Vyšší spotřeba
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- flyer_787
- Začátečník
- Příspěvky: 30
- Registrován: 26 črc 2010, 10:45
- Bydliště: Uničov
- Kontaktovat uživatele:
Vyšší spotřeba
Ahoj Fiaťáci.
Mám takovýto problém : na mém Puntu (mk2 1,2l 8V, rv2001, 133tkm) se mi spotřeba pohybovala okolo 4,9-5,3 l/100 km. Zničehož nic vyletěla na 6,5-10. Z výfuku jde cítit benzín a tvoří se pod ním černá skvrna. Za jízdy občas cuká, což taky nedělalo.
Čím by to tak mohlo být ? Díky za rady/informace.
Mám takovýto problém : na mém Puntu (mk2 1,2l 8V, rv2001, 133tkm) se mi spotřeba pohybovala okolo 4,9-5,3 l/100 km. Zničehož nic vyletěla na 6,5-10. Z výfuku jde cítit benzín a tvoří se pod ním černá skvrna. Za jízdy občas cuká, což taky nedělalo.
Čím by to tak mohlo být ? Díky za rady/informace.
- Reklama
Re: Vyšší spotřeba
Diagnostika a zjistit, co je spatne. Nic vic.
- flyer_787
- Začátečník
- Příspěvky: 30
- Registrován: 26 črc 2010, 10:45
- Bydliště: Uničov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyšší spotřeba
Tak jsem to napíchnul k PC přes ECUSCAN. Hodilo to chybu obou cívek. Dnes je jdu měnit, tak uvidíme. Podle mě ale bude problém jinde. I ta lambda sonda by to mohla asi dělat. K té mám další dotaz :
co se stane když lambdu odpojím ? ŘJ to samozřejmě zjistí, že tam lambda není. Nastaví pak sama nějaký nouzový režim (nastaví nějakou defaultní hodnotu LS) ?
co se stane když lambdu odpojím ? ŘJ to samozřejmě zjistí, že tam lambda není. Nastaví pak sama nějaký nouzový režim (nastaví nějakou defaultní hodnotu LS) ?
- flyer_787
- Začátečník
- Příspěvky: 30
- Registrován: 26 črc 2010, 10:45
- Bydliště: Uničov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyšší spotřeba
Potvrzeno. Cívkama to nebylo... Furt to žere a cuká Přikládám obrázek, co mi vyplivnul FES...
Kolik má mít napětí výstupní lambda sonda ?
Kolik má mít napětí výstupní lambda sonda ?
Re: Vyšší spotřeba
Primarna lambda tam hlasi malo kyslika v spalinach (napatie lambdy stoji okolo 0.8 V) co indikuje bohatu zmes. Na to by vsak mala zareagovat spatna vazba a davkovat menej paliva v snahe zmes ochudobnit. Sekundarna lambda s pribudajucim casom hlasi menej a menej kysliku, co znamena, ze zaznam mohol vzniknut tesne po nastartovani, kat bol studeny a ako sa zahrieval a spolu s nim aj sekundarna lambda, tak zacal postupne pracovat a lambda tak isto.
Za urcitych okolnosti motor obohacuje zmes - napriklad v pripade studeneho motora (sytic). Ak bolo meranie prevadzane tesne po nastartovani, tak teplomer motora hlasil studeny motor a RJ obohatila zmes - to by vysvetlovalo signal 0.8 V na primarnej lambde. V takom pripade treba meranie opakovat pri teplom motore. Ak to vsak bolo namerane po zahriati motora, mohol by byt vadny snimac teploty motora - treba vyskusat na diagnostike aku teplotu to cidlo hlasi.
Ak snimac teploty motora funguje a bolo to merane pri teplom motore, pri teplych lambdach a pri teplom katalyzatore, tak je chybna primarna lambda sonda. Kedze vstupuje do regulacie bohatosti zmesi, tak vplyvom regulacie je zmes striedavo bohata a chudobna, co sa prejavi kolisanim napatia na primarnej lambda sonde od cca 0.2 do 0.8 V. Lambda vsak moze byt aj zostarnuta a pomala, vtedy to kolise, ale pomaly. Malo by to oscilovat na volnobeh v najhorsom aspon raz za 1,5 s. Cim rychlejsie to vsak osciluje na volnobeh, tym lepsie na tom lambda je.
P.S. neviem ako to bolo merane, resp. odkial su tie hodnoty zobrate, ale nieje normalne, aby sa sem-tam objavila hodnota MAP cidla tlaku 0 mbar. MAP cidlo je jedno z najdolezitejsich cidiel, ktore rozhoduju o tom, kolko benzinu tam ma ist. Ak by bolo vadne, desne by to dokazalo zvysit spotrebu a celkovo ovplyvnit chod motora. Staci aby k nemu veduca hadica bola popraskana alebo zle nasadena a robi to psie kusy.
Za urcitych okolnosti motor obohacuje zmes - napriklad v pripade studeneho motora (sytic). Ak bolo meranie prevadzane tesne po nastartovani, tak teplomer motora hlasil studeny motor a RJ obohatila zmes - to by vysvetlovalo signal 0.8 V na primarnej lambde. V takom pripade treba meranie opakovat pri teplom motore. Ak to vsak bolo namerane po zahriati motora, mohol by byt vadny snimac teploty motora - treba vyskusat na diagnostike aku teplotu to cidlo hlasi.
Ak snimac teploty motora funguje a bolo to merane pri teplom motore, pri teplych lambdach a pri teplom katalyzatore, tak je chybna primarna lambda sonda. Kedze vstupuje do regulacie bohatosti zmesi, tak vplyvom regulacie je zmes striedavo bohata a chudobna, co sa prejavi kolisanim napatia na primarnej lambda sonde od cca 0.2 do 0.8 V. Lambda vsak moze byt aj zostarnuta a pomala, vtedy to kolise, ale pomaly. Malo by to oscilovat na volnobeh v najhorsom aspon raz za 1,5 s. Cim rychlejsie to vsak osciluje na volnobeh, tym lepsie na tom lambda je.
P.S. neviem ako to bolo merane, resp. odkial su tie hodnoty zobrate, ale nieje normalne, aby sa sem-tam objavila hodnota MAP cidla tlaku 0 mbar. MAP cidlo je jedno z najdolezitejsich cidiel, ktore rozhoduju o tom, kolko benzinu tam ma ist. Ak by bolo vadne, desne by to dokazalo zvysit spotrebu a celkovo ovplyvnit chod motora. Staci aby k nemu veduca hadica bola popraskana alebo zle nasadena a robi to psie kusy.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
- flyer_787
- Začátečník
- Příspěvky: 30
- Registrován: 26 črc 2010, 10:45
- Bydliště: Uničov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyšší spotřeba
Díky za velmi přínosnou odpověď. Měření bylo prováděno na "skoro" studeném motoru. Vyzkouším to dnes na teplém a uvidíme. Zkusmo jsem odpojil primární LS - výsledek stejný. Spotřeba cca 7,5-9 l. Po odpojení obou zhruba stejná spotřeba. Ale pokud jsem nechal zapojenou jen první lambdu a druhou odpojil, tak najednou spotřeba 4,9. Takže asi to, podle mého nezkušeného názoru, bude v lambdě... Odpoledne sem hodím tabulku hodnot z teplého motoru.
Zatím díky.
Zatím díky.
- flyer_787
- Začátečník
- Příspěvky: 30
- Registrován: 26 črc 2010, 10:45
- Bydliště: Uničov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyšší spotřeba
Další měření se zahřátým motorem. Ručička teploty v půlce, FES ukázal 98stC.
http://www.honzaslavik.cz/images/01.jpg
Hodnotám lambdy teda vůbec nerozumím...
http://www.honzaslavik.cz/images/01.jpg
Hodnotám lambdy teda vůbec nerozumím...
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyšší spotřeba
Na tom není nic divnýho páč teploměr spodní ryska 60, střed 100, vrchní 130, bude to plus mínus autobus takže těch 98 zhruba sedí ale nevím bo mám teploměr jen diodu přehřátí ale takhle sem to měl odstupňovaný na Unu co si pamatuju
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
- flyer_787
- Začátečník
- Příspěvky: 30
- Registrován: 26 črc 2010, 10:45
- Bydliště: Uničov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyšší spotřeba
Jako jo, teplota je OK. Spíš ty hodnoty z LS jsou podle mě nějaký chaotický...
Re: Vyšší spotřeba
Keby si to radsej zobral trosku sikovnemu autoelektrikarovi namiesto vypisovania na forum tak tvoj problem by raz, dva bol vyrieseny...
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
- flyer_787
- Začátečník
- Příspěvky: 30
- Registrován: 26 črc 2010, 10:45
- Bydliště: Uničov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyšší spotřeba
To jistě je řešeni, pak ale nechápu smysl tohoto fóra...
Re: Vyšší spotřeba
Nemela by lambda oscylovat mezi 0,0 něco a 0,750V+- V ? Alespon mne tak oscyluje pokud si dobre pamatuju kdyz sem naposledy mel napichle auto.
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Vyšší spotřeba
flyer_787: jo vypadá to, že máš ten regulační systém motoru nějakej úplně mimo. Hodnota musí oscilovat mezi 0,1-0,8V. Když říkáš, že s odpojenou druhou lambdou je to lepší, tak ji odpoj a načti opět data z první, jestli už bude regulovat.
Tady je graf chování lambda sond: http://merkur_sound.sweb.cz/lambda2a.png" onclick="window.open(this.href);return false;
- při ustálené jízdě obě oscilují, zadní méně
- pak plný plyn obě jdou na cca 0,8V a drží se
- pak brždění motorem obě jdou na 0,0V
oldoss: není lehký sehnat autoelektrikáře/diagnostika, který tomu rozumí a nezačně ti pokusně měnit půl auta...
crazy_ape: bacha na ty i/y .)
Tady je graf chování lambda sond: http://merkur_sound.sweb.cz/lambda2a.png" onclick="window.open(this.href);return false;
- při ustálené jízdě obě oscilují, zadní méně
- pak plný plyn obě jdou na cca 0,8V a drží se
- pak brždění motorem obě jdou na 0,0V
oldoss: není lehký sehnat autoelektrikáře/diagnostika, který tomu rozumí a nezačně ti pokusně měnit půl auta...
crazy_ape: bacha na ty i/y .)
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyšší spotřeba
Jo přesně ty teď víš že je problém v lambdách, takže si nenech namluvit něco jinýho, najdi někoho kdo ti objedná na zkoušku tu druhou lambdu, zkus jí připojit a znova diagnostiku aby se eventuelně ale dala vrátit...
PS: ještě že mám Euro 2 a lambdu jenom jednu...
PS: ještě že mám Euro 2 a lambdu jenom jednu...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele