cukání/škubání motoru

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
kubinec
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 12 bře 2008, 10:13
Bydliště: M-Al-ce

cukání/škubání motoru

Příspěvek od kubinec »

prosím o vaše rady
Né vždy, ale většinou když je motor studený tak to tak jakoby v motoru jemně cuká/škube a hlavně když jedu do mírného kopce, pak po zahřátí jede OK.

Že by to bylo tím, že mi ty dva káble probíjejí a nedávalo to pořádnou jiskru?

Také mě napadlo, jestli nebude v háji palivový filtr, ale jak to zistit? Poraďte prosím, děkuji
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Reklama
 

Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: cukání/škubání motoru

Příspěvek od Karol »

Na 99% je to zapalovanie, takze sviecky, cievky alebo kable. Vacsinou zle kable v noci svetielkuju. Skontroluj sviecky ci maju spravny odtrh (tusim 0,9 mm) ci su ciste, potom premeraj cievky ci maju spravny odpor a samozrejme kable. Nieco z toho to bude. Keby to bol len nerovnomerny chod a nie vyslovene sklbanie, tak by som tipoval na senzor teploty a doporucil by som ti ho premerat pripadne na diagnostike kuknut ci dava rozumne teploty, ale takto je to zapalovanie. Nejazdi s tym dlho takto, lebo do katalyzatora davas nespalene palivo a mozes ho prepiect a znicit.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: cukání/škubání motoru

Příspěvek od rossi »

když to po zahřátí jede dobře tak jsou to ty kabely.Zahřátím od motoru se v nich sníží odpor a pak dávají dostatečný napětí na správnou jiskru.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Uživatelský avatar
kubinec
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 12 bře 2008, 10:13
Bydliště: M-Al-ce

Re: cukání/škubání motoru

Příspěvek od kubinec »

káble mám objednané, zítra je budu mít, a svíčky je taky nutné vyměnit?
nejsou začouzené, vvypadají, že jsou krásně "ohořelé", prostě žádný sajrajt na nich.
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: cukání/škubání motoru

Příspěvek od rossi »

svíčky bych zatim nechal.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Uživatelský avatar
kubinec
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 12 bře 2008, 10:13
Bydliště: M-Al-ce

Re: cukání/škubání motoru

Příspěvek od kubinec »

Ok, zatím díky, pak dám vědět, co a jak. :?
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Uživatelský avatar
kubinec
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 12 bře 2008, 10:13
Bydliště: M-Al-ce

Re: cukání/škubání motoru

Příspěvek od kubinec »

takže káble vyměněny, po nastartování to ještě nějak tak divně znělo(jakoby na asi tři válce), ale jakmile jsme prošlápnul plyn.pedál, tak se to "uklidnilo", projel jsme se a je to OK! ...zatím.
svíčky jsem teda jen očistil - 2ks byly Ok, a ty další dvě byly zamarasené, a zeškrábal ten karbon nebo co to je utřel od oleje a našrouboval je zpět. jenže jsem je nedal ve správném pořadí tak jak byly namontovány před vyšroubováním, ale to snad by vadit nemělo,že?
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: cukání/škubání motoru

Příspěvek od Karol »

To v akom ich das poradi by malo byt fuk, podstatny je odtrh (vzdualenost elektrod 0,9 mm) a to aby boli dost ciste. Mozno by stalo za uvahu resetnut RJ, takze odpojit baterku na hodinku a naspat. Chvilku sa to bude kalibrovat a malo by to potom ist OK. Tiez by som preventivne pri tej rpilezitosti prestriekal kontoxom kontakty na cidlach, hlavnom konektore RJ a na primare zapalovacich cievok.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Uživatelský avatar
kubinec
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 12 bře 2008, 10:13
Bydliště: M-Al-ce

Re: cukání/škubání motoru

Příspěvek od kubinec »

kruci, dnes to zase jede nějak tak divně.když je to studené, káble vyměněny, týden to bylo Ok
když bylo slunečno, dnes v noci pršelo a ráno to zase jakoby na "tři válce" než se to zahřeje
že by bylo nutné vyměnit i ty svíčky?
nebo ten palivový filtr?

P.S. a když jsem se koukal na svíčky tak je opět třetí svíčka z