Mám trošku opačný problém než se tu řeší v jiném vlákně. Ze dne na den se mi přestal správně ohřívat motor.
Z čeho soudím, že se neohřívá tak jak má? Ručka ukazatele se i po delší jízdě(např 30km) stěží vyšplhá nad polovinu ukazatele teploty motoru ačkoli dříve byla standartně již po cca 5 km nad polovinou. Vody v okruhu je dost, nikde nic neteče.
V čem může být problém?
Nedávno jsem měnil termostat, ale už je to tak 1000km. Jediné co mě momentálně napadá, že se termostat porouchal a zůstává naplno otevřený.
NEpřehřívání motoru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
NEpřehřívání motoru
Fiat Punto MK1 55, 1996; Ford Focus 2004
- Reklama
Re: NEpřehřívání motoru
bud to máš zavzdušněný, anebo ti odešel termostat je tam guma a když máš v chladícím okruhu kyselinu, tak ti gumu sežere a propouští. fiaty jsou na to dost háklivý. proto se doporučuje paraflu, anebo aspon změn značku chladiva
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: NEpřehřívání motoru
Zavzdušněné to nebude, myslím že by se pak naopak motor přehříval. V mém případě motor ochlazuje víc než je zdrávo.
Asi mi nezbyde než koupit novej termostat a opět vyměnit. Původní vydržel 140 000 km, nový jen 1 000
Asi mi nezbyde než koupit novej termostat a opět vyměnit. Původní vydržel 140 000 km, nový jen 1 000

Fiat Punto MK1 55, 1996; Ford Focus 2004
- proch
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 390
- Registrován: 06 kvě 2007, 20:19
- Bydliště: Brandys n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: NEpřehřívání motoru
No tak si zkontroluj po jízdě hadici která vede od termostatu do chladiče, pokud je teplá a ručka je na půlce, tak ten termostat propouští...
Stilo JTD 85kW, 2005,115@?, Cruise control, XcarLink mp3, dual clima, LLumar black, parking assist, EGR off, cat off...
_______________________________
_______________________________
Re: NEpřehřívání motoru
když budeš mít bublinu v místě čidla, tak to čidlo tam bude na...... jestli máš v chladicím systému kamenolom, plavou ti tam zbytky silikonu a kus svačiny a zrovna se ti ucpe něco kolem čidla, tak tam prostě bude vzduch. to se pak těžko odvzdušnuje. uvařit motor jde i když to ukazuje 85°. odvzdušnění to je první bezbolestná věc, co bys měl udělat. každopádně zapomen na reklamaci termostatu. rozleptanou gumu ti neuznaj. (jo pane vy tam nedávaté paraflu; ale dávám můj brácha je ředitel ve značkovym servisu fiat; ale co to vidim na učtence máte kromě termostatu i stáčenej antifreeze xxx. nashledanou)
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: NEpřehřívání motoru
Mně to tedy připadá z 98 % na termostat. Kontrolní otázky:
a) Jaký je jeho výrobce a byla na něm vyražená teplota, při které otvírá? Některá druhovýroba je úplně mimo a místo předepsaných řekněme 88 stupňů otevírá třeba od 80.
b) Jestli se po nastartování ze studena ta hadice k chladiči ohřívá pomalu a plynule, tak termostat netěsní a je vadný, ergo na reklamaci.
a) Jaký je jeho výrobce a byla na něm vyražená teplota, při které otvírá? Některá druhovýroba je úplně mimo a místo předepsaných řekněme 88 stupňů otevírá třeba od 80.
b) Jestli se po nastartování ze studena ta hadice k chladiči ohřívá pomalu a plynule, tak termostat netěsní a je vadný, ergo na reklamaci.
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: NEpřehřívání motoru
Před jízdou za studena zkoukni kolik máš vody v chladiči, takovýho něco to dělá když je tam vody málo...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: NEpřehřívání motoru
Zajel sem do Kelly,když sem cca před měsícem měnil termostat, tak sem koupil ten nejlevnější. Fungoval dobře, ale po oněch cca 1000 km to prostě ze dne na den začalo ukazovat divně. Vzduch v soustavě i vodu sem kontroloval - vypadalo to ok.
Tak sem do Kelly zajel znovu a koupil termostat FEBI (na krabičce Febi - Bilstein). Dneska sem ho vymněnil. Bohužel nemám čas to jen nějak víc projet, tak sem jen párkrát zakroužil kolem bloku abych to zahřál, vyhnal bubliny a odvzdušnil to. Termostat otevírá, na tom staronovém i novém od Febi je vyraženo 87°C. Zítra to vyzkouším na stálé trase kde mám odpozorované kde už by to mělo být ohřáté:-)
Dám vědět jestli to pomohlo, nebo ne...zatím díky za rady
PS: měnil sem termostat, protože mi to přišlo nejpravděpodobnější.
Tak sem do Kelly zajel znovu a koupil termostat FEBI (na krabičce Febi - Bilstein). Dneska sem ho vymněnil. Bohužel nemám čas to jen nějak víc projet, tak sem jen párkrát zakroužil kolem bloku abych to zahřál, vyhnal bubliny a odvzdušnil to. Termostat otevírá, na tom staronovém i novém od Febi je vyraženo 87°C. Zítra to vyzkouším na stálé trase kde mám odpozorované kde už by to mělo být ohřáté:-)
Dám vědět jestli to pomohlo, nebo ne...zatím díky za rady
PS: měnil sem termostat, protože mi to přišlo nejpravděpodobnější.
Fiat Punto MK1 55, 1996; Ford Focus 2004