Zdravim kluci
Mam fiata punto 2 multijet 1,3 51 kw
A ted jse rozhoduju zda je vymenit ci ne.Najeto 107 tisi km,ale urcite neodpovida ponevac to auto jezdilo v Italii.Neresim motor nezere ani kapku oleje zatim Smile
Byl jsem upozornen kamaradem hele tady ti neco siči ..
No a opravdu to bylo jak siceni kdyz netesni vyfuk,ale po dalsim zkoumani sem zjistil ze to je asi rozvod retezu jak asi selesti o kryt.Je fakt,ze po zahrati je ticho a ten zvuk utichne.Remen je utahlej,tak si rikam,ze asi fakt rozvody.Muze to delat jen ten vypinak asi nez vypne retez,ale tusim,ze i to bude taky spatne..
Jeste sem se chtel zeptat cistil nekdo turbo a musi se pak vyvazovat ci nemusi ?
Za veskere info dik + pripadny popis zvuku spatneho retezu at to muzu nejak srovnat..
rozvody punto multijet 1.3
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Re: rozvody punto multijet 1.3
Ahoj. No reťaz som ešte vobec neriešil a to tam mam 150 000.Takže som zvedavy aj ja A osobne som mal turbo na repase,pretože som mal poohybane lopatky, v cene bolo aj vyvažovanie. Osobne si myslim že vyvažovanie je potrebne..
Fiat Punto 2004 1.3 Multijet Active
Re: rozvody punto multijet 1.3
Cau.Mohl by jsi rano jak nekam pojedes a auto bude studene,jit k rozvodum a poslechnout zda ti to tam taky tak lehce cinka.Z pocatku ten zvuk je jako by tam sicel vzduch nebo jak diravej vyfuk.Po presnejsim soustredeni je to lehky selest reteze.Po zahrati vse utichne.Noo ja mam sice 107,ale vis jak jezdilo to v Italii tak to muze mit 207 tisic
A turbo chci jen vycistit.Pokud budou lopatky k.o jde taky na repas.A jak ti to jezdi s repas turbem?:)
A turbo chci jen vycistit.Pokud budou lopatky k.o jde taky na repas.A jak ti to jezdi s repas turbem?:)
Re: rozvody punto multijet 1.3
O tych rozvodoch je tu tema, staci hu pohladat...
V skratke Fiat udava zivotnost rozvodov 250 000km ale to je iba rozpravka pre nadejneho kupcu, ze nebude musiet menit rozvody, lebo ako vsetci vieme kazde auto ma pri predaji 120-130 000 km, ako nove, nikdy burane po prvom majitelovi co s tym jazdil v nedelu do kostola.
Normalne sa odporuca ich menit po 150 000 km pri ztazenych podmienkach, ako caste starty a podobne. Vela ludi si mysli, ze ked tam je retaz tak sa to neopotrebuvava a netreba to menit, lenze retaz sa opotrebuvava a co je najdolezitejsie postupne sa natahuje a predlzuje. Je pravda, ze retaz vydrzi viac ako remen ale nie je urcite nesmrtelna. Nesmrtelne retaze boli na starych Mercedesoch kde bola tak projektovana, ze aj tank by si s nou potiahol.
A k cisteniu turba a podobne, nie je na skodu ho dat vycistit ale urcite to nedaj nejakemu garazmajstrovi co to bude cistit smirglom. Turba sa cistia v ultrazvukovej vanicke a samozrejme sa vyvazuju. Neviem ci vies ale take turbo sa roztaca na 150 az 250 000 ot/min takze urcite ho dat vyvazit, problem je ale ten, ze firmy nedokazu taketo otacky vytocit na nom a vyvazuju ho na mensich radovo 10-30 000 ot/min.
Urcite by som to dal robit specializovanej firme.
V skratke Fiat udava zivotnost rozvodov 250 000km ale to je iba rozpravka pre nadejneho kupcu, ze nebude musiet menit rozvody, lebo ako vsetci vieme kazde auto ma pri predaji 120-130 000 km, ako nove, nikdy burane po prvom majitelovi co s tym jazdil v nedelu do kostola.
Normalne sa odporuca ich menit po 150 000 km pri ztazenych podmienkach, ako caste starty a podobne. Vela ludi si mysli, ze ked tam je retaz tak sa to neopotrebuvava a netreba to menit, lenze retaz sa opotrebuvava a co je najdolezitejsie postupne sa natahuje a predlzuje. Je pravda, ze retaz vydrzi viac ako remen ale nie je urcite nesmrtelna. Nesmrtelne retaze boli na starych Mercedesoch kde bola tak projektovana, ze aj tank by si s nou potiahol.
A k cisteniu turba a podobne, nie je na skodu ho dat vycistit ale urcite to nedaj nejakemu garazmajstrovi co to bude cistit smirglom. Turba sa cistia v ultrazvukovej vanicke a samozrejme sa vyvazuju. Neviem ci vies ale take turbo sa roztaca na 150 az 250 000 ot/min takze urcite ho dat vyvazit, problem je ale ten, ze firmy nedokazu taketo otacky vytocit na nom a vyvazuju ho na mensich radovo 10-30 000 ot/min.
Urcite by som to dal robit specializovanej firme.
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Re: rozvody punto multijet 1.3
NO na repasovanom turbe som pojazdil pol roka a piskam zas jak sanitka Ludia na zastavke sa len obzeraju Ale kaslem na to idem stare este zrepasovat predam ho a kupim nove,u nasich susedov v Rakusku vychadza cca 400 eur. Repas turba nevydrzi dlho,ale zalezi zas co tam bolo menene..
Fiat Punto 2004 1.3 Multijet Active
Re: rozvody punto multijet 1.3
Dekuju vsem za rady jak bude vic prachu jdu do rozvodu.Jinak jsem rozebral parohy a pretesnil novym tesnenim a hned to jede lip:0) no na stranach to asi trochu utikalo samo vycistil gumove trubky od oleje atd :)Dik za rady .