Pocení oken
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Re: Pocení oken
Mi taky stačilo poklepat po motorku a klapka přejela. Na přepínač na palubovce už raději nesahám. Naštěstí jsem nemusel nic demontovat. Hezký den všem.
- Reklama
Re: Pocení oken
Řeším také problém s pocením oken,proto by mne na začátek zajímalo jestli když zapnu vnitřní cirkulaci je slyšet zvuk té klapky,že se zavřela.Ve fordovi to bylo dost citelně slyšet,prosím dejte někdo vědet.Dík
Re: Pocení oken
Ne, klapka slyšet není, ani s vypnutým motorem. Ale je to vidět (ležíce spolujezdci u nohou a svítíce nahoru) nebo se to dá nahmatat (skrz vyndaný pylový filtr). Jinak obecná poznámka - proti pocení oken pomůže zapnutí klimatizace, ten vysušený (nemusí být studený) vzduch dělá oknu dobře. Ale klapku to chce mít určitě rozchozenou nebo aspoň zadrátovanou v poloze "nasávání vzduchu zvenku". Ono se to na účinnosti topení nebo chlazení moc nepozná.
Re: Pocení oken
Dík za rychlou odpověď,mrknu hned nato.MIJI píše:Ne, klapka slyšet není, ani s vypnutým motorem. Ale je to vidět (ležíce spolujezdci u nohou a svítíce nahoru) nebo se to dá nahmatat (skrz vyndaný pylový filtr). Jinak obecná poznámka - proti pocení oken pomůže zapnutí klimatizace, ten vysušený (nemusí být studený) vzduch dělá oknu dobře. Ale klapku to chce mít určitě rozchozenou nebo aspoň zadrátovanou v poloze "nasávání vzduchu zvenku". Ono se to na účinnosti topení nebo chlazení moc nepozná.
Re: Pocení oken
Tak tak, zapnutí recirkulace je dobré v podstatě pouze pro jízdu za nějakým čouďákem a to ještě jen po omezenou dobu a ještě pro rychlejší ochlazení interiéru při zapnuté klimě v létě, ale to se nás teď na nějaký čas týkat nebude
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Pocení oken
Tak při pohledu na klapku jsem prd poznal,ale dneska nevím proč mě napadlo zkusit zapnout klapku a najednou je problém vyřešen,okna tak krásně suchý,žádná vlhkost.Můžete mi někdo tuto záhadu vysvětlit.MIJI píše:Ne, klapka slyšet není, ani s vypnutým motorem. Ale je to vidět (ležíce spolujezdci u nohou a svítíce nahoru) nebo se to dá nahmatat (skrz vyndaný pylový filtr). Jinak obecná poznámka - proti pocení oken pomůže zapnutí klimatizace, ten vysušený (nemusí být studený) vzduch dělá oknu dobře. Ale klapku to chce mít určitě rozchozenou nebo aspoň zadrátovanou v poloze "nasávání vzduchu zvenku". Ono se to na účinnosti topení nebo chlazení moc nepozná.
Re: Pocení oken
Není to myslím taková záhada. Odchází ti, stejně jako mně odešel dvakrát, jeden zub na plastovém pastorku převodovky motorku. Nejdřív to praskne trochu a pak víc a víc. Pastorek je při zapnutém zapalování trvale v záběru, buď táhne doleva nebo doprava. Když se začne zub ohýbat, po určité době se vzpříčí. Někomu pomůže poklepání, někdo přepne přepínač (možná jako's to udělal ty) a časem se ten zub zase narovná tak, že příští přepnutí zase funguje. Každopádně je to jen na chvíli, je to fakt blbě navržený a čím víc se mění teploty, tím hůř. Stačí taková hypotéza?
Jinak jsem zrovna včera při cestě v mínus patnácti přemýšlel, že by možná stálo za to místo jednoho přepínače na palubní desku osadit dvě tlačítka. Protože když jsem nasával ten vymrzlý vzduch zvenku, tak chabé multitopení ho nestačilo dost ohřát. Jak jsem ale přepnul na vnitřní okruh, začla se okamžitě potit okýnka. Ta tlačítka by jednak umožnila pootevřít klapku jen tak napůl a druhak by se pastorek nenamáhal. Takže by to možná topilo i odvětrávalo najednou. Ale spíš se na to vykvajznu, mínus patnáct tak často není a do mínus deseti se to vytopit dá.
Jinak jsem zrovna včera při cestě v mínus patnácti přemýšlel, že by možná stálo za to místo jednoho přepínače na palubní desku osadit dvě tlačítka. Protože když jsem nasával ten vymrzlý vzduch zvenku, tak chabé multitopení ho nestačilo dost ohřát. Jak jsem ale přepnul na vnitřní okruh, začla se okamžitě potit okýnka. Ta tlačítka by jednak umožnila pootevřít klapku jen tak napůl a druhak by se pastorek nenamáhal. Takže by to možná topilo i odvětrávalo najednou. Ale spíš se na to vykvajznu, mínus patnáct tak často není a do mínus deseti se to vytopit dá.
Re: Pocení oken
Dík za vysvětlení záhady a co se topení týče,tak si nemůžu stěžovat,topí to jak děs i bez klapky
klapka vnitřní cirkulace vzduchu
mám manuální klimu a když zmáčknu tlačítko vnitřní cirkulace vzduchu,rožne se sice kontrolka,ale klapka se nezavře.kde mám tu klapku najít,abych ji "domluvil" ?
