Čidlo otáček motoru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Čidlo otáček motoru
Zdravím, jsem tu opět s jedním problémkem:( Takže, jedná se o motor 1.2 44kw r.v. 2001 a stalo se mi minulý týden, že jsem ráno nenastartoval, zkoušel jsem vše možné,ale nic. Odpoledne po příchodu z práce jsem to zkusil znovu a auto chytlo. Ale nyní mi tam stále bliká kontrolka motoru. Jel jsem na diagnostiku, kde mi to ukázalo tuto chybu: Snímač otáček, nevěrohodný aebo žádný signál. Tak jsem chybu vymazal, ale hned po nastartování se to tam objevilo znovu. Prolezl jsem tady forum a zjistil, že by to mohl být snímač otáček motoru dole na klice. Našel jsem ho na netu, ale dřív než ho budu měnit bych se chtěl zeptat, jak změřit udávanou hodnotu odporu, resp. mezi kterými vývody má tato hodnota být? Přikládám obrázek čidla...díky za pomoc.
- Přílohy
-
- čidlo otáček.JPG (18.48 KiB) Zobrazeno 8614 x
- Reklama
Re: Čidlo otáček motoru
Ty vyvody taky nevim, který to je - ale ten třetí je jen stínění, takže když je proměřiš všechny tak ty správné rychle nejdeš.
Bohužel tyhle snímače otáček umí chvíli byý ok, a chvíli ne často podle toho jaká je okolní teplota.
Co se týká blikání kontrolky motoru - to v tomhle případě by mělo stačit párkrát protočit nad 5. tis. otáček a bude to ok.
Bohužel tyhle snímače otáček umí chvíli byý ok, a chvíli ne často podle toho jaká je okolní teplota.
Co se týká blikání kontrolky motoru - to v tomhle případě by mělo stačit párkrát protočit nad 5. tis. otáček a bude to ok.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: Čidlo otáček motoru
Takže jsem na to dnes mrknul...změřil jsem odpor mezi vývody 1 a 2 a ukazovalo mi to 1256 Ohm. Dále jsem snímač vyndal,vyčistil od oleje a bordelu a dal zpět. Kontrolka stále bliká. Může mít špatná činnost tohodle čidla vliv na chod motoru, případně spotřebu atd..? Nepřišlo mi,že by se motor choval nějak jinak než normálně. Akorát se mi zdá, že při prudkém ubrání plynu za jízdy nějak moc cuká, jakoby 2xcukne. Při řazení to nedělá,pouze při ubrání plynu...
Re: Čidlo otáček motoru
No a už si to protočil, aby to neblikalo?
Čidlo otáček má na chování zásadní vliv - když nejde, auto nejede. Pokud vynechává - vynechává i motor.
Čidlo otáček má na chování zásadní vliv - když nejde, auto nejede. Pokud vynechává - vynechává i motor.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: Čidlo otáček motoru
Zkoušel jsem to dnes ráno cestou do práce...několikrát jsem to protočil nad 5tis,ale stále to bliká....
Jinak kromě toho cuknutí mi přijde,že motor jede stejně jako předtím...jen se mi nelíbí to blikání a to cuknutí motoru. Dělá to.když prostě jedu a pustím nohu z plynu. Dělá to každé auto, ale u tohodle mi to přijde docela výrazné.
Jinak kromě toho cuknutí mi přijde,že motor jede stejně jako předtím...jen se mi nelíbí to blikání a to cuknutí motoru. Dělá to.když prostě jedu a pustím nohu z plynu. Dělá to každé auto, ale u tohodle mi to přijde docela výrazné.
Naposledy upravil(a) Buchtič dne 27 říj 2011, 15:31, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění citace předchozího příspěvku
Důvod: odstranění citace předchozího příspěvku
Re: Čidlo otáček motoru
Tak to mi přijde nějaký divný - kontrolka motoru bliká jen ve dvou případech - "nenaučené" čidlo otáček nebo když jsou nezápaly na některém válci, tj. jede to na na tři a méně válců.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: Čidlo otáček motoru
Nejdřív jsem tu prolezl celé forum a zjistil, že pokud je toto čidlo vadné, tak z 90% nejde motor nastartovat. Což není můj případ. Závadu chodu na tři válce jsem již řešil a to výměnou jedné zap.cívky.
Nevím, co myslíš tím výrazem "nenaučené" čidlo. Dále je na motoru poblíž tohodle čidla ještě jedno,ale to je podle mně nějaké čidlo na olej a nahoře vedle krytu rozvodů je taky nějaké čidlo....
