Stilo 1.6 16v rok 2002 - studeny motor se dusi
Moderátor: peta.smolik
Stilo 1.6 16v rok 2002 - studeny motor se dusi
Ahoj kolegové,
neporadíte v čem může být problém u Stila 1.6 16v, rok 2002? Můj problém je, že pokud to nastartuji studené, tak při rychlejším přidání plynu se to dusí, stačí to nechat brblat dvě minuty na volnoběh, nebo ujet pár set metrů a pak už to jede normálně. Osobně mám pocit, jako kdyby směs byla bohatší podle smradu.
Diagnostiku jsem zkoušel, ale nic konkrétního to nepíše, buď to nepíše vůbec nic, nebo chybu "Fuel level sensor circuit malfunction"
Současně mi občas blbne teplota, která z ničeho nic začne skákat nahoru dolů.
Zkoušeli jsme odpojit teplotní čidlo vody a po odpojení to už nedělá, odezva normální, chytne to i dříve. Teplotní čidlo se tedy vyměnilo, ale bohužel beze změny.
Má někdo nějaký nápad co zkusit?
Díky
Lukáš
neporadíte v čem může být problém u Stila 1.6 16v, rok 2002? Můj problém je, že pokud to nastartuji studené, tak při rychlejším přidání plynu se to dusí, stačí to nechat brblat dvě minuty na volnoběh, nebo ujet pár set metrů a pak už to jede normálně. Osobně mám pocit, jako kdyby směs byla bohatší podle smradu.
Diagnostiku jsem zkoušel, ale nic konkrétního to nepíše, buď to nepíše vůbec nic, nebo chybu "Fuel level sensor circuit malfunction"
Současně mi občas blbne teplota, která z ničeho nic začne skákat nahoru dolů.
Zkoušeli jsme odpojit teplotní čidlo vody a po odpojení to už nedělá, odezva normální, chytne to i dříve. Teplotní čidlo se tedy vyměnilo, ale bohužel beze změny.
Má někdo nějaký nápad co zkusit?
Díky
Lukáš
- Reklama
Re: Stilo 1.6 16v rok 2002 - studeny motor se dusi
Žádný nápad?
Teď jak je ráno větší zima (kolem -7°C) tak to je ještě horší, dnes to vcelku zkolabovalo a vyházelo tyhle chyby:
P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit
http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OB ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
P0115 Engine Coolant Temperature Circuit
http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OB ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
P0460 Fuel Level Sensor "A" Circuit
http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OB ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
A poté U1600, což jsem našel že je snad "U1600- Electronic key-immobiliser system fault."
Má někdo nějaký tip co zkontrolovat? Po ohřátí to jede naprosto bez problému...
Teď jak je ráno větší zima (kolem -7°C) tak to je ještě horší, dnes to vcelku zkolabovalo a vyházelo tyhle chyby:
P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit
http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OB ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
P0115 Engine Coolant Temperature Circuit
http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OB ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
P0460 Fuel Level Sensor "A" Circuit
http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OB ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
A poté U1600, což jsem našel že je snad "U1600- Electronic key-immobiliser system fault."
Má někdo nějaký tip co zkontrolovat? Po ohřátí to jede naprosto bez problému...
Re: Stilo 1.6 16v rok 2002 - studeny motor se dusi
Nevím jak jsi postoupil dá v problému, každopádně pokud je tam imobiliser fault, tak to nenastartuje.
Co se týká toho, že se to dusí - příště se zkus podívat, co dělá v tom stavu přední lambda, jestli osciluje 0,1-0,8V na grafu, jestli reaguje MAP (tlak v sání) na volnoběh cca 350mBar a leze nahoru k 1000mBar když zmáčneš plyn a co ukazují čidlo teploty motoru a vzduchu, jestli to odpovídá realitě.
Co se týká toho, že se to dusí - příště se zkus podívat, co dělá v tom stavu přední lambda, jestli osciluje 0,1-0,8V na grafu, jestli reaguje MAP (tlak v sání) na volnoběh cca 350mBar a leze nahoru k 1000mBar když zmáčneš plyn a co ukazují čidlo teploty motoru a vzduchu, jestli to odpovídá realitě.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: Stilo 1.6 16v rok 2002 - studeny motor se dusi
Díky za odpověď, zatím jsem nepostoupil, druhý den to chytlo a jelo vcelku normálně, to samé i dny další, přitom teploty byly i nižší, nechápu.hanzs píše:Nevím jak jsi postoupil dá v problému, každopádně pokud je tam imobiliser fault, tak to nenastartuje.
