PALIVO: LPG
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: LPG
Teď jsem napsal takovou dlouhou odpověď, a když jsem ji odeslal, tak někam zmizela. Tedy znovu: Také jsem měl problémy se startováním za tepla, byl jsem zvyklý, že to chytilo tzv. na brnknutí a najednou jsem musel točit startérem v řádu vteřin. Hledal jsem po diskuzích a nikde nic. Pak mě napadla trvanlivost benzínu. Při cestě na dovolenou jsem totiž „pro jistotu“ natankoval plnou nádrž a pak ji skoro rok vyjížděl. V první fázi pomohlo, že jsem jel na benzín delší vzdálenost, třeba 10km a začalo to zase startovat na brnknutí. Jako bych vyjel starý benzín odněkud z hadiček, nebo ze dna nádrže. Teď dotankovávám max. po 10 litrech, aby byl v nádrži pokud možno pořád čerstvý benzín, a startuje to zase v pohodě. Někdo určitě namítne, že to je blbost, ale např. výrobci sekaček nedoporučují používat benzín starší, než jeden měsíc. Tak to s tou trvanlivostí benzínu nebude tak valné...
Fiat Panda 1.1 Active Plus, LPG
Re: LPG
S trvanlivostí benzínu máš rozhodně pravdu, tohle mi motorka dělá po zimě běžně.
Teď jenom jestli to pomůže i klukům:-)
PS: s těmi příspěvky se mi to stává taky, ale spíš bych viděl problém někde mezi pc a židlí(u mě myslím...)
Teď jenom jestli to pomůže i klukům:-)
PS: s těmi příspěvky se mi to stává taky, ale spíš bych viděl problém někde mezi pc a židlí(u mě myslím...)
Fiat Punto MK1 55, 1996; Ford Focus 2004
Re: LPG
Já včera jel už téměř na benzínové páry (odhad zbytku tak 3 l) a LPG mi také došlo - bylo to o fous, ale dotankoval jsem a ráno opět to samé.
Nyní po servisu mám nové svíčky a aktualizován sw řídící jednotky a zatím to vypadá dobře. Uvidíme za nějaký čas..
Nyní po servisu mám nové svíčky a aktualizován sw řídící jednotky a zatím to vypadá dobře. Uvidíme za nějaký čas..
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Re: LPG
Vyhřátý, do modra zbarvený a zkroucený kotouč. Levé destičky v háji. Muselo to zůstat někdy přibrzděné, ale nic si nevybavuji.
Ještě to není ideální, ale to už může dělat pneu, tak je zkusím prohodit, zda se to změní. Jinak po dovolené půjde na reklamaci.
Ještě to není ideální, ale to už může dělat pneu, tak je zkusím prohodit, zda se to změní. Jinak po dovolené půjde na reklamaci.
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Re: LPG
A kolik máš na autě najeto, že se ti to stalo? Jen abych věděl, kdy mohu s něčím takovým počítat. Pravděpodobně přirezlý brzdič. Je zajímavé, že jsi to nezpozoroval za jízdy, že to někam táhne, popř., že něco smrdí. ...No možná, když to přibržďuje jen lehce, znát to není a kotouč se stejně rozpálí. Předpokládám, že vyměnili oba kotouče, komplet destičky, a rozhýbali, nebo vyměnili i brzdič.. Na kolik to vyšlo?
Fiat Panda 1.1 Active Plus, LPG
Re: LPG
Tak to jsi mě docela potěšil. Při těchto kilometrech už se něco takového přihodit může, a cena za opravu takového rozsahu je více něž příznivá. To by jsi dal jinde možná pouze za jeden kotouč a ještě bez práce...
Fiat Panda 1.1 Active Plus, LPG
Re: LPG
To: PeNik
Tak to mě opravdu moc těší!!! Mám taky v plánu jít k Dojáčkovi. Na NeptunHarfa mi to p.Vodička taky doporučil. Kompletní original Fiat diagnózu a řešit to jako motorově, ne jako lpg. Nevíš co vše ti tam dělali, krom svíček a aktualizace? Aktualizovali ŘJ motoru, nebo lpg? Chtěli, abys před servisem jezdil jen na benzín? Ptal jsi se jich i na údaje v TP ohledně opravný sady? (nikde by s tím asi neměli mit problém, kde nemají v ruce velký TP - tedy asi jen stk - a to ještě záleží jaký jsou pedanti).
Jinak co se týká brzdiče, já se tím trápil asi půl roku - dal jsem nový kotouče a desky, ale nahvízdávaly i bez brždění. Prakticky pomohlo jen promazání měděnou pastou - a to jsem se s tím narozebíral a navymejšlel.
Tak to mě opravdu moc těší!!! Mám taky v plánu jít k Dojáčkovi. Na NeptunHarfa mi to p.Vodička taky doporučil. Kompletní original Fiat diagnózu a řešit to jako motorově, ne jako lpg. Nevíš co vše ti tam dělali, krom svíček a aktualizace? Aktualizovali ŘJ motoru, nebo lpg? Chtěli, abys před servisem jezdil jen na benzín? Ptal jsi se jich i na údaje v TP ohledně opravný sady? (nikde by s tím asi neměli mit problém, kde nemají v ruce velký TP - tedy asi jen stk - a to ještě záleží jaký jsou pedanti).
Jinak co se týká brzdiče, já se tím trápil asi půl roku - dal jsem nový kotouče a desky, ale nahvízdávaly i bez brždění. Prakticky pomohlo jen promazání měděnou pastou - a to jsem se s tím narozebíral a navymejšlel.
