nějak se v tom neorientuju...jak může mít svícení vliv na spotřebu??? to mi vůbec neni jasné...můžu požádat o vysvětlení?? díky všem..PeNik píše:Tak jsem zase po čase jel do Jeseníků (skoro z Prahy) a spotřeba podle computeru byla po dojezdu na místo 4,0 l/100 km. Bylo to na letních gumách, použito denní led svícení, na starém oleji (ten se mění dnes). Bez led svícení jsem to udělal za 4,9 l/100 km a zimních gumách.
Příště to zkusím udělat za 3,9 l/100 km. To by se mohlo podařit, ale níže už jen těžko. jedině nejet po dálnici. To je asi největší žrout spotřeby. Jinak jízda po dálnici cca 105 km/h. Mimo město 85 - 10 km/h. ve městě 50 km/h.
PALIVO: Spotřeba
Moderátor: peta.smolik
Re: Spotřeba
Panda 1.1 Aktive r.v. 2008
- Reklama
Re: Spotřeba
Co třeba denní led svícení má menší spotřebu. Tím pádem je méně zatížen alternátor, který je poháněn řemenem, který je přímo spojen s motorem. Tím pádem méně zatěžuje motor a neubírá mu na výkonu. Je to hodně zjednodušeně napsáno.
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Přesně tak to je... Nemám Pandu ale mám stejnej motor v Puntu + denní svícení ale přesto 0,9L na 100km se mi zdá těžko uvěřitelný výsledek... Mám denní svícení skoro dva roky píšu si spotřebu a i předtím sem si ji psal v průměru mi vychází úspora 0,35 litru na 100km = kombinace léto zima
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Spotřeba
Já tu spotřebu udělal jen jednou. Jinak jsem jezdil za 4,2 -4,5 léto.
Nyní jezdím na plyn (od listopadu) a zatím jsem se spotřebou úplně někde jinde. Musím vyčkat na jarno-letní měsíce, abych měl co srovnávat. Zimu jsem tenkrát moc nesledoval, ale matně si vzpomíná 5,3 - 5,5 l benzínu (nyní LPG 6,4 - 6,9, dlouhodobý průměr od 1.12.2011 je 6,71 l/100 km, najeto 6115 km). Kvalita plynu má přímý vliv na spotřebu. za poslední měsíc jsem dělal test několika plynařů.
natankováno vždy cca 27 - 27,7 l a jízda vždy s rozsvícenými normálními světly (denní nepoužito)
LukOil - je katastrofa. max 380 km na nádrž a ušetřených 0,20 Kč/l nemá vůbec smysl
Agip - vždy přes 420 km, v listopadu 456 km
místní plynař (plyn od Flagy) - minimálně 410 km
Nyní jezdím na plyn (od listopadu) a zatím jsem se spotřebou úplně někde jinde. Musím vyčkat na jarno-letní měsíce, abych měl co srovnávat. Zimu jsem tenkrát moc nesledoval, ale matně si vzpomíná 5,3 - 5,5 l benzínu (nyní LPG 6,4 - 6,9, dlouhodobý průměr od 1.12.2011 je 6,71 l/100 km, najeto 6115 km). Kvalita plynu má přímý vliv na spotřebu. za poslední měsíc jsem dělal test několika plynařů.
natankováno vždy cca 27 - 27,7 l a jízda vždy s rozsvícenými normálními světly (denní nepoužito)
LukOil - je katastrofa. max 380 km na nádrž a ušetřených 0,20 Kč/l nemá vůbec smysl
Agip - vždy přes 420 km, v listopadu 456 km
místní plynař (plyn od Flagy) - minimálně 410 km
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Re: Spotřeba
já tedy nevím, jsem v tomto amatér, ale já myslím, že otáčky alternátoru jsou přímo závyslé na otáčkách motoru a je uplně jedno, jestli svítím, mám v zásuvce zapojený třeba notebook za jízdy a nebo jedu se zhasnutými světli...pořád se alternátor točí stejně s motorem a pořád do baterií dodává stejný proud, nebo to tak neni??PeNik píše:Co třeba denní led svícení má menší spotřebu. Tím pádem je méně zatížen alternátor, který je poháněn řemenem, který je přímo spojen s motorem. Tím pádem méně zatěžuje motor a neubírá mu na výkonu. Je to hodně zjednodušeně napsáno.
Panda 1.1 Aktive r.v. 2008
Re: Spotřeba
Opět zjednodušeně: pravda to je, ale se spotřebou elektrické energie roste "mechanické" zatížení motorů.
Jako jednoduchý pokus stačí nastartovat motor auta, motor na volnoběh a zahřátý, aby byl efekt výraznější a zapnout světla. Nyní již jen, při zapnutí světel, stačí poslouchat, co udělá s motorem zatížený alternátor.
