MOJE PUNTO 1 - ukažte ta svoje ;D Ludeco
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
MOJE PUNTO 1 - ukažte ta svoje ;D Ludeco
Tak mě nějak napadlo, že Punťa u mě oslavil už třetí narozeniny (celkově je mu ale už celých 17 let a pár týdnů k tomu) a tak je nejvyšší čas založit si téma v této sekci a podělit se o to co jsem si už s tím lotrem zkusil.
Takže píše se rok 2008, já pracuji jako grafik a jako každý dvacetiletý kluk toužím po autě. Už vím že to bude ital, hatchback a menší obsah (protože jezdím po městě) ale musí zvládnout i důstojnou cestu někam dál. Kvůli omezenému rozpočtu byla cena max. 40 tisíc a nechtěl jsem nic staršího než 15 let... Nakonec zůstali tři favorité - Lancia Ypsilon, Alfa 145, Fiat Bravo a Punto. Lancia a Alfa nakonec vypadli ze souboje, protože za ty peníze byl problém najít pěkný kousek, navíc u Ypsilonu mi fakt vadily budíky u prostřed. Vítězem nakonec nebylo ani Bravo, protože 1,2 16V se tehdy nedalo najít pod cca 80 tisíc a 1,4 12V mě po hromadě negativních recenzí odradila. No a 1,6 už mi přišla moc...
Pomalu se blíží vánoce a s tím také novinka - eko poplatky při převodu auta. Ani jsem netušil, jaký problém bude najít slušně vypadající auto a moje nároky klesaly a klesaly... jediná podmínka nakonec byla, že Punto nesmí být shnilé, musí to být 1,2 (hlavně ne 1,1) a mělo by mít po technické. Náhodou se mi povedlo jedno najít jen kousek od baráku a po dvou dnech jsem se na něj šel podívat. Tehdy mě auto zaujalo poměrně nízkou cenou, v podstatě o 10 tisíc nižší než jinde. Na stranu druhou na něm bylo hodně nedostatků. Ale čerstvá technická, auto chytlo hnedka i v té zimě...rezavé nebylo až na výfuk, tak jsem zaplatil zálohu a že pro něj přijdu druhý den. Prodejce mi ještě chtěl vnutit shnilou Feldu co tam měl, že Punto je ital a že je to špatné auto, a že z toho teče všude olej a tak, ale já už měl jasno...
Takže píše se rok 2008, já pracuji jako grafik a jako každý dvacetiletý kluk toužím po autě. Už vím že to bude ital, hatchback a menší obsah (protože jezdím po městě) ale musí zvládnout i důstojnou cestu někam dál. Kvůli omezenému rozpočtu byla cena max. 40 tisíc a nechtěl jsem nic staršího než 15 let... Nakonec zůstali tři favorité - Lancia Ypsilon, Alfa 145, Fiat Bravo a Punto. Lancia a Alfa nakonec vypadli ze souboje, protože za ty peníze byl problém najít pěkný kousek, navíc u Ypsilonu mi fakt vadily budíky u prostřed. Vítězem nakonec nebylo ani Bravo, protože 1,2 16V se tehdy nedalo najít pod cca 80 tisíc a 1,4 12V mě po hromadě negativních recenzí odradila. No a 1,6 už mi přišla moc...
Pomalu se blíží vánoce a s tím také novinka - eko poplatky při převodu auta. Ani jsem netušil, jaký problém bude najít slušně vypadající auto a moje nároky klesaly a klesaly... jediná podmínka nakonec byla, že Punto nesmí být shnilé, musí to být 1,2 (hlavně ne 1,1) a mělo by mít po technické. Náhodou se mi povedlo jedno najít jen kousek od baráku a po dvou dnech jsem se na něj šel podívat. Tehdy mě auto zaujalo poměrně nízkou cenou, v podstatě o 10 tisíc nižší než jinde. Na stranu druhou na něm bylo hodně nedostatků. Ale čerstvá technická, auto chytlo hnedka i v té zimě...rezavé nebylo až na výfuk, tak jsem zaplatil zálohu a že pro něj přijdu druhý den. Prodejce mi ještě chtěl vnutit shnilou Feldu co tam měl, že Punto je ital a že je to špatné auto, a že z toho teče všude olej a tak, ale já už měl jasno...
