Punto s55 (1.1) - přehřívání motoru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Punto s55 (1.1) - přehřívání motoru
Čaute bando, jezdím s Puntem s55 (1.1) a před týdnem mi začala svítit červená kontrolka u teploměru (na polubovce) při jízdě nad 5km (případně nějaké prudké kopce). Neměl jsem nic po ruce, tak jsem narychlo koupil destilovanou vodu a dolil ji do chladící nádobky. Na chvíli lepší, ale v pátek a přes víkend zase kontrolka svítila (červeně).
Včera jsem auto odstavil na kraj silnice a začal bádat v čem je problém. První co mě zarazilo je ,že se netočí přední ventilátor. Mrknul jsem tedy znovu na stav kapaliny - OK, otevřel jsem víčko nádobky pro doplnění a trochu vody vychrstlo ven - těžko říct jestli varem nebo tlakem vzduchu. Každopádně voda nebyla zrovna průzračná, spíše to byla taková šedá voda..
Problém je ale ten, že hliníkový chladič je takřka chladný, zkusil jsem tedy vytáhnout "šroub" na hlinikovém chladiči, jestl itam není vzduch - z otvoru šla pára. Při otevřené nádobce pro plnění chl. kapaliny a otevřeném otvoru v hlinikovém chladiči jsem zkusil ústy přes papír fouknout do nádobky pro doplnění chl. kapaliny což jsem vytlačil přiměřený proud vody z otevřeného otvoru v hklinikovém chladiči - voda by v něm tedy být měla...
Nastartoval jsem tedy motor a koukal svítilnou do nádobky kde se plní chl. kapalina - voda v ní vyloženě kolovala, takže čerpadlo by taky mělo nějak jet... Zkusil jsem při nahozeném motoru zapnout topení - fungovalo. Tak jsem zkusil s autem jet - po pár sekundách už šel studený vzduch i při zapnutém topení. Pár sekund na to se opět rozsvítila kontrolka teploty motoru. ZKoušel jsem nějaké psí kusy ještě během jízdy a když jsem s autem začal "manévrovat", jezdit z jedné strany krajnice silnice k druhé, tak topení zase začalo topit a kontorlka teploty zhasla. Když jsme jel déle po rovince, tak se opět začal přehřívat a tak dookola. Tzn. jakoby se při pohybu vozidla i pohnula nějak kapalina a na chvíli začlo chazení fungovat, pak při klidnéí jízdě opět přestalo topení topit a motor se přehříval.
Nějaké nápady kde může být zakopaný pes ? Případně zda to má cenu vůbec servisovat ?
Díky
Včera jsem auto odstavil na kraj silnice a začal bádat v čem je problém. První co mě zarazilo je ,že se netočí přední ventilátor. Mrknul jsem tedy znovu na stav kapaliny - OK, otevřel jsem víčko nádobky pro doplnění a trochu vody vychrstlo ven - těžko říct jestli varem nebo tlakem vzduchu. Každopádně voda nebyla zrovna průzračná, spíše to byla taková šedá voda..
Problém je ale ten, že hliníkový chladič je takřka chladný, zkusil jsem tedy vytáhnout "šroub" na hlinikovém chladiči, jestl itam není vzduch - z otvoru šla pára. Při otevřené nádobce pro plnění chl. kapaliny a otevřeném otvoru v hlinikovém chladiči jsem zkusil ústy přes papír fouknout do nádobky pro doplnění chl. kapaliny což jsem vytlačil přiměřený proud vody z otevřeného otvoru v hklinikovém chladiči - voda by v něm tedy být měla...
Nastartoval jsem tedy motor a koukal svítilnou do nádobky kde se plní chl. kapalina - voda v ní vyloženě kolovala, takže čerpadlo by taky mělo nějak jet... Zkusil jsem při nahozeném motoru zapnout topení - fungovalo. Tak jsem zkusil s autem jet - po pár sekundách už šel studený vzduch i při zapnutém topení. Pár sekund na to se opět rozsvítila kontrolka teploty motoru. ZKoušel jsem nějaké psí kusy ještě během jízdy a když jsem s autem začal "manévrovat", jezdit z jedné strany krajnice silnice k druhé, tak topení zase začalo topit a kontorlka teploty zhasla. Když jsme jel déle po rovince, tak se opět začal přehřívat a tak dookola. Tzn. jakoby se při pohybu vozidla i pohnula nějak kapalina a na chvíli začlo chazení fungovat, pak při klidnéí jízdě opět přestalo topení topit a motor se přehříval.
Nějaké nápady kde může být zakopaný pes ? Případně zda to má cenu vůbec servisovat ?
Díky
- Reklama
Re: Punto s55 (1.1) - přehřívání motoru
Praskle tesneni pod hlavou, tlakujou se ti hadice k chladici ? Jsou tvrde pri teplem/horkem motoru ?
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Punto s55 (1.1) - přehřívání motoru
Tvrdé moc nejsou, až jsem si myslel, že v nich je snad jen vzduch, ale zkoušel jsem to mačkat při chladnutí motoru.
Re: Punto s55 (1.1) - přehřívání motoru
Musis pri horkem motoru(nastartovanem). Jeden z priznaku praskleho tesneni je tlakovani hadic, kdy se ti tlak z valce dostava do chladiciho okruku. Za predpokladu ze ti facha sahara, koluje voda a je funkcni termostat tak je to jedine mozne vysvetleni. Btw neni z expanzky citit jakoby spaliny ? Nech jet chvili motor, pak to chcipni, opatrne otevri aby nevyvrela voda a cichni si kni. Je to takovy stiplavy hnusny smrad to poznas.
