Punto MK I - cyklovač stěračů
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Punto MK I - cyklovač stěračů
Dobrý den
Můžete mi prosím někdo poradit jak si vyrobit plynule nastavitelný cyklovač stěračů? Popřípadě, dá se koupit? Ten jeden přednastavený čas je v mnoha případech moc rychlý, při drobném mrholení by se hodil pomalejší čas. Taky mě napadlo, jestli by se nedal upravit originál, co je v autě namontovaný.
Předem děkuji za radu.
Tonda
Můžete mi prosím někdo poradit jak si vyrobit plynule nastavitelný cyklovač stěračů? Popřípadě, dá se koupit? Ten jeden přednastavený čas je v mnoha případech moc rychlý, při drobném mrholení by se hodil pomalejší čas. Taky mě napadlo, jestli by se nedal upravit originál, co je v autě namontovaný.
Předem děkuji za radu.
Tonda
- Reklama
Re: Punto MK I - cyklovač stěračů
Taky bych chtel, idealne nekde na pulubku umistit nejake kolecko kterym by se napriklad u te nejpomalejsi frekvence dala ta frekvence jeste spomalit
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Punto MK I - cyklovač stěračů
Dá se to vyřešit stavebnicí cyklovače NE521.Plynulý rozsah 2 - 60 vteřin.
Re: Punto MK I - cyklovač stěračů
A vi nekdo, jak to zapojit na puntu idealne tak aby to fungovalo jak rikam ? Treba aby ta stavebnice ovlivnovala jen 1. stupen ? Udelat si plosnak a nakoupit soucastky neni problem spis nevim vubec kde a kam, na jaky pin to pripojit...
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
- feldino
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 275
- Registrován: 21 led 2006, 20:42
- Bydliště: Nemšová (Slovensko)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Punto MK I - cyklovač stěračů
Ja by som skor poriesil upravu uz vstavaneho ak by sa dal vybrat (neviem ako je rieseny v aute).
Re: Punto MK I - cyklovač stěračů
Teoreticky by to mohlo jít nandáním paměťového relátka,třeba z "felicie" http://skoda-virt.cz/cz/clanky/elektrik ... cie/22056/" onclick="window.open(this.href);return false; kdybych měl na to čas hned bych se do toho pustil.Nebo možná i jiné Fiaty než punta mají paměťové relé
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Punto MK I - cyklovač stěračů
amater3 - děkuju za tip je to zajímavá stavebnice.
vrhnul jsem se do pátrání a trochu jsem prozkoumal schéma zapojení stěrače a zdá se, že tzv. "taktovač" je součástí motorku stěrače. Je tam pravděpodobně jakási elektronika která má pevně nastavený čas a ovládá přes zabudované relátko motorek stěrače. Takže to nepůjde jednoduše nahradit výměnou za nějaké jiné paměťové relé či podobný obvod (např. stavebnice NE521).
Takže se nabízejí dle mého 3 možnosti:
1) asi ta nejjednodušší - přerušit přívodní vodič pro první rychlost stěrače a do obvodu vložit spínací kontakt jakéhokoli externího obvodu pro řízení délky taktu. Tato možnost má tu výhodu, že se již do ničeho jiného v elektroinstalaci nezasahuje a lze bez problému skoro ihned uvést elektroinstalaci do původního stavu. Touto úpravou přijdete o jednu rychlost motorku s tím, že originál taktovač bude stále v činnosti.
2) Dalo by se to také udělat tak, že se přeruší vodič, který spouští taktovač a připojí se externí taktovač. Jeho výstup (kotakty relé) by se propojíl s první rychlostí motorku. Nepříjdete o obě rychlosti a funkce "taktovač" bude na stejné pozici přepínací páčky pod volantem. Jeví se mi to jako velmi schůdné řešení.
3) rozebrat motorek stěrače a upravit orig. taktovač tak aby se dala nastavit plynule délka taktu. Bylo by to asi ideální, zatím ale nevím, jak je to v tom motorku vyrobeno, může to být jednoúčelový čip zalitý v plastu a s tím se nedá nic dělat.
Jakmile budu mít další informace či praktické zkušenosti, tak je sem napíšu.
Tonda
vrhnul jsem se do pátrání a trochu jsem prozkoumal schéma zapojení stěrače a zdá se, že tzv. "taktovač" je součástí motorku stěrače. Je tam pravděpodobně jakási elektronika která má pevně nastavený čas a ovládá přes zabudované relátko motorek stěrače. Takže to nepůjde jednoduše nahradit výměnou za nějaké jiné paměťové relé či podobný obvod (např. stavebnice NE521).
Takže se nabízejí dle mého 3 možnosti:
1) asi ta nejjednodušší - přerušit přívodní vodič pro první rychlost stěrače a do obvodu vložit spínací kontakt jakéhokoli externího obvodu pro řízení délky taktu. Tato možnost má tu výhodu, že se již do ničeho jiného v elektroinstalaci nezasahuje a lze bez problému skoro ihned uvést elektroinstalaci do původního stavu. Touto úpravou přijdete o jednu rychlost motorku s tím, že originál taktovač bude stále v činnosti.
2) Dalo by se to také udělat tak, že se přeruší vodič, který spouští taktovač a připojí se externí taktovač. Jeho výstup (kotakty relé) by se propojíl s první rychlostí motorku. Nepříjdete o obě rychlosti a funkce "taktovač" bude na stejné pozici přepínací páčky pod volantem. Jeví se mi to jako velmi schůdné řešení.
3) rozebrat motorek stěrače a upravit orig. taktovač tak aby se dala nastavit plynule délka taktu. Bylo by to asi ideální, zatím ale nevím, jak je to v tom motorku vyrobeno, může to být jednoúčelový čip zalitý v plastu a s tím se nedá nic dělat.
Jakmile budu mít další informace či praktické zkušenosti, tak je sem napíšu.
Tonda
Re: Punto MK I - cyklovač stěračů
Tondo já sice Punto nemám,ale Renault Thalia a princip je stejný.Páčka v poloze cyklovače dává trvalé +12V do cyklovače(u Punta v motorku,u Thalie do palubního PC,který dělá cyklus).Cyklovačem NE521 právě ovládám toto trvale sepnuté napětí a tím originální cyklovač.Takže stačí přerušit vodič od páčky do cyklovače a vložit NE521.Pro inspiraci
Kód: Vybrat vše
http://www.renaultforum.sk/renault-thalia2/topic187.html
Re: Punto MK I - cyklovač stěračů
amater3 - ano to by taky šlo, zkusím si sehnat tu stavebnici a vykouším tvoji a moji variantu no a uvidíme jak to bude fungovat.