1.2 48kW nebo 1.3 JTD 55kW ????
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Začátečník
- Příspěvky: 2
- Registrován: 20 zář 2011, 09:52
1.2 48kW nebo 1.3 JTD 55kW ????
Zdravim,
chtěl bych Vás požádat o Váš názor na danou situaci, Jaky motor vybrat??
Přitelkyně se rozhodla že si pořídí auto, libi se ji GP, takže se ani jine auto nehledá:) (znáte to) a vyběr motoru hodila na mě.
Bude denně dojíždět do práce po okreskách 40km, do města se moc nedostane, pokud tam nepojede cíleně.
Má v plánu taky jezdit za rodinou, která je roztahaná po celé moravě, v létě/zimě dost jezdí za sportem, takže auto bude jezdit i delší trasy. Bydlíme v beskydech.
Má možnost mít za 190000,- nové GP 1.2 48KW s paketem plus
nebo za 180000,- ojeté GP (2009) s 1,3 JTD 55kW, 6-kvalt, které má najeto 40000km
Chtěl jsem se zeptat jakou má reálnou spotřebu ta 1.2, při jejich jízdách? Čeho se mám obávat u tohoto motoru?
U te 1.3 JTD mě trápí provozní náklady, vydrž turba, filtr pevných částic DPF. Jak je to zde s nějakou údržbou, co mám očekávat a na co si mám dát pozor při delším užívání. Nemam žádné zkušenosti s motory JTD, žádnou alfu ani fiat jsem zatím pod rukama neměl.
Proto se ptám, co by jste si vybrali v dané situaci Vy? A proč?
Prosím odpovídejte k věci , žádný učený z nebe nespadl ...
chtěl bych Vás požádat o Váš názor na danou situaci, Jaky motor vybrat??
Přitelkyně se rozhodla že si pořídí auto, libi se ji GP, takže se ani jine auto nehledá:) (znáte to) a vyběr motoru hodila na mě.
Bude denně dojíždět do práce po okreskách 40km, do města se moc nedostane, pokud tam nepojede cíleně.
Má v plánu taky jezdit za rodinou, která je roztahaná po celé moravě, v létě/zimě dost jezdí za sportem, takže auto bude jezdit i delší trasy. Bydlíme v beskydech.
Má možnost mít za 190000,- nové GP 1.2 48KW s paketem plus
nebo za 180000,- ojeté GP (2009) s 1,3 JTD 55kW, 6-kvalt, které má najeto 40000km
Chtěl jsem se zeptat jakou má reálnou spotřebu ta 1.2, při jejich jízdách? Čeho se mám obávat u tohoto motoru?
U te 1.3 JTD mě trápí provozní náklady, vydrž turba, filtr pevných částic DPF. Jak je to zde s nějakou údržbou, co mám očekávat a na co si mám dát pozor při delším užívání. Nemam žádné zkušenosti s motory JTD, žádnou alfu ani fiat jsem zatím pod rukama neměl.
Proto se ptám, co by jste si vybrali v dané situaci Vy? A proč?
Prosím odpovídejte k věci , žádný učený z nebe nespadl ...
- Reklama
Re: 1.2 48kW nebo 1.3 JTD 55kW ????
1,2 benzín.Věčný motor,téměř bez problémů. Max. těsnění pod hlavou. Spotřeba při normálním ježdění 5,5l. Nové je nové. 1,3 JTD 55kw je určitě dobrý motor,ale pokud ho jezdí /prase/ je jeho životnost ukrutně krátká tak 150000. A DPF? Ten by šel první z auta. Je to můj názor,ale do mini a malých aut nepatří na běžné použití nafta. Nikdy se nevrátí cenový rozdíl při koupi a spotřeba je téměř stejná na benzín jako na naftu.
Punto 1,2 8V 44kw MK2b
Re: 1.2 48kW nebo 1.3 JTD 55kW ????