Nevím, co myslíš tím výrazem "nenaučené" čidlo. Dále je na motoru poblíž tohodle čidla ještě jedno,ale to je podle mně nějaké čidlo na olej a nahoře vedle krytu rozvodů je taky nějaké čidlo....
Naposledy upravil(a) Buchtič dne 27 říj 2011, 15:31, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění citace předchozího příspěvku
Důvod: odstranění citace předchozího příspěvku
Re: Čidlo otáček motoru
No "naučení" čidla otáček znamená, že každé čidlo je trošku jiné z výroby, každé je namontované o pár desetin milimetru jinak (myšleno je jinak vzdáleno od kola). Je velmi citlivé a proto ŘJ se s ním musí naučit pracovat, zjistit si, v jakém rozsahu dává signál.
Tady je popis v ANJ, jak se to má dělat: http://www.x431ltd.co.uk/website/Learni ... wards.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ve zkratce česky: motor zahřátý nad 75 stupnů, motor na neutrál vytočit nad 5000 ot., pustit plyn. Toto 3x. Pak vypnout zapalování na 60 sec. Hotovo.
Tady je popis v ANJ, jak se to má dělat: http://www.x431ltd.co.uk/website/Learni ... wards.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ve zkratce česky: motor zahřátý nad 75 stupnů, motor na neutrál vytočit nad 5000 ot., pustit plyn. Toto 3x. Pak vypnout zapalování na 60 sec. Hotovo.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: Čidlo otáček motoru
Ahoj,díky moc za radu a přeložení z toho návodu...tohle je tak nějak první auto s pc, proto jsem v tomhle směru trochu neználek....půjdu to vyzkoušet a dám sem vědět, jak jsem dopadl...já to ráno zkoušel amatérsky za jízdy...
Naposledy upravil(a) Buchtič dne 27 říj 2011, 15:30, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění citace předchozího příspěvku
Důvod: odstranění citace předchozího příspěvku
Re: Čidlo otáček motoru
Ahoj, tak hlásím úspěšné splnění úkolu:)...motor jsem ohřál,poté třikrát vytočil až skoro nadoraz,komtrolka přestala blikat,ale pro jistotu jsem vypl zapalování...poté nastartoval,nic nebliká a při zkušební jízdě vše ok,možná lepší než předtím. Motor při ubrání plynu necuká a přijde mi,že to jede lépe...ještě jednou moc díky za rady..
Naposledy upravil(a) Buchtič dne 27 říj 2011, 15:31, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění citace předchozího příspěvku
Důvod: odstranění citace předchozího příspěvku
Re: Čidlo otáček motoru
Chci se jen zeptat, jelikož mám doma připravené nové čidlo a potřebuji ho vyměnit, je to složité ho vyměnit? Připadá mi, že by to nemusel být problém, prosím poradíte mi "raději" postup? Děkuji J.
Re: Čidlo otáček motoru
Ahoj,myslím si,že to problém nebude. Nevím,jaký máš motor,ale u mého stačilo vlézt kousek pod motor,povolit jeden šroub(tím drží čidlo v držáku) a budeš asi muset sundat i kryt rozvodů(já v tom mám vedený ten kabel), ale s malou ráčnou a desítkou ořechem to zvládneš za max půl hodiny...
Naposledy upravil(a) Buchtič dne 27 říj 2011, 15:30, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění citace předchozího příspěvku
Důvod: odstranění citace předchozího příspěvku
Re: Čidlo otáček motoru
jetta18: ja jsem přehlídnul, že už se ti zdařilo - tak uvidiš jestli to bude dobrý nebo se bude problém s tím čidlem opakovat.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: Čidlo otáček motoru
Zatím to šlape,tak uvidíme jak dlouho to vydrží...a přijde mi, že teď ten motor chodí mnohem lépe..
Re: Čidlo otáček motoru
Díky moc, koukal jsem na to a vypadá to, že to tímto postupem opravdu půjde. Vede to přesně tak, jak popisuješ, chvíli trvalo, než jsem to vůbec našel, ale dole je to na tom jednom šroubu a kabel pak vede přesně tím krytem. Přečetl jsem si tvou zkušenost "motor jsem ohřál,poté třikrát vytočil až skoro nadoraz......", asi bych to měl po té výměně taky udělat, že?jetta18 píše:Ahoj,myslím si,že to problém nebude. Nevím,jaký máš motor,ale u mého stačilo vlézt kousek pod motor,povolit jeden šroub(tím drží čidlo v držáku) a budeš asi muset sundat i kryt rozvodů(já v tom mám vedený ten kabel), ale s malou ráčnou a desítkou ořechem to zvládneš za max půl hodiny...
Díky J.