TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)
Ako sa odsrobuju matice z tlmicou v hornom ulozeni (tie celkom horne bezpecnostne)? Chcel som skontrolovat utiahnutie tej dolnej matice pod miskou, pretoze po namontovani tlmicov v servise mi to zle zatiahli povodne na lavej strane a klepotalo to - tak mi to potom hned utiahli.
Minule sa mi zdalo ze tam cosi klepoce, tak som to chcel osobne este raz skontrolovat, ale nedala sa mi ta matica odtiahnut - kruti sa to aj s celou tou tycou tlmica. Oni to v servise odtahovali tou pneumatickou pistolou - odtiahlo sa to. Videl som, ze v strede tej tyce je imbusak, tak som to chytil imbusakom a odtahoval klucom - na lavej strane sa to podarilo. Ale bolo to fajn na fest zatiahnute, tak to islo pekne tazko.
Na pravej strane som ja blbec uz uspech nemal - a praskla mi cast zavitu tej tyce - ten imbus to roztiahol moc az to prasklo... tak som to nechal tak. Mohlo ma to napadnu somara, ze to praskne. Ale co uz.
Preto sa pytam - ako sa to ma odtahovat ked nemam pneu pistol (pri tej jej vibraciach sa to zrejme povoli aj bez zafixovania tej tlmicovej tyce)?
Minule sa mi zdalo ze tam cosi klepoce, tak som to chcel osobne este raz skontrolovat, ale nedala sa mi ta matica odtiahnut - kruti sa to aj s celou tou tycou tlmica. Oni to v servise odtahovali tou pneumatickou pistolou - odtiahlo sa to. Videl som, ze v strede tej tyce je imbusak, tak som to chytil imbusakom a odtahoval klucom - na lavej strane sa to podarilo. Ale bolo to fajn na fest zatiahnute, tak to islo pekne tazko.
Na pravej strane som ja blbec uz uspech nemal - a praskla mi cast zavitu tej tyce - ten imbus to roztiahol moc az to prasklo... tak som to nechal tak. Mohlo ma to napadnu somara, ze to praskne. Ale co uz.
Preto sa pytam - ako sa to ma odtahovat ked nemam pneu pistol (pri tej jej vibraciach sa to zrejme povoli aj bez zafixovania tej tlmicovej tyce)?
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
- Reklama
- l-cizek
- Znalec
- Příspěvky: 740
- Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)
čau, tak to rochu oživim.... proč jsou některé předky mk2b vysoký jak liazka (můj případ) a některé jsou normální. Chtěl bych to snížit, na úroveň seriových mk2a, ale nevim, jak to tam je s pružinama a tlumičema. Stačilo by jen vyměnit pružiny za sériový např na 1.2 16V? A tlumiče tam nechat ty co tam sou, nebo to nebude fungovat? Vim že to tu už někdo řešil... myslim že to bylo mk2b a takový zelený tušim... ale nemůžu to najít, kdo to byl.
MK2b 1.4 16V 70KW r.v. 12/2004
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
- phaeton_esc
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 451
- Registrován: 27 črc 2008, 17:57
- Bydliště: Lovosice
Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)
mám vyhlídnutý GT Cupline 60/40 (za cenu, které se nedá odolat), zajímalo by mě jaký s nima má kdo zkušenosti - jestli si auto sedne víc, nebo přesně těch 60/40. chci jenom pružiny, tlumiče jsou tam sériový, najeto mají cca 15000km a přijde mi zbytečný je měnit
mám naftu a ta má tušímže o něco těžší předek než benzín, tak abych neškrtal nebo tak podobně..
navíc obuto mám na 13" 165/70 tak abych neškral (ale na příští léto budu kupovat nový, nejspíš 185/60)
dík
mám naftu a ta má tušímže o něco těžší předek než benzín, tak abych neškrtal nebo tak podobně..