Jako jednoduchý pokus stačí nastartovat motor auta, motor na volnoběh a zahřátý, aby byl efekt výraznější a zapnout světla. Nyní již jen, při zapnutí světel, stačí poslouchat, co udělá s motorem zatížený alternátor.
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Re: Spotřeba
To nejdůležitější slovní spojení je "zatížený alternátor".
Ten lze zatěžovat od nuly až po jeho maximální výkon. No a ten příkon pro výkon alternátoru dodává motor a o ten příkon se sníží výkon na kolech vozu. Pokud na kolech požaduji ten výkon nezmenšený, tak holt ten motor musím víc nakrmit.
Vaše teorie by platila, pokud by alternátor jel pořád na "plný" výkon. Ale nejede!
Ten lze zatěžovat od nuly až po jeho maximální výkon. No a ten příkon pro výkon alternátoru dodává motor a o ten příkon se sníží výkon na kolech vozu. Pokud na kolech požaduji ten výkon nezmenšený, tak holt ten motor musím víc nakrmit.
Vaše teorie by platila, pokud by alternátor jel pořád na "plný" výkon. Ale nejede!
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Re: Spotřeba
ano, to je pravda. Je tam více proměnných. Ale pro jednoduchost vysvětlení tazateli to snad stačilo, obzvláště když se přiznal, že je laik. Ještě se sem dají nasekat i vzorečky, ale do toho se mi nechce, protože už bych to asi dohromady nedal
Ovšem v zásadě to platí. Pokud by neplatilo, tak máme na světě perpetummobile, protože bychom dokázali pře stejném příkonu odebírat (v extrému) nekonečný výkon.
Ovšem v zásadě to platí. Pokud by neplatilo, tak máme na světě perpetummobile, protože bychom dokázali pře stejném příkonu odebírat (v extrému) nekonečný výkon.
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
- Mr.Bean
- Znalec
- Příspěvky: 585
- Registrován: 17 led 2010, 21:56
- Bydliště: Praha (Vrané nad Vltavou)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Škoda, že jsem s tím nezačal už po koupi
Teď naposled s ní jezdil táta, proto ta spotřeba
Teď naposled s ní jezdil táta, proto ta spotřeba
Honza, Fiat Panda 1.1 Active; 07/2009; žlutá mambo
Detailingclub.cz - Profesionální péče o vaše auto
Detailingclub.cz - Profesionální péče o vaše auto
Re: Spotřeba
To je hezký, ale chtělo by to vysvětlivky, jak se tankovalo?
Vždy:
Do vypnutí pistole?
Do plna, až byl vidět benzín?
Vždy:
Do vypnutí pistole?
Do plna, až byl vidět benzín?
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
- Mr.Bean
- Znalec
- Příspěvky: 585
- Registrován: 17 led 2010, 21:56
- Bydliště: Praha (Vrané nad Vltavou)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Do cvaknutí pistole, vždy
Honza, Fiat Panda 1.1 Active; 07/2009; žlutá mambo
Detailingclub.cz - Profesionální péče o vaše auto
Detailingclub.cz - Profesionální péče o vaše auto
Re: Spotřeba
No to není tak přesný a proto občas ty významný výkyvy ve spotřebě, tedy pokud si se občas nepokoušel o ECO-jízdu a jindy zas o závodění na dálnici. Ale je to dostatečně dlouhodobý, a tak i průkazný. V týhle souvislosti by mě zajímala odchylka skutečnosti a palubního PC, pokud ho teda vůbec máš.
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
- Mr.Bean
- Znalec
- Příspěvky: 585
- Registrován: 17 led 2010, 21:56
- Bydliště: Praha (Vrané nad Vltavou)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
S autem jezdí babička (já ještě nesmím ). Já s tím jezdím občas trochu po zahradě a proto ty výkyvy
PP nemám (Active)
PP nemám (Active)
Honza, Fiat Panda 1.1 Active; 07/2009; žlutá mambo
Detailingclub.cz - Profesionální péče o vaše auto
Detailingclub.cz - Profesionální péče o vaše auto
Re: Spotřeba
@ mr.bean palubní počítač není problém dodělat Stačí říct, seženu nový palubní přístroj, natočím kilometry i vyměním barvu jeho podsvícení ))
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Ale asi jezdíš jako ďábel páč spotřeba nic moc Kámoš má na stejný pandě celoroční průměr 5,1mr.bean píše:S autem jezdí babička (já ještě nesmím ). Já s tím jezdím občas trochu po zahradě a proto ty výkyvy
PP nemám (Active)
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele