Spotřeba 1,1 - kolem 7-7,5 litrů
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Spotřeba 1,1 - kolem 7-7,5 litrů
Zdravím, takhle to žere tak nějak pořád, už od koupi. A přijde mi, že je jedno, jestli to jezdí krátký, dlouhý trasy, po městě nebo po dálnici. Jezdí s tim občas já, většinou přítelkyně s lehkou nohou. Motor se zdá v dobrý kondici, jede hezky, akorát při prvních dvou přidáních plynu u studenýho motoru - při rozjezdu - má tendenci chcípnout - čím to může být, nevíte? Pak už jede ok. Svíčky tam jsou nové NGK Br6es, vzchovým filtr měněn po 15000km - každý rok, olej to nesežere ani deci od výměny k výměně. Tak nevím. Napadá mě lambda, ale žere to takhle od začátku - auto předáno s 34 tkm, tak se mi to zdá na lambdu brzy... Díky!
Punto mk1 55S ( 1996 )
najeto 34 xxx km
najeto 34 xxx km
- Reklama
Re: Spotřeba 1,1 - kolem 7-7,5 litrů
to muselo hooodně dlouho stát v garáži že to má tak málo najeto a není to stočené? jinak lambda to být může chtělo by to na diagnostiku
- Kredenc
- Začátečník
- Příspěvky: 19
- Registrován: 01 črc 2011, 11:40
- Bydliště: Slovensko- Sielnica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba 1,1 - kolem 7-7,5 litrů
Tú tendenciu "schcípnutie" za studena robí aj mne. Mám ten istý motor. Ale spotrebu nemám vôbec odmeranú.
Fiat Stilo
1.9 jtd 85Kw
2003
1.9 jtd 85Kw
2003
Re: Spotřeba 1,1 - kolem 7-7,5 litrů
Ono na diagnostikovani toho moc na tom motoru neni - v podstate jen cidlo teploty motoru, teploty vzduchu, podtlaku v sani a lambda. To se da zvladnout i merakem.
Ale jako prvni bych doporucil zkontrolovat hadicky co vedou ze sani. Je tam takovy stromecek na sacim potrubi a zneho vede nekolik hadicek - cidlu tlaku v sani, k brzdovymu valci atd.
Tak vsechny - jestli nejsou popraskany, jestli vsechny dobre drzi na obou koncich.
Protoze jinak to prisava falesny vzduch, ktery snima cidlo tlaku a RJ si pak mysli, ze je otevrena klapka a dava vic paliva.
Ona to sice pak zase koriguje lambda, ale ta neni ve funkci v prechodovych stavech.
Ale jako prvni bych doporucil zkontrolovat hadicky co vedou ze sani. Je tam takovy stromecek na sacim potrubi a zneho vede nekolik hadicek - cidlu tlaku v sani, k brzdovymu valci atd.
Tak vsechny - jestli nejsou popraskany, jestli vsechny dobre drzi na obou koncich.
Protoze jinak to prisava falesny vzduch, ktery snima cidlo tlaku a RJ si pak mysli, ze je otevrena klapka a dava vic paliva.
Ona to sice pak zase koriguje lambda, ale ta neni ve funkci v prechodovych stavech.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: Spotřeba 1,1 - kolem 7-7,5 litrů
Tak něco podobného jsem řešil na svém jedničkovém Puntu,nakonec se ukázalo že to dělal termostat,nezavíral a motor byl nedostatečně prohřátý.Vlastně jsem na to přišel spíš náhodou,kolega co jel za mnou mně řekl že mi jdou při akceleraci černé saze z výfuku,prostě bohatá směs.Tak jsem vyměnil termostat,otáčky volnoběhu šly dolů a spotřeba taky.
Lancia Y 1.1.....
Re: Spotřeba 1,1 - kolem 7-7,5 litrů
mě přijde termostat ok, sahara spouští bez problému po velmi malé ujeté vzdálenost... škrtícící klapka je prý u 1,1 bezproblémová, protože se neustále oplachuje benzínem, což je pravda. Když jsem to rozdělal, tak nevím co bych tam měl čistit. Svíčky staré měly barvu normální. ani extra bílé nebo jak to říct, ani černé. Ty jo, když tu všude čtu jak vám to jezdí do 6 litrů tak závidim..
Punto mk1 55S ( 1996 )
najeto 34 xxx km
najeto 34 xxx km
Re: Spotřeba 1,1 - kolem 7-7,5 litrů
jinak poznatek, má děravou tu trubku co vede od svodů ke vzduchovýmu filtru. By teoreticky mohlo být tim, i když...
