Jsem zde nový a také nový majitel starého Punta, takže zdravím.
Koupil jsem toto auto(r.v.2000) se závadou cukání motoru. Po přidání plynu se napřed propadly otáčky, motor si zastřílel do výfuku a pak teprve vylítly nahoru, přičemž i na volnoběh bylo z výfuku slyšet že občas vynechává. Souviselo s tím také to, že když bylo pod nulou, tak studený motor po nastartování během 2s chcípnul(několikrát). Jednak probíjel zapalovací kabel v místě fajfky a jednak tam byly nevhodné svíčky. Dal jsem tedy předepsané NGK BKR5EZ a je po problému. Chtěl jsem ještě přezkoušet lambdu, ale narazil jsem na to, že nejde udržet plynem stabilní zvýšené otáčky. Přidám na 2000 a otáčky se během chvilky začnou samy přidávat až ke 3000. Zvolna tedy ubírám plyn abych je stáhnul zpátky na 2000, ale jak se k nim přiblížím, tak otáčky najednou spadnou až na volnoběh. Několik pokusů se stále stejným výsledkem. Udržet jdou relativně stabilně až otáčky přes 3000.
Je to u tohoto motoru normální, nebo je tam ještě něco špatně?
Jinak s motore problémy nejsou, jde pravidelně, táhne dobře, spotřeba v normě, volnoběh drží jak má. Podotýkám že klapka je ovládaná ještě lankem.
nestabilní otáčky 1.2 8V
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
nestabilní otáčky 1.2 8V
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
do provozu: 9/2000 Italy
- Reklama
Re: nestabilní otáčky 1.2 8V
pokud nejde udržet pod plynem stabilní otáčky podíval bych se na potenciometr škrticí klapky,nebo na potenciometr plynoveho pedalu.Podle toho co toto auto má.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
- šutr
- Fiaťák
- Příspěvky: 107
- Registrován: 07 říj 2011, 10:45
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní otáčky 1.2 8V
viz. zde
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... A1%C4%8Dky
měl jsem stejný problém, do dnes nevyřešeno, potenciometrem na pedálu ani klapkou to není, vše vyměněno, mám podezření že ŘJ
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... A1%C4%8Dky
měl jsem stejný problém, do dnes nevyřešeno, potenciometrem na pedálu ani klapkou to není, vše vyměněno, mám podezření že ŘJ
Fiat Punťo II, 1.2 16V - 59KW, r.v. 2000
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
Re: nestabilní otáčky 1.2 8V
Snímač polohy klapky jsem měřil a ten se zdá být v pořádku, výstup je zcela plynulý v celém rozsahu.
Tipuji to na přisávání falešného vzduchu, ať už netěsností potrubí, nebo vadnou funkcí nějakého akčního členu. Až bude čas, připojím to na diagnostiku a zkusím z toho vytáhnout provázanost otáček s klapkou, ventilem volnoběhu a lambda sondou. Dost by mi pomohlo, kdyby někdo komu to funguje správně, naměřil hodnoty členů při 2000 ot. a vložil je sem.
Na přiloženém grafu jsem posledně zachytil jedno z těch zvyšování otáček. Přijde mi že otevření klapky je příliš malé a když ji ještě více přivřu abych snížil rostoucí otáčky, tak už je klapka natolik zavřená, že ŘJ přepne na volnoběh.
Tipuji to na přisávání falešného vzduchu, ať už netěsností potrubí, nebo vadnou funkcí nějakého akčního členu. Až bude čas, připojím to na diagnostiku a zkusím z toho vytáhnout provázanost otáček s klapkou, ventilem volnoběhu a lambda sondou. Dost by mi pomohlo, kdyby někdo komu to funguje správně, naměřil hodnoty členů při 2000 ot. a vložil je sem.
