Nepravidelny chod motora na volnobeh

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
d.k.236790
Fiaťák
Příspěvky: 99
Registrován: 19 zář 2010, 17:07

Nepravidelny chod motora na volnobeh

Příspěvek od d.k.236790 »

zdravim puntaci mam pounto mk1 55S prasklo mi tesnenie pod hlavou tesnenie som vymenil hlavu som dal komplet generalkovat vymenil som aj tesnenia pod vyfukove sacie potrubie vycistil som skrt. klapku hlavu som riadne dotiahol na momenty ako maju byt a teras mi auto na volnobehu ako keby vynechavalo ma nepravidelny chod akonahle pridam tak je vsetko v poriadku robi to iba na volnobehu aj za studena aj zo horuca nikto mi vravel ze ked som cistil klapku musim spravit zakladne nadstavenie klapky a ihly vi niekto mi poradit ako to nadstavenie spravim alebo ma niekto niake ine riesenie na tuto zavadu ?? dakujem vam za vsetky odpovede
Reklama
 

Uživatelský avatar
OndraK
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 21 lis 2009, 22:46
Bydliště: Praha

Re: Nepravidelny chod motora na volnobeh

Příspěvek od OndraK »

klapka by se měla nastavit sama po pár km, není to spíš poskočený rozvoďák?
Punto 1.2 8V, rv. 02 - slouží dál už zase nám
Saab 9-5 Aero

ex:
Punto 55 S, rv. 96 - odpočívá v pokoji
Alfa Romeo Giulietta TBi QV - odpočívá v pokoji 😢
Honda Civic 8G 1.8
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Nepravidelny chod motora na volnobeh

Příspěvek od Karol »

Mozno blba otazka - zrejme sa brusila hlava, zabrusovali sa sedla ventilov, tak su dobre nastavene ventilove vole ? Niesu prilis male ? Tento motor ma normalne obrovske vole ventilov, vacsie ako Liazka 0,4 na sani a 0,5 na vyfuku tusim. Mozno male vole nema rad :)
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
d.k.236790
Fiaťák
Příspěvky: 99
Registrován: 19 zář 2010, 17:07

Re: Nepravidelny chod motora na volnobeh

Příspěvek od d.k.236790 »

Karol píše:Mozno blba otazka - zrejme sa brusila hlava, zabrusovali sa sedla ventilov, tak su dobre nastavene ventilove vole ? Niesu prilis male ? Tento motor ma normalne obrovske vole ventilov, vacsie ako Liazka 0,4 na sani a 0,5 na vyfuku tusim. Mozno male vole nema rad :)

hmm nie nie ta vola bude urcite tak ako ma byt to robil jeden chlap on roby hlavy a kazdy si ho chvali tak myslim si ze vola bude v pohode
d.k.236790
Fiaťák
Příspěvky: 99
Registrován: 19 zář 2010, 17:07

Re: Nepravidelny chod motora na volnobeh

Příspěvek od d.k.236790 »

OndraK píše:klapka by se měla nastavit sama po pár km, není to spíš poskočený rozvoďák?
rozvody urcite nie tie som nadstavil presne na risky
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Nepravidelny chod motora na volnobeh

Příspěvek od Karol »

Bola odpojena elektrika pocas roboty ? Resp. bola resetovana R.J. ? Ide o to, ze po zresetovani sa sama adaptuje po nejakom case na nove hodnoty. Tie sa uz len ocistenim a brusenim hlavy a sediel mohli trochu zmenit.

Inak na nepravidelny volnobeh by som pozrel ci je cisty volnobezny ventil v jednobodovom vstrekovaci, resp. ci funguje krokovy motor. Zvykne sa to zasvinit vybuchmi v sani. Mozno lambda, ale to je skor spekulacia. Pripadne zapalovacia sustava.

P.S. nespochybnujem kompetentnost toho, co robil tu hlavu, ale je fakt, ze ventilove vole ktore su na tomto motore su na motory osobnych aut tak neobvykle, ze clovka co ma kopec skusenosti s inymi motormi sa moze drzat voli standardnych pre ine motory, takze napriklad 0,10, 0,20 a pod. Tento motor je ale iny. Otvorit dekel a zmerat tie vole mierkou je velmi jednoduche. Alebo sa ho aspon spytaj ci nastavoval vole ventilov a na kolko.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Nepravidelny chod motora na volnobeh

Příspěvek od Karol »

Tak aspon zmeraj kompresne tlaky. Na 90% nebudu vsade rovnake. Takze pri nevybehanom motore bud mala vola ventilov alebo netesne ventily.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“