Vybíjení baterie! - prosím o pomoc
Moderátor: peta.smolik
Vybíjení baterie! - prosím o pomoc
Zdravím všechny
Jsem tu sice nový člen,ale vaše forum už pročítám delší dobu.Mám problém s vybíjením baterie na Fiatu Stilo.Nová baterie 65Ah se vybije za dva dny neježdění.Pročítal jsem všechna témata,která jsou tu na toto téma a zkoušel všechny možnosti ,ale bez úspěchu.Měřil jsem jaký má auto odběr ve vypnutém a zavřeném stavu a naměřil jsem 0,77A(770mAh),což si myslím že je strašně moc.A tak jsem šel pojistku po pojistce a každou po jedné odpojoval a měřil,jak se odběr sniží a potom jsem pojistku opět vrátil.Po odpojení F39 klesne na 0,36A(360mAh),po odpojení F53 klesne na 0,66A(660mAh) a po odpojení F32 klesne na 0,70A(700mAh).Tak jsem zjistil,že největší odběr má rádio,ale to je originál.Dá se s ním něco udělat?A ještě prosím o radu co s těma ostatníma odběrama?Fakt si už vůbec nevím rady,prosím pozte mi.
Ještě jako poznámku,v kufru mi světlo po zavření nesvítí(pro jistotu jsem odpojil žárovku) a tak stejně i v kastlíku u spolujezdce je světlo v pořádku.
Jsem tu sice nový člen,ale vaše forum už pročítám delší dobu.Mám problém s vybíjením baterie na Fiatu Stilo.Nová baterie 65Ah se vybije za dva dny neježdění.Pročítal jsem všechna témata,která jsou tu na toto téma a zkoušel všechny možnosti ,ale bez úspěchu.Měřil jsem jaký má auto odběr ve vypnutém a zavřeném stavu a naměřil jsem 0,77A(770mAh),což si myslím že je strašně moc.A tak jsem šel pojistku po pojistce a každou po jedné odpojoval a měřil,jak se odběr sniží a potom jsem pojistku opět vrátil.Po odpojení F39 klesne na 0,36A(360mAh),po odpojení F53 klesne na 0,66A(660mAh) a po odpojení F32 klesne na 0,70A(700mAh).Tak jsem zjistil,že největší odběr má rádio,ale to je originál.Dá se s ním něco udělat?A ještě prosím o radu co s těma ostatníma odběrama?Fakt si už vůbec nevím rady,prosím pozte mi.
Ještě jako poznámku,v kufru mi světlo po zavření nesvítí(pro jistotu jsem odpojil žárovku) a tak stejně i v kastlíku u spolujezdce je světlo v pořádku.
Naposledy upravil(a) Picasso dne 24 lis 2011, 16:53, celkem upraveno 1 x.
Fiat Punto (176) 1.2 8V,44kW,benzín,Mk1,r.v.1997
- Reklama
Re: Vybíjení baterie! - prosím o pomoc
Zkus kouknout třeba něco najdeš , hodně štěstí
http://www.gabriel-net.de/forum/showthr ... Br+baterie" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gabriel-net.de/forum/showthr ... Br+baterie" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě si doplň motorizaci
http://www.gabriel-net.de/forum/showthr ... Br+baterie" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gabriel-net.de/forum/showthr ... Br+baterie" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě si doplň motorizaci
Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85Kw
Re: Vybíjení baterie! - prosím o pomoc
Motorizace je 1.9 JTD 88kW
Fiat Punto (176) 1.2 8V,44kW,benzín,Mk1,r.v.1997
Re: Vybíjení baterie! - prosím o pomoc
Tak jsem něco objevil.Auto je z dovozu(to jesem věděl) a je to r.v. 2005 a autorádio je r.v.2010(proč asi bylo měněno?).Konektor co je pro napájení má pouze 4 kabely:černý - uzemění,červený - stálé napětí+12V ty jsou silnější a pak jeden slabý bílý - stálé napětí 0,3V a jeden slabý černo-bílý - stálé napětí 5V.Všechny hodnoty jsou měřeny proti té černé kostře.Můžete mi někdo říct,jestli je to tak správně?popřípadě sem hodím obrázek,jak jsou rozmístěny.Postrádám tu nějak káblík se spínaným napětím s klíčku.
Fiat Punto (176) 1.2 8V,44kW,benzín,Mk1,r.v.1997
Re: Vybíjení baterie! - prosím o pomoc
No já myslím, že radio bude už spínáno po CAN sběrnici, takže tam od "klíčku" nic nevede.
Asi ale prvně bych ho komplet odpojil a kouknul na oběr z baterie, jestli už bude blízko nule - aby bylo jistý, že je to tím radiem.
Asi ale prvně bych ho komplet odpojil a kouknul na oběr z baterie, jestli už bude blízko nule - aby bylo jistý, že je to tím radiem.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: Vybíjení baterie! - prosím o pomoc
To právě po tom odpojení konektoru rádia a anteny rádia je odběr 360mAh - takže cca polovina
Fiat Punto (176) 1.2 8V,44kW,benzín,Mk1,r.v.1997
Re: Vybíjení baterie! - prosím o pomoc
360 je pořád strašně moc.Běžně to bývá do 40mAh
Punto 94' 6speed :-)
Matiz 99'
Fóbia HTP 04'
Matiz 99'
Fóbia HTP 04'
Re: Vybíjení baterie! - prosím o pomoc
Zdravím Tě kolego,pokud budou všechny relátka fungovat správně ,zbytkový odběr i s pamětí rádia do 0,2A maximálně. není tam větší zátěž než reláka-magnety zůstávají pod proudem nebo sepnuté. Zkus odpojovat relátka a uvidíš co se stane.
