Chladiaca kvapalina

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
zuzana.ball
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 205
Registrován: 17 srp 2012, 09:41

Chladiaca kvapalina

Příspěvek od zuzana.ball »

Zdravim Pani.Auto mam zatial 7mesiacov nabehal som iba 4tis km a vsimol som si ked som ho kupoval ze chladiacej tam bolo cosi kusok pod mininom.Doma som to dolial na minimun 1-2dcl cca destilovanej vody a teraz je zase tak 1-2cm pod minimom.Sluzobne mam skodu jeti ma 50tis km a tiez si zoberie chladiacu kvapalinu,cim to moze byt je to normalne?Mate stym niekto skusenost?
Volvo V60 9/2011,FIAT BRAVA 1,2 16v 3/2001EX,Bravo 2 T-Jet Sport 150ps 8/2009EX,Fiat Stilo 1,6 16v 76kw 6/2005.
Reklama
 

JardaK.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 208
Registrován: 12 říj 2007, 08:29
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Chladiaca kvapalina

Příspěvek od JardaK. »

zuzana.ball píše:Zdravim Pani.Auto mam zatial 7mesiacov nabehal som iba 4tis km a vsimol som si ked som ho kupoval ze chladiacej tam bolo cosi kusok pod mininom.Doma som to dolial na minimun 1-2dcl cca destilovanej vody a teraz je zase tak 1-2cm pod minimom.Sluzobne mam skodu jeti ma 50tis km a tiez si zoberie chladiacu kvapalinu,cim to moze byt je to normalne?Mate stym niekto skusenost?
Moje zkušenost je taková, že po počátečním úbytku nedlouho po zakoupení auta mi v prodejně dolili nemrznoucí směs na požadovanou míru a od té doby už neubylo nic, a to už jezdím třetí rok.
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
Uživatelský avatar
heretic
Fiaťák
Příspěvky: 138
Registrován: 17 lis 2012, 12:07

Re: Chladiaca kvapalina

Příspěvek od heretic »

zuzana.ball píše:Zdravim Pani.Auto mam zatial 7mesiacov nabehal som iba 4tis km a vsimol som si ked som ho kupoval ze chladiacej tam bolo cosi kusok pod mininom.Doma som to dolial na minimun 1-2dcl cca destilovanej vody a teraz je zase tak 1-2cm pod minimom.Sluzobne mam skodu jeti ma 50tis km a tiez si zoberie chladiacu kvapalinu,cim to moze byt je to normalne?Mate stym niekto skusenost?
len taká malá rada, nikdy nedolievaj destilovanú vodu do systému vždy len nemrz. klapalinu
marea 1,8
bravo 2 1,9 mjet 120
bajo777
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 295
Registrován: 24 úno 2012, 20:08

Re: Chladiaca kvapalina

Příspěvek od bajo777 »

V prvom rade nemusis mat ziaden problem.
Zacni doliatim na max., to si mal spravne spravit. Nerozumiem doliatiu na spodnu rysku...
Na zaciatok odsleduj co a ako, kolko to vydrzi. Osobne by som riesil az vacsi unik. Pokial raz a par mesiacov dolejes 2 deci, to je nic.
Trebars mal som auta, kde pokial som dolieval na max. tak to vzdy kleslo, ale bola hladina pod, ktoru to uz nepadlo, tak som to nechal tak a nedolieval a hladina sa dalej ani nepohla. Moze to byt aj tvoj pripad, kludne trebars kusok pod ryskou. Nerobme z toho nejaku vedu, 1cm nad alebo pod nehra ziadnu rolu, podstatne je zmena.
Este bacha na dolievanie pokial mas motor zohriaty aby si neublizil sebe, alebo neriesil hlavu...
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC

Multiecuscan 2,2

excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
zuzana.ball
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 205
Registrován: 17 srp 2012, 09:41

Re: Chladiaca kvapalina

Příspěvek od zuzana.ball »

A co teda doliat destilku alebo Paraflu teraz je do -45C tak sa mi zda zbytocne liat tam Paraflu.
Volvo V60 9/2011,FIAT BRAVA 1,2 16v 3/2001EX,Bravo 2 T-Jet Sport 150ps 8/2009EX,Fiat Stilo 1,6 16v 76kw 6/2005.
Uživatelský avatar
heretic
Fiaťák
Příspěvky: 138
Registrován: 17 lis 2012, 12:07

Re: Chladiaca kvapalina

Příspěvek od heretic »

Pokud je hladina kapaliny nedostatečná,
doplňte pomalu uzávěrem A směs složenou
z 50% destilované vody a 50% chladicí
kapaliny PARAFLUUP FL Selenia.
, návod na údžbu, nie je to z mojej hlavy
marea 1,8
bravo 2 1,9 mjet 120
bajo777
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 295
Registrován: 24 úno 2012, 20:08

Re: Chladiaca kvapalina

Příspěvek od bajo777 »

-45C ??? pre mna zbytocne, nechystam sa na sibir :roll: . Do mojho auta by som dolial v pohode len destilku...
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC

Multiecuscan 2,2

excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Uživatelský avatar
fleet.admiral
Fiaťák
Příspěvky: 79
Registrován: 12 kvě 2012, 07:54
Bydliště: Ostrava

Re: Chladiaca kvapalina

Příspěvek od fleet.admiral »

Já si myslím, že z výroby je tam právě směs 50 na 50, a proto podle návodu má být dolito totéž - tím se nezředí, ani "nezhustí".