Co se týká toho, že se to dusí - příště se zkus podívat, co dělá v tom stavu přední lambda, jestli osciluje 0,1-0,8V na grafu, jestli reaguje MAP (tlak v sání) na volnoběh cca 350mBar a leze nahoru k 1000mBar když zmáčneš plyn a co ukazují čidlo teploty motoru a vzduchu, jestli to odpovídá realitě.
Immo vím, ale to byla spíš asi chyba, jak jsem stále startoval, když to chcípalo
Čidlo teploty to ukázalo zase protože jsem se pokusil odpojit čidlo teploty, jak jsem psal nahoře, s odpojeným čidlem se to chovalo normálně, ale tehdy když jsem ho odpojil, tak to šlo ještě hůř
Díky za tip, na hodnoty se pokusím podívat, problém akorát je, že nemám diagnostiku a než někam dojedu, je to teplé - už bez problémů...
Re: Stilo 1.6 16v rok 2002 - studeny motor se dusi
Ahoj,hanzs píše:Nevím jak jsi postoupil dá v problému, každopádně pokud je tam imobiliser fault, tak to nenastartuje.
Co se týká toho, že se to dusí - příště se zkus podívat, co dělá v tom stavu přední lambda, jestli osciluje 0,1-0,8V na grafu, jestli reaguje MAP (tlak v sání) na volnoběh cca 350mBar a leze nahoru k 1000mBar když zmáčneš plyn a co ukazují čidlo teploty motoru a vzduchu, jestli to odpovídá realitě.
takže dneska opět problémy, ale takové že jsem vůbec neodjel.
Už mám diagnostiku, takže:
MAP na volnoběh kolem 300mBar, pak to lezlo nahoru
Výstupní lambda ukazovala 0-0,8V
Vstupní ukazovala 0,1-0,8V
Teplota vody i vzduchu ukazovala správně
Chyby byly vypsány:
P0105 - snímač atmosférického tlaku - špatný signál - fatální chyba
U1600 - elektronický klíč - to opět předpokládám, že je tím že jsem 30x za sebou startoval )
Čidlo atmosférického tlaku ukazovala stabilně 986mBar
Poradíš co dál?
Dva týdny jezdím relativně v pohodě, jen že to ráno trochu zahapruje a pak je celý den klid a pak jeden den je to takový, že nastartuje, ujedu 10-50m a pak to chcípně a už to nechce vůbec jet, nastartuju, kolísají otáčky až k udusení a je úplně jedno, zda držím plyn nebo ne...
Moc díky
L.
Re: Stilo 1.6 16v rok 2002 - studeny motor se dusi
Tak Stilo si ze mě dělá srandu
Dneska nastartovalo v pohodě, dovezlo mě do práce a to bez jediné chyby, přitom včera mne nenechalo odjet.
Dneska jsem se ještě díval na hodnoty při zahřátém motoru a ukazovalo to teplotu vzduchu kolem 40°C, je to normální? Palubák hlásil kolem 0°C.
Ještě tlak v sání se hýbe takto, je to normální? Ta výchylka dvakrát bylo přidání plynu (cca do 4000rpm), tzn. při přidávání plynu to začne klesat klidně až na 150 a pak to vyletí nahoru.
Dneska nastartovalo v pohodě, dovezlo mě do práce a to bez jediné chyby, přitom včera mne nenechalo odjet.
Dneska jsem se ještě díval na hodnoty při zahřátém motoru a ukazovalo to teplotu vzduchu kolem 40°C, je to normální? Palubák hlásil kolem 0°C.
Ještě tlak v sání se hýbe takto, je to normální? Ta výchylka dvakrát bylo přidání plynu (cca do 4000rpm), tzn. při přidávání plynu to začne klesat klidně až na 150 a pak to vyletí nahoru.
Re: Stilo 1.6 16v rok 2002 - studeny motor se dusi
Ještě přidám nějaké obrázky.
Díval jsem se na parametry a našel jsem tyto dvě věci, je to normální?
Doba nabíjení cívky 4 je vždy o něco vyšší, je to normální? Může tím vznikat problém?
Poté napětí detonačního čidla 1 bylo jednou nižší (poloviční), opět stejný dotaz, normální? Problém?
