Měření emisí JTD a Stk
Moderátor: peta.smolik
Měření emisí JTD a Stk
Neví někdo jaký je správný postup při měření emisí.Kolik třeba zkoušek , na kolik točit........ Včera jsem byl na emisích a co jsem zažil mě budilo i ze spaní a jelikož mám prvního diesla a nevím jaký je spravný postup docela by mě to zajímalo.U Tipa a Mareii 1,6 benzín cca. minuta na volnoběh cca. minuta na 2500-3000 ot/min max. testy 2x od obojího spíše to klaplo na poprvé hodnoty byly v normě zkušenosti ze tří STK+ME.U předchozího Tipa mi jednou snižovali volnoběh.
Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85Kw
- Reklama
Re: Měření emisí JTD a Stk
U dieselů se měří emise v přeběhu - tzn. v omezovači. Právě proto jsem nikdy s nafťákem na emise nešel.
Na STK ano, abych věděl, co je v nepořádku. A vždycky jsem měl pojištěno, abych prošel
Na STK ano, abych věděl, co je v nepořádku. A vždycky jsem měl pojištěno, abych prošel
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
Re: Měření emisí JTD a Stk
Zajímalo by mě jestli 6 zkoušek je standartní a to všechny byly v limitu spíše něco málo nad půlkou k maximu.První kola něco okolo 3700 ot/min, pak 4500 ot/min, pak 4750 ot/min a finále stál na tom jak na rejči 5100 ot/min.Z
poslední zkoušky byly hodnoty nejhorší (asi 70% k maximu hodnot) a to zapsali.Prošel jsem,ale ten stres ,že vyskočí klika už nikdy víc.Pak následovala STK -kontrolu sedadel a samonavíjecích pásu jsem taky nikdy nezažil a max jobovka seřídili mi levý přední světlo a to přestalo naklápět (než jsem jel na estékáčko makali obě) a teď svítí drobet nahoru. Vyhodili mě stejně nebrzdilo mi jedno zadní kolo na ručku,nechal jsem vyměnit kotouče+desky a dnes klapla opakovačka
poslední zkoušky byly hodnoty nejhorší (asi 70% k maximu hodnot) a to zapsali.Prošel jsem,ale ten stres ,že vyskočí klika už nikdy víc.Pak následovala STK -kontrolu sedadel a samonavíjecích pásu jsem taky nikdy nezažil a max jobovka seřídili mi levý přední světlo a to přestalo naklápět (než jsem jel na estékáčko makali obě) a teď svítí drobet nahoru. Vyhodili mě stejně nebrzdilo mi jedno zadní kolo na ručku,nechal jsem vyměnit kotouče+desky a dnes klapla opakovačka
Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85Kw
Re: Měření emisí JTD a Stk
to sou ti,co neumí nechat ležet pětikilo na sedadle...idefix píše:Zajímalo by mě jestli 6 zkoušek je standartní a to všechny byly v limitu spíše něco málo nad půlkou k maximu.První kola něco okolo 3700 ot/min, pak 4500 ot/min, pak 4750 ot/min a finále stál na tom jak na rejči 5100 ot/min.Z
poslední zkoušky byly hodnoty nejhorší (asi 70% k maximu hodnot) a to zapsali.Prošel jsem,ale ten stres ,že vyskočí klika už nikdy víc.Pak následovala STK -kontrolu sedadel a samonavíjecích pásu jsem taky nikdy nezažil a max jobovka seřídili mi levý přední světlo a to přestalo naklápět (než jsem jel na estékáčko makali obě) a teď svítí drobet nahoru. Vyhodili mě stejně nebrzdilo mi jedno zadní kolo na ručku,nechal jsem vyměnit kotouče+desky a dnes klapla opakovačka
Petr,Stilo 1,9 jtd,alfa 156SW,1,9 m-jet 110kw,Lancia Thesis 2,4jtd 110kw
Re: Měření emisí JTD a Stk
xpettt píše:
to sou ti,co neumí nechat ležet pětikilo na sedadle...
Ono za litr tam nemusíš jezdit a nálepka Ti příjde poštou Tady jsou 3 STK co to do 8km splňujou a jelikož psali,že estékáčka jsou využita ze 2/3 tak věřím,že jim budou nahrávat a proto lepší to mít v pořádku.
http://www.novinky.cz/domaci/257269-nar ... korun.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale není to odpověď na moji otázku kolik zkoušek se standartně dělá.A jak jsem psal všechny byly v pořádku.
Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85Kw
Re: Měření emisí JTD a Stk
Já jsem byl s dieslem na emisích několikkrát a vždy mi je měřili při polovičních otáčkách (než jsou přeběhové) a jen jedno měření.
Ford S-Max 1,9 TDCi, r. v. 2011
Fiat Panda 1,2, r.v. 2010
Fiat Stilo 1,9 JTD, r. v. 2004 - Ex.
Fiat Brava 1,9 TD, r. v. 1997 - Ex.
Fiat Tipo 1,9 TD, r. v. 1992 - Ex.
Fiat 127, r. v. 1977 - Ex.
Fiat 850 Sport Coupe, r. v. 1969 - Ex.
Fiat Panda 1,2, r.v. 2010
Fiat Stilo 1,9 JTD, r. v. 2004 - Ex.
Fiat Brava 1,9 TD, r. v. 1997 - Ex.
Fiat Tipo 1,9 TD, r. v. 1992 - Ex.
Fiat 127, r. v. 1977 - Ex.
Fiat 850 Sport Coupe, r. v. 1969 - Ex.
Re: Měření emisí JTD a Stk
Tady je to pěkně vysvětleno:
"Majitele dieselových motorů trochu děsíme, protože tyto motory se měří v přeběhových otáčkách. Několik sekund tedy motor musí pracovat pod plným plynem v nejvyšších možných otáčkách. Tyto otáčky se také porovnávají s tabulkami, zda jsou ve stanovených hodnotách. Současně se měří zplodiny vycházející z motoru a opět se porovnávají s tabulkami. Vliv na kouřivost vznětových motorů má především čistota vzduchového filtru, protože tato jednoduchá součástka může výsledné hodnoty změnit tím, že motor dostává málo vzduchu, ale hodně paliva, a to špatně hoří."
Poškození motoru při zkoušce:
Ano, stát se to může. A kdože uhradí u dnešních motorů nemalou škodu?
"Každá Stanice technické kontroly by měla být pojištěna, protože se v takových případech jedná o drahé opravy. Z této pojistky se pak případné poškození motoru hradí. Samozřejmě, musí se prokázat, že ke škodě došlo měřením, a ne například nedodržením předepsané údržby."
http://www.rozhlas.cz/motozurnal/radce/_zprava/509516" onclick="window.open(this.href);return false;
"Majitele dieselových motorů trochu děsíme, protože tyto motory se měří v přeběhových otáčkách. Několik sekund tedy motor musí pracovat pod plným plynem v nejvyšších možných otáčkách. Tyto otáčky se také porovnávají s tabulkami, zda jsou ve stanovených hodnotách. Současně se měří zplodiny vycházející z motoru a opět se porovnávají s tabulkami. Vliv na kouřivost vznětových motorů má především čistota vzduchového filtru, protože tato jednoduchá součástka může výsledné hodnoty změnit tím, že motor dostává málo vzduchu, ale hodně paliva, a to špatně hoří."
Poškození motoru při zkoušce:
Ano, stát se to může. A kdože uhradí u dnešních motorů nemalou škodu?
"Každá Stanice technické kontroly by měla být pojištěna, protože se v takových případech jedná o drahé opravy. Z této pojistky se pak případné poškození motoru hradí. Samozřejmě, musí se prokázat, že ke škodě došlo měřením, a ne například nedodržením předepsané údržby."
http://www.rozhlas.cz/motozurnal/radce/_zprava/509516" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85Kw
Re: Měření emisí JTD a Stk
Takže přeskočené rozvody udělané u kámoše v garáži nemají šanci.
Pouze předražený autorizák se zárukou. Hnus velebnosti.
Pouze předražený autorizák se zárukou. Hnus velebnosti.
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
Re: Měření emisí JTD a Stk
Jak psal Japa, zaleží to na technikovi,osobně se také kouknu po jiném a dvě auta ,už jim tam nepřijedou.Kejml máš pravdu hnus to je,ve všem a finále tomu dodá pumpa kde natankuješ řepku a petrolej jako super disel aditiv a oni chtějí něco měřit.............
Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85Kw
- proch
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 390
- Registrován: 06 kvě 2007, 20:19
- Bydliště: Brandys n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření emisí JTD a Stk
Mě na emisích ještě s Puntem JTD měřily 4x na pár vteřin a vždy do přeběhu. Zapsané v protokolu byly všechny 4 hodnoty. Podruhý 6x, protože si dali blbě nějaký čidlo a museli to zopakovat... Se Stilem už na emise nejdu, dám raději to "pjéťo" na sedadlo... Jo a jasně, natankovat řepku a projde se na tuty. Moje punto nemělo kat...
Stilo JTD 85kW, 2005,115@?, Cruise control, XcarLink mp3, dual clima, LLumar black, parking assist, EGR off, cat off...
_______________________________
_______________________________
Re: Měření emisí JTD a Stk
Tady se můžete dozvědět více informací o měření emisí