- Přílohy
-
- Původní interiér
- 9a28ea33aa97d45b0bf88b460e55453e.jpg (69.94 KiB) Zobrazeno 4836 x
-
- Na obrázku vypadá fajne, ale zdání klame.
- 564f9721d243b9cecd864108decf2b7e.jpg (111.57 KiB) Zobrazeno 4836 x
-
- No nekupte ho za tu cenu, když tak smutně kouká :D
- e2aaa2f883fe0436d59601e3b65bfb0b.jpg (113.67 KiB) Zobrazeno 4836 x
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #
- Reklama
Re: MOJE PUNTO 1 - ukažte ta svoje ;D Ludeco
Druhý den jsem vybral penízky, zavolal kamaráda a honem do bazaru. V té době jsem ani neměl řidičák, ale chtěl jsem si auto dát trochu dohromady, než ho dodělám. Cesta byla docela adrenalinová, protože auto mělo špatnou baterku a kdyby chcíplo, už ho nenastartujeme Byla už tma, tak jsem po příjezdu domů auto ani nezkoumal a šel spát. Druhý den následovalo čištění. Z auta jsem vyházel potahy a s tím našel první závadu. Záměrně jsem ale koupil auto u kterého mi nebude líto dělat zásahy a upravovat ho. Už v tu chvíli jsem věděl, že v sérii dlouho nezůstane. Zásadní podíl na tom má i Katy, kvůli které jsem Punto vlastně koupil.
Ale zpět k vláknu - první co jsem zjistil bylo že sedačka spolujezdce má úplně očesané zuby na kolejničkách a jezdí dopředu a dozadu...
Potom je nějaký problém s bagem, pořád mu svítí kontrolka. Auto jsem pořádně vyčistil a zpod kapoty vyhrabal dva kýble listí a bláta. Trochu jsem očistil motor hadrou a nakonec to zas taková olejnička nebyla Ještě jsem oloupal loupající se kyt z boku za dveřmi a zamáznul to základovkou. Pak jsem trochu narychlo koupil přední sedačky z Fiatu Coupé, když ta jedna byla zničená. A pár dní na to měl Punťa první ostrou jízdu, která vyšla na více než 500 km (ale ne vcelku) v zimních jizerkách kde jsme byli 14 dní. Stalo se nám spousta zajímavých věcí, vč. toho, že praskla klapka na airboxu a celá jeho přední část se roztekla po motoru...
Ale zpět k vláknu - první co jsem zjistil bylo že sedačka spolujezdce má úplně očesané zuby na kolejničkách a jezdí dopředu a dozadu...
Potom je nějaký problém s bagem, pořád mu svítí kontrolka. Auto jsem pořádně vyčistil a zpod kapoty vyhrabal dva kýble listí a bláta. Trochu jsem očistil motor hadrou a nakonec to zas taková olejnička nebyla Ještě jsem oloupal loupající se kyt z boku za dveřmi a zamáznul to základovkou. Pak jsem trochu narychlo koupil přední sedačky z Fiatu Coupé, když ta jedna byla zničená. A pár dní na to měl Punťa první ostrou jízdu, která vyšla na více než 500 km (ale ne vcelku) v zimních jizerkách kde jsme byli 14 dní. Stalo se nám spousta zajímavých věcí, vč. toho, že praskla klapka na airboxu a celá jeho přední část se roztekla po motoru...
- Přílohy
-
- První výlet s Punťou...jizerky 2008/2009
- P1020198.jpg (168.76 KiB) Zobrazeno 4832 x
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #
Re: MOJE PUNTO 1 - ukažte ta svoje ;D Ludeco
I když to tak nevypadá, auto mělo hromadu závad a předemnou si asi dost užilo. Protože jsem ale ještě neměl papíry, až do dubna 2009 auto stálo (jelo jen párkrát) a shánel jsem náhradní díly a seznamoval se s ním. Věděl jsem že je to bouračka, ale překvapilo mě, že auto má přípravu na mlhovky. Taky jsem zjistil, že auto necouvá. Při couvání se sekalo kolo...