Na přiloženém grafu jsem posledně zachytil jedno z těch zvyšování otáček. Přijde mi že otevření klapky je příliš malé a když ji ještě více přivřu abych snížil rostoucí otáčky, tak už je klapka natolik zavřená, že ŘJ přepne na volnoběh.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
do provozu: 9/2000 Italy
- šutr
- Fiaťák
- Příspěvky: 107
- Registrován: 07 říj 2011, 10:45
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní otáčky 1.2 8V
Až tento problém vyřešíš, tak napiš čím to bylo, protože já už jsem bezradnej Jo, teď mě ještě napadla jedna věc, ja když napojím FES a koukám na live hodnoty při nastartovaným motoru a na neutrál přidávám plyn, tak mi poloha akcelerátoru v procentech ukazuje úplný nesmysly - skáče tam 10%, pak 15% když přišlápnu víc tak třeba 70% a v této poloze ho podržím, tak hodnota ještě trochu zakolísá a pak spadne třeba na 5%, přitom mám pedál na 2/3 sešlápnutý. Jenomže to nechápu, protože i celý plynový pedál s potenciometrem jsem vyměnil a dělá to pořád stejně, takže to bude mít návaznost určitě ještě jinde, ale netuším kde...
Fiat Punťo II, 1.2 16V - 59KW, r.v. 2000
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
Re: nestabilní otáčky 1.2 8V
Já tenhle motor ani vstřikování sice neznám, ale začal bych prostříkáním sání nějakým čisticím prostředkem. Dtto všech souvisejících kontaktů.
Re: nestabilní otáčky 1.2 8V
Dneska konečně přálo počasí, takže jsem to znovu napojil na FES a vytáhnul nějaká data. Vypadá to že problém bude ve ventilu volnoběhu. Zůstává pořád otevřený, ať je klapka uzavřená nebo otevřená(tady bych ocenil informaci, jestli má být ventil ve vyšších otáčkách opravdu zavřený), s tím že když přidám plyn a držím ho v konstantní poloze, tak během chvíle se začne víc a víc otevírat ventil v kanálu volnoběhu, čímž se začnou zvedat otáčky. To je v podstatě falešný vzduch který rozhodí celkové množství nasávaného vzduchu, který by měl být, podle mě, ve zvýšených otáčkách řízený už jen klapkou. Nevím ale proč k tomu dochází, napadá mě jestli ten krokový motorek není nějak opotřebený nebo zeslabený, takže nedokáže udržet kužel ventilu a podtlak ho otevírá.
Každopádně když jsem zkusil ucpat sací kanál volnoběhu, tak šlo udržet stabilní otáčky bez problémů a kopírovaly přesně otevření klapky. Viz graf od vyznačení ucpání kanálu(ta klapka je tam roztřesená jak jsem jednou rukou zacpával kanál a držel NTB a druhou jsem držel plyn)
Ovšem potíž je v tom, že ten krokový motorek volnoběhu je zalisovaný do tělesa klapky a zjevně není předpokládáno že by se někdy vyndaval. Trochu jsem ho zkoušel dolovat sikovkami ale drží fest, takže jsem to dál nepokoušel, nechci ho úplně zničit. Nedělal jste to někdo? Není na to nějaký fígl?
Ad šutr:
V tvém případě bych se určitě napřed zaměřil na odstranění problému s tím plynem. Zkusil bych prostříkat konektory a zkontrolovat neporušenost kabelů.
Každopádně když jsem zkusil ucpat sací kanál volnoběhu, tak šlo udržet stabilní otáčky bez problémů a kopírovaly přesně otevření klapky. Viz graf od vyznačení ucpání kanálu(ta klapka je tam roztřesená jak jsem jednou rukou zacpával kanál a držel NTB a druhou jsem držel plyn)
Ovšem potíž je v tom, že ten krokový motorek volnoběhu je zalisovaný do tělesa klapky a zjevně není předpokládáno že by se někdy vyndaval. Trochu jsem ho zkoušel dolovat sikovkami ale drží fest, takže jsem to dál nepokoušel, nechci ho úplně zničit. Nedělal jste to někdo? Není na to nějaký fígl?
Ad šutr:
V tvém případě bych se určitě napřed zaměřil na odstranění problému s tím plynem. Zkusil bych prostříkat konektory a zkontrolovat neporušenost kabelů.
- Přílohy
-
- kolisani2.gif (29.71 KiB) Zobrazeno 3805 x
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
do provozu: 9/2000 Italy