda
Fiaťák
Příspěvky: 125
Registrován: 20 srp 2012, 00:27

Re: Zavaření výfuku u konc. tlumiče

Příspěvek od ferokulda »

liborko: Ta tvoje barva odolává teplotám kolem 500 °C, není to málo? nevím teda, jakou má výfuk max. teplotu.
Fiat Punto II, 1.2 8V, 44kW, r.v. 11/2001
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2731
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Zavaření výfuku u konc. tlumiče

Příspěvek od liborko »

Musel bych se podivat na pixlu na kolik je to stupnu,ale nemam s tim problem,natiral jsem s tim i svody kde je teplota nejvyssi a drzi krasne. Kdysi jsem to strikal barvami ve sprejich jak stribrnymi tak cernymi a bylo to o nicem. Jestli si vzpomenu po praci tak se podivam popr.i vyfotim a pisnu
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
ferokulda
Fiaťák
Příspěvky: 125
Registrován: 20 srp 2012, 00:27

Re: Zavaření výfuku u konc. tlumiče

Příspěvek od ferokulda »

OK. Já už jsem před několika týdny koupil nějakou žáruvzdornou barvu v plechovce od Alkytonu, je to taky nějaká silikonová a je do 750 °C, tak snad vydrží. Dneska jsem s ní natřel první vrstvu, tak přemýšlím jestli mám dávat i druhou?
Fiat Punto II, 1.2 8V, 44kW, r.v. 11/2001
Uživatelský avatar
Jezdec
Znalec
Příspěvky: 609
Registrován: 04 čer 2011, 16:46
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Zavaření výfuku u konc. tlumiče

Příspěvek od Jezdec »

Podívej se na ostatní spoje na výfukovém potrubí. Určitě jsou taky rezavé a vadí ti to? Nebo pokud ano tak to natři celé :wink:
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Uživatelský avatar
ferokulda
Fiaťák
Příspěvky: 125
Registrován: 20 srp 2012, 00:27

Re: Zavaření výfuku u konc. tlumiče

Příspěvek od ferokulda »

Tak moc spojů tam není, celý výfuk je v kuse. Někde samozřejmě povrchová rez je, tu jsem mechanicky odstranil a odrezil. Včera jsem už celý výfuk jednou vrstvou natřel, ale přemýšlím, jestli se u vypalovacích barev můžou dávat dvě vrstvy?
Fiat Punto II, 1.2 8V, 44kW, r.v. 11/2001
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavaření výfuku u konc. tlumiče

Příspěvek od peta.smolik »

Já vejfuk natírám skoro celej (kam došáhnu) každej rok barvou na radiátory nebo co je zrovna po ruce...
PS: tomu vejfuku to ale vůbec nevadí a rezne stejně :lol:
Jen rada: až budeš kupovat novej, nekoukej na to kde je vyrobenej, Polsko, Itálie, Rumunsko, Srbsko to je fuk ale čím těžší bude tím dýl vydrží
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Uživatelský avatar
ferokulda
Fiaťák
Příspěvky: 125
Registrován: 20 srp 2012, 00:27

Re: Zavaření výfuku u konc. tlumiče

Příspěvek od ferokulda »

A jak se potom provádí vypálení barvy? Na plechovce píšou postupně zahřát na 150 °C. Nechám to tedy chvíly běžet na volnoběh a pak se mám jít projet, nebo to nechat na volnoběh a pak chcípnout a nechat vychladnout?
Fiat Punto II, 1.2 8V, 44kW, r.v. 11/2001
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavaření výfuku u konc. tlumiče

Příspěvek od peta.smolik »

Já to vždycky natíral když byl ještě vlažnej a když sem si s tím dával tu práci nechal sem to auto přizvedlý a nechal běžet motor na vonoběh 5 minut a pak nechal zchladnout natřel znova a nechal běžet 10 minut a zas nechal zchladnout a natřel a jel domů protože byl večer :lol: Nikdy se mi to víc jak 3x za sebou nepodařilo natřít... Když sem jel domů (6km) bo na autě dělám jen na chalupě, cestou a po příjezdu to smrdí jak děvka jak se barva vypaluje... Pak bych doporučoval tak za den nějakou cestu kolem 30 km nebo nejlépe tak 60 km a po třech dnech to natřít ještě dvakrát a je na rok pokoj... Jsem se díval čím to vlastně natírám a používám tedy výhradně barvu na radiátory různých barev a tím matlám i olejovou vanu...
Na doporučení kamaráda doporučuju natřít i úplně nový výfuk ještě před montáží na auto
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“