To jsem nakonec opravil až v květnu, aby se naplnil zákon schválnosti, samozřejmě mi v Auto Kelly dali pakny pro verzi s ABS, i když ho nemám, tak jsem to ještě musel měnit...
To jsem nakonec opravil až v květnu, aby se naplnil zákon schválnosti, samozřejmě mi v Auto Kelly dali pakny pro verzi s ABS, i když ho nemám, tak jsem to ještě musel měnit...
- Přílohy
-
- Výměna brzdových čelistí...
- P1030052.JPG (146.2 KiB) Zobrazeno 4828 x
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #
Re: MOJE PUNTO 1 - ukažte ta svoje ;D Ludeco
Mezitím nějak upadla jedna ochranná lišta na boku, tak jsem je sloupal nakonec všechny. Přecijen to na autě vypadalo divně. Bohužel se mi na dvěřích povedlo sloupnout i kousek laku. Ale už v tu dobu mám jasno, že auto půjde jednou na přelakování. To ale netuším jaká dlouhá cesta to ještě bude. V dubnu mě totiž vyhodili z práce a já se hlásím na VOŠ a v červnu po zkouškách je jasné že od září 2009 jsem zase student. Puntík před prázdninama dostal ještě nové těsnění víka ventilů. Nechápu, proč to nějakej blbec předemnou těsnil silikonem, nové těsnení stojí ani ne stovku, vyměněné je za dvě minuty a když se vymění jednou za dva - tři roky, ani neteče, když je strarší, začne už sáknout. Na jaře 2012 ho budu asi znova měnit. Tentokrát podle doporučení koupímm těsnění z Punta mk2, které ho má lepší.
Doma se mi mezitím už od ledna válí disky z Lancie Lybra, ale pořád není na gumy. Z podpory se toho bohužel moc koupit nedá Taky mě naštvalo, že jsem je kupoval přes aukro, a prodejce mi tvrdil, že jsou 6,5 palce široké a ve skutečnosti jsou to jen šestky...
Doma se mi mezitím už od ledna válí disky z Lancie Lybra, ale pořád není na gumy. Z podpory se toho bohužel moc koupit nedá Taky mě naštvalo, že jsem je kupoval přes aukro, a prodejce mi tvrdil, že jsou 6,5 palce široké a ve skutečnosti jsou to jen šestky...
- Přílohy
-
- Bez bočních lišt
- P1030169.JPG (129.82 KiB) Zobrazeno 4822 x
-
- Bez bočních lišt
- P1030165.jpg (183.24 KiB) Zobrazeno 4822 x
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #
Re: MOJE PUNTO 1 - ukažte ta svoje ;D Ludeco
Punťa sloužil sice věrně, ale ne zrovna spolehlivě. Občas najednou vystřelila teplota a voda fuč...naštěstí se mi to nestalo cestou na turnaj v malé kopané do Libáně, a cestou na filmový festival ve Zlíně zazlobil jen jednou. To jsem ale už měl s sebou zásobu destilky pro jistotu. Nejhorší bylo, že jsem nemohl najít, kudy to teče. Pod autem se nedělala kaluž, nekouřilo, v oleji taky nic...
- Přílohy
-
- Z výletu do Libáně...
- P1030535.JPG (135.43 KiB) Zobrazeno 4821 x
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #
Re: MOJE PUNTO 1 - ukažte ta svoje ;D Ludeco
Punťa se mezitím stal u kamarádů známý především "austrálií" na boku (která mne trápí dodnes a budu muset měnit celý bok...).
Jednoho krásného dne když jsem se vydal do Klatov, jsem nedojel ani na pumpu...najednou teplota nahoře, všude pára. Zastavím, obejdu auto a ... koukám že Punťa se pěkně počůral. V chladiči nic a KONEČNĚ jsem objevil zdroj problému. Vodní pumpu. Naštěstí doma je zásoba dílů tak hned druhý den se jde měnit.