Re: Vybíjení baterie! - prosím o pomoc
Takže odpojoval jsem relátka jedno po druhém a dohromady to nic nepomohlo.Na dvou relátkách mi odběr poklesl o 0,02A(20mA),což je asi vzhledem k obsahu elektroniky v pořádku.Takže relátka jsou asi v pořádku.Měl by prosím ještě někdo jakýkoliv tip?Jsem ochotný vyzkoušet téměř cokoliv.Prosím poraďte.A co s tím rádiem,jak jsem popisoval v předchozím?Dá se s ním něco dělat?Odběr rádia 400mA je docela dost,ne?
Fiat Punto (176) 1.2 8V,44kW,benzín,Mk1,r.v.1997
Re: Vybíjení baterie! - prosím o pomoc
Rádio může brat max. 10mAh.Zkus ještě odpojit hlavní silovej kabel z alternátoru.Jestli není problém v něm-diody kaput.Akorát dej pozor ať si tym kabelem neškrkneš o kostru
Možná to samé zkusit i ze startérem.
Možná to samé zkusit i ze startérem.
Punto 94' 6speed :-)
Matiz 99'
Fóbia HTP 04'
Matiz 99'
Fóbia HTP 04'
Re: Vybíjení baterie! - prosím o pomoc
Abych nehledal moc dlouho,který ty silový kabely alternátoru a starteru to aspoň přibližně jsou?Hned ráno bych moc rád na to mrknoul,protože to strašně moc spěchá.Tak jestli budete mít ještě večer ještě někdo čas a poradíte mi,tak bych vám byl moc vděčný.
Už tak jsem rád,že je tu tolik lidí,kteří jsou mi ochotni mi jakoukoliv radou pomoci.
Už tak jsem rád,že je tu tolik lidí,kteří jsou mi ochotni mi jakoukoliv radou pomoci.
Fiat Punto (176) 1.2 8V,44kW,benzín,Mk1,r.v.1997
Re: Vybíjení baterie! - prosím o pomoc
Tak na to asi budeš muset jít z druhý strany - od baterky - jak je na plus polu ta deska s pojistkama, tak z ní vedou různé "plus" kabely, tak je postupně odpojovat a měřit, kam ten proud jde.
Na uloz.to se servisní manual se schematy, abys ses v tom vyznal.
V podstate tedy neco podobného jak psal 6speed.
Jinak já někdy dřív taky měřil kolik mi bere vypnutý Stilo z baterky a bylo málo - cca 0,015A.
Na uloz.to se servisní manual se schematy, abys ses v tom vyznal.
V podstate tedy neco podobného jak psal 6speed.
Jinak já někdy dřív taky měřil kolik mi bere vypnutý Stilo z baterky a bylo málo - cca 0,015A.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: Vybíjení baterie! - prosím o pomoc
Jdu to zkusit a cca za 10min jsu zpět a napíšu co jsem změřil
Fiat Punto (176) 1.2 8V,44kW,benzín,Mk1,r.v.1997
Re: Vybíjení baterie! - prosím o pomoc
Tak jsem to proměřil a když jsem odpojil F71(ta hnědá pojistka 70A),tak proud zatížení byl 0,1A,což by bylo super.Při postupném odpojování a zapojování ostatních nebyla žádná zněma a odběr byl pořád 0,36A.
Fiat Punto (176) 1.2 8V,44kW,benzín,Mk1,r.v.1997
Re: Vybíjení baterie! - prosím o pomoc
Tak jsem se díval do schematu - je tam jen 1,9JTD 85kW, takže není jistý, že to bude sedět:
Na baterce by měly být 4 pojistky 150A, 70A, 60A, 50A - označené A, B, C, D.
Ta 70A (B) vede k relátkům a pojistkám u volantu a napájí tyto relé T1, T11, T12 a pojistky F38(10A), F32(15A), F36(20A), F53(10A), F39(10A).
EDIT: a ještě přes tuto pojistku 70A jde napajeni body computeru M1 na pin 18.
Ty pojistky odpovídají tomu výčtu cos napsal v úvodním přispěvku - kdybys je vytahal všechny tak se taky na cca 0,1A dostaneš. Ale že by ve všech těchto obvodech byla chyba - to je nepravděpodobný.
Spíš bude někde špatná kostra a přes tyto obvody výše uvedených pojistek se to nějak propojuje.
Na baterce by měly být 4 pojistky 150A, 70A, 60A, 50A - označené A, B, C, D.
Ta 70A (B) vede k relátkům a pojistkám u volantu a napájí tyto relé T1, T11, T12 a pojistky F38(10A), F32(15A), F36(20A), F53(10A), F39(10A).
EDIT: a ještě přes tuto pojistku 70A jde napajeni body computeru M1 na pin 18.
Ty pojistky odpovídají tomu výčtu cos napsal v úvodním přispěvku - kdybys je vytahal všechny tak se taky na cca 0,1A dostaneš. Ale že by ve všech těchto obvodech byla chyba - to je nepravděpodobný.
Spíš bude někde špatná kostra a přes tyto obvody výše uvedených pojistek se to nějak propojuje.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.