Punto mk1 55S ( 1996 )
najeto 34 xxx km
najeto 34 xxx km
Re: Spotřeba 1,1 - kolem 7-7,5 litrů
Ta hadice mezi svody a filtrem....myslím že na to až tak velký vliv mít nemůže.Pokud chodí ta přepínací klapka na teplý a studený vzduch ve filtru tak jak má.Na tom mém byla pořád otevřená,jediné co to dělalo bylo pokuckávání po studeném startu při přidání plynu.Jinak mi spotřeba skákala mezi 5 až 7 litry.Záleželo na stylu jízdy.Teď u dvojkového Punta je to zhruba stejné,sosá ve stejném stylu.
Lancia Y 1.1.....
Re: Spotřeba 1,1 - kolem 7-7,5 litrů
pokud dělá problémy studenej motor tak bych zkusil čidlo teploty,motor si může myslel že má nějakou teplotu a jede na sytič.což by odpovídalo té vyšší spotřebě.
Punto cabrio,motor 1,6
Grande punto 1,2
Grande punto 1,2
Re: Spotřeba 1,1 - kolem 7-7,5 litrů
Danny Mk2 píše:Ta hadice mezi svody a filtrem....myslím že na to až tak velký vliv mít nemůže.Pokud chodí ta přepínací klapka na teplý a studený vzduch ve filtru tak jak má.Na tom mém byla pořád otevřená,jediné co to dělalo bylo pokuckávání po studeném startu při přidání plynu.Jinak mi spotřeba skákala mezi 5 až 7 litry.Záleželo na stylu jízdy.Teď u dvojkového Punta je to zhruba stejné,sosá ve stejném stylu.
Díky kucí. Jakou myslíš klapku na teplý a studený vzduch? Tu škrtící klapku pod tim filtrem? Ta se otevírá podle toho jak přidám plyn, to je snad v pohodě. Je to čistý, přijde mi, že na tom se nemá co rozbít. Zkusím to čidlo teploty jak radí Mr.pilot.
Jde nějak to čidlo teploty vyzkoušet?¨A je to tohle? teploty kapaliny http://www.ecat.elit.cz/ArticleDetails. ... leTypeID=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Punto mk1 55S ( 1996 )
najeto 34 xxx km
najeto 34 xxx km
Re: Spotřeba 1,1 - kolem 7-7,5 litrů
To čidlo co jsi sem dal v tom odkazu je čidlo pro teplotu vody pro budík na přístrojovce,takže to tě nemusí zajímat,čidlo které hledáš je čidlo teploty vody pro řídící jednotku,je umístěné v sacím potrubí,je modré a vede do něj konektor se dvěma kablikama.Stáhni si polský manual na punto MKI nebo anglický Hayness,jsou v něm popsána všechna čidla kolem motoru včetně jejich správných hodnot,tudiž pokud máš doma ohmmetr a umíš s tím dělat tak si je všechny proměř tohle je nejlepší domácí diagnostika,když s tím pojedeš na diagnostiku do servisu stejně tam prd zjistí a vysolíš za to ještě hafo peněz
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Spotřeba 1,1 - kolem 7-7,5 litrů
Mám na mysli tu klapku přímo v přední části filtru,kddyž otevřeš filtr a podíváš se do té části kam vede ta hadice,uvidíš ji.Při studeném motoru je v poloze kdy zavírá vstup vzduchu od té hadice co vede k podběhu.Ovládaná je nějakým bimetalem,nebo co to je.Když se prohřejí svody,horký vzduch který to saje nahřeje ten ovládací bazmek a klapka uzavře přívod horkého vzduchu od svodů a otevře přívod od té druhé hadice co jde od podběhu.
Lancia Y 1.1.....
Re: Spotřeba 1,1 - kolem 7-7,5 litrů
Tu klapku na leto uplne odstavujem a zatvaram vstup predhrievacu. Je predsa zbytocne v lete predhrievat vzduch.
To, ci je dobry termostat a rozne cidla, zistis diagnostikou, kde nastartujes motor a kuknes ci to dava realne vysledky. Fakt ak to funguje tak to meria dost presne teplotu vzduchu aj vody.
Pozri ci niesu moc cierne sviecky - bohata zmes. Tu moze sposobovat vadna lambda, pripadne vadny MAP senzor (to je merac rozdielu tlaku vzduchu medzi sanim a atmosferou, pouziva sa to namiesto vahy vzduchu na vypocet kolko vzduchu ide do motora spolu s teplomerom vzduchu a s informaciou o uhle otvorenia skrtiacej klapky). Ked tento senzor napriklad ukazuje prilis velky rozdiel tlakov, RJ moze myslet ze tam ide vela vzduchu a prida viac paliva. Lambda to dokaze skorigovat len do urcitej miery a aj to len v ustalenom rezime motora.
Tiez siviem predstavit netesnosti na sani - prejavuje sa takym svistanim-spievanim falosneho vzduchu. Potom lambda detekuje chudobnu zmes a pridava benzin, ale tam by bola stechiometria zachovana (pomer vzduch/benzin) a sviecky by neboli cierne. Spravalo by sa to ako keby bol trvalo trochu pridany plyn.