navíc obuto mám na 13" 165/70 tak abych neškral (ale na příští léto budu kupovat nový, nejspíš 185/60)
dík
bylo
Fiat Punto Mk1 1.7D 1996
je
Fiat Stilo MW 1.6 16v 2004 LPG BRC
Fiat Punto Mk1 1.7D 1996
je
Fiat Stilo MW 1.6 16v 2004 LPG BRC
Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)
Se snížením 60/40 bych rozhodně neměnil jenom pružiny. To se dá dělat u snížení okolo 3cm, ale když to uděláš na tak markantní rozdíl, sériový tlumiče nebudou chodit jak mají (jsou delší) a taky půjdou brzo do sraček. Krom toho jen na pružinách to nebude tak tvrdý jako na komplet podvozku, takže je reálný, že se ti občas auto zhoupne a škrtneš si. Já mám snížení 45/40 a ani mě nenapadla varianta dávat jen pružiny. To radši prodej sériový tlumiče a připlať si za podvozek, v dnešní době už jsou docela za babkuphaeton_esc píše:mám vyhlídnutý GT Cupline 60/40 (za cenu, které se nedá odolat), zajímalo by mě jaký s nima má kdo zkušenosti - jestli si auto sedne víc, nebo přesně těch 60/40. chci jenom pružiny, tlumiče jsou tam sériový, najeto mají cca 15000km a přijde mi zbytečný je měnit
mám naftu a ta má tušímže o něco těžší předek než benzín, tak abych neškrtal nebo tak podobně..
navíc obuto mám na 13" 165/70 tak abych neškral (ale na příští léto budu kupovat nový, nejspíš 185/60)
dík
NOW
1996 Punto GT1
2013 Octavia 1.4 TSI
2012 Octavia Combi 2.0 TDI
EX
2003 Octavia 1.9 TDI
1995 Punto 1.1 - "Note"
1996 Punto GT1
2013 Octavia 1.4 TSI
2012 Octavia Combi 2.0 TDI
EX
2003 Octavia 1.9 TDI
1995 Punto 1.1 - "Note"
- phaeton_esc
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 451
- Registrován: 27 črc 2008, 17:57
- Bydliště: Lovosice
Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)
aha. takže jedině komplet, nebo spíš nejlépe koupit komplet, jinak bych stejně brzo měnil tlumič..
každopádně to asi odsunu na "někdy jindy", vzhledem k milému dopisu ze školy budu bez peněz
aspoň ale vím dopředu, dík
každopádně to asi odsunu na "někdy jindy", vzhledem k milému dopisu ze školy budu bez peněz
aspoň ale vím dopředu, dík
bylo
Fiat Punto Mk1 1.7D 1996
je
Fiat Stilo MW 1.6 16v 2004 LPG BRC
Fiat Punto Mk1 1.7D 1996
je
Fiat Stilo MW 1.6 16v 2004 LPG BRC
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)
Tohle já řešit nemusím páč zadní pružiny sou tak unavený a tlumiče jako by tam ani nebyly že zadek je o 35mm nížphaeton_esc píše:mám vyhlídnutý GT Cupline 60/40 (za cenu, které se nedá odolat), zajímalo by mě jaký s nima má kdo zkušenosti - jestli si auto sedne víc, nebo přesně těch 60/40. chci jenom pružiny, tlumiče jsou tam sériový, najeto mají cca 15000km a přijde mi zbytečný je měnit
mám naftu a ta má tušímže o něco těžší předek než benzín, tak abych neškrtal nebo tak podobně..
navíc obuto mám na 13" 165/70 tak abych neškral (ale na příští léto budu kupovat nový, nejspíš 185/60)
dík
Přední tlumiče sem loni dával nový Magneti Mareli Vzhledem k tomu jak je zadek skleslej tak i předek je níž
Výsledek: sedí to skvěle v zatáčkách páč se zlepšil přítlak, vypadá to zajímavě, hodně lidí mně podezřívá že mám sportovní podvozek
Nevýhoda: Když sem vezl 4 lidi dřel sem zástěrama o zem(o 30mm jsem je zkrátil)
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)
čaute, potrebujem sa ujistiť, podvozok Punta Cabrio je rovnaký ako u klasického punta? či sú v niečom odlišne?
