Koroze
Moderátor: peta.smolik
Koroze
Včera jsem si všimnul po otevření kufrových dveří, že v místě, kde se dveře stýkají s těsnicí gumou kufru, jsou malé puchýřky, tzn. nastala zřejmě podpovrchová koroze. Znamená to snad, že páté dveře nejsou pozinkované? Má někdo podobnou zkušenost?
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
- Reklama
Re: Koroze
neviem ako fiat, ale tam kde ja robím je všetko pozinkovane, myslím na karoserii, že by fiat nedaval plechy na zadné dvere pozinkovane sa mi ani nechce veriť, a okrem toho je kasna máčana v kateforeze, ak by malo desať rokov by som to pochopil ale máš to niečo cez dva roky, no pozriem aj ja svoju plechovicu tiež ju mam od 2010, snad inak ak sa robí vo fabrike retuš na kasne, alebo laku, ide zinok dolu, všetko sa brusy až na plech niekedy to na tisíc aut môže byť aj desať kusov ak sa zadarí operátorom na linke
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Re: Koroze
Tak ti poviem že si mi nahnal dosť strach.Mohol bi si to od fotiť . Ked som auto kupoval som sa pýtal ako je ošetrené pred koroziou .Povedali že je pozinkovaná kasňa a som sa ich spýtal že prečo je potom záruka len 8 rokou na kasňu? A nie 12 ako je zvykom . Odpovedali úplne klasicky že fiat dava 8 rokou a hotovo. Takže zase asi klamali alebo proste nevedia a povedia hocičo len aby predali.
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koroze
Dnes už je to myslím jinak ale Fiat jako první začal dávat záruku na karoserii v roce 1993!! a to 8 let, Myslím že třeba na Fiat Stilo byla záruka 10 let a asi je to jak u jaký modelový řady...
jardak: ty puchýřky na zadním čele to není rez, to se jen nafukuje lak ale pod tím bude plech čistej
jardak: ty puchýřky na zadním čele to není rez, to se jen nafukuje lak ale pod tím bude plech čistej
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Koroze
Myslel som ostatných výrobcov npr. Suzuki ked čítam že si ho mal dáva 12 rokov.peta.smolik píše:Dnes už je to myslím jinak ale Fiat jako první začal dávat záruku na karoserii v roce 1993!! a to 8 let, Myslím že třeba na Fiat Stilo byla záruka 10 let a asi je to jak u jaký modelový řady...
jardak: ty puchýřky na zadním čele to není rez, to se jen nafukuje lak ale pod tím bude plech čistej
Re: Koroze
pozeral som svojú plechovicu vyzerá to OK, mám bielu farbu. Pozri na to s lupou, inak farba na v nútorních stranach nieje dobre rozliata, za to môžu "moderné ekologické" technologie strieka s praškovou farbou, ktorá sa zleje až pri vypalovaní. Potom "pluzgiere sa môžu tvoriť ak sa strekne druhý krát bez brúsenia, na pôvodne "vypálenú" farbu potom sa vrchná oduje a odlúpy.
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
- fleet.admiral
- Fiaťák
- Příspěvky: 79
- Registrován: 12 kvě 2012, 07:54
- Bydliště: Ostrava
Re: Koroze
JardaK. > Zavezl bych to na tvém místě po svátcích do autorizáku na konzultaci. IMHO to není normální stav, nemám nikde orezlé punto I (1997) ani II (2002), takže to musí být například tou retuší - asi zbabraný kus. A to by měli na reklamaci vzít, i když to není durch.