Lambda sa da dobre skontrolovat napriklad tak, ze sa to napichne na diagnostiku, necha sa motor zahriat na prevadzkovu teplotu a potom sa lambda odpoji. Kym je zapojena, malo by ukazovat lambda hodnotu okolo 1,00 +- stotinky. Ale ked sa lambda odpoji, zacne to ukazovat velmi chudobnu zmes napriklad lambda 1,12 (napatie ktore generuje lambda klesne co sa stava ked je vo vyfuku vela kyslika) a RJ predlzi vstreky. Samozrejme v skutocnosti tam chudobna zmes nieje ale je skor bohata. Spotreba neumerne stupne a motor bezi pekne dalej. Potom po opatovnom pripojeni lambdy sa lambda hodnota upravi a dlzka vstrekov klesne.
Nuz este mi napada drhnuca brzda. Vzadu sa stava ze su hadicky znicene a prietok sa skoro zastavi, potom sa po odbrzdeni kvapalina nevracia spat do nadrzky a trvale pribrzduje. Da sa zistit dvihnutim auta a pretocenim kolesami.
To, ci je dobry termostat a rozne cidla, zistis diagnostikou, kde nastartujes motor a kuknes ci to dava realne vysledky. Fakt ak to funguje tak to meria dost presne teplotu vzduchu aj vody.
Pozri ci niesu moc cierne sviecky - bohata zmes. Tu moze sposobovat vadna lambda, pripadne vadny MAP senzor (to je merac rozdielu tlaku vzduchu medzi sanim a atmosferou, pouziva sa to namiesto vahy vzduchu na vypocet kolko vzduchu ide do motora spolu s teplomerom vzduchu a s informaciou o uhle otvorenia skrtiacej klapky). Ked tento senzor napriklad ukazuje prilis velky rozdiel tlakov, RJ moze myslet ze tam ide vela vzduchu a prida viac paliva. Lambda to dokaze skorigovat len do urcitej miery a aj to len v ustalenom rezime motora.
Tiez siviem predstavit netesnosti na sani - prejavuje sa takym svistanim-spievanim falosneho vzduchu. Potom lambda detekuje chudobnu zmes a pridava benzin, ale tam by bola stechiometria zachovana (pomer vzduch/benzin) a sviecky by neboli cierne. Spravalo by sa to ako keby bol trvalo trochu pridany plyn.
Lambda sa da dobre skontrolovat napriklad tak, ze sa to napichne na diagnostiku, necha sa motor zahriat na prevadzkovu teplotu a potom sa lambda odpoji. Kym je zapojena, malo by ukazovat lambda hodnotu okolo 1,00 +- stotinky. Ale ked sa lambda odpoji, zacne to ukazovat velmi chudobnu zmes napriklad lambda 1,12 (napatie ktore generuje lambda klesne co sa stava ked je vo vyfuku vela kyslika) a RJ predlzi vstreky. Samozrejme v skutocnosti tam chudobna zmes nieje ale je skor bohata. Spotreba neumerne stupne a motor bezi pekne dalej. Potom po opatovnom pripojeni lambdy sa lambda hodnota upravi a dlzka vstrekov klesne.
Nuz este mi napada drhnuca brzda. Vzadu sa stava ze su hadicky znicene a prietok sa skoro zastavi, potom sa po odbrzdeni kvapalina nevracia spat do nadrzky a trvale pribrzduje. Da sa zistit dvihnutim auta a pretocenim kolesami.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Spotřeba 1,1 - kolem 7-7,5 litrů
Danny Mk2 píše:Mám na mysli tu klapku přímo v přední části filtru,kddyž otevřeš filtr a podíváš se do té části kam vede ta hadice,uvidíš ji.Při studeném motoru je v poloze kdy zavírá vstup vzduchu od té hadice co vede k podběhu.Ovládaná je nějakým bimetalem,nebo co to je.Když se prohřejí svody,horký vzduch který to saje nahřeje ten ovládací bazmek a klapka uzavře přívod horkého vzduchu od svodů a otevře přívod od té druhé hadice co jde od podběhu.
Tak prozkouáno... Tuhle klapku mám rozbitou... Je neustále otevřená na ten přívod od podběhu. A zkoušel jsem ji jakoby samozřejmě zavřít ale to péro je strašně silný, to nemá ani náznak, že by to u studenýho motoru mělo zustat viset na otevřené svody... A vyšetelovat to asi nejde...
Punto mk1 55S ( 1996 )
najeto 34 xxx km
najeto 34 xxx km
Re: Spotřeba 1,1 - kolem 7-7,5 litrů
Potom ti to saje teplý vzduch. Minimálně to snižuje výkon motoru.Pokud je to rozbité,dej to pryč a v zimě to můžeš nasadit,nebo do zimy opravit,vyměnit.NK2 už to nemá vůbec.
Sbohem. :-)