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: LPG
Servisní úkony kolem motoru:
- diagnostika na examineru
- přehrání sw řj motoru
- výměna těsnění krytu hlavy válců
- seřízení vůle ventilů
- nové mapy lgp (měl jsem problémy s občasný kolísáním otáček na lpg)
Nic po mě nechtěli. Prostě jsme se objednal a přijel.
Na TP jsem se jich neptal, protože mě to ani nenapadlo, když pojedu na STK s rezervou (naložím a pak vyložím).
Ohledně kol:
dnes jsem prohodil předek za zadek, tak uvidíme. Pokud se to nezlepší (nějaký posun je vidět), tak po dovolené bude druhé kolo v servisu. nejhorší na tom je, že tam není nic vidět. Jen hodně "mědi". Dříve, když jsme točil rukou, tak to dělalo. nyní už ne, ale stále jako bych to slyšel. Jestli už netrpím nějakým stihomamem. Příští týden bude test do Jeseníků a zpět, tak pak se uvidí.
- diagnostika na examineru
- přehrání sw řj motoru
- výměna těsnění krytu hlavy válců
- seřízení vůle ventilů
- nové mapy lgp (měl jsem problémy s občasný kolísáním otáček na lpg)
Nic po mě nechtěli. Prostě jsme se objednal a přijel.
Na TP jsem se jich neptal, protože mě to ani nenapadlo, když pojedu na STK s rezervou (naložím a pak vyložím).
Ohledně kol:
dnes jsem prohodil předek za zadek, tak uvidíme. Pokud se to nezlepší (nějaký posun je vidět), tak po dovolené bude druhé kolo v servisu. nejhorší na tom je, že tam není nic vidět. Jen hodně "mědi". Dříve, když jsme točil rukou, tak to dělalo. nyní už ne, ale stále jako bych to slyšel. Jestli už netrpím nějakým stihomamem. Příští týden bude test do Jeseníků a zpět, tak pak se uvidí.
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Re: LPG
Tak startuju zase na brnknutí. Ale to bylo kolem toho starostí!!!!!!
Fiat servis mě posílal na LPG, v LPG krčili rameny. A startování hůř a hůř.
Rozhodl jsem se vylučovací metodou, (po bodech viz níže v závorce), vyjet po vzoru "Funa" zbytek 3měsíce starého benzínu (Globus). Žádný změny se jízdou na benz nekonaly, ani s nově nahraným sw řj motoru.
Bod zlomu nastal v momentě, co jsem natankoval nový benzín - a to okamžitě druhý den.
Jen nevím, jestli mělo víc vliv stáří benzínu, nebo 98oktanů, který jsem vzal a mají blíž oktanovýmu číslu LPG.
Když se to rozestartovalo, nechal jsem tedy nahrát i nový sw LPG, novou kalibraci, nově seřídit a to jiným montážníkem, než mi dělal zástavbu. Co jsem viděl mapy vstřiků, podařilo se mu udělat téměř shodnou křivku LPG s BA. A od tý doby zase ok. Tak uvídíme, co bude dál
(PS diagnostikaExaminer nic nenašlo, přehrání sw řj. motoru nepomohlo, mimo to taktéž seřízení vůle ventilů+těsnění krytu hlavy+nové rozvody vzhledem najetým 120tis. km - taktéž nemělo vliv).
Jo a na STK jsem musel přivézt origo rezervní kolo - raději jsem se na to předem zeptal a vyžadovali to. Naštěstí přivřeli oko, že nebyla uchycena, ale jen volně.
Fiat servis mě posílal na LPG, v LPG krčili rameny. A startování hůř a hůř.
Rozhodl jsem se vylučovací metodou, (po bodech viz níže v závorce), vyjet po vzoru "Funa" zbytek 3měsíce starého benzínu (Globus). Žádný změny se jízdou na benz nekonaly, ani s nově nahraným sw řj motoru.
Bod zlomu nastal v momentě, co jsem natankoval nový benzín - a to okamžitě druhý den.
Jen nevím, jestli mělo víc vliv stáří benzínu, nebo 98oktanů, který jsem vzal a mají blíž oktanovýmu číslu LPG.
Když se to rozestartovalo, nechal jsem tedy nahrát i nový sw LPG, novou kalibraci, nově seřídit a to jiným montážníkem, než mi dělal zástavbu. Co jsem viděl mapy vstřiků, podařilo se mu udělat téměř shodnou křivku LPG s BA. A od tý doby zase ok. Tak uvídíme, co bude dál
(PS diagnostikaExaminer nic nenašlo, přehrání sw řj. motoru nepomohlo, mimo to taktéž seřízení vůle ventilů+těsnění krytu hlavy+nové rozvody vzhledem najetým 120tis. km - taktéž nemělo vliv).
Jo a na STK jsem musel přivézt origo rezervní kolo - raději jsem se na to předem zeptal a vyžadovali to. Naštěstí přivřeli oko, že nebyla uchycena, ale jen volně.
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: LPG
Jé zapomněl napsat, že se opět drobné problémy se startováním vyskytly. Zkusím tedy vyjet benzín na nezbytné minimum a natankovat znovu. Startuji lépe než před zásahem, ale ne ideálně. Benzín vyjíždím do rozsvícení kontrolky a poté natankuji tak za 300,- Kč. Je zvláštní, že mi to špatně chytá při venkovních teplotách kolem 15°C. Když je chladněji či tepleji, tak je to OK. A zlobí to jen při prvním startování.
Jinak díky za info o rezervě. Skoro přemýšlím, zda by se to nedalo přepsat, abych ji vůbec nemusel tahat na STK.
Jinak díky za info o rezervě. Skoro přemýšlím, zda by se to nedalo přepsat, abych ji vůbec nemusel tahat na STK.
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG