komutator nikdy neprebrusovať nejakým smirkovým papierom, na komutator použť prípravok SIDOL na čistenie strieborných , medených materialov a s ním vyčistit komutator, uhliky nechať tak ako sú. píšem len vlastnu skusenosť ktoru som získal pri opravách vysávačov. jak som kumutator raz osmirkoval do pekne čistunka , tak som mohol rotor rovno zahodiť a objednavať nový, bordelom z smirkovania sa dostal medzi plôšky komutatora a spôsobil skrat
ale hlavne že to funguje, tak nech ti ventilator slúži dlho bez opráv.
Hlucny ventilator
Moderátor: peta.smolik
Re: Hlucny ventilator
ex car: Fiat Bravo 2 1.4 16V 66kW
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
- Reklama
Re: Hlucny ventilator
myslím že nemáš pravdu, komutátor býva nerovnomerne opotrebovaný, najlepšie by bolo "líznuť" na sústruhu medzi hrotmi komutátor, a potom vyškrabať izoláciu medzi lamelamy,tak sa to robí bežne a tak som to robíl aj na štartery,je to piplačka,
- Přílohy
-
- jednoduchá prezentácia sňad to pochopíte
- komutator.jpg (44.75 KiB) Zobrazeno 3827 x
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Re: Hlucny ventilator
Obidvaja mate podla mna pravdu. Ak sa nieco vodive dostane na nespravne miesto, tak je z toho "katastrofa" a takisto komutator byva repasovany sustruhom... Uhliky byvaju problem, co som sa docital. Ich pritlak je niekedy nedostatocny a to robi neplechu. Takisto spina je zdrojom problemov. Ja som pouzil stlaceny vzduch a 600ml padlo za vlast...
Paci sa mi diskusia. Postupne to "vyspikujeme" Cisteniu zdar!
Paci sa mi diskusia. Postupne to "vyspikujeme" Cisteniu zdar!
Re: Hlucny ventilator
ano ano rogi má pravdu najlepšie je to v idealnom prípade a dobre vybavenej dielni/garáži líznuť na sústruhu , no jo lenže ked nieje sustruh po ruke tak bud ten sidol alebo radšej nič ono si po čase/rokoch uhliky vytvoria svoju dráhu na komutátore a to im vyhovuje najviac samozrejme ak použijeme smirkový papier je tiež vhodne potom prejsť izolaciu medzi lamelami aspoň pre istotu. dosť mi teraz chodili na opravu vysavače ETA s motormi praga hlinsko, takže klasika vymontovať rotor , výmena rozsypaneho hlavneho ložiska 609 , ihned som vymenil aj dolný 608 pri komutatore, vyčistil som lamely komutatoru sidolom osadil nové uhlíky, vyčistil otvory v turbínkach, skompletoval a vysavač na dalších 10 rokov fuknčný , sice len 800W prípadne 1000W ale zatial si každý pochvaloval že mu to ide ako za mlada.
ex car: Fiat Bravo 2 1.4 16V 66kW
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
Re: Hlucny ventilator
Zdravim vsetkych,
diky moc za vsetky info. Idem sa teda aj ja pokusit to demontovat, ked uz som tuto temu otvoril...uvidim ako sa to podari.
diky moc za vsetky info. Idem sa teda aj ja pokusit to demontovat, ked uz som tuto temu otvoril...uvidim ako sa to podari.
Re: Hlucny ventilator
paráda, a nestačí tam niečo premazať? Určite musíme postupovať tak že si to zničím? Sakra bojim sa..
Re: Hlucny ventilator
Viem, že trošku s veľkým odstupom času, ale netreba dávať dole aj priehradku spolujazdca, aby som sa dostal k ventilátoru?
Fiat Bravo II, 1.9 JTDm 88Kw Emotion, 2007, Rosso Orgoglioso
Re: Hlucny ventilator
ked som mal este bravo tak ventilator sem tam piskal az zacal ako keby menej a menej fukat. Tiez mam automaticku klimu a bolo to na jar zarosene okna no hruza. Novy nieco cez 200ecka tak som obvolal vrakoviska po SK a zohnal v Trnave za 70 ako novy, kable som nechal von tak som ho hned pripojil a parada. Inak vybrat ho je dost babracka ani nie skrutky tie isly v pohode ale cely ho nejak pootocit aby cez tie vsetky plasty presiel a nic neodlomil.
500X Multiair 140