Dnes jsem četl na novinkách,že při +2°C ,už nejdou nastartovat italská auta "BLBOST" .Teď mají být větší mrazy tak jak jste na tom?
Zatím dnes -8°C bez problémů na první otočení .Hlas jde změnit a hlasování je na neomezenou dobu.Jsem zvědav,až bude těch -25°C
Dnes ráno -12 a bylo to hodně nepřesvědčivé. Je to ale vina akumulátoru, který je přesně rok starý.
Auto jezdí ráno 4 km tam a večer 4 km zpět. Starty s rozsvícenými světly, rozmrazování okna, zrcátek.
De facto tak auto jezdí rok na baterku...
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
Osobák má s Tipem 1,6 DGT benzín ,nová baterka, Šumava -23°C na první otočení.Se Stilem ještě čekám loni to bylo okolo max. -10°C víc nebylo tak to nemám vyzkoušené kdy přijde bot tuhnutí.
Tak letos zatím 1,9 JTD bez jediného zaškytnutí, ale u nás bylo zatím jenom -11°C .Musím to zaklepat. Loni to bylo taky v pohodě a to bylo u nás nejvíc -20°C. Mám tam rok starou baterku 72Ah. Tak se nechám dneska a zítra překvapit.
The Italian family - Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85kW; 2003
- stařeček Puntík 1.1 55 SX; 1997
Stejně by mě zajímalo, kde, kdy a proč ty nelichotivé poznámky na Fiaty, typu špatného zimního startování, poruchovosti, atd. vznikly?
Když vezmu v potas osobní zkušenost s vlastními sedmi Fiaty a rovněž osobní zkušenost se 14 (slovy: čtrnácti) Fiaty mých rodičů, se kterými jsme v průběhu 42 let najeli snad milión kilometrů, tak se nikdy, opravdu nikdy nestalo, že by nás Fiat bezproblémově nedovezl tam, kam jsme chtěli a zase zpátky domů. A co se týče zimního startování, pokud byla slušná baterka a startér točil, tak motor vždy nastartoval.
Ford S-Max 1,9 TDCi, r. v. 2011
Fiat Panda 1,2, r.v. 2010
Fiat Stilo 1,9 JTD, r. v. 2004 - Ex.
Fiat Brava 1,9 TD, r. v. 1997 - Ex.
Fiat Tipo 1,9 TD, r. v. 1992 - Ex.
Fiat 127, r. v. 1977 - Ex.
Fiat 850 Sport Coupe, r. v. 1969 - Ex.
Tak má baterka slabá asi sedmiletá to kupodivu dneska v -15ti dala! .)
Jinak jsem jel Prahou a koukám kolik potkám Fiatů - a furt žádný,,, až v Dejvicích jedno žlutý Stilo (asi Abarth) a jedno Punto Grande .)
Před hodinou sem se přiotravoval z práce... Start na první brnk teplota -18 Zvuk tuhej skřípavej po minutě ztichne Po 3km jde poznat vlažnej vzduch z topení Po 5km se ztiší motor Zítra má bejt ještě o něco větší mráz tak uvidíme
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Bude zima bude mráz kam se stilo kam schováš.......
Takže motor 1.6 16v 76kw
Včera - 17,5 stupně
Motor naskočil následně engine fault - Večer na diagnostice Zjištěna škrtící klapka.... Vymázano a OK
Dnes - - 19,5 stupně
Točim naskočí blah blah a chcíp(Poprvé co to vídím u stila) znovu blah blah bla a chcíp... Řvu jak tur nadávám na celou ulici.. točim dýl motor blah blah blah blah blah brm brm brm brrrrrm brrmmm a jede .. znovu Engine fault(Počítám že zas šktící klapka) a když už si myslím že je vyhráno... oškrábu okna nechávám chvilku ohřát sedám do auta, řadim za jedna, sešlapuji spojku chci se rozjet a a motor kuk chcíp, točím znova hned startuje ale co? I když drtím plyn k zemi otáčky jdou max 1200... takže co škrtící klapka ztuhlá down...
Ted co stim? Pomůže nová? Nebo v takových mrazech prostě nejdou? Nějaká rada krom prodlužováku s fénem?
...schováš, schvám se já do gáráže a přestane pápá na jaře....
Tomio:
vypádá to, že mám to samý u svý 1,6tky - včera ještě ok, ale dnes -17 nastartuju normálně. Jedu cca 8km a na křižovatce to chcíplo engine fault. Po chvíli to šlo znova nastartovat a pak už to bylo ok. Engine fault furt svítí - snad se večer podívám, co je to za chybu.
Ale když jsem znova nastartoval vyletěly otáčky na chvíli - takže myslím, že to bude taky něco s klapkou.
A vzpoměl jsem si, že někdy před dvěma rokama, kdy byla podobně zima mi to udělalo to samý.
Každopádně klapka je motorek s převodovkou - je to rozebiratelný, takže by mohlo stačit to promazat - prostříknout silikonovým olejem.