startovani za zimy
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
startovani za zimy
Ahoj. Dneska ráno bylo -9 a když jsem sedl do auta a chtěl nastartovat tak se tak sekundu nic nedělo, startér se neotočil ale pak se pomalu rozhejbal a když nabral optimální rychlost tak to už naskočilo celkem rychle. Pak to stálo asi 8 hodin v -5 na slunku a situace se opakovala. Baterie to podle mě nemůže být, je asi půl roku stará a měla by se dostatečně dobít když s ní jedu 30km do práce. Mám to nechat být nebo to řešit ? Kamarád má punto 1.2 a jeho startování mnohem lepší, startér se točí hned tak jak má.
Punto 90 1.6 Elx
- Reklama
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: startovani za zimy
Zkus změřit kolik dobíjí alternátor... Během 30 km se baterie oživí ovšem když alternátor funguje jak má
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: startovani za zimy
Kolegovy na focusu dělalo to samé a pak zjistil,že má na 1,8 ccm slabou baterii,mněl jen 50 Ah.V zimě motor ztuhne a pak malá baterie nemá sílu motor roztočit...
Tipo 1.6ie,Uno 1.0,nyní Punto 1.1 55s mk1
Re: startovani za zimy
rusty čo máš za motor? Ak diesel tak to môže byť slabou batériou. 1.2 je slabý motor netreba mu nejakú extra silnú batériu na naštartovanie.
Fiat Punto 1.9JTD-vybratý katalizátor,vybratý egr,výfuk holá rúra,športový podvozok-tlmiče+pružiny,rozširovacie podložky-1cm,xenóny,denné svietenie,fólie ...a iné.
Re: startovani za zimy
Očistit a správně nasadit kontakty kabelů na baterku, postříkat Kontaktolem, WD40 atd. Koupit za 200 Kč multimetr (Baumax, Tesco...), baterku změřit - správně nabitá má mít aspoň 12,5 V. Změřit nabíjecí napětí při motoru v chodu a rozsvícených světlech, z hlavy tuším 13,5-14 V (bude to někde v moudré knize). Kontrolní otázka - pokud je v autě autorádio s odděleným stálým a spínaným napětím, je správně zapojené?
Kapacita baterie s tím nemá co dělat (leda by ta nová byla nějaký čínský no-name superšunt), např. v Puntu II 1242 ccm byla z výroby baterka tuším pouhých 38 Ah.
Kapacita baterie s tím nemá co dělat (leda by ta nová byla nějaký čínský no-name superšunt), např. v Puntu II 1242 ccm byla z výroby baterka tuším pouhých 38 Ah.
Re: startovani za zimy
Takže pánové díky za rady Odpovím vám všem nějak naráz.
Teď ráno jsem to šel proměřit. Baterka bez nastartování má 12,2V. Po nastartování 14V. Následně jsem postupně zapnul světla (13,9V), topení na max (13,9V), rádio (13,9V). Takže dobíjení by mělo být v cajku. Baterka tam je Banner power bull 44Ah. Konektory jsem ošetřoval teď na podzim, šmirglem očistil a máznul tam měděnou pastu.
Motor je to 1.6 (je to i v podpise). Je teda ta kapacita malá? Mě se to moc nezdá.
Jo a to s tím zapojení rádia to netuším.
ps: jinak motor je asi v super stavu, dneska to naskočilo i když ten startér měl sotva poloviční otáčky udělalo mi to radost
Teď ráno jsem to šel proměřit. Baterka bez nastartování má 12,2V. Po nastartování 14V. Následně jsem postupně zapnul světla (13,9V), topení na max (13,9V), rádio (13,9V). Takže dobíjení by mělo být v cajku. Baterka tam je Banner power bull 44Ah. Konektory jsem ošetřoval teď na podzim, šmirglem očistil a máznul tam měděnou pastu.
Motor je to 1.6 (je to i v podpise). Je teda ta kapacita malá? Mě se to moc nezdá.
Jo a to s tím zapojení rádia to netuším.
ps: jinak motor je asi v super stavu, dneska to naskočilo i když ten startér měl sotva poloviční otáčky udělalo mi to radost
Punto 90 1.6 Elx
Re: startovani za zimy
Myslím, že by taky neškodilo vyčistit a promazat startér.Nechal jsem si na 1,2ce změřit špičkový proud při startování teplého motoru před promazáním startéru a po promazání. Po promazání startéru byl špičkový proud o 40A nižší.
