Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?
Dobrý den všem,
rád bych se zeptal na radu, týkající se poruchy na motoru u našeho Punti... Co vím... S autem jel švagr, teplota motoru stoupla, ale nebyla ještě v červeném poli - sahara nefunguje. Motor začal škubat a následně se z něj začalo dost kouřit (nebyla to údajně voda z chladiče, ale kouř, který šel jako by ze vzduchového filtru). Švagr vypnul motor a čekal. Když jsem pro něj přijel, zkontroloval jsem chladící kapalinu - byla na min, ale byla tam - dolil jsem. Zkontroloval jsem olej - suchá měrka, švagr přiznal, že občas blikla kontrolka mazání na palubce. Dolil jsem olej. Zkusil jsem nastartovat. Motor chytl, ale strašně škubal, měl takový chatrný nepravidelný chod + začal se ihned linout kouř opět jakoby od vzduchového filtru. vypl jsem motor a odtáhl. Víc nic... Nevíte, co je v nepořádku, abych netápal "naslepo"?
Předem moc díky za rady!
P.
rád bych se zeptal na radu, týkající se poruchy na motoru u našeho Punti... Co vím... S autem jel švagr, teplota motoru stoupla, ale nebyla ještě v červeném poli - sahara nefunguje. Motor začal škubat a následně se z něj začalo dost kouřit (nebyla to údajně voda z chladiče, ale kouř, který šel jako by ze vzduchového filtru). Švagr vypnul motor a čekal. Když jsem pro něj přijel, zkontroloval jsem chladící kapalinu - byla na min, ale byla tam - dolil jsem. Zkontroloval jsem olej - suchá měrka, švagr přiznal, že občas blikla kontrolka mazání na palubce. Dolil jsem olej. Zkusil jsem nastartovat. Motor chytl, ale strašně škubal, měl takový chatrný nepravidelný chod + začal se ihned linout kouř opět jakoby od vzduchového filtru. vypl jsem motor a odtáhl. Víc nic... Nevíte, co je v nepořádku, abych netápal "naslepo"?
Předem moc díky za rady!
P.
FIAT PUNTO II r.v. 1999, 1.2, 8V, 44kW, najeto cca 250.000km
- Reklama
Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?
Jestli jste to zadřeli, můžeš rovnou začít shánět jiný motor z vrakoviště, protože bude levnější než oprava stávajícího. Ach jo, pročpak má asi kontrolka mazání červenou barvu
Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?
... jak poznám, že je to zadřený?cinzano píše:Jestli jste to zadřeli, můžeš rovnou začít shánět jiný motor z vrakoviště, protože bude levnější než oprava stávajícího. Ach jo, pročpak má asi kontrolka mazání červenou barvu
Díky!
FIAT PUNTO II r.v. 1999, 1.2, 8V, 44kW, najeto cca 250.000km
Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?
Tipoval by som to na prasknuty blok alebo hlavu, pripadne tesnenie pod hlavou. Nieje speneny olej, resp. nevali sa biely pripadne modry dym z vyfuku ? Neprehrial sa niekedy poriadne ten motor ?
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?
... něco v nepořádku muselo být již déle, auto strašně žralo olej, ale zpěněný nevypadal... Kouř netuším, nejezdil jsem v tom já, ale nikdo mi nic nehlásil... Toto jaro / léto to zavařené určitě bylo počítám tak 5x Kdyby byl v čudu ten blok, musel by se vyměnit také celý motor jako kdyby to bylo zadřené? Jak poznám, jestli to není zadřené, jak psal kolega výše?Karol píše:Tipoval by som to na prasknuty blok alebo hlavu, pripadne tesnenie pod hlavou. Nieje speneny olej, resp. nevali sa biely pripadne modry dym z vyfuku ? Neprehrial sa niekedy poriadne ten motor ?
Díky!
FIAT PUNTO II r.v. 1999, 1.2, 8V, 44kW, najeto cca 250.000km
Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?
Je potřeba rozebrat horní část motoru a podívat se do válců. Doporučuju servis...
Fiat Punto MK1 55, 1996; Ford Focus 2004
Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?
Olej ve vode neni ?? Jak tam nebyl olej ani voda tak se ti palil uvnitr. Zkus sundat hlavu a vymenit tesneni pod hlavou nalit olej a vodu a modli se aby nebyl total. Mel jsem kdysi stejnej problem na starym puntu.. bohuzel byl total a musel jot pryc. Jde o to jak dlouho se jelo bez oleje. Motor bez oleje znamena ende.
Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?
tak tady si myslim že můžeš rovnou uvažovat o novym motoru. do tohodle budeš zbytečně vrážet prachy=určitě těsnění, minimálně zkroucená hlava, nejspíš i prasklá, připečený kroužky, návary ve válcích. k novýmu motoru si pořid i nový sací potrubí (plast=na 100% bude mít připečený dosedací plochy=netěsný sání) a hlavně si vyřeš saharu.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?
Ak sa to 5x prehrialo, nefungovalo poriadne chladenie, jazdilo to takmer bez oleja, tak ten motor bude asi v háji. Prehriatie motora dokáže motor dosť poškodiť. Ak bola voda na minime, nevadí to, ak nespína sahara a auto jazdí na diaľnici a mimo mesta, nevadí to, no ak jazdí v meste a v zápche, prehreje sa. Ktovie, či fungoval vôbec termostat. Ten by dokázal tiež pomôcť k prehriatiu.
Rovnaký motor v lepšom stave sa dá získať za pár korún. Doporučujem výmenu motoru a tento rozobrať na náhradné diely. Predsalen aj tak z neho bude veľa vecí použiteľných, čidlá, vstrekovanie...
Rovnaký motor v lepšom stave sa dá získať za pár korún. Doporučujem výmenu motoru a tento rozobrať na náhradné diely. Predsalen aj tak z neho bude veľa vecí použiteľných, čidlá, vstrekovanie...
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?
Přesně tak, motor z vrakáče. Jakmile začne kontrolka svítit špatně!!! A kor navíc nejde sahara jak píšeš. Přitom motorek seženeš za pár kaček. Aspoň se švára poučí a bude kontrolovat. Nevím jak jsou choulostivé fiátky ale říkaly mi u sonátky jakmile začne svítit olej tak problém. Motor v pr...... a oprava se neoplatí.
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?
Zdravím ještě jednou - hodlám tedy koupit motor, ale bylo mi řečeno, že tento typ je ve dvou provedeních - s nějakým čidlem a bez čidla - mělo by se nacházet / nenacházet někde u olejového víčka - nějaký nálitek a v něm to čidlo - a směřovat nejspíš do motoru... Nevíte prosím, oč jde a zda je tedy možnost záměny?
Ještě jednou díky!
Ještě jednou díky!
FIAT PUNTO II r.v. 1999, 1.2, 8V, 44kW, najeto cca 250.000km
Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?
vim to naprosto přesně, páč jsem to řešil. mrkni na ventilový víko a mezi krytem rozvodu a víčkem pro nalití oleje je buď čidlo polohy vačkového hřídele (novější verze;vede k tomu kabel), a nebo nic. lámalo se to někdy v roce 2000. kdybys náhodou koupil jinou verzi, tak bys musel prohodit víko ventilů, olejový čerpadlo, kolo vačky, řemenici. takže to jde ale zbytečná práce navíc.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?
Ahoj,
vidím, že tady řešíte cenu motoru za pár kaček. můžu se baj oko zeptat? já jsem vygooglil za cca 10000. Je to moc málo akorát?
Díky
vidím, že tady řešíte cenu motoru za pár kaček. můžu se baj oko zeptat? já jsem vygooglil za cca 10000. Je to moc málo akorát?
Díky
Punto MkII 1,2 8V 2002
Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?
Nieje motor ako motor - zalezi v akom je stave. Nezalezi na pocte najazdenych km ci uz stocenych alebo realnych, nezalezi na motohodinach. Zalezi na tom co ma ten motor za sebou. A to vie len ten co ho jazdil. Kriticka byva napr. hlava valcov a vackove loziska. To je otazka v akom su stave. Ovplyvnuje to pocet studenych startov a kvalita oleja. Takto mozno pokracovat dalej. Ak je to motor v OK stave, napriklad po dobre spravenej GO a hned po nehode, myslim ze je to fajn cena, az prilis lacna. Naopak ak je to zniceny opotrebovany unaveny motor co zazil kopec studenych startov a jazdy na kratke trati s nekvalitnym zriedka kedy menenym olejom tak je to vela za taky motor.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?
2 roky zpátky jsem kupoval za 7 na vrakáči. za 10 bych chtěl aspon něco s ověřenou historii.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)