Je: Bravo II (2011) - od 8. 11. 2012; Punto I ('97) - od 7. 2. 2004; Nuova 500 (2009) - od 17. 4. 2014, Punto II (2002) - od 23. 1. 2015
Ex: Uno ('87) - 30. 3. 2003 - 7. 2. 2004; Uno Logo ('91) - 2-11 2005; Punto II (2002) - 16. 5. 2011 - 6. 4. 2014
Ex: Uno ('87) - 30. 3. 2003 - 7. 2. 2004; Uno Logo ('91) - 2-11 2005; Punto II (2002) - 16. 5. 2011 - 6. 4. 2014
Re: Koroze
To jsem si taky říkal, v jednom místě je kousek barvy pryč a pod tím to nevypadá na rez, ale nějaká tmavší (snad hnědá) barva pod tou bílou vrchní je. Nicméně Fiat dává na lak záruku 3 roky, já budu mít 3 roky v dubnu 2013, takže v březnu při dalším servisu uplatním záruku na lak a do té doby se puchýřky určitě ještě více vyvrbí. Jsem zvědavý, jak se k tomu postaví a co s tím udělají. Zvenku jsou páté dveře naprosto v pořádku a když jsem loni opravoval na střeše dírku v barvě po zimním období, byl vidět holý lesklý kov - nabeton to byl pozink.peta.smolik píše:jardak: ty puchýřky na zadním čele to není rez, to se jen nafukuje lak ale pod tím bude plech čistej
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
Re: Koroze
JardaK: neměj obavy, pozinkované je určitě! Mám Bravo rv 2007 a kastle stále jako nová(ježděno celý rok).
Fiat 500X 1.4 Turbo Multiair Lounge
Fiat Croma 1.9 JTDm FL
Fiat Stilo MW 1,9 JTD Active FL
ex Fiat Bravo 2 MJTD Emotion
Fiat Croma 1.9 JTDm FL
Fiat Stilo MW 1,9 JTD Active FL
ex Fiat Bravo 2 MJTD Emotion
Re: Koroze
Potom prosím ťa napíš ako to dopadlo v servise Držím palec .JardaK. píše:To jsem si taky říkal, v jednom místě je kousek barvy pryč a pod tím to nevypadá na rez, ale nějaká tmavší (snad hnědá) barva pod tou bílou vrchní je. Nicméně Fiat dává na lak záruku 3 roky, já budu mít 3 roky v dubnu 2013, takže v březnu při dalším servisu uplatním záruku na lak a do té doby se puchýřky určitě ještě více vyvrbí. Jsem zvědavý, jak se k tomu postaví a co s tím udělají. Zvenku jsou páté dveře naprosto v pořádku a když jsem loni opravoval na střeše dírku v barvě po zimním období, byl vidět holý lesklý kov - nabeton to byl pozink.peta.smolik píše:jardak: ty puchýřky na zadním čele to není rez, to se jen nafukuje lak ale pod tím bude plech čistej
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koroze
Suzuki ještě stále mám i když s ním téměř nejezdím, záruka byla 3 roky na lak, 5 let na povrchovou rez, 12 let na karoserii...
Každej rok jezdím na kontrolu kastle k prodejci a dostávám štempl... Vždycky to hodí na zvedák a celkem pečlivě prohlíží karosérii a spodek, vloni sem před prohlídkou jel né naschvál asi 10km po poli a tak jak to bylo sem tam přijel a pak čekal co udělá ale zas sem platil jen 350 s tím že než to prohlídl hodinu umejval spodek wapkou a pak to i vysušil a prohlídl... Celej rok sem na to nešáh a v březnu až pojedu na kontrolu udělám mu to zas páč jinak to jen prohlídne a za 10 minut mi 350kč příjde jako dost hodně
JardaK: hlavně tam běž pár dní před koncem tý záruky páč oni na to teď dost dbaj sem slyšel, aby si pak nedoplatil na to když by to nekvalitně opravili.
Každej rok jezdím na kontrolu kastle k prodejci a dostávám štempl... Vždycky to hodí na zvedák a celkem pečlivě prohlíží karosérii a spodek, vloni sem před prohlídkou jel né naschvál asi 10km po poli a tak jak to bylo sem tam přijel a pak čekal co udělá ale zas sem platil jen 350 s tím že než to prohlídl hodinu umejval spodek wapkou a pak to i vysušil a prohlídl... Celej rok sem na to nešáh a v březnu až pojedu na kontrolu udělám mu to zas páč jinak to jen prohlídne a za 10 minut mi 350kč příjde jako dost hodně
JardaK: hlavně tam běž pár dní před koncem tý záruky páč oni na to teď dost dbaj sem slyšel, aby si pak nedoplatil na to když by to nekvalitně opravili.