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: startovani za zimy
Tak to je vono... Máš slabou baterku, měl bys mít min. 55Ah. Já mám 1,1 motor a 44Ah a je to v pohodě ale na 1,6 je to málo a projevuje se to hlavně v zimě když je baterka slabá a nedokáže roztočit startér. Na 1,5 Unu jsem používal 55Ah a bylo to akorát, na 1,6 Bravě jsem měl ještě silnější
PS: krk bych dal za to že v prvním příspěvku si předtím tu motorizaci v podpisu uvedenou neměl a v 1. příspěvku uvádíš pro příklad kamarádovu 1,2 což nás všechny zmátlo páč jsme mysleli že máš též motor 1,2
PS: krk bych dal za to že v prvním příspěvku si předtím tu motorizaci v podpisu uvedenou neměl a v 1. příspěvku uvádíš pro příklad kamarádovu 1,2 což nás všechny zmátlo páč jsme mysleli že máš též motor 1,2
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: startovani za zimy
motorizaci jsem si tam napsal hned jak jsem se tady registroval
vyčistit a promazat startér.. to asi není věc kterou bych zvládl sám doma co...
zkusím si tedy sehnat na zkoušku silnější baterku
vyčistit a promazat startér.. to asi není věc kterou bych zvládl sám doma co...
zkusím si tedy sehnat na zkoušku silnější baterku
Punto 90 1.6 Elx
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: startovani za zimy
Tak dobrá no ale zmiňuješ tam motor 1,2 a taky si neuvedl kapacitu své stávající baterie a my jsme se měli primárně nejdřív zevrubně ptát
PS: stratér už řešít nemusíš, máš jen slabou baterku
PS: stratér už řešít nemusíš, máš jen slabou baterku
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: startovani za zimy
Chlapy,nechci machrovat.... ,ale já si to myslel hned,podle toho co psal...
Tipo 1.6ie,Uno 1.0,nyní Punto 1.1 55s mk1
Re: startovani za zimy
Ale kašlete na to,nevím zase jiné věci...
Tipo 1.6ie,Uno 1.0,nyní Punto 1.1 55s mk1
Re: startovani za zimy
Neni zač radi sme pomohli
Fiat Punto 1.9JTD-vybratý katalizátor,vybratý egr,výfuk holá rúra,športový podvozok-tlmiče+pružiny,rozširovacie podložky-1cm,xenóny,denné svietenie,fólie ...a iné.
Re: startovani za zimy
Zdravim klucí.
Dovolím se vmísit do tohoto příspěvku s dotazem. Jak vám v těchto mrazech startuje Punto 1,2 8V? Mě se zdá, že to moje poněkud hůře. V těchto mrazech, ale i když bylo ještě nad nulou, tak to hůře startuje (po cca 3 denním stání). Sice to naskočí napoprvé, ale zezačátku startování startér pomalu točí (otáčky se postupně zvyšují) a při tom je vidět, jak uplně pohasíná podsvícení displeje přístrojovky (jak jsou tam ujeté km atd). Když je po jízdě motor teplý, tak už to startuje normálně. Mě je právě divný, že ten startér zezačátku točí dost pomalu a pohasíná při tom ten displej.
- Aku je tam prý zánovní (auto jsem koupil nedávno), je to 44 Ah a podle mě je OK. Kontakty jsou čisté.
- dobíjení funguje, při nastartovaném motoru, bez světel je napětí cca 14-14,5V
- odběr auta v klidovém stavu je cca 20 mA, takže tady problém taky nebude.
- svíčky tam mám nové
Máte taky takové starty-tedy že startér zezačátku točí pomalu?
Ještě poznámka. Ještě když bylo nad nulou, zkusil jsem schválně k autu připojit druhou baterii (nabitou) startovacími kabely a zkusil nastartovat (to bylo po 4 denním stání). Auto chytlo rychleji, ale stejně startér se asi dvě točky převalil pomalu, pak se roztočil rychleji a auto hned chytlo.
Dovolím se vmísit do tohoto příspěvku s dotazem. Jak vám v těchto mrazech startuje Punto 1,2 8V? Mě se zdá, že to moje poněkud hůře. V těchto mrazech, ale i když bylo ještě nad nulou, tak to hůře startuje (po cca 3 denním stání). Sice to naskočí napoprvé, ale zezačátku startování startér pomalu točí (otáčky se postupně zvyšují) a při tom je vidět, jak uplně pohasíná podsvícení displeje přístrojovky (jak jsou tam ujeté km atd). Když je po jízdě motor teplý, tak už to startuje normálně. Mě je právě divný, že ten startér zezačátku točí dost pomalu a pohasíná při tom ten displej.
- Aku je tam prý zánovní (auto jsem koupil nedávno), je to 44 Ah a podle mě je OK. Kontakty jsou čisté.
- dobíjení funguje, při nastartovaném motoru, bez světel je napětí cca 14-14,5V
- odběr auta v klidovém stavu je cca 20 mA, takže tady problém taky nebude.
- svíčky tam mám nové
Máte taky takové starty-tedy že startér zezačátku točí pomalu?
Ještě poznámka. Ještě když bylo nad nulou, zkusil jsem schválně k autu připojit druhou baterii (nabitou) startovacími kabely a zkusil nastartovat (to bylo po 4 denním stání). Auto chytlo rychleji, ale stejně startér se asi dvě točky převalil pomalu, pak se roztočil rychleji a auto hned chytlo.
Fiat Punto II, 1.2 8V, 44kW, r.v. 11/2001