Zkušenosti z provozu
Moderátor: peta.smolik
Zkušenosti z provozu
29.4.2013 bude mít moje Bravo 3 roky od chvíle, kdy jsem ho převzal. 4. března jsem dosáhnul mety 100 tis. km a statistika poruch a závad za celou dobu užívání zní: 1x výměna žárovky osvětlení v zadním světle hned první den užívání, 1x výměna bočního blinkru na blatníku (pronikání vody - vyměněno v záruce, pak už OK), 1x dolití červené chladicí kapaliny do vyrovnávací nádržky (v záruce, pak už OK), 3x reset Blue&Me (přestala hrát muzika z flešky a nedalo se telefonovat přes volant - resetováno prodejcem v záruce, po třetím resetu jsem loni systém po stažení ze stránek Fiatu.cz upgradoval, pak už OK). V 96 400 km praskla první H1 žárovka v předním světle (vyměněno mnou v podzemkách Kauflandu za dvě minuty - brnkačka). Jinak NIC! Žádné chybové hlášky, žádné nadměrné opotřebení, žádné pronikání oleje z motoru nebo převodovky, žádná spotřeba kapalin a olejů, zatím žádná výměna kotoučů a desek, 1x výměna ojetých letních pneumatik (vydržely 40 tis. km). Musím se ovšem přiznat, že se k autu chovám hodně slušně, tzn. jízda je z 80% po dálnici, nehoním studený motor, po jízdě dochlazuju turbo, nejezdím stylem brzda plyn atd. Semtam ho trochu proženu, ať nezleniví, tah v otáčkách 1500 - 3000 (mám naftu) je nejkrásnějším zážitkem! Podle mého bonzbloku jsem měl průměrnou spotřebu v roce 2010 5,58 l/100 km, v roce 2011 5,28 a loni 5,18. Abych to všechno shrnul - nevím, jak spolehlivější auto bych chtěl mít po 100 tis. km. Buď jsem měl štěstí na vyrobený kus (ale pozor, moje Bravo je páteční auto vyrobené v Itálii!) nebo jsou řeči o nekvalitě Fiatů jenom blbými řečmi!
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
- Reklama
Re: Zkušenosti z provozu
Gratulujem 100 000 je uz vypovedna hodnota. Rad pocujem, ze niekomu frci nafta v dnesnej dobe CR systemov, DPF a pod. bez problemov.
V podstate pozitivne skusenosti s bravom2 mozem len potvrdit. Mam auto o malo kratsie - od polovice leta 2010, kilometrov 40000, ale zase prevazne totalne neprijazniva prevadzka v meste, kratke jazdy... Preto aj volba motorizacie. Olejove vymeny skracujem na v priemere 12000. Najnovsie som dal namontovat splynovac, celkovu spotrebu benzinovu mam niekde na 6.8, ale v poslednej dobe jazdim tak okolo 8, hlavne kvoli tohorocnej zime.
LPG je predcasne hodnotit, mam od vtedy len 250 km, udaje o spotrebe tym padom ziadne podlozene, palubny sice aktualne ukazuje 6,2, ale to by bolo prilis krasne . Pocital som 8l LPG dlhodobo... System je BRC, primazavanie ventilov JLM, nadrz 47l toroid - do roviny z dnom kufra, natankovana plna 38l. Zakladny dojem, motor je mierne tichsi, prepinanie rezimov nebadatelne, vykon zatial nepocitujem rozdielny, ako negativa vidim pocit vahy na zadnej naprave a samozrejme dojazdove koleso v kufri. Uzitocna hmotnost je papierovo znizena o vahu systemu s plnou nadrzou - 60kg, v realite to bude menej, nemusim zase tahat 58 litrov benzinu .
Mne bolo na zaruku mene radio a vycistene sviecky, vaha vzduchu hned na zaciatku pouzivania. Ziarovky H1 som pomenil tak 8 kusov, ale zatial to pripisujem nevhodne zvolenej nahrade - nejake elty...Na jesen som dal narvy a od vtedy nic. Pristup je tam z mojho pohladu OK, hlavne ked sa menia uz opakovane pri baterke .
V podstate pozitivne skusenosti s bravom2 mozem len potvrdit. Mam auto o malo kratsie - od polovice leta 2010, kilometrov 40000, ale zase prevazne totalne neprijazniva prevadzka v meste, kratke jazdy... Preto aj volba motorizacie. Olejove vymeny skracujem na v priemere 12000. Najnovsie som dal namontovat splynovac, celkovu spotrebu benzinovu mam niekde na 6.8, ale v poslednej dobe jazdim tak okolo 8, hlavne kvoli tohorocnej zime.
LPG je predcasne hodnotit, mam od vtedy len 250 km, udaje o spotrebe tym padom ziadne podlozene, palubny sice aktualne ukazuje 6,2, ale to by bolo prilis krasne . Pocital som 8l LPG dlhodobo... System je BRC, primazavanie ventilov JLM, nadrz 47l toroid - do roviny z dnom kufra, natankovana plna 38l. Zakladny dojem, motor je mierne tichsi, prepinanie rezimov nebadatelne, vykon zatial nepocitujem rozdielny, ako negativa vidim pocit vahy na zadnej naprave a samozrejme dojazdove koleso v kufri. Uzitocna hmotnost je papierovo znizena o vahu systemu s plnou nadrzou - 60kg, v realite to bude menej, nemusim zase tahat 58 litrov benzinu .
Mne bolo na zaruku mene radio a vycistene sviecky, vaha vzduchu hned na zaciatku pouzivania. Ziarovky H1 som pomenil tak 8 kusov, ale zatial to pripisujem nevhodne zvolenej nahrade - nejake elty...Na jesen som dal narvy a od vtedy nic. Pristup je tam z mojho pohladu OK, hlavne ked sa menia uz opakovane pri baterke .
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Re: Zkušenosti z provozu
Mám velmi podobné a zatím pozitivní zkušenosti. Najeto cca 120t.km. Před nedávnem jsem měnil komplet brzdy(kotouče a desky), jinak běžná údržba po 20t.km.
Závady:
60t.km - EGR ventil
100t.km - brzdový spínač
Bravo šlape jak má. Jsem zvědavej na nové modely, protože nevím čím bych nahradil, pokud bych teď chtěl měnit
Závady:
60t.km - EGR ventil
100t.km - brzdový spínač
Bravo šlape jak má. Jsem zvědavej na nové modely, protože nevím čím bych nahradil, pokud bych teď chtěl měnit
Fiat 500X 1.4 Turbo Multiair Lounge
Fiat Croma 1.9 JTDm FL
Fiat Stilo MW 1,9 JTD Active FL
ex Fiat Bravo 2 MJTD Emotion
Fiat Croma 1.9 JTDm FL
Fiat Stilo MW 1,9 JTD Active FL
ex Fiat Bravo 2 MJTD Emotion