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Koroze
Moje bravo z r. 2007 si toho už tiež dosť užilo, podbehy hneď za prednými kolesami sú po zime stále oflákané od kamienkov farba odprskaná a nikdy zatial nič nezačalo hrdzavieť. stále to pri jarnej udržbe zaretušujem červeným opravným lakom a je to v pohode, ale chystám sa na opravu toho laku na tých miestach a olepenie priehľadnou fóliou. vzadu na kufri mám hneď pod sklom na laku takú menšiu bodku, tiež som bol v tom že je pod tým hrdza ale nieje. takže o kasňu na brave sa neobávam, to skorej už za chvíľu budem musieť kupovať nový zadný diel výfuku , ked nie aj ten stredný, spojenie stredneho a zadneho dielu (tlmiča) je už tak prehrdýavené že už čakám kedy to rupne . holt spotrebný materiál.
ex car: Fiat Bravo 2 1.4 16V 66kW
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
Re: Koroze
Najnovsie mam prelamany predny blatnik - na vymenu, lak na velkom kuse dole, nebudem to riesiet skorej ako na jar, mozem tam dobre otestovat antikoroznu upravu...Mimochodom raz bol opravovany... Ja neviem kam ludia pri jazdeni pozeraju ??? 1x parkovisko a majster volantu, 1x autobusar pri zatacani Inac nikde ani bodka hrdze samozrejme, kufrove dvere som schvalne pozeral, nic sa nelupe.
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Re: Koroze
Tak mám za sebou záruční opravu pátých dveří, o kterých jsem tu před nějakou dobou psal. Ve středu jsem zavezl Bravo do servisu (Nordex Havířov), dneska (pátek) jsem si ho vyzvedával. Protože od doby nahlášení problému s kufrem přibylo podezření na skrytou korozi kapoty, nahlásil jsem to a Nordex nechal opravit i tu kapotu. Jinak záruční opravě předcházela asi před 3 týdny prohlídka člověkem z centrály Fiatu, který rozhodoval, jestli moji reklamaci uznají nebo ne. Takže uznali a já si dneska převzal zpátky svoje auto. Oprava vypadá udělaná dobře, neplatil jsem nic, dokonce si ani nic neúčtovali za zapůjčení firemního Punta Eva po dobu opravy Brava. Akorát benzín do Eva jsem tankovat musel a při jeho předání muselo být v nádrži tolik, kolik bylo, když jsem si ho půjčoval. Takže celkem super přístup. A přidám ještě něco, co tady do tématu až tak úplně nepatří - spojil jsem opravu s výměnou obutí na léto a při kontrole brzd mi dali ještě 15 tis. km, než budu muset měnit kotouče a desky. Přední čepy už prý taky nejsou úplně fit, rozvody taky mají své za sebou a podle chytré knížky je čas na výměnu hnacích řemenů příslušenství. No jo, 100 tis. km je za námi a už to začíná, byť to jsou jenom spotřební věci. To abych si připravil tak 20 tis. Kč, ach jo!
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
Re: Koroze
tak konečne som sa dokopal po zime pozatierať obúchane časti podbehov od kamienkov po zime až na plech, stačilo inak vylisovat predné podblatniky bolo by to vyriešené. Inak celí spodok podbehov je jemne otlčený. Na Š 130 nebola tak otlčená farba ako na Bravo 2, dnešné farby stojá za .... dám aj foto z mobilu snad sa podarilo Uvažujem tam nalepit hliníkovu fóliu, na utesnovanie spojov na vzduchotechnike. Takú som si nalepil aj na prah z vodičovej strany, asi neviem nastupovať vždy šuchnem s topankou po prahu
- Přílohy
-
- ak by bol podblatník predĺžení nemuselo by to byť obyté
- Snímka003abdc.jpg (108.35 KiB) Zobrazeno 5653 x
Naposledy upravil(a) rogi dne 24 čer 2013, 10:28, celkem upraveno 2 x.
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"