Jednoho krásného dne když jsem se vydal do Klatov, jsem nedojel ani na pumpu...najednou teplota nahoře, všude pára. Zastavím, obejdu auto a ... koukám že Punťa se pěkně počůral. V chladiči nic a KONEČNĚ jsem objevil zdroj problému. Vodní pumpu. Naštěstí doma je zásoba dílů tak hned druhý den se jde měnit.
- Přílohy
-
- Slušná loužička...
- P1030670.jpg (193.32 KiB) Zobrazeno 4820 x
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #
- Pepoxx
- Znalec
- Příspěvky: 672
- Registrován: 02 úno 2011, 18:28
- Bydliště: Trenčín - to je pri Dolnej Súči
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOJE PUNTO 1 - ukažte ta svoje ;D Ludeco
zaujimave citanie zatial len mam rozlakovane krytky spätnych zrkadiel tak idem pokracovat... tesim sa na pokracovanie
Punto Cabrio
Re: MOJE PUNTO 1 - ukažte ta svoje ;D Ludeco
Znova mám totální vztek na předchozího majitele (nebo tedy majitelku abych byl přesný, ale tu budu proklínat ještě mnohokrát). Označil jsem si polohu vačky a kliky tak abych nemusel dělat rozvody až povolím rozvoďák, povolil kladku, vyndal šrouby od pumpy a začal jí rvát ven. Bohužel to moc nešlo, protože ten blbec ji zapatlal snad celou kartuší silikonu (prokletý to materiál!!!!). Nakonec jsem ji ale vyloupl a dal se do odpoledního čištění okolí od zbytků silikonu. Novou pumpu jsem měl už připravenou doma, když bylo všecko čisté, na dosedací plochy jsem dal malou šňůrku silikonu a lehce dotáhl. Po několika hodinách když už to bylo celkem vytvrzené jsem to dotáhl, nasadil zpátky řemen a nalil vodu. Od té doby mám od toho naštěstí pokoj. To jsem ale nevěděl že se stal jiný průser, který způsobí ještě větší průser
- Přílohy
-
- Sedačky z Coupé
- Bez názvu 1.jpg (86.31 KiB) Zobrazeno 4813 x
-
- Vodní pumpa
- P1030695.JPG (90.82 KiB) Zobrazeno 4815 x
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #
Re: MOJE PUNTO 1 - ukažte ta svoje ;D Ludeco
Teď k tomu průseru:
V nestřežený okamžik mi vačka malinko poskočila a já dal zpátky řemen o zub vedle. Výsledkem bylo že auto mělo maximální rychlost kolem 90 km/h a v kopcích mě zběsile předjížděl každý kamion. Jel jsem tak v noci na moravu a cesta co normálně trvá kolem třech hodin trvala skoro šest hodin
K dokonalosti chybí už jen to že při pokusu o nápravu se mi rozvody totálně rozhodily a nebýt táty který mi přivezl nářadí přes půl republiky, už se tam někde houpám oběšenej na stromě za rybníkem
Trochu jsem zapoměl že na konci května 2009 jsem se poprvé vydal na Puntosraz na Tuning Xcars meeting na Rozkoš. Od té doby jsem nevynechal Tady jsem ale byl ještě jen neklubový návštěvník...
V nestřežený okamžik mi vačka malinko poskočila a já dal zpátky řemen o zub vedle. Výsledkem bylo že auto mělo maximální rychlost kolem 90 km/h a v kopcích mě zběsile předjížděl každý kamion. Jel jsem tak v noci na moravu a cesta co normálně trvá kolem třech hodin trvala skoro šest hodin
K dokonalosti chybí už jen to že při pokusu o nápravu se mi rozvody totálně rozhodily a nebýt táty který mi přivezl nářadí přes půl republiky, už se tam někde houpám oběšenej na stromě za rybníkem
Trochu jsem zapoměl že na konci května 2009 jsem se poprvé vydal na Puntosraz na Tuning Xcars meeting na Rozkoš. Od té doby jsem nevynechal Tady jsem ale byl ještě jen neklubový návštěvník...
