TURBO z 2,4JTD do 1,9JTD
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
TURBO z 2,4JTD do 1,9JTD
čaute,mám záujem o výmenu turba z 2,4JTD alfy 156 do 1,9JTD punta.Hladal som takú tému ale neni tu nič také.Skúšali ste už niekto takú výmenu?
Fiat Punto 1.9JTD-vybratý katalizátor,vybratý egr,výfuk holá rúra,športový podvozok-tlmiče+pružiny,rozširovacie podložky-1cm,xenóny,denné svietenie,fólie ...a iné.
- Reklama
- Toti
- Znalec
- Příspěvky: 790
- Registrován: 13 čer 2009, 09:21
- Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
- Kontaktovat uživatele:
Re: TURBO z 2,4JTD do 1,9JTD
A čo máš dalej v pláne s tým motorom, ked si sa takto rozhodol ?
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
Re: TURBO z 2,4JTD do 1,9JTD
jedná sa len o to či je to vôbec možné,či to niekto už skúšal,lebo mám teraz na ruke nové turbo za 300e z 2,4.
Teraz som objednal silikonové hadice na sanie aby nesalo tolko teplého vzduchu,je tam šiška,vybratý egr,vybratý katalizátor..a pôjdu iné vstreky (pravdepodobne z 2,4 ak to bude možné) a určite pôjde intercooler,práve začínajú úpravy nárazníku a premýšlam nad osadením.
Teraz som objednal silikonové hadice na sanie aby nesalo tolko teplého vzduchu,je tam šiška,vybratý egr,vybratý katalizátor..a pôjdu iné vstreky (pravdepodobne z 2,4 ak to bude možné) a určite pôjde intercooler,práve začínajú úpravy nárazníku a premýšlam nad osadením.
Fiat Punto 1.9JTD-vybratý katalizátor,vybratý egr,výfuk holá rúra,športový podvozok-tlmiče+pružiny,rozširovacie podložky-1cm,xenóny,denné svietenie,fólie ...a iné.
- Toti
- Znalec
- Příspěvky: 790
- Registrován: 13 čer 2009, 09:21
- Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
- Kontaktovat uživatele:
Re: TURBO z 2,4JTD do 1,9JTD
Tak možné je všetko. Aj ked príruba asi nebude sedeť. Čo sa týka tých vstrekov tak neviem kolko sa dá vyžmýchať z tých tvojích, akú daju najväčšiu dávku, to by bolo dobré vedieť a tak isto aký maju uhol rozstreku či su také isté ako vstreky na 77kW jtd, lebo môže sa to líšiť o pár stupňov a aj nemusí. Neviem kolko chceš do toho investovať ale ak je motor v dobrom stave tak by som tam dal väčší intercooler a dal to čipnúť, poprípade napíš šarkanovi alebo alpinersovi, ak ti to niečo hovorí, a prebrať to s nimi čo by bolo vhodné nakombinovať aké diely, sú to fakt machri a vedia čo robia Myslím, že aj zo serioveho motora ide kvalitnou úpravou máp vpohode dostať aspoň sto koní a o dosť vyšší kruťák. Ale ak plánuješ pravidelne dávať tomu motoru kotol, tak určite to riešiť výmenou za silnejšie diely ktoré nepôjdu na max, lebo séria by nezniesla dlhodobú záťaž na limite svojích možností a skoro by išla na výmenu Ale pár rokov dozadu som išiel na takomto 80 koňovom punte, ktoré bolo čipnuté a veru bol som prekvapený aké to je živšie, hned sa to pýtalo do otáčiek ked som rýchlejšie chcel akcelerovať. Takže porozmýšlaj ked sa rozhodneš ísť cestou výmeny turba, vstrekov, intercooler, odladiť vhodne na to mapu plus iné výdavky čo sa vyskytnu tak skončíš určite na štvorcifernej sume.
A ešte ma napadlo, ked už chceš tak rázne dvíhať výkon tak aby si nemenil aj spojku, a časom aj prevodovku, lebo fiat ich má o niečo slabšie ako alfa, takže by to nemuselo vydržať.