Re: Pocení oken
Zdarec!
Moje zkušenost: Měli jsme poslední dobou velký problémy s pocením oken a v této arktické zimě to probíhalo tak, že nám okamžitě okna namrzaly zevnitř, ofuky zvládly vyčistit jen čelní sklo a kousek bočních oken a všude jinde byla jedová tříšť. Jal jsem se tedy dle návodu v tomto vlákně prozkoumat klapku, i když jsem byl přesvědčen, že mně funguje.
1) Je-li motor vypnutý, motorek klapky je velmi dobře slyšet (pokud funguje).
2) Není nutná asistence pro vyzkoušení funkčnosti. Prsty pravé ruky do mřížky a levou zmáčknete tlačítko vnitřního okruhu a uvidíte (ucítíte).
Výsledek testu:
Klapka funguje, ale zjistil jsem, že kontrolka na tlačítku svítí, pokud je je klapka přitlačená na mřížku (jde vzduch z venku) a zhasne, když je přepnuto na recirkulaci (klapka od mřížky vzdálená). Nemám teď u sebe návod, ale jsem přesvědčen, že by to mělo být naopak - tedy, že kontrolka na tlačítku recirkulace svítí, je-li zapnutá recirkulace a naopak. Kontrolka na vedlejším tlačítku klimatizace taky svítí, když je klima zapnutá... Takže teď jezdím s rozsvěcenou kontrolkou a vše je ok.
Moje zkušenost: Měli jsme poslední dobou velký problémy s pocením oken a v této arktické zimě to probíhalo tak, že nám okamžitě okna namrzaly zevnitř, ofuky zvládly vyčistit jen čelní sklo a kousek bočních oken a všude jinde byla jedová tříšť. Jal jsem se tedy dle návodu v tomto vlákně prozkoumat klapku, i když jsem byl přesvědčen, že mně funguje.
1) Je-li motor vypnutý, motorek klapky je velmi dobře slyšet (pokud funguje).
2) Není nutná asistence pro vyzkoušení funkčnosti. Prsty pravé ruky do mřížky a levou zmáčknete tlačítko vnitřního okruhu a uvidíte (ucítíte).
Výsledek testu:
Klapka funguje, ale zjistil jsem, že kontrolka na tlačítku svítí, pokud je je klapka přitlačená na mřížku (jde vzduch z venku) a zhasne, když je přepnuto na recirkulaci (klapka od mřížky vzdálená). Nemám teď u sebe návod, ale jsem přesvědčen, že by to mělo být naopak - tedy, že kontrolka na tlačítku recirkulace svítí, je-li zapnutá recirkulace a naopak. Kontrolka na vedlejším tlačítku klimatizace taky svítí, když je klima zapnutá... Takže teď jezdím s rozsvěcenou kontrolkou a vše je ok.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Pocení oken
Ahoj, opravdu by to mělo svítit při vnitřní cirkulaci. Kdybys nechtěl plýtvat energií na kontrolku , stačilo by prohodit kontakty na konektoru co vede k motorku.
Re: Pocení oken
Díky za potvrzení, ten watt či dva raději risknu, než abych Italům mluvil do elektřiny, už takhle v tom mají dobrej hokej... Každopádně ještě jednou potvrzuji, že teď je vše ok, spadl mi šutrák ze srdce, že u této závady bylo řešení tak triviální!
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
-
- Začátečník
- Příspěvky: 36
- Registrován: 10 zář 2010, 20:04
Re: Pocení oken
Zdravim, procetl jsem cele vlakno, ale zadnou mrizku jsem nenasel, mluvite o tomto otvoru?
Re: Pocení oken
Kdepak, jestli se tam nechceš dostat kastlíkem na pylový filtr, jak jsem psal výše, můžeš si lehnout k nohám spolujezdkyni a pohledem vzhůru ji uvidíš (mřížku). Doufám, že se mi podaří přiložit obrázek.
- Přílohy
-
- IMG_0933.jpg (22.17 KiB) Zobrazeno 10700 x
Re: Pocení oken
Doporučuji před průzkumnou akcí spolujezdkyni odstranit. Jednak tam bude více místa a druhak nebude pohled odváděn nežádoucími směry. Sice by se také mohlo stát, že objevíš něco jako klapky, a ve finále by to pak mohlo být zhodnoceno jako velmi úspěšná operace, ale problému upocených oken se tím nezbavíš (spíš naopak)!
Ale vážně - na fotce od MIJI je ta mřížka (to zamřížované ) a klapka je to žluté pod ní. Je to vlastně obdélník, který na omak dělá dojem nějakého filcu. Pokud je přiražený na mřížku, je otevřen vnější okruh (vzduch jde zvenku), pokud je ten filcový obdélník oddálený, nasává se vzduch skrz tuto mřížku z interiéru - vnitřní okruh.
Ale vážně - na fotce od MIJI je ta mřížka (to zamřížované ) a klapka je to žluté pod ní. Je to vlastně obdélník, který na omak dělá dojem nějakého filcu. Pokud je přiražený na mřížku, je otevřen vnější okruh (vzduch jde zvenku), pokud je ten filcový obdélník oddálený, nasává se vzduch skrz tuto mřížku z interiéru - vnitřní okruh.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW