MOTOR: Cuká

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
jiri.tuma
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 18 dub 2011, 09:03

MOTOR: Cuká

Příspěvek od jiri.tuma »

Zdravím všechny. Vlastním auto Fiat Panda, rok výroby 2006, motor benzín 1,1 cm3, najeto asi 100 000 km. Přibližně asi před dvěma měsící se rosvítila kontrolka diagnostiky motoru a auto začalo jemně pocukávat. Návštěva Fiat servisu, kde zjistili závadu vadný vstřik na 2.válci a vstřik vyměnili. Nyní asi po měsíci auto opět pocukává, kontrolka diagnostiky motoru někdy svítí někdy ne a auto po připojení na diagnostiku opět hlásí chybu vstřiku na 2.válci. V Fiat servisu evidentně nevědí co s tím, chtějí měnit řídící jednotku (předběžná cena 10 000 Kč). Nemáte někdo zkušenosti s podobnou závadou? Děkuji za jakoukoliv radu.
Reklama
 

Andre.panda
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 27 pro 2007, 12:17
Kontaktovat uživatele:

Re: cukání motoru

Příspěvek od Andre.panda »

ahoj moc ti nepomůžu ale připojím můj problém. Moje panda už když byla nová tak se na ni kontrolka motoru rozsvicovala nikdy mi nikdo neřekl čim to je Pandě občas cuká volnověh - už mám najeto 100 tis. a kontrolka se občas rozsvítí a zase třeba za 4 dni zhasne rosvití se vždy po vyřazení když motor spadne do volnoběhu. vyměnili mi potenciometr klapky obě lambdy a stejne to blbne můj názor je že se na to příjde až to auto opravdu nepojede. pocit že by to mohlo bejt i benzinem... moc to už nerešim...
!!! jen ti chci říct jednu věc... každá závada má vliv na ostatní komponent a neznamená to že chyba nahlášená řídící jednotkou je vždy ta správná !!! přeju si abych jednou na to přišel a nejezdil ze strachem že jednou nenastartuji panda je spolehlivá věřím jí. a tobě taky přeju hodně stěstí aby ti někdo pomohl....
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: cukání motoru

Příspěvek od radek.s »

jiri.tuma píše:Zdravím všechny. Vlastním auto Fiat Panda, rok výroby 2006, motor benzín 1,1 cm3, najeto asi 100 000 km. Přibližně asi před dvěma měsící se rosvítila kontrolka diagnostiky motoru a auto začalo jemně pocukávat. Návštěva Fiat servisu, kde zjistili závadu vadný vstřik na 2.válci a vstřik vyměnili. Nyní asi po měsíci auto opět pocukává, kontrolka diagnostiky motoru někdy svítí někdy ne a auto po připojení na diagnostiku opět hlásí chybu vstřiku na 2.válci. V Fiat servisu evidentně nevědí co s tím, cHtějí měnit řídící jednotku (předběžná cena 10 000 Kč). Nemáte někdo zkušenosti s podobnou závadou? Děkuji za jakoukoliv radu.
Ahoj, než bych měnil jednotku, prověřil bych konektory a dráty mezi jednotkou a vstřikovačem. Taky bych zkusil prohodit vstřikovače mezi druhým a např. prvním válcem, vymazal chyby a jezdil. Pokud se závada nepřestěhuje na první válec, tak chybový kód a dignostika kecá. Zaměřil bych se taky na cívku a kabel svíčky k druhýmu válci. Jednotku bych měnil až naposled.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: cukání motoru

Příspěvek od radek.s »

Andre.panda píše:ahoj moc ti nepomůžu ale připojím můj problém. Moje panda už když byla nová tak se na ni kontrolka motoru rozsvicovala nikdy mi nikdo neřekl čim to je Pandě občas cuká volnověh - už mám najeto 100 tis. a kontrolka se občas rozsvítí a zase třeba za 4 dni zhasne rosvití se vždy po vyřazení když motor spadne do volnoběhu. vyměnili mi potenciometr klapky obě lambdy a stejne to blbne můj názor je že se na to příjde až to auto opravdu nepojede. pocit že by to mohlo bejt i benzinem... moc to už nerešim...
!!! jen ti chci říct jednu věc... každá závada má vliv na ostatní komponent a neznamená to že chyba nahlášená řídící jednotkou je vždy ta správná !!! přeju si abych jednou na to přišel a nejezdil ze strachem že jednou nenastartuji panda je spolehlivá věřím jí. a tobě taky přeju hodně stěstí aby ti někdo pomohl....
Ahoj, tady by bylo zajímavý vyčíst chyby teď po výměně těch věcí, co píšeš. A klapku + komůrku krokovýho motorku volnoběhu ti při tom servisu vyčistili? Benzínem by to nemělo být, jedině kdyby jsi natankoval více E85 tak by to mohlo svítit. To, že jednou nenastartuješ se může stát, ale není to moc pravděpodobné. Mě to občas trápilo asi rok a půl, někdy motor nechtěl chytnout ani náhodou a za chvíli to většinou šlo. Pak to zase třeba měsíc jezdilo. Poslední dobou se to zhoršovalo, vyjímečně to chcíplo i na vonoběh na semaforu, ale hned to šlo nastartovat. Servis nic nezjistil, kontrolka se nerozsvěcovala, na dignostice nebyla žádná chyba. Nakonec jsem si to opravil sám, postupným vylučováním příčin jsem došel k nespolehlivýmu snímači otáček na klice. Vyměnil jsem ho a je klid. Dovedlo mě k tomu taky to, že se píše že pokud je vadné jakékoli čidlo kromě snímače otáček, tak motor jde nastartovat. Tak že myslím strach, že to nenatočíš mít nemusíš. Ale máš pravdu, že některý závady se najdou, až když to opravdu nejede nebo se závada projevuje častěji (můj případ).
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Jan Horák
Fiaťák
Příspěvky: 109
Registrován: 08 pro 2009, 19:02

Re: cukání motoru

Příspěvek od Jan Horák »

Předpokládám vlhkostí načatý čidlo (potencoimetr) snímače úhlu skrtící klapky. Sám jsem stříbrem dodělával chybějící části plošňáku a je po problému (na jak dlouho?). Vydřený uhlíkový dráhy potenciometru opravit nedokážu.
Chování: po nastartování (vždy bez problému) jede, ale nechce do vyšších ot. Po ohřátí (vypnutí obtoku) jede jen do cca 1500ot. a méně!!! Pokud se závada objevuje jen chvilkově (a to většinou), tak z počátku záškuby, pak plné rozvinutí závady.
Přeji hodně úspěchů při opravě, nebo se ozvěte. Samotné čidlo se neprodává a origo klapka stojí 12000,-Kč!
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: cukání motoru

Příspěvek od radek.s »

Neviděl bych to tak tragicky, originál klapka se dá sehnat o dost levněji. Klapka u Pandy je stejná jako u mýho Seicenta:
http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 854bf491cb" onclick="window.open(this.href);return false;
nebo použitá:
http://www.fiatdily.cz/dil/8328?Categor ... -sani-sani" onclick="window.open(this.href);return false;
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
jardatv
Začátečník
Příspěvky: 46
Registrován: 08 bře 2009, 10:49

Cukání mototru

Příspěvek od jardatv »

Má někdo zkušenost co s tím:jedu cca 80-90 plynuke a občas cukne na cca 0,1s jako,kdyby nešel benzín a za třeba 10km zase ,ale jen cuk-cuk jako když se přejede díra na silnici.Nechal jsem vyměnit filtry,svíčky a nic ,pak se objevila chyba v :roll: střiku tak jsem vyměnil vstřik-je to lepší ale občas se mi zdá ,že to cukne.1,1benzin
jardatv
Začátečník
Příspěvky: 46
Registrován: 08 bře 2009, 10:49

Re: Cukání motoru

Příspěvek od jardatv »

Tak jsem vyměnil vstřik na 2 válci,chvíly jako by nic a zase opět,pak mi mechanik vyměnil vstřik na 2 za 1+gumové hadice od odvětrání motoru a byl klid cca měsíc.Teď opět cikání občas cca denně 60km a cukne tak 4x za jízdu,diagnostika hlásí chyba na 2.válci - takže střik to nebyl.Mechanik jak můj tak ve Fiatu - postupná výměna cívka,kabeláž,kabely,a nakonec ŘJ.Tak asi začnu kabely ke svíčkám+cívka.Nějak to leze do peněz.
Nemáte nápad?
TomVrz
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 30 led 2024, 17:56

Re: MOTOR: Cuká

Příspěvek od TomVrz »

Zdravím, cukání v motoru jsem měl na Pandė taktéž, měnil jsem jednotlivé střiky a nepomohlo. Pak v jiném servisu změřili kompresy ve válcích a bylo jasno, popálená sedla ventilů a čekal mě výbrus hlavy. Vcelku pálka, ale teď mám dalších sto tisíc najezdeno.
Odpovědět

Zpět na „Panda“