HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJISKRA
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJISKRA
ahojky italové , jsem zde nováčkem , pořídil jsem si puntíka 1.4 turbo, problem je ten že jsem ho již koupil s vadou že jede na 3 válce, odzkoušena výměna svíček, kabelů a zjistilo se ze první válec háže uplně minimální jiskru jen těžko viditelnou, ostatní 3 hází normáně, veškeré kontakry prekontrolovány, kabely změřeny, vše je ok jsme z toho už v pasti....jo a přestal fungovat i otáčkoměr, nevím zda to má na to nějaký vliv. moc děkuji za tipy
- Reklama
Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI
takze dnes opet vse prekontolováno, kontakty procisteny a hází jiskry všechny svíčky ale nevstřikuje první vstřikovač palivo, když neháže jiskru svíčka palivo vstřikuje , neřešitelny problem hoši
Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI
Doporucuju si stahnout servisní manual na Punto I (někde tu byl odkaz) a pročíst si ho (1,4turbo začíná na straně 632). Koukal jsem na 1.4turbo a je to poměrně složitý systém.
Ale konkrétně - zapalovací cívka je u toho typu vlastne dvojitá cívka a každá hází jiskru na dva válce naráz - tj. válec 1 by měl vždy házet stejnou jiskru jako válec č.4, protože pro ně je cívka společná.(pokud ne, je problém jinde). Dál cívka je řízena zapalovacím modulem, který je řízen řídící jednotkou - i tam může být problém.
Dál je tam snímač časování zapalování.
Ideální by asi imho bylo, vzít to k někomu kdo má osciloskop a prohlédl signály, které RJ dává na zapalování, na jednotlivé vstřikovače atd.
Protože jinak to bude je pokus/omyl metoda - protože koneckonců může být problém i v ŘJ, kde mohl odejít výstup pro spínání cívky nebo vstřikovače
Ale konkrétně - zapalovací cívka je u toho typu vlastne dvojitá cívka a každá hází jiskru na dva válce naráz - tj. válec 1 by měl vždy házet stejnou jiskru jako válec č.4, protože pro ně je cívka společná.(pokud ne, je problém jinde). Dál cívka je řízena zapalovacím modulem, který je řízen řídící jednotkou - i tam může být problém.
Dál je tam snímač časování zapalování.
Ideální by asi imho bylo, vzít to k někomu kdo má osciloskop a prohlédl signály, které RJ dává na zapalování, na jednotlivé vstřikovače atd.
Protože jinak to bude je pokus/omyl metoda - protože koneckonců může být problém i v ŘJ, kde mohl odejít výstup pro spínání cívky nebo vstřikovače
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI
diky moc za rady , dnes se na tom opet delalo, zkousely se cidla, vsechny jedou jak maji,jiskry jdou vsechny ale stale je sucha jedna svicka, takze bude potreba shodit sani a vymontovat injektory a skontrolovat zda davaji nebo ne, první urcite ne, dá se injektor nejak procistit kdyby byl ucpaný? auto stálo cca rok bez hnutí. Bohuzel se jedná o závodní special takez diagnostika nefunguje a z puv. kabelů atd uz tam toho moc nezbylo
Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI
No když ho vymontujes - tak by se privedenim 12V na nej melo dat vyzkouset jestli "cvaká" a co se týká pročištění myslim, že by se to dalo - když se člověk podívá na net, tak to firmy nabízejí,,, možná se na to používají nějaký ultrazvukový čističky, nevim přesně.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI
jj uz jsem to zjišťoval dělá se to ultrazvukem, ale nejhorší je dostat injektor ven, je kolem toho kupa smetí
Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI
injektory vyndány, dávaj jak mají, nechapu kde je zakopany pes
Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI
bando muze mit vliv ventyl na to ze není palivo ve válci a svíčka je suchá?
Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI
Ted nevim jaky ventil myslis.
Jinak já bych změřil obyčejným multimetrem, jestli jde do toho injektoru napětí. Prostě multimetr připojit na ty kablíky co vedou do injektoru a zkusit startovat - mělo by se tam něco objevovat, zřejmě by se měla střídat nula a nějaké napětí. Protože pokud jsou venku injektory dobré, tak to musí být v jejich ovládání - třeba je tam k němu špatný (zlomený) kablík nebo konektor.
Jinak já bych změřil obyčejným multimetrem, jestli jde do toho injektoru napětí. Prostě multimetr připojit na ty kablíky co vedou do injektoru a zkusit startovat - mělo by se tam něco objevovat, zřejmě by se měla střídat nula a nějaké napětí. Protože pokud jsou venku injektory dobré, tak to musí být v jejich ovládání - třeba je tam k němu špatný (zlomený) kablík nebo konektor.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI
injektor dává když se vytáhne a nechá se napojený konektor a začne se startovat, tam problem neni, spíš potřebuji zjistit zda může na to mít vliv kdyby byl podpálený sací ventyl
Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI
Ad injektor - jasný, tak to by mělo být ok.
Co se týká ventilu - jestli nejsou ventily podpálené a těsní by mělo jít zjistit lehce pomocí měřáku komprese - jak se montuje budík místo svíčky.
Co se týká ventilu - jestli nejsou ventily podpálené a těsní by mělo jít zjistit lehce pomocí měřáku komprese - jak se montuje budík místo svíčky.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI
no ten uz shanim 3 dny a servis ho nezapujici a znami nemaj . jeste me napadloa moznost ze injektor jak je venku dávat může ale jak má pracovat pod tlakem už ne.
Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI
No tak teoreticky to možný asi je.Ale když ten injektor prohodíš s jiným, který je dobrý, tak uvidíš, jestli bude suchá stejná svíčka nebo ta kam ten injektor přendáš.
S tím měřákem komprese je to blbý, ten bys měl nějak sehnat - už jen kvůli tomu, abys věděl jak na tom celkově ten motor je.
Případněsi koupit vlastní, to se do budoucna hodí:
http://aukro.cz/kompresiometr-tester-ko ... 61071.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S tím měřákem komprese je to blbý, ten bys měl nějak sehnat - už jen kvůli tomu, abys věděl jak na tom celkově ten motor je.
Případněsi koupit vlastní, to se do budoucna hodí:
http://aukro.cz/kompresiometr-tester-ko ... 61071.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI
jsem zvedav pokud mu tuto zahadu nekdo objasni protoze ja mam vicemene ten samej problem.A Nikdo nevi.
Punto II HGT sotva 20ps
200sx s14a Stage II -street terror 300ps+
Primera p10 eGT -Daily 150ps-
Ducato -pracant mpower cca 190ps
200sx s14a Stage II -street terror 300ps+
Primera p10 eGT -Daily 150ps-
Ducato -pracant mpower cca 190ps
Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI
tak tlaky změřeny motor ko, první válec 1bar ostatní 8 ...kdybyjste vedeli onejakem motoru dejte vedet diky