Zdravím, chtěl jsem se zeptat jak často asi spíná regenerace filtru pevných částic?
A hlavně má někdo zkušenosti s odpojením tohoto filrtu? koukal jsem že ruzné firmy nabízeji odstranění tohoto filtru z vozu tak zda s tím nekdo má zkušenost a funguje automobil i bez filtu v poradku a nevadi to nejak motoru?
Vlastním Fiat Bravo II 1,9MJet 110Kw
Děkji za odpovědi Camel
Filtr pevných častic
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Filtr pevných častic
nieje presne určené po akej dlhej dobe sa ma "čistiť" filter pevných častíc, funguje to automatický, to znamená, že sa merá tlak pred filtrom a za filtrom, ak nastane rozdiel, sa spustí "čistenie" to znamená, že po normalnom streknutí nafty, ešte nasleduje viac kratkých streknutí ktoré zvýšia teplotu výfukových spalín ktore zabezpečia prepalenie filtra.
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Re: Filtr pevných častic
Skúsenosti sú s tým vyberaním filtra však inak by to ani firmy neponúkali. Druhá vec je, že väčšina firiem to obchádza tak, že filter vybere a cez diagnostiku na tvrdo vypne regeneráciu, lenže ono tam je strašne veľa faktorov a návezností, ktoré nejaký ing vyvíjali pár rokov a neviem, či nejaký Lojzo s cracknutou diagnostikou a priamim odpojením regenerácie narobí dobrotu. Nikde som sa nedočítal ako na tom sú motory s týmto "opatrením" dlhodobo. To je neviem natočia dalších 150 00km bez toho bez akýchkoľvek problémov. Druhá vec je emisná kontrola, firmy sa tam oháňajú, že na emisach to nezbadáš ale len tak zo sradny tam ten filter podľa mňa neni keď to auto má splnať EURO5 emisnú normu... Ďalšia vec, aspoň čo som sa dočítal, že pri poriadnejšej akcelerácii to zadymi jak zo starej tatrovky.
Tažko povedať ako to všetko vlastne je. Jedno je však isté DPFku strašne vadia krátke trasy, do 10-15 km tam sa zasiera viac než kvalitne a potom keď nevie prebehnúť regenerácia auto blbne atď... Nezaškodí ho občas riadne poprehánať príklad na 3 alebo 4 prevodovm stupni točiť keď aj pár kilometrov 3000 ot a viac neboj sa ten motor to vydrží a vtedy by to tam nemalo všetko blbnúť... A ako už písal rogi ten proces sa spúšta automaticky...
Tažko povedať ako to všetko vlastne je. Jedno je však isté DPFku strašne vadia krátke trasy, do 10-15 km tam sa zasiera viac než kvalitne a potom keď nevie prebehnúť regenerácia auto blbne atď... Nezaškodí ho občas riadne poprehánať príklad na 3 alebo 4 prevodovm stupni točiť keď aj pár kilometrov 3000 ot a viac neboj sa ten motor to vydrží a vtedy by to tam nemalo všetko blbnúť... A ako už písal rogi ten proces sa spúšta automaticky...
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.