- Přílohy
-
- Na Rozkoši - 30. 5. 2009
- P1030238.jpg (179.01 KiB) Zobrazeno 4812 x
Naposledy upravil(a) ludeco dne 10 pro 2011, 17:17, celkem upraveno 1 x.
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #
Re: MOJE PUNTO 1 - ukažte ta svoje ;D Ludeco
Po Rozkoši a s vyměněnou vodní pumpou jsem se vydal na chalupu na moravu. Už na nových kolech. Bohužel jsem zase měl vše spojené jen se zklamáním, ale chybami se člověk učí. Bál jsem se profilu 45 a objednal 195/50 R15... jenže gumy neměly zpevnené boky jak mi v obchodě tvrdili a já jsem je prostě potřeboval, protože původní kola na kterých jsem auto koupil už byla v dezolátním stavu. Kvůli ET jsem na auto ještě dával 5mm podložky a kupoval šrouby. Suma sumárum, 1000 za škouby, 500 za podložky, 700 obutí, 5000 kola a 2000 pískování a lakování kol. No a 3600 gumy... za 12800 docela blbý výsledek, byl jsem hodně zklamaný ale i tak auto vypadalo o dost lépe a mnohem lépe se na tom jezdilo. Jen vzadu trochu dřelo kolo při propružení. Nakonec za to může vylomený doraz v pružině, dodnes jsem to neopravil, protože pořád bojuji s nedostatkem financí a ještě jsem nedal dohromady kotoučovku z GT co mám připravenou doma, ale aspoň jsem zaklepal lemy...
- Přílohy
-
- Nová kola - origo Lancia Lybra, 6x15 ET37
- P1030723.jpg (179.01 KiB) Zobrazeno 4810 x
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #
Re: MOJE PUNTO 1 - ukažte ta svoje ;D Ludeco
Pak se dlouho nic nedělo, jen jsem si ušil manžety na ručku a radičku, ale ty jsem zase brzo vyhodil, protože se mi přestaly líbit. S tím jsem do auta dal novou hlavici řadičky z leštěného hliníku. Taky jsem si pořídil lepší rádio...
No a pomalu se rozmýšlím co na jaře bude potřeba vyměnit...je toho dost.
No a pomalu se rozmýšlím co na jaře bude potřeba vyměnit...je toho dost.
- Přílohy
-
- Manžety
- ručka.jpg (113.1 KiB) Zobrazeno 4807 x
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #
Re: MOJE PUNTO 1 - ukažte ta svoje ;D Ludeco
Rok 2009 končí ale na štědrý den jsem dostal super dárek. Na aukru jsem vydražil lehce bouraný 6speed za 3500 Kč. Autu chybělo jen palivové čerpadlo, ale mělo hodně věcí co se mi později hodilo na moje auto, nebo na prodej. To mi dost pomohlo protože jako student si moc nevydělám...
Jinak tenhle bod se stal zlomovým v mé cestě za 6speedem...
Jinak tenhle bod se stal zlomovým v mé cestě za 6speedem...
- Přílohy
-
- Tady už je chudáček rozebíranej...
- P1050415.JPG (115.97 KiB) Zobrazeno 4806 x
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #
Re: MOJE PUNTO 1 - ukažte ta svoje ;D Ludeco
Díky prodeji dílů ze 6speeda a hlavně převodovky jsem si konečně koupil čirou optiku. Je jaro 2010 a její ceny docela klesly. Chtěl jsem černé In-pro, ale ty mi před nosem poslední prodali. Nakonec jsem zjistil že je koupil Pája...poslední pár v ČR
Tak jsem vzal chromové a šup na auto!
Tak jsem vzal chromové a šup na auto!