Třetí věc, graf z obou lambda sond, vůbec netuším jak to má vypadat, ale překvapuje mě, jak jsou obě odlišné.
Moc díky za jakýkoliv tip
Od čtvrtka kdy mě auto vypeklo už zase jezdí bez problému
Díval jsem se na parametry a našel jsem tyto dvě věci, je to normální?
Doba nabíjení cívky 4 je vždy o něco vyšší, je to normální? Může tím vznikat problém?
Poté napětí detonačního čidla 1 bylo jednou nižší (poloviční), opět stejný dotaz, normální? Problém?
Třetí věc, graf z obou lambda sond, vůbec netuším jak to má vypadat, ale překvapuje mě, jak jsou obě odlišné.
Moc díky za jakýkoliv tip
Od čtvrtka kdy mě auto vypeklo už zase jezdí bez problému
Re: Stilo 1.6 16v rok 2002 - studeny motor se dusi
Ano, vse na co se ptas je normalni.
Teplota vzduchu je vyssi na teplem motoru, protoze se vzduch v sani od motoru ohreje.
Napetí na cívce - ta jedna bude od jineho vyrobce nez ostatni, ale nicemu to nevadi.
Cidlo klepani - byvaji tam casto rozdily, je to normalni.
Grafy lambda sond - jsou zcela ok, druha kmita malo, drzi se kolem 0,6V protože tam není už kyslík, který se spálil v katalyzatoru.
Podle myho ti blbne nejaky konektor atd. nezbyde ti nez projit tu desku s relatky u baterky, vytahat je prostrikat kontakty a dale vsechny konektory okolo. Tam to nekde asi bude.
Teplota vzduchu je vyssi na teplem motoru, protoze se vzduch v sani od motoru ohreje.
Napetí na cívce - ta jedna bude od jineho vyrobce nez ostatni, ale nicemu to nevadi.
Cidlo klepani - byvaji tam casto rozdily, je to normalni.
Grafy lambda sond - jsou zcela ok, druha kmita malo, drzi se kolem 0,6V protože tam není už kyslík, který se spálil v katalyzatoru.
Podle myho ti blbne nejaky konektor atd. nezbyde ti nez projit tu desku s relatky u baterky, vytahat je prostrikat kontakty a dale vsechny konektory okolo. Tam to nekde asi bude.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: Stilo 1.6 16v rok 2002 - studeny motor se dusi
Perfektní, děkuji.
Tu desku s relátky před baterkou jsem měl venku, vypadalo to čisté a stejně jsem to raději pročistil, přesto to nemělo vliv
Je zvláštní, že ikdyž to není tak extrémní jak to bylo ty dva dny, tak stejně každé ráno, když je to po noci prochladné to nechce ze začátku držet volnoběh, nebo se to i pod plynem trochu dusí
Tu desku s relátky před baterkou jsem měl venku, vypadalo to čisté a stejně jsem to raději pročistil, přesto to nemělo vliv
Je zvláštní, že ikdyž to není tak extrémní jak to bylo ty dva dny, tak stejně každé ráno, když je to po noci prochladné to nechce ze začátku držet volnoběh, nebo se to i pod plynem trochu dusí
Re: Stilo 1.6 16v rok 2002 - studeny motor se dusi
Tak opět chyba P0105 - snímač atmosférického tlaku
Poradíš kde ho najdu? Má smysl ho zkusit vyměnit?
Ještě se zeptám, probíral jsem to s někým kdo zná Fiaty a ten mi říkal, že to většinou dělá šrktící klapka, co Ty na to? Nemám možnost půjčení a nerad bych jen kupoval a měnil díly s tím, že si nejsem jistý jestli to k něčemu bude...
Poradíš kde ho najdu? Má smysl ho zkusit vyměnit?
Ještě se zeptám, probíral jsem to s někým kdo zná Fiaty a ten mi říkal, že to většinou dělá šrktící klapka, co Ty na to? Nemám možnost půjčení a nerad bych jen kupoval a měnil díly s tím, že si nejsem jistý jestli to k něčemu bude...
Re: Stilo 1.6 16v rok 2002 - studeny motor se dusi
Nikde nepíšeš jestli si zkoušel tu škrtící klapku vyčistit, taky mi po startu kolísaly otáčky a bylo jedno jak sem šlapal na plyn, zdechlo to, taky to i několikrát klepalo jako by to jelo na 3 válce a pak jsem dokonce už ani nenastartoval.Bylo to zanesenou klapkou kterou od té doby aspoň jednou do roka vyčistím.
