Chladící kapalina - únik ?

Vše o motoru na CNG, LPG a jejich převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
petr kapsia
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 10 pro 2011, 17:53

Chladící kapalina - únik ?

Příspěvek od petr kapsia »

Ahoj,

tak po prvních 600 km s Multiplou jsem zjistil, že mi docela rychle mizí chladící kapalina. Koupil jsem, dolil jsem a po 400 km zmizelo 0.5l !! Zítra zkontroluju zda přes noc něco nevyteklo - to by byl lepší případ. Znamenalo by to netěsnost v potrubí / v chladiči.

Předtím jsem tam dolil standartní modrý antifreez typu C - tento http://www.vasoil.cz/cz/detail/sheron-a ... p-c-modry/ .

Čím by to ještě mohlo být? Těsněním pod hlavou válců? Jak to mohu diagnostikovat? Potkal jste se s tím někdo?
Reklama
 

Uživatelský avatar
mustang2
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 204
Registrován: 09 úno 2011, 08:07

Re: Chladící kapalina - únik ?

Příspěvek od mustang2 »

podívrj se na měrku oleje pokud ti teče do motoru tak bude i v oleji
pánové nevím jak to, ale
5,88 kg/100km (8,24 l/100km)
samozřejmě,že CNG
mám nějaké úsporné auto :-)

tak se mi při těch krátkých trasách spotřeba lehce zvedla o 30 dkg alias 500ml
CrazyApe
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 365
Registrován: 09 čer 2011, 19:50

Re: Chladící kapalina - únik ?

Příspěvek od CrazyApe »

mustang2 píše:podívrj se na měrku oleje pokud ti teče do motoru tak bude i v oleji


Na te merce oleje sou pak nejake skvrny nebo fleky kdyz to tece do oleje nikdy sme fridex v oleji nevidel tak se ptam jak to vypada kdyby me to nahodou potkalo :-).
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 281
Registrován: 01 dub 2006, 22:04
Bydliště: Nikol-City 608479374
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladící kapalina - únik ?

Příspěvek od Tomas-Oaza »

byla by tam takova emulze,poznas to i na vicku od oleje(i kdyz ted v zime se muze tvorit i normalne)
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros

www.lanciaklub.cz
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladící kapalina - únik ?

Příspěvek od kubiii »

Taky se mi zdálo, že mi chl. kapalina ubývá, sice v menší míře, ale viditelně, aplikoval jsem toto: http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=423" onclick="window.open(this.href);return false; a zdá se, že je to ok. Možná bych něco takovýho vyzkoušel jako první věc, je to levný...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
petr kapsia
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 10 pro 2011, 17:53

Re: Chladící kapalina - únik ?

Příspěvek od petr kapsia »

Mám čtyři poznatky:

1) Po ujetí 160 Km zastavím -v nádržce 5cm kapaliny, povolím ji a najednou stoupla hladina kapaliny o 12-15cm vyskočí, a zase o 7Cm klesla, je tam dost velký tlak.

2) Nevypadá to, že je voda v oleji, spaliny čisté - že by tam bylo nějak moc páry se mi nezdá ..

3) Po dlouhé jízdě - třeba těch 160 Km v nižších otáčkách motor netáhne - má dívný zvuk - jako by jel na tři válce (ři rozjezdu), pak OK.

4) Hladina chladící kapaliny v nádržce stále kolísá, někdy je tam hodně pod minimum, někdy nad maximum.

Co se v tom chladícím okruhu děje? Mohlo by tam být něco ucpané? Nějaká bublina?
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 281
Registrován: 01 dub 2006, 22:04
Bydliště: Nikol-City 608479374
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladící kapalina - únik ?

Příspěvek od Tomas-Oaza »

no zksu pri nastartovanym a ohratym motoru pomackjat hadice od chladice, pokud budou tvrde,tak ti to tlakuje. to muze byt i to s tou nadrzkou ze se ti kapalina tlaci nahoru.
kdyz nastartujes s oddelanou zatkou na expanzce tak se ti voda tlaci ven?
pokud se toto potvrdi tak bud hlava praskla a nebo jen foukle tesneni
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros

www.lanciaklub.cz
petr kapsia
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 10 pro 2011, 17:53

Re: Chladící kapalina - únik ?

Příspěvek od petr kapsia »

Potvrdilo se to že je problém s pístními kroužky, písty neudrží tlak, má to menší kompresi než by mělo a fučí to do olejové vany. Podle mechanika to zvedá i hladinu kapaliny - že tam někde fouká do chladícího okruhu.

Jsem na vážkách pokusit se tu Multiplu vrátit původnímu majiteli. Na to že by ten motor měl mít najeto 170 000 je podle mě v horším stavu než připustil.

Kolik máte ostatní najeto a máte podobné problémy? jak to máte se spotřebou? To o motoru řekne hodně. Snažím se s tím jezdit normálně, žádné závodění a nepodtáčet motor a po 800 Km jsem někde na 9,2 Kg CNG/100. Je pravda že byly ty děsné mrazy a v tom to auto najelo dost, ale i tak je ta spotřeba výš než jsem čekal.
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 281
Registrován: 01 dub 2006, 22:04
Bydliště: Nikol-City 608479374
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladící kapalina - únik ?

Příspěvek od Tomas-Oaza »

no kdyz sem mel na aute v haji krouzky a tim padem byly tlaky v riti ze auto v zime nestartovalo tak s vodou zadny problem nebyl.
to spis hlava praskla a nebo tesneni foukly.
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros

www.lanciaklub.cz
Uživatelský avatar
mustang2
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 204
Registrován: 09 úno 2011, 08:07

Re: Chladící kapalina - únik ?

Příspěvek od mustang2 »

A já si dělal iluzi že mám velkou spotřebu :-D tak to zkus vrátit nebo ukecat velkou slevu to máš óbr spotřebu podívej se na moji
mám ji v podpisu
pánové nevím jak to, ale
5,88 kg/100km (8,24 l/100km)
samozřejmě,že CNG
mám nějaké úsporné auto :-)

tak se mi při těch krátkých trasách spotřeba lehce zvedla o 30 dkg alias 500ml
petr kapsia
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 10 pro 2011, 17:53

Re: Chladící kapalina - únik ?

Příspěvek od petr kapsia »

Někde na hlavě to jde asi přes těsnění, to taky. Má to asi malé komprese - bylo to v servisu u p. Černého a tomu lze věřit, předpokládám. Jinam jsem to na tlakováni nedával. I v těch třeskutých mrazech to startovalo rozumně, na to že škytala i Octavka rodičů..

Je ale třeba hlídat olej a chladící kapalinu, najedu tak 1500 -1800 měsíčně tak jednou za měsíc je třeba holt mrknout pod kapotu..

Nějak mi to pořád nesedělo tak jsem po prvních 1500 Km vše přepočítal a ve výpočtu spotřeby jsem udělal chybu. Opravený údaj je 6,48 Kg/100 Km, což je přijatelné a předpokládám že spadne na 6,2 Kg / 100Km a míň.

Pořád vážím, co s tím autem, ale podle spotřeby si ho asi nechám a dám ho spíš dokupy. Jsem zvědavý co na mě bafne až dám vyměnit tlumiče na zadní nápravě. Ten motor je na Multiplu prostě malý, první majitel s tím údajně tahal karavan, tak se není co divit..
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 281
Registrován: 01 dub 2006, 22:04
Bydliště: Nikol-City 608479374
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladící kapalina - únik ?

Příspěvek od Tomas-Oaza »

tak ty tlaky nech zmerit, to by ti mel udelat kazdej servis. u benzinaku to jde v pohode.
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros

www.lanciaklub.cz
petr kapsia
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 10 pro 2011, 17:53

Re: Chladící kapalina - únik ?

Příspěvek od petr kapsia »

Jasně, myslel jsem to tak že to p. Černý měřil a vyjádřil se že to má špatné pístní kroužky. Mezi válci to prý nefouká. Do jiného servisu jsem to měřit nedával.
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - ostatní“