kompresne tlaky

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
hotyno
Fiaťák
Příspěvky: 101
Registrován: 08 úno 2009, 18:12

kompresne tlaky

Příspěvek od hotyno »

Ahojte fiataci :).
Dal som auto na prehliaku na 30 tis. km (punto grande 1.2 65PS). vymenili olej, aj vseko potrebne. zmerali mi aj kompresie a vyslo im, ze mam kompresny pomer 7:1, pricom prirucka pise 11:1. malilinko mi to papalo olej, ale kedze mam uz siedmy fiat, tak som tomu nepripisoval ziadnu vahu...lebo je to bezne. Co s tym?
FIAT Punťo MK2 1.2l (44kW/60k) ELX 5d. - KAČENKA
Reklama
 

Rave
Fiaťák
Příspěvky: 94
Registrován: 14 zář 2011, 19:39

Re: kompresne tlaky

Příspěvek od Rave »

jses si jist ze ti merili kompresni pomer?Nebo jen komprese valcu?
Imho pokud mas kompresni pomer 7:1 tak to musi byt mrtvy jako prase.To je nachystany na nejaky hodne hodne velky turbo :D
Punto II HGT sotva 20ps
200sx s14a Stage II -street terror 300ps+
Primera p10 eGT -Daily 150ps-
Ducato -pracant mpower cca 190ps
Punto05
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 268
Registrován: 22 srp 2011, 20:23

Re: kompresne tlaky

Příspěvek od Punto05 »

7:1 měla lepší auta za 1 republiky.Nebo ruský mosgál na 72 oč. benál
Punto 1,2 8V 44kw MK2b
Uživatelský avatar
hotyno
Fiaťák
Příspěvky: 101
Registrován: 08 úno 2009, 18:12

Re: kompresne tlaky

Příspěvek od hotyno »

predpokladam, ze to bude kompresia motora (valcov), kedze vysledkom je graf na kazdy valec zvlast. Hodnoty su od 7 do 8 bar. Knizka vravi, ze by mali byt 11.1 bar... mechanik vravi, ze to je hodnota noveho motora a tieto hodnoty su ok. test bol robeny pomocou motormetra (http://www.motormeter.net" onclick="window.open(this.href);return false;)
FIAT Punťo MK2 1.2l (44kW/60k) ELX 5d. - KAČENKA
Rave
Fiaťák
Příspěvky: 94
Registrován: 14 zář 2011, 19:39

Re: kompresne tlaky

Příspěvek od Rave »

pri techto hodnotach pokud jsou stejne na vsech valcich +- tak motor je v kasi.Proto ti mizi olej.
Muze to byt zpusebeno ze mas v haji krouzky na pistech,nebo ti tlak leze pres gufirka v palici.
Tesneni pod palici si myslim ze to nebude pokud sou namerene hodnoty rovnomerne.
Me rict mechanik ze tyto hodnoty sou ok tak ho jebnu klikovkou pres vajca.
Punto II HGT sotva 20ps
200sx s14a Stage II -street terror 300ps+
Primera p10 eGT -Daily 150ps-
Ducato -pracant mpower cca 190ps
Punto05
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 268
Registrován: 22 srp 2011, 20:23

Re: kompresne tlaky

Příspěvek od Punto05 »

Mechanika dnes už dělá téměř každý :mrgreen:
Punto 1,2 8V 44kw MK2b
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: kompresne tlaky

Příspěvek od racer »

1.přes guferka ventilů žádnej tlak nejde(jedině olej)
2. těch 7 baru na všech válcích je hodně málo a hlavně u motoru co má najeto 30 tis je to uplnej nesmysl.
3. vzhledem k tomu, že je to u všech válců, tak bych si tip, že přeskočil řemen=rozhozený časování =netěsněj ventily=není tlak, když to pak pálí do otevřenejch ventilů, tak to nedělá dobře těm guferkům na ventilech a jdou do háje=pak to začne i baštit olej
4. nepředpokládám, že by tam zapoměli dát při výrobě kroužky, takže asi bod 3
5. omlátit jim to auto o hlavu (zejména jestli je v záruce), takhle se ti nemůžou vysmát, že je normální po 30 tis 7 barů
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Uživatelský avatar
firo
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: 04 kvě 2013, 07:04
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: kompresne tlaky

Příspěvek od firo »

tak jakože mam to samé auto akorat dovoz z italie a jen ja s nim mam 250 tisic kilometru a mam udelane rozvody a hlavu tak mam tlaky 12.5 na kazdem z valcu to maš hodně slabe ale jinak co mužu říct tyto motory byly nachylne na hlavy vcetne meho papal mi od vymeny do vymeny asi 1litr oleje a udelal jsem hlavu vcetne ventilových vuli a mam klid
Pepik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 252
Registrován: 25 říj 2008, 17:48
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Re: kompresne tlaky

Příspěvek od Pepik »

To je pěkný zmetek motor.U Punta (80000km) od výměny do výměny nedolévám nic.U bývalého Favoritu po 150 000 taky nic.Při výměně těsnění pod hlavou u Punta asi při 60000km, bylo na válcích ještě krásně vidět honování.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“