A jen tak mimochodem, nedolévá se ani na jednu z rysek, ale ideálně mezi ně tak napůl, protože obojí jsou mezní hodnoty a optimálně má být hladinau uprostřed.
Je: Bravo II (2011) - od 8. 11. 2012; Punto I ('97) - od 7. 2. 2004; Nuova 500 (2009) - od 17. 4. 2014, Punto II (2002) - od 23. 1. 2015
Ex: Uno ('87) - 30. 3. 2003 - 7. 2. 2004; Uno Logo ('91) - 2-11 2005; Punto II (2002) - 16. 5. 2011 - 6. 4. 2014
zuzana.ball
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 205
Registrován: 17 srp 2012, 09:41

Re: Chladiaca kvapalina

Příspěvek od zuzana.ball »

Tak nakoniec som zistil ze mam unik chladiacej kvapaliny.Sice je to minimalne ale je.Kamos vo Fiate mi povedal ze to na tychto T-Jetoch uz zopar krat robil polozka za material je minimalna su to vraj len nejake hlinikove podlozky ale robota je to na 2hodki.Podla mna to unika najviac ked sa auto vytaca aje tam velky tlak a to ja casto nerobym.Teraz neviem ci to mam dat robit alebo radsej dolievat 50/50.Dolial som 4dcl na 4tis km.
Volvo V60 9/2011,FIAT BRAVA 1,2 16v 3/2001EX,Bravo 2 T-Jet Sport 150ps 8/2009EX,Fiat Stilo 1,6 16v 76kw 6/2005.
bajo777
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 295
Registrován: 24 úno 2012, 20:08

Re: Chladiaca kvapalina

Příspěvek od bajo777 »

Skus nejake podrobnosti, ked to uspesne doriesis. Mozno to pomoze niekomu :wink: .
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC

Multiecuscan 2,2

excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
zuzana.ball
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 205
Registrován: 17 srp 2012, 09:41

Re: Chladiaca kvapalina

Příspěvek od zuzana.ball »

Takze unik chladiacej kvapaliny je vyrieseny.Po zhodeni krytu motora sme zistily ze to najviac unika zo spoja jednej hadice co vychadzala s chladica a uplne malinko z nejakych podloziek boli 2,hadica stala 18e zaplnu cenu a tie podlozky 5e takze v pohode.Kedze som auto nekupoval nove povedal som nech mi teda skontroluju stav tachometra cez Examiner aj ked som si bol na99 percent isty ze auto nieje stocene to 1percento neistoty tam stale bolo,ale vysledok bol taky ako som ocakaval auto nebolo stocene a hrdo mozem povedat za mam od toho aj papier.V utorok idem dat pozriet brzdy lebo robyt sa isto budu len neviem ci bude stacit vymenit platne,alebo aj kotuce.Stale niesom rozhodnuty do akej znacky brzd mam ist,ak mate nejake dobre skusenosti poradte.Este dam skontrolovat napravu nahodim nove letne pneu na 17 disky Sport pacet nech to auto konecne normalne vyzera,spravy sa geometria a hor sa na cesty.
Volvo V60 9/2011,FIAT BRAVA 1,2 16v 3/2001EX,Bravo 2 T-Jet Sport 150ps 8/2009EX,Fiat Stilo 1,6 16v 76kw 6/2005.
z3d
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 14 srp 2024, 22:06

Re: Chladiaca kvapalina

Příspěvek od z3d »

zuzana.ball píše: 17 bře 2013, 16:07 Tak nakoniec som zistil ze mam unik chladiacej kvapaliny.Sice je to minimalne ale je.Kamos vo Fiate mi povedal ze to na tychto T-Jetoch uz zopar krat robil polozka za material je minimalna su to vraj len nejake hlinikove podlozky ale robota je to na 2hodki.Podla mna to unika najviac ked sa auto vytaca aje tam velky tlak a to ja casto nerobym.Teraz neviem ci to mam dat robit alebo radsej dolievat 50/50.Dolial som 4dcl na 4tis km.
upresni pls. kde sú tie podložky 🙏. možno je to aj moj prípad...
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“