- Přílohy
-
- Prvně na autě
- moto_0314.jpg (99.5 KiB) Zobrazeno 4802 x
-
- S kámošem od vedle a jeho čerstvě koupenou Cordobou SX ;)
- P1050420.JPG (141.31 KiB) Zobrazeno 4802 x
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #
Re: MOJE PUNTO 1 - ukažte ta svoje ;D Ludeco
Zatímco vzpomínám na podzimní Rozkoš, sleduji projekt Mimmo EVO na ITC. Na něm Reprák aplikuje převodovku z mého 6speeda a inspiruje mne tím k něčemu podobnému. To ale přijde až o rok později. Během roku 2010 totiž spíš nakupuji co se dá a z mého pokoje se stal tak nějak sklad tuningových dílů. Jak vidím něco, co je na Punta vzácné, hned to kupuji a musím říct že toho mám fakt hodně, jenže dostávat to na auto nejde tak rychle.
(V tuhle chvíli se blíží rok 2012 a hodně toho je ještě pořád na hromadě doma a ve sklepě... )
Na internetu jsem ale objevil i Punto v úpravě Novitec a ta si mě prostě získala.
(V tuhle chvíli se blíží rok 2012 a hodně toho je ještě pořád na hromadě doma a ve sklepě... )
Na internetu jsem ale objevil i Punto v úpravě Novitec a ta si mě prostě získala.
- Přílohy
-
- Punto Novitec
- PuntoI.jpg (123.95 KiB) Zobrazeno 4800 x
-
- Moje převodovka připravená do Mimma
- pict_20100228_003606.jpg (36.33 KiB) Zobrazeno 4800 x
-
- Rozkoš - podzim 2009
- so_spanilka14.jpg (189.82 KiB) Zobrazeno 4800 x
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #
Re: MOJE PUNTO 1 - ukažte ta svoje ;D Ludeco
To bych to ale nesměl být já, aby se zase něco nepos... Pár dní před jarním srazem na Rozkoši mi chcíply angely v jednom světle. Kopáček od kterého jsem je kupoval se moc neměl k tomu vrátit mi prachy, ale v tu chvíli jsem věděl že tyhle lampy už nechci, také proto že mne dost zklamala jejich celková kvalita. Prostě je to aušus...nakonec jsem angely v druhém světle odpojil a Rozkoš odjel tak.
Po návratu domů jsem sbalil světla do bedny a jel je motoráčkem Kopáčkovi omlátit o hlavu. Ti idioti se předemnou dokonce zamkly, ale po asi půlhodině co jsem tam dělal na návsi bordel si lampy vzali a já jel zase domů Cestou jsem na poště vyzvedl nové lampy od DEPA. Tentokrát už černé. Dneska bych je za nic nevyměnil, jsou ze všech tuningových lamp bezkonkurenčně nejlepší, řekl bych že jsou i bytelnější než originální Carellla, akorát mají nevýhodu že mají jen verzi na H1+H1, takže kdo měl na autě H4 jako já, musí si udělat redukci. Ale to nebyl takový horor, kor když je táta elektrotechnik
Po návratu domů jsem sbalil světla do bedny a jel je motoráčkem Kopáčkovi omlátit o hlavu. Ti idioti se předemnou dokonce zamkly, ale po asi půlhodině co jsem tam dělal na návsi bordel si lampy vzali a já jel zase domů Cestou jsem na poště vyzvedl nové lampy od DEPA. Tentokrát už černé. Dneska bych je za nic nevyměnil, jsou ze všech tuningových lamp bezkonkurenčně nejlepší, řekl bych že jsou i bytelnější než originální Carellla, akorát mají nevýhodu že mají jen verzi na H1+H1, takže kdo měl na autě H4 jako já, musí si udělat redukci. Ale to nebyl takový horor, kor když je táta elektrotechnik
- Přílohy
-
- Fajn překvápko...angely kaput
- P1050444.JPG (86.92 KiB) Zobrazeno 4796 x
-
- Rozkoš - jaro 2010
- DSC_1337.jpg (141.08 KiB) Zobrazeno 4796 x
-
- Rozkoš - jaro 2010
- DSC_1374.JPG (103.33 KiB) Zobrazeno 4796 x
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #