Chladící kapalina - únik ?
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
-
- Začátečník
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 pro 2011, 17:53
Chladící kapalina - únik ?
Ahoj,
tak po prvních 600 km s Multiplou jsem zjistil, že mi docela rychle mizí chladící kapalina. Koupil jsem, dolil jsem a po 400 km zmizelo 0.5l !! Zítra zkontroluju zda přes noc něco nevyteklo - to by byl lepší případ. Znamenalo by to netěsnost v potrubí / v chladiči.
Předtím jsem tam dolil standartní modrý antifreez typu C - tento http://www.vasoil.cz/cz/detail/sheron-a ... p-c-modry/ .
Čím by to ještě mohlo být? Těsněním pod hlavou válců? Jak to mohu diagnostikovat? Potkal jste se s tím někdo?
tak po prvních 600 km s Multiplou jsem zjistil, že mi docela rychle mizí chladící kapalina. Koupil jsem, dolil jsem a po 400 km zmizelo 0.5l !! Zítra zkontroluju zda přes noc něco nevyteklo - to by byl lepší případ. Znamenalo by to netěsnost v potrubí / v chladiči.
Předtím jsem tam dolil standartní modrý antifreez typu C - tento http://www.vasoil.cz/cz/detail/sheron-a ... p-c-modry/ .
Čím by to ještě mohlo být? Těsněním pod hlavou válců? Jak to mohu diagnostikovat? Potkal jste se s tím někdo?
- Reklama
Re: Chladící kapalina - únik ?
podívrj se na měrku oleje pokud ti teče do motoru tak bude i v oleji
pánové nevím jak to, ale
5,88 kg/100km (8,24 l/100km)
samozřejmě,že CNG
mám nějaké úsporné auto :-)
tak se mi při těch krátkých trasách spotřeba lehce zvedla o 30 dkg alias 500ml
5,88 kg/100km (8,24 l/100km)
samozřejmě,že CNG
mám nějaké úsporné auto :-)
tak se mi při těch krátkých trasách spotřeba lehce zvedla o 30 dkg alias 500ml
Re: Chladící kapalina - únik ?
mustang2 píše:podívrj se na měrku oleje pokud ti teče do motoru tak bude i v oleji
Na te merce oleje sou pak nejake skvrny nebo fleky kdyz to tece do oleje nikdy sme fridex v oleji nevidel tak se ptam jak to vypada kdyby me to nahodou potkalo .
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
- Tomas-Oaza
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 281
- Registrován: 01 dub 2006, 22:04
- Bydliště: Nikol-City 608479374
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chladící kapalina - únik ?
byla by tam takova emulze,poznas to i na vicku od oleje(i kdyz ted v zime se muze tvorit i normalne)
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros
www.lanciaklub.cz
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros
www.lanciaklub.cz
Re: Chladící kapalina - únik ?
Taky se mi zdálo, že mi chl. kapalina ubývá, sice v menší míře, ale viditelně, aplikoval jsem toto: http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=423" onclick="window.open(this.href);return false; a zdá se, že je to ok. Možná bych něco takovýho vyzkoušel jako první věc, je to levný...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
-
- Začátečník
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 pro 2011, 17:53
Re: Chladící kapalina - únik ?
Mám čtyři poznatky:
1) Po ujetí 160 Km zastavím -v nádržce 5cm kapaliny, povolím ji a najednou stoupla hladina kapaliny o 12-15cm vyskočí, a zase o 7Cm klesla, je tam dost velký tlak.
2) Nevypadá to, že je voda v oleji, spaliny čisté - že by tam bylo nějak moc páry se mi nezdá ..
3) Po dlouhé jízdě - třeba těch 160 Km v nižších otáčkách motor netáhne - má dívný zvuk - jako by jel na tři válce (ři rozjezdu), pak OK.
4) Hladina chladící kapaliny v nádržce stále kolísá, někdy je tam hodně pod minimum, někdy nad maximum.
Co se v tom chladícím okruhu děje? Mohlo by tam být něco ucpané? Nějaká bublina?
1) Po ujetí 160 Km zastavím -v nádržce 5cm kapaliny, povolím ji a najednou stoupla hladina kapaliny o 12-15cm vyskočí, a zase o 7Cm klesla, je tam dost velký tlak.
2) Nevypadá to, že je voda v oleji, spaliny čisté - že by tam bylo nějak moc páry se mi nezdá ..
3) Po dlouhé jízdě - třeba těch 160 Km v nižších otáčkách motor netáhne - má dívný zvuk - jako by jel na tři válce (ři rozjezdu), pak OK.
4) Hladina chladící kapaliny v nádržce stále kolísá, někdy je tam hodně pod minimum, někdy nad maximum.
Co se v tom chladícím okruhu děje? Mohlo by tam být něco ucpané? Nějaká bublina?
- Tomas-Oaza
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 281
- Registrován: 01 dub 2006, 22:04
- Bydliště: Nikol-City 608479374
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chladící kapalina - únik ?
no zksu pri nastartovanym a ohratym motoru pomackjat hadice od chladice, pokud budou tvrde,tak ti to tlakuje. to muze byt i to s tou nadrzkou ze se ti kapalina tlaci nahoru.
kdyz nastartujes s oddelanou zatkou na expanzce tak se ti voda tlaci ven?
pokud se toto potvrdi tak bud hlava praskla a nebo jen foukle tesneni
kdyz nastartujes s oddelanou zatkou na expanzce tak se ti voda tlaci ven?
pokud se toto potvrdi tak bud hlava praskla a nebo jen foukle tesneni
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros
www.lanciaklub.cz
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros
www.lanciaklub.cz
-
- Začátečník
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 pro 2011, 17:53
Re: Chladící kapalina - únik ?
Potvrdilo se to že je problém s pístními kroužky, písty neudrží tlak, má to menší kompresi než by mělo a fučí to do olejové vany. Podle mechanika to zvedá i hladinu kapaliny - že tam někde fouká do chladícího okruhu.
Jsem na vážkách pokusit se tu Multiplu vrátit původnímu majiteli. Na to že by ten motor měl mít najeto 170 000 je podle mě v horším stavu než připustil.
Kolik máte ostatní najeto a máte podobné problémy? jak to máte se spotřebou? To o motoru řekne hodně. Snažím se s tím jezdit normálně, žádné závodění a nepodtáčet motor a po 800 Km jsem někde na 9,2 Kg CNG/100. Je pravda že byly ty děsné mrazy a v tom to auto najelo dost, ale i tak je ta spotřeba výš než jsem čekal.
Jsem na vážkách pokusit se tu Multiplu vrátit původnímu majiteli. Na to že by ten motor měl mít najeto 170 000 je podle mě v horším stavu než připustil.
Kolik máte ostatní najeto a máte podobné problémy? jak to máte se spotřebou? To o motoru řekne hodně. Snažím se s tím jezdit normálně, žádné závodění a nepodtáčet motor a po 800 Km jsem někde na 9,2 Kg CNG/100. Je pravda že byly ty děsné mrazy a v tom to auto najelo dost, ale i tak je ta spotřeba výš než jsem čekal.
- Tomas-Oaza
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 281
- Registrován: 01 dub 2006, 22:04
- Bydliště: Nikol-City 608479374
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chladící kapalina - únik ?
no kdyz sem mel na aute v haji krouzky a tim padem byly tlaky v riti ze auto v zime nestartovalo tak s vodou zadny problem nebyl.
to spis hlava praskla a nebo tesneni foukly.
to spis hlava praskla a nebo tesneni foukly.
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros
www.lanciaklub.cz
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros
www.lanciaklub.cz
Re: Chladící kapalina - únik ?
A já si dělal iluzi že mám velkou spotřebu tak to zkus vrátit nebo ukecat velkou slevu to máš óbr spotřebu podívej se na moji
mám ji v podpisu
mám ji v podpisu
pánové nevím jak to, ale
5,88 kg/100km (8,24 l/100km)
samozřejmě,že CNG
mám nějaké úsporné auto :-)
tak se mi při těch krátkých trasách spotřeba lehce zvedla o 30 dkg alias 500ml
5,88 kg/100km (8,24 l/100km)
samozřejmě,že CNG
mám nějaké úsporné auto :-)
tak se mi při těch krátkých trasách spotřeba lehce zvedla o 30 dkg alias 500ml
-
- Začátečník
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 pro 2011, 17:53
Re: Chladící kapalina - únik ?
Někde na hlavě to jde asi přes těsnění, to taky. Má to asi malé komprese - bylo to v servisu u p. Černého a tomu lze věřit, předpokládám. Jinam jsem to na tlakováni nedával. I v těch třeskutých mrazech to startovalo rozumně, na to že škytala i Octavka rodičů..
Je ale třeba hlídat olej a chladící kapalinu, najedu tak 1500 -1800 měsíčně tak jednou za měsíc je třeba holt mrknout pod kapotu..
Nějak mi to pořád nesedělo tak jsem po prvních 1500 Km vše přepočítal a ve výpočtu spotřeby jsem udělal chybu. Opravený údaj je 6,48 Kg/100 Km, což je přijatelné a předpokládám že spadne na 6,2 Kg / 100Km a míň.
Pořád vážím, co s tím autem, ale podle spotřeby si ho asi nechám a dám ho spíš dokupy. Jsem zvědavý co na mě bafne až dám vyměnit tlumiče na zadní nápravě. Ten motor je na Multiplu prostě malý, první majitel s tím údajně tahal karavan, tak se není co divit..
Je ale třeba hlídat olej a chladící kapalinu, najedu tak 1500 -1800 měsíčně tak jednou za měsíc je třeba holt mrknout pod kapotu..
Nějak mi to pořád nesedělo tak jsem po prvních 1500 Km vše přepočítal a ve výpočtu spotřeby jsem udělal chybu. Opravený údaj je 6,48 Kg/100 Km, což je přijatelné a předpokládám že spadne na 6,2 Kg / 100Km a míň.
Pořád vážím, co s tím autem, ale podle spotřeby si ho asi nechám a dám ho spíš dokupy. Jsem zvědavý co na mě bafne až dám vyměnit tlumiče na zadní nápravě. Ten motor je na Multiplu prostě malý, první majitel s tím údajně tahal karavan, tak se není co divit..
- Tomas-Oaza
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 281
- Registrován: 01 dub 2006, 22:04
- Bydliště: Nikol-City 608479374
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chladící kapalina - únik ?
tak ty tlaky nech zmerit, to by ti mel udelat kazdej servis. u benzinaku to jde v pohode.
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros
www.lanciaklub.cz
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros
www.lanciaklub.cz
-
- Začátečník
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 pro 2011, 17:53
Re: Chladící kapalina - únik ?
Jasně, myslel jsem to tak že to p. Černý měřil a vyjádřil se že to má špatné pístní kroužky. Mezi válci to prý nefouká. Do jiného servisu jsem to měřit nedával.