Punto05: To podepisuju!
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.2 48kW nebo 1.3 JTD 55kW ????
Určitě benzín... A zvlášť když s tím bude jezdit ženská... A taky bych přihlédl k tomu že benzín bude novej včetně všech záruk a garancí... S tou naftou už mohlo lítat nějaký prase a může bejt něco načlý ale to na autě nepoznáš... Takže moje volba by byla benzín...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: 1.2 48kW nebo 1.3 JTD 55kW ????
rozdíl v teoretický spotřebě je 1,4 l/100km=cca50kč/100km. když najede 30 tis/rok=15000kč/rok. předpokládaná doba užívání 5 let=75 000kč. jestli nejseš zemědělec, tak ber novej benzín(během těch 5 let náklady žádný, kromě 1 prohlídky cca5000) a máš klid. kdoví jestli to těch 40 má a ty prachy do toho stejně narveš, třeba ne všechny ale minimálně polovinu určitě (začneš třeba na gumách) a kvůli takový almužně se nevyplatí riskovat ojetinu.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: 1.2 48kW nebo 1.3 JTD 55kW ????
30000 asi stejně nenajede. Dvouleté auto to je za rok výfuk,gumy,atd. Jak už bylo řečeno zlatý nový benzín oproti jeté naftě.Ne nadarmo je v nové Pandě jako možnost ponechán motor 1,2 Fire 51kw. Rozhodně bych ho bral raději než 0,9 dvouválec,který žere méně pouze ve vylhaných EU testech v laboratoři. A jeho životnost je zatím ve hvězdách,na rozdíl od Fire což je téměř pravěký ingot z minulého století.Časem prověřený
Punto 1,2 8V 44kw MK2b
Re: 1.2 48kW nebo 1.3 JTD 55kW ????
ještě zkusit jestli by nedaly za stejnou cenu tu 1,2 s 51 kw, ta bere o něco mín(teda aspon papírově)
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: 1.2 48kW nebo 1.3 JTD 55kW ????
Nikdy sa nevrati cenovy rozdiel, iba pri predaji toho auta, a hned to tam mas, preco ojazdeny diesel stoji ako novy benzin? ak tvoja priatelka vie dobre jazdit, by som isiel do dieselu, aj mamke som kupil diesel.Punto05 píše:1,2 benzín.Věčný motor,téměř bez problémů. Max. těsnění pod hlavou. Spotřeba při normálním ježdění 5,5l. Nové je nové. 1,3 JTD 55kw je určitě dobrý motor,ale pokud ho jezdí /prase/ je jeho životnost ukrutně krátká tak 150000. A DPF? Ten by šel první z auta. Je to můj názor,ale do mini a malých aut nepatří na běžné použití nafta. Nikdy se nevrátí cenový rozdíl při koupi a spotřeba je téměř stejná na benzín jako na naftu.
Dovody: ak bude jazdit aj dlhe trasy (co bude podla toho co som cital) urcite usetri na spotrebe, na diesloch nic neodchadza, ani vyfuk netreba menit ako niekto spomenul....
lepsia dynamika, aj pri predbiehani....
v roku 2015 sa to JTD z roku 2009 bude dat lepsie a drahsie predat ako ten benzin z 2011
Re: 1.2 48kW nebo 1.3 JTD 55kW ????
jo, a na to aby niekto zhumploval auto za 40000km, to musi byt naozaj prasa, to sa snad ani neda
Re: 1.2 48kW nebo 1.3 JTD 55kW ????
Ale dá. 2015? Na 1,3 JTD se nic nekazí? To je odvážné tvrzení. Proč by v roce 2015 mělo být o dva roky starší auto lépe prodejné? Jen proto,že je v naftě? V této třídě nafta nehraje podstatnou roli. A kdo ví co bude v roce 2015? A na závěr. Olej v 1,3 JTD mění po 30000km jen vrah motorů,nebo snílek Papír snese všechno,ale praxe říká něco zcela jiného
Punto 1,2 8V 44kw MK2b
Re: 1.2 48kW nebo 1.3 JTD 55kW ????
Názory jsem nečet ale praktické zkušenosti z 1,2kou jsou takový že to normálně jezdí za 6-6,5litru.5,5 jsou keci.Ono GP je těžší než dvojkový punto.Nafta je pro ženskou nesmysl.a hlavně celej ten motor mi přijde jako nepodařenej,a se strašně drahym provozem na náhradních dílech.navíc to nebude mít žádnou výdrž a turbo budeš měnit třeba po 120 tisících a vstřikovače po první špatný natankovaný naftě,a ženský prostě nevysvětlíš že tu naftu nemá tankovat u zemědlců když tam stojí o korunu míň.
Já bych doporučil tu1,2ku.pro tvoje použití ideál
Já bych doporučil tu1,2ku.pro tvoje použití ideál
Punto cabrio,motor 1,6
Grande punto 1,2
Grande punto 1,2
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 147
- Registrován: 04 črc 2007, 10:54
- Bydliště: Č.Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.2 48kW nebo 1.3 JTD 55kW ????
Ač jezdím diesly od roku 1992, všechny argumenty hovoří pro benzín. Naftu, obzvlášť tohoto obsahu a v takto velkém autě si koupí jen blázen jako já Protože jsem na ní zvyklý, nemám rád velké otáčky atd atd. Ale jinak vím, že je to blbost Ale prostě jedu s 1,6 benzín 88kW a říkám si, to auto nejede, do kopce podřadím a taky se nic moc neděje a pak sednu do toho samého modelu s JTD 88kW, 6kv a jsem prostě doma
Jezdil jsem i větší obsahy než 1,3 a tam je to vůbec o něčem jiném, u 1,3 se ženská, obzvlášť s 6kv "ukvaltuje" nebo tomu motoru bude dávat na frak. Neříkám, že nejede, ale prostě se v nižších otáčkách nesebere jako větší motor s větším Mk. Nevím, zda 55kW má 6kv, podle mne až 66kw, skoro bych řekl, že 66kw s 6kv je na jízdu méně příjemný než verze 51/55kW. Aspoň mne se zdálo, že motor více "zabral", zřejmě ho nedusil DPF. Ale byl v lehčím MKIIb. Původně jsem sháněl pro ženskou 1,3 a nakonec jsem rád, že má 1,9.
Jezdil jsem i větší obsahy než 1,3 a tam je to vůbec o něčem jiném, u 1,3 se ženská, obzvlášť s 6kv "ukvaltuje" nebo tomu motoru bude dávat na frak. Neříkám, že nejede, ale prostě se v nižších otáčkách nesebere jako větší motor s větším Mk. Nevím, zda 55kW má 6kv, podle mne až 66kw, skoro bych řekl, že 66kw s 6kv je na jízdu méně příjemný než verze 51/55kW. Aspoň mne se zdálo, že motor více "zabral", zřejmě ho nedusil DPF. Ale byl v lehčím MKIIb. Původně jsem sháněl pro ženskou 1,3 a nakonec jsem rád, že má 1,9.
Grande 2007 5dv 1,3 JTD 66kW,digi dual AC, B&M - sold
Punto 2003 5dv 1,9 JTD 63kW 6bag,AC - sold
Punto 2003 1,3 JTD 6bag, digi dual AC -sold
Punto 2003 5dv 1,9 JTD 63kW 6bag,AC - sold
Punto 2003 1,3 JTD 6bag, digi dual AC -sold
Re: 1.2 48kW nebo 1.3 JTD 55kW ????
Objem ničím nenahradíš. Pouze na papíře. Lze udělat třeba 1,3 turbo diesel s výkonem co mají 2,0 turboD,ale životnost toho motoru bude třetinová.
Punto 1,2 8V 44kw MK2b