Mlží se
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
- Alda
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 358
- Registrován: 07 srp 2006, 09:11
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Včera jsem chtěl konečně zkontrolovat klapku. Ale byl už skoro večer (hlavně skoro tma) a tak jsem se chtěl podívat otvorem po vyndání pylového filtru - jak píše MEZ.
Odcvakl jsem kryt u ostřikovače a první překvapení - těsnění.
Bylo podomácku udělané snad nějakým silikonem a hlavně vůbec netěsnilo, protože nesedělo v té drážce po obvodu krytu.
Potom odšroubovat kryt filtru - pozor na šroubek aby vám nezapadl do prostoru pod ostřikovačem (jako mě) a vytáhnout filtr. To co jsem tam měl já, nebyl filtr ale humus.
Jelikož mám nedaleko prodejnu dílů na italská auta (www.adh.cz) tak jsem se tam byl hned zeptat na tyto 2 věci (těsnění + filtr)
Těsnění: dle katalogů v prodejně tam snad žádné být nemá a jelikož kryt filtru je udělán tak aby do něj voda netekla, tak bych těm katalogům věřil.
Filtr: několik typů (výrobců) na výběr, ceny od cca 600,- do 1100,- za originál. Přitom ceny na jiný fiaty byly zhruba poloviční.
A hlavně dle tvrzení prodavače je to zamlžování uvnitř auta opravdu způsobeno pylovým filtrem (prý jestli neteče radiátor, ale mě se voda neztrácí)
Teď chci zeptat:
1. Máte pod krytem u ostřikovače těsnění?
2. Na kolik přišel ten filtr vás?
Odcvakl jsem kryt u ostřikovače a první překvapení - těsnění.
Bylo podomácku udělané snad nějakým silikonem a hlavně vůbec netěsnilo, protože nesedělo v té drážce po obvodu krytu.
Potom odšroubovat kryt filtru - pozor na šroubek aby vám nezapadl do prostoru pod ostřikovačem (jako mě) a vytáhnout filtr. To co jsem tam měl já, nebyl filtr ale humus.
Jelikož mám nedaleko prodejnu dílů na italská auta (www.adh.cz) tak jsem se tam byl hned zeptat na tyto 2 věci (těsnění + filtr)
Těsnění: dle katalogů v prodejně tam snad žádné být nemá a jelikož kryt filtru je udělán tak aby do něj voda netekla, tak bych těm katalogům věřil.
Filtr: několik typů (výrobců) na výběr, ceny od cca 600,- do 1100,- za originál. Přitom ceny na jiný fiaty byly zhruba poloviční.
A hlavně dle tvrzení prodavače je to zamlžování uvnitř auta opravdu způsobeno pylovým filtrem (prý jestli neteče radiátor, ale mě se voda neztrácí)
Teď chci zeptat:
1. Máte pod krytem u ostřikovače těsnění?
2. Na kolik přišel ten filtr vás?
- Reklama
to Alda: Co se týče krytu pod ostrřikovačem, tak tam mám asi origoš tenké černé gumové těsnění, ale předchozí majitel mu dal pěkně zabrat a je na dva kusy. Jelikož i pylový filtr byl špatně nasazen a tím pádem i trochu zdeformován (jinak byl ale čistej), tak jsem sháněl nový. V Polsku přišel cca 600,-Kč, tak jsem se na to vykašlal a filtr porovnal a nasadil zpátky. Doufám, ale že tím to rosení skel nebude. Větší váhu přikládám té ventilaci, ale uvidím, až se o víkendu na to podívám.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 162
- Registrován: 25 lis 2005, 09:44
- Bydliště: Pardubice
1.tesneni tam je, takove tenke, cerneAlda píše:Teď chci zeptat:
1. Máte pod krytem u ostřikovače těsnění?
2. Na kolik přišel ten filtr vás?
samostatne objednat nejde, dostanes ho spolecne s krytem, kdyz si ho objednas
2.fitr stoji cca 1000,- original v servisu fiat
obe informace overeny, kamarad dela v origo servisu fiat
Tak, o víkendu jsem se podíval na tu klapku a zjistil jsem, že je pořád uzavřena pro přívod vzduchu z venku (pěkně je to vidět po vyjmutí pylového filtru). Ovládací motorek klapky vůbec nereagoval na přepínací tlačítko cirkulace. Změřil jsem proud na vodičích do motorku a vždy po zmáčknutí tlačítka docházelo i ke změně polarizace - vše OK, pouze motorek nereagoval. Původně jsem chtěl motorek vytáhnout, ale stačilo pouze po něm několikrát zlehka poklepat a světe div se, on začal fungovat. Dnešní cesta cca 30km ve třech lidech už byla bez jakékoliv známky pocení a rosení skel. Tak snad někomu ta informace přijde vhod. Multinám zdar.
Zdarec,
jen potvrzuji již zde potvrzené: v mém případě bylo pocení skel způsobené nefunkčním motorkem klapky na zavírání vnějšího přívodu vzduchu.
Když jsem na motorek důrazně poklepal, tak si, pravda, říci dal, ale abych se na něj sápal za každým smrdutým aviatikem... to radši šups odpojit přívodní konektor a máme natrvalo otevřeno.
Mimochodem přívodní konektor je o kousek níž u "svorkovnice", ale to asi každý pozná když půjde po káblíku
Ahoj,
zbynek
jen potvrzuji již zde potvrzené: v mém případě bylo pocení skel způsobené nefunkčním motorkem klapky na zavírání vnějšího přívodu vzduchu.
Když jsem na motorek důrazně poklepal, tak si, pravda, říci dal, ale abych se na něj sápal za každým smrdutým aviatikem... to radši šups odpojit přívodní konektor a máme natrvalo otevřeno.
Mimochodem přívodní konektor je o kousek níž u "svorkovnice", ale to asi každý pozná když půjde po káblíku
Ahoj,
zbynek
Multipla Bipower SX, 2001