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Punto s55 (1.1) - přehřívání motoru
OK, to pootm m.žu zkusit na garáži. Jen mě napadlo, kdyby bylo špatně těsnění, nezahřívalo by se to pořád ? Ono to má tendenci, že se motor vaří, nechám ho na 2min vychladnout a po ujetých 2km zase vaří, nechám ho znova vychladnout na 2min a najeddu třeba 15km a nic, podle toho, jaká je trasa. Kdyby bylo prasklé těsnění, nebylo by to vaříci pořád ?
Jak zjistím, jestli je funkční termostat ? Nemůže být problém v něm ? Dá se nějak bypassovat ?
Jak zjistím, jestli je funkční termostat ? Nemůže být problém v něm ? Dá se nějak bypassovat ?
Re: Punto s55 (1.1) - přehřívání motoru
No me to ze zacatku delalo to same co tobe, uvaril jsem to 40km od baraku, rozla se knrtolka tak sem to chcipl a asi na 4x sem dojel domu s prestavkama. Pak sem s tim jete parkrat ujel tak 7-8 km a zacinalo to delat cim dal castejc a pak to vydrzelo ke konci uz jen tak 3 km nez to vylezlo prez 110stupnu. Termostat se obejit neda, jeslti je to jak na mk2 tak je nasroubovany primo na motoru a na nem nastavena hadice. V termostatu problem byt muze ale to by ti necirkulovala voda a hadice co de z vrchu motoru ven by byla studena, nebo jen lehce vlažná. Musi být horká a měkká. Muze to byt i neco jineho ale ja si myslim ze to bude timto. Dela to uplne same co to delalo mně.
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Punto s55 (1.1) - přehřívání motoru
Vrchní hadice byla vlažnější právě než spodní. Také Hlinikový chladič byl prakticky studený - přesto motor přehřátý. Je to auto od přítelkyně, dostala ho zadarmo tak na "rozježdění" po AŠ. Tak mě právě zajímá, jestl ito má cenu ještě nějak opravovat. Kdyby bylo mé, tak bych prodal oc by šlo a koupil si spíše nějakou novější felicii na takové to ježdění, tam sežene člověk všechno za pětistovku 

Re: Punto s55 (1.1) - přehřívání motoru
Tak to by mohl byt termostat...
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Punto s55 (1.1) - přehřívání motoru
Ten by se dál nějak trvale otevřít ?
Re: Punto s55 (1.1) - přehřívání motoru
Kup novy stoji 180 Kč
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Punto s55 (1.1) - přehřívání motoru
Jo jinak to ze mas studeny chladic i hadici tak to same sem to mel i ja.... Zkusil bych ten termostat, pak odvzdusnit a pak pripadne resit dalsi veci. Jinak sahara by ti sepinat mela i kdyby byl spatny termostat i hlava. Tam bude jeste nejaky dalsi problem.
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Punto s55 (1.1) - přehřívání motoru
Ak by bol vadny termostat a neotvaral by velky okruh, tak by sahara nemusela spinat - je spinana teplotou v chladici. Ja by som sa zameral v prvom rade na termostat. V poriadku to rozhodne nieje ked sa to prehrieva. S funkcnym chladiacim okruhom sa mi tento motor este nepodarilo prehriat ani s tonou uhlia za sebou stupajuc na horsky prechod.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Punto s55 (1.1) - přehřívání motoru
Ok, zaměřím se na ten termostat jak bude trochu času nebo to šoupnu do servisu a uvidím co mi páni řeknou.
Fakt je ten ,že když bylo vše v pořádku, tak se mi taky motor nepřehříval vůbec a to jsem někdy jezdil i větší dálky ve vedrech a do kopců.
Fakt je ten ,že když bylo vše v pořádku, tak se mi taky motor nepřehříval vůbec a to jsem někdy jezdil i větší dálky ve vedrech a do kopců.
Re: Punto s55 (1.1) - přehřívání motoru
No, nemám křišťálovou kouli, ale mně to tedy od klávesnice připadá, že je tam málo vody a je to zavzdušněné. Termostat je samozřejmě možnost, ale bylo by to asi poprvé, kdy bych slyšel, že na Fiatu blbý termostat vede k přehřívání - zatím mi všechny porouchané zůstávaly viset otevřené, takže se to spíš podchlazovalo. Začal bych doplněním kapaliny, důkladným odvzdušněním, pak bych vyměnil termostat, což už by stejně asi bylo načase, pokud je tam ještě z výroby. Pořád lepší udělat to teď, než se s tím mořit za čtvrt roku, až bude venku kosa...
Re: Punto s55 (1.1) - přehřívání motoru
Tak jsem byl dnes v servise a jeden fajn technik co jsem k němu chodíval na to mrknul, koukl do oleje z motoru a říkal ,že to není olej ale tlačí se do toho už voda, protože to kape a nemá to vůbec hustotu oleje - tzn. asi bude fakt prasklá hlava nebo těsnění.
Na druhou stranu ještěm i poradil, ať zkusím termostat vytáhnout a jezdit bez toho, jestli to takhle ještě něco nenajezdí nebo nepomůže ... Kapaliny by tam mělo být dost si myslím, i dneska jsme tam dolívali a pořád se přehřívá.
Zavzdušněné nevím, když otevřu odvzdušňovací šroub z chladiče a fouknu do expanzky, tak voda teče z otvoru šroubu, takže by tam být měla, těžko říct no ...
Na druhou stranu ještěm i poradil, ať zkusím termostat vytáhnout a jezdit bez toho, jestli to takhle ještě něco nenajezdí nebo nepomůže ... Kapaliny by tam mělo být dost si myslím, i dneska jsme tam dolívali a pořád se přehřívá.
Zavzdušněné nevím, když otevřu odvzdušňovací šroub z chladiče a fouknu do expanzky, tak voda teče z otvoru šroubu, takže by tam být měla, těžko říct no ...