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)
Fiat Punto 60 SX, r.v. 1997, 3dv., French Exports
http://another.rajce.idnes.cz/Punto
http://another.rajce.idnes.cz/Punto
Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)
to je originální díl Fiat od výroby,je to vyraženo na všech dílech
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)
Je tam logo origo tlumiče... Jestli chceš ten samej koupit novej tak si připrav 5tis. na jeden tlumič ale můžeš koupit i ten samej bez tohodle loga a se značkou Magneti Marelli a bude stát do 1500kč tak si vyber))))
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)
Díky.No to je slušná reklama na tlumiče.Auto sjelo z linky 15.5.1997(podle VINu a ePERu),první registrace 24.7.1998 Francie(podle velkého TP,ale tomu se mi nechce moc věřit),a od roku 2005 české tankodromy a až teď origo tlumiče K.O.
Fiat Punto 60 SX, r.v. 1997, 3dv., French Exports
http://another.rajce.idnes.cz/Punto
http://another.rajce.idnes.cz/Punto
Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)
http://www.fk-shop.de/Fahrwerk-Tuning/S ... aram=punto" onclick="window.open(this.href);return false; chlapy máte tu někdo tenhle podvozek? já nevím no moc tomu fk nevěřím a hlavně ta cena taky moc na kvalitu neukazuje...nechic zas nic extra tvrdýho jde mi spíš jen o snížení měl sem na fabi podvozek od supersportu nák za 9tku a moc toho z komfortu nezbylo
Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)
mam taku doplnujucu otazku ohladom stelovaku. mam FKcko, a niesom si isty jednou vecou. ta hlinikova miska ktora na tom stelovacom zapada na vrch pruziny ma ist zhornej strany do tej povodnej plechovej misky ktora sluzila tej povodnej pruziny,alebo to mam dat prec,a dat to priamo do toho gumeneho ulozenia???
1.2 8V 2000
Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)
Zdravím, mám punto mk2
zimní gumy 185/65 r14 na ráfku 6J ET 35
letní 195/45 r15 ráfek 6,5J ET28
Uvažuji nad koupí pružin 30/20 od supersport, dá se říct, že od toho čekám jen to, že auto snad trošku ztuhne, nic víc a jestli si to sedne, tak doufám, že nepatrně..... jen aby mi to neškrtalo, tlumiče nechám sériovky....
Co na to zkušení?
Díky za rady
zimní gumy 185/65 r14 na ráfku 6J ET 35
letní 195/45 r15 ráfek 6,5J ET28
Uvažuji nad koupí pružin 30/20 od supersport, dá se říct, že od toho čekám jen to, že auto snad trošku ztuhne, nic víc a jestli si to sedne, tak doufám, že nepatrně..... jen aby mi to neškrtalo, tlumiče nechám sériovky....
Co na to zkušení?
Díky za rady
Corsa B 1.0 12V ECO tec - 55PS → → → Punto MK2 1.2 16V HLX - 80PS
Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)
Ahoj,
je víceméně jedno od jaký značky ty pružiny koupíš. Obecně se platí u pružin hodně za značku. K tomu snížení. Dej bacha na to, že sériové pružiny bývají často sedlé o 1-1,5 cm, takže klidně můžeš těmito pružinami reálně snížit pouze o 1 až 2 cm.
Co se týče toho přitvzení, tak to je takový poloblud, který koluje všude po forech. Nahrazením seriových pružin novými seriovými auto stvrdne, protože je tam kus nového materiálu, ale od sportovních pružin nečekej nějaké vytvrzení. Pokud chceš vytvrzení kup si radši nějaký komplet .
Pružiny jsou opravdu jenom ke snížení. Nic víc od toho nečekej.
je víceméně jedno od jaký značky ty pružiny koupíš. Obecně se platí u pružin hodně za značku. K tomu snížení. Dej bacha na to, že sériové pružiny bývají často sedlé o 1-1,5 cm, takže klidně můžeš těmito pružinami reálně snížit pouze o 1 až 2 cm.
Co se týče toho přitvzení, tak to je takový poloblud, který koluje všude po forech. Nahrazením seriových pružin novými seriovými auto stvrdne, protože je tam kus nového materiálu, ale od sportovních pružin nečekej nějaké vytvrzení. Pokud chceš vytvrzení kup si radši nějaký komplet .
Pružiny jsou opravdu jenom ke snížení. Nic víc od toho nečekej.