A ešte ma napadlo, ked už chceš tak rázne dvíhať výkon tak aby si nemenil aj spojku, a časom aj prevodovku, lebo fiat ich má o niečo slabšie ako alfa, takže by to nemuselo vydržať.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
Re: TURBO z 2,4JTD do 1,9JTD
Motor je v ozaj dobrom stave,bolo to jazdené dôchodcami a najazdené to má origo len 161 000km.Takže s tým turbom ešte počkám,začnem s tými silikónovými hadicami a intercoolerom +časom upravu máp.Turbo z tej 2,4 kúpim a nechám ho zatial v garáži a možno cez leto sa do toho pustím,ale skúsim aj nejaké lepšie vstreky zohnať.Určite neplánujem s tým autom chodiť stále s plynom na podlahe,ide mi skôr o nejakú tu rezervu vo výkone ale aj aby som mohol občas potrápiť machorv na audi,bmw..
Takže teraz tam je vybratý katalizátor a egr ,výfuk je iba 7cm rúra s koncovkou na konci a je vybratý pôvodný filter a daná simota.
Plán je vymeniť hadice za silikónové + pridať intercooler,časom to dať chipnúť..Potom stým behnem na brzdu a uvidíme kolko to bude mat kw.
Nejaké návrhy ešte?Toti ďakujem.
Takže teraz tam je vybratý katalizátor a egr ,výfuk je iba 7cm rúra s koncovkou na konci a je vybratý pôvodný filter a daná simota.
Plán je vymeniť hadice za silikónové + pridať intercooler,časom to dať chipnúť..Potom stým behnem na brzdu a uvidíme kolko to bude mat kw.
Nejaké návrhy ešte?Toti ďakujem.
Fiat Punto 1.9JTD-vybratý katalizátor,vybratý egr,výfuk holá rúra,športový podvozok-tlmiče+pružiny,rozširovacie podložky-1cm,xenóny,denné svietenie,fólie ...a iné.
- Toti
- Znalec
- Příspěvky: 790
- Registrován: 13 čer 2009, 09:21
- Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
- Kontaktovat uživatele:
Re: TURBO z 2,4JTD do 1,9JTD
Skusil by som sa ohladom toho kontaktovať so šarkanom http://www.alfatuning.sk/ kolko by bolo možné dať zo sériovými komponentami, ale verím, že keby ti to dobre odladí tak by si dalej neriešil ostatné veci. A možno ti aj on potrvdí, že pri takom náraste výkonu by to nepreniesla spojka. Len tak z hlavy strelím, že pri výmene turba, vstrekov, velký IC plus dobrá úprava máp, by sa mohol výkon vyšplhať aj na 150 koní a krúťak možno 350Nm, ale myslím, že takéto výkony si budu žiadať dalšie úpravy okolo toho. Bude si to asi pýtať potom väčší chladič oleja, väčšie brzdy dopredu.
Byť tebou najprv by som vyriešil ten IC a dal to čipnuť, šarkan tam tuším píše že je v cene aj regulátor tlaku. Potom ked sa ti to bude zdať málo tak by som začal riešiť takéto radikálnejšie úpravy
Byť tebou najprv by som vyriešil ten IC a dal to čipnuť, šarkan tam tuším píše že je v cene aj regulátor tlaku. Potom ked sa ti to bude zdať málo tak by som začal riešiť takéto radikálnejšie úpravy
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
- proch
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 390
- Registrován: 06 kvě 2007, 20:19
- Bydliště: Brandys n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: TURBO z 2,4JTD do 1,9JTD
Spustě lidí, co dali Punto JTD jen načipovat to potom neudržela spojka. Tuším že strop tý spojky je někde na 280 Nm. Alfa s tímhle turbem má jen v základu lehce přes 300 Nm, načipovaná 380-390 Nm. (to jen tak pro představu) V takovéto extrémní úpravě bude spousta "ale" Fakt zkus pro začátek jen čip a třeba ten cooler...
Někdo vedle tohle turbo chtěl dát do Stila, to mě příjde už rozumější...
Někdo vedle tohle turbo chtěl dát do Stila, to mě příjde už rozumější...
Stilo JTD 85kW, 2005,115@?, Cruise control, XcarLink mp3, dual clima, LLumar black, parking assist, EGR off, cat off...
_______________________________
_______________________________
Re: TURBO z 2,4JTD do 1,9JTD
Áno tam sa mi jednalo hlavne o tú spojku,séria Punto má 196NM a myslím že po chipe má nejakých 225NM..takže tam by bola tá spojka relatívne OK,začnem teda tými silikónovými hadicami a chipom ,časom cooler.
Ďakujem Vám obom za odpoveď.
Ďakujem Vám obom za odpoveď.
Fiat Punto 1.9JTD-vybratý katalizátor,vybratý egr,výfuk holá rúra,športový podvozok-tlmiče+pružiny,rozširovacie podložky-1cm,xenóny,denné svietenie,fólie ...a iné.
- Toti
- Znalec
- Příspěvky: 790
- Registrován: 13 čer 2009, 09:21
- Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
- Kontaktovat uživatele:
Re: TURBO z 2,4JTD do 1,9JTD
Ale daj tam aj ten intercooler, ked sa už budeš babrať s hadicami a ideš tam dávať nové, určite mu poriadny chladič prospeje ked ho chceš dať čipnuť.
A kde si vyčítal že punto má po čipe 225 Nm ? jednak sa mi to zdá trocha málo len o necelých 30 Nm a nie vždy to musí byť presne tolko ako niekde napíšu. Najlepšie je ísť za niekym kto sa vie s tým pohrať a odladiť to tak ako má byť, poprípade to dať na hranicu možností spojky a potom mu jemne ubrať aby tam bola trocha rezerva.
A kde si vyčítal že punto má po čipe 225 Nm ? jednak sa mi to zdá trocha málo len o necelých 30 Nm a nie vždy to musí byť presne tolko ako niekde napíšu. Najlepšie je ísť za niekym kto sa vie s tým pohrať a odladiť to tak ako má byť, poprípade to dať na hranicu možností spojky a potom mu jemne ubrať aby tam bola trocha rezerva.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
Re: TURBO z 2,4JTD do 1,9JTD
neni som si 100% isty ale 1.9JTD ma tusim inak regulovane turbo.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
- Toti
- Znalec
- Příspěvky: 790
- Registrován: 13 čer 2009, 09:21
- Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
- Kontaktovat uživatele:
Re: TURBO z 2,4JTD do 1,9JTD
Hmm ako myslíš Erik ? mne sa zdá že 59kW má klasický obtok, alebo nie ?
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
Re: TURBO z 2,4JTD do 1,9JTD
toti volal som do profituningu,mám tam kamaráda a hovorí že na 225nm mi to vie dat,ale písal som aj do alfatuningu jak si mi radit a ten mi to vie najlepšie vyladiť,ako hovoríš ty tak sme sa aj dohodli ,dá to na max. čo spojka dokáže a potom ztoho ubere aby tambola rezerva a čo sa týka kw tak tam bude nejakých 80.
Fiat Punto 1.9JTD-vybratý katalizátor,vybratý egr,výfuk holá rúra,športový podvozok-tlmiče+pružiny,rozširovacie podložky-1cm,xenóny,denné svietenie,fólie ...a iné.
- Toti
- Znalec
- Příspěvky: 790
- Registrován: 13 čer 2009, 09:21
- Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
- Kontaktovat uživatele:
Re: TURBO z 2,4JTD do 1,9JTD
Ja si myslím, že budeš spokojný, šarkan vie čo robí
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
Re: TURBO z 2,4JTD do 1,9JTD
chcelo by to prezkumat. ale zda sa mi ze niekde som cital ze 2.4 ma regulaciu pretlakovu a 1.9 podtlakovu.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 77
- Registrován: 26 čer 2011, 22:24
Re: TURBO z 2,4JTD do 1,9JTD
turbo z jtd 77kw by šlo , z 81jtd už je potřeba jiná jednotka pač má naklápění lopatek a puvodní to umět nebude , z 2.4jtd nevim jestly by se tam vešlo neni tam nějak extra místa
jinak je tu o tom zde stačí hledat
http://dieselpower.cz/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;
jinak je tu o tom zde stačí hledat
http://dieselpower.cz/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;