Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ???
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
Podla mňa ani zvučné meno benzínky nie je zárukou kvality paliva. Keď sa za kvalitnú značku schová chamtivý prevádzkovateľ, žiadna dobrota z toho nebude. U nás zásadne nechodím na Agip, lebo mi po natankovaní kolísali otáčky, ale zase máme tu maličkú benzínku na ktorú som chodil často a nikdy som nemal po natankovaní problém. Teraz jazdím na benzíne z poľského Orlenu a tiež bez problému.
http://natankuj.sme.sk/c/5839860/staci- ... litny.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://natankuj.sme.sk/c/5839860/staci- ... litny.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Punto Mk2 1,2 16V
- Reklama
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
každopádne to závisi od konkretnej benzínky podla mna..
VW Golf IV, 1.9 TDi r.i.p
Fiat Punto 2, 1.8 HGT r.i.p
VW Passat 1,6 TD, ´87
*VW Golf IV VR6 4-motion*
Fiat Punto 2, 1.8 HGT r.i.p
VW Passat 1,6 TD, ´87
*VW Golf IV VR6 4-motion*
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
Já jsem to zkoušel měřit na GP 1,2 normálně to jezdí tak za 6,2l na shell V-power raicing to jede cca okolo 7 litrů měřeno počítačem.
Podle mě je to daný nastavením řídící jednotky a hlavně konstrukcí motoru,který je postavený na standartní 95ku.Jiný rozdíl než zvíšení spotřeby jsem na 1,2ce nepozoroval.Rozdíl byl na 1,6ce RV 1995 to je vysokootáčkový motor s relativně velkou kompresí tam je rozdíl v kultivovanosti chodu opravdu znát,motor jde líp na volnoběh,lepší přechody,rozdíl výkonu bez brzdy stejně nepoznám,ale ten rozdíl tam patrný je.Jak je na tom se spotřebou opravdu nevím,tu jsem nikdy neměřil.
Navíc na stránkách shell jsem našel konkrétní specifikace a využití toho benzínu a tam je psané že ten benzín je vpodstatě nevhodný pro toto použití.Je určen právě pro závodní motory,motory s vysokou kompresí,a vysokootáčkové motory.Takže třeba do ferrari
Na druhou stranu je pravda že vzhledem k použití v autech s cenou tak od 2 000 000kč,si do tohodle benzínu nikdo nedovolí nalejt vodu.
Podle mě je to daný nastavením řídící jednotky a hlavně konstrukcí motoru,který je postavený na standartní 95ku.Jiný rozdíl než zvíšení spotřeby jsem na 1,2ce nepozoroval.Rozdíl byl na 1,6ce RV 1995 to je vysokootáčkový motor s relativně velkou kompresí tam je rozdíl v kultivovanosti chodu opravdu znát,motor jde líp na volnoběh,lepší přechody,rozdíl výkonu bez brzdy stejně nepoznám,ale ten rozdíl tam patrný je.Jak je na tom se spotřebou opravdu nevím,tu jsem nikdy neměřil.
Navíc na stránkách shell jsem našel konkrétní specifikace a využití toho benzínu a tam je psané že ten benzín je vpodstatě nevhodný pro toto použití.Je určen právě pro závodní motory,motory s vysokou kompresí,a vysokootáčkové motory.Takže třeba do ferrari
Na druhou stranu je pravda že vzhledem k použití v autech s cenou tak od 2 000 000kč,si do tohodle benzínu nikdo nedovolí nalejt vodu.
Punto cabrio,motor 1,6
Grande punto 1,2
Grande punto 1,2
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
to je jasnej důkaz toho, že do 1,2ky žádnej hypersuperracingpower za 40 kč nepatří. Jen a pouze N95
Naposledy upravil(a) racer dne 06 kvě 2011, 10:54, celkem upraveno 1 x.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
Já tankuji kdekoli u http://www.dobrapumpa.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
Ak sa jedna o oktanove cislo, tak ma zmysel to liat hlavne do motorov s vyssou kompresiou (napr. zavodne). To dava zmysel. Ale ked sa jedna o samotny iny zaklad paliva (synteticky benzin zo zemneho plynu s mensim mnozstvom alebo bez kyslikovych prisad), tak by mal mat vyssiu vyhrevnost a teda aj znizovat spotrebu a to bez ohladu na kompresny pomer, bez ohladu na prevadzkove otacky a bez ohladu na objem motora. Proste iba termochemicka bilancia.
Stale mam vacsiu chut to vyskusat a este aj porovnat slovensky a rakusky V-power. Stale sa mi zda, ze niesu take iste
Stale mam vacsiu chut to vyskusat a este aj porovnat slovensky a rakusky V-power. Stale sa mi zda, ze niesu take iste
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
teoreticky by měl,ale prakticky se na to musí seřídit vstřikovací jednotka a to není protože je prostě nastavená na normální 95ku a je schopna pracovat jen v určitých limitech
Punto cabrio,motor 1,6
Grande punto 1,2
Grande punto 1,2
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
a teda zaver znie?
ostat na 95tke a je uplne jedno odkial sa berie?
alebo niekto zaznamenal rozdiel trebars aj na spotrebe napr TESCO vs. SHELL obe 95
ostat na 95tke a je uplne jedno odkial sa berie?
alebo niekto zaznamenal rozdiel trebars aj na spotrebe napr TESCO vs. SHELL obe 95
Čierny Punťo 11/07 Mk2b 60
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
Rozdiel som zaznamenal len pri natankovani obycajnej 95ky a V-Power 95, alebo novej OMV 95-MaxMotion. Spotreba oproti obycajnej 95ke je u mna lepsia o cca 0,3l. Takze za tie peniaze sa to velmi neoplati. Vykonovo to iste akurat vam tie premiove paliva VP a MaxM vdaka aditivam trosku precistia palivovy system.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
Ja som tankoval V Power 95 celu zimu ako som kupil auto v r(cca 4 mesiace).
Ziaden markantny rozdiel v chode motora/spotrebe som si nevsimol
Ziaden markantny rozdiel v chode motora/spotrebe som si nevsimol
Punto MK2 1.2 16V HLX, r.v. 2000
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
vyssia vyhrevnost by podla mna nemala mat negativny dopad na emisie, ale rad sa necham poucit, kedze ma v lete caka emisna a STK a prave som rozmyslal ze by som tam pred nou tankol nieco kvalitnejsieKarol píše:Teplota spalovania a vyfukovych plynov by pri V-power mala byt vyssia ako u normalneho benzinu. Logicky by mali byt vyssie aj emisie NOx. Takze tankovat V-power pred emisnou neodporucam
Punto MK1 55S 1,1 40kW 3dv. r.v. 1996
Lepší ztratit v životě minutu, než v minutě život
Lepší ztratit v životě minutu, než v minutě život
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
Nechápu proč by V .power měl mít vyšší teplotu spalování. JPP A nemá ani vyšší výhřevnost.(má,spíše měl by mít vyšší obsah aditiv a občas i oč.) Oktanové číslo nemá s výhřevností nic společného.
Sbohem. :-)