Za zkoušku nic nedáš ,je to banalita to vyčistit, za to nic nedáš.
Vyzkoušej a uvidíš.
Za zkoušku nic nedáš ,je to banalita to vyčistit, za to nic nedáš.
Vyzkoušej a uvidíš.
Re: Stilo 1.6 16v rok 2002 - studeny motor se dusi
Díky za tip, klapku jsem vyndal, ale byla vcelku čistá, stejně tak MAP senzor, vypadal čistě, přesto jsem oboje očistil a vrátil, bohužel beze změny
Dvakrát za sebou mi to napsalo chybu toho MAP senzoru, tak nevím jestli ho nekoupit, stojí pár stovek :-/
Ještě zkusím ráno nastartovat s diagnostikou a udělat graf, jak se chová ten MAP senzor a klapka...
Včera jsem mluvil s jedním člověkem co dělá do italů a říkal, že je to klasická závada klapky, kde se to mění a použitá klapka stojí 3500,- nic moc, ale pokud by to vyřešilo problém, tak proč né, ale nemám možnost si jí nikde půjčit a nerad bych dal třiapůl za test
Dvakrát za sebou mi to napsalo chybu toho MAP senzoru, tak nevím jestli ho nekoupit, stojí pár stovek :-/
Ještě zkusím ráno nastartovat s diagnostikou a udělat graf, jak se chová ten MAP senzor a klapka...
Včera jsem mluvil s jedním člověkem co dělá do italů a říkal, že je to klasická závada klapky, kde se to mění a použitá klapka stojí 3500,- nic moc, ale pokud by to vyřešilo problém, tak proč né, ale nemám možnost si jí nikde půjčit a nerad bych dal třiapůl za test
- Přílohy
-
- Resize of IMG_1945.jpg (71.67 KiB) Zobrazeno 7139 x
-
- Resize of IMG_1947.jpg (86 KiB) Zobrazeno 7139 x
Re: Stilo 1.6 16v rok 2002 - studeny motor se dusi
Čau, mám to samé auto a skoro stejné problémy. Občas jede normálně a občas to jakoby vynechává, někdy kolísá volnoběh. Taky si nevím rady, je to úplně marné, teď jak nasněžilo, tak mi dokonce praskla pružina na přední nápravě, připadá mi, že to auto nemá rádo zimu a vlhko, protože v létě to jezdilo normálně.
Chci se tě prosím zeptat, jaký máš kabel a kde jsi ho koupil? a co máš za prográmek na diagnostiku?
Pokusím se to taky napíchnout a zjistit, kde by mohla být chyba.
díky
Chci se tě prosím zeptat, jaký máš kabel a kde jsi ho koupil? a co máš za prográmek na diagnostiku?
Pokusím se to taky napíchnout a zjistit, kde by mohla být chyba.
díky
už to jede :-)
STILO 1.6 MW r.v.2004, od koupě v.r.2011 nemocé....
AUDI 80 1.6 r.v.1990 max.spokojenost - čupr kára
ŠKODA 120 LS r.v.1984, LPG, max spokojenost
TRABANT..... to bylo dělo
STILO 1.6 MW r.v.2004, od koupě v.r.2011 nemocé....
AUDI 80 1.6 r.v.1990 max.spokojenost - čupr kára
ŠKODA 120 LS r.v.1984, LPG, max spokojenost
TRABANT..... to bylo dělo
Re: Stilo 1.6 16v rok 2002 - studeny motor se dusi
Ta klapka se mi nezdá vůbec čistá!!!Lukasino píše:Díky za tip, klapku jsem vyndal, ale byla vcelku čistá, stejně tak MAP senzor, vypadal čistě, přesto jsem oboje očistil a vrátil, bohužel beze změny
Dvakrát za sebou mi to napsalo chybu toho MAP senzoru, tak nevím jestli ho nekoupit, stojí pár stovek :-/
Ještě zkusím ráno nastartovat s diagnostikou a udělat graf, jak se chová ten MAP senzor a klapka...
Včera jsem mluvil s jedním člověkem co dělá do italů a říkal, že je to klasická závada klapky, kde se to mění a použitá klapka stojí 3500,- nic moc, ale pokud by to vyřešilo problém, tak proč né, ale nemám možnost si jí nikde půjčit a nerad bych dal třiapůl za test
Stilo hatchback 1,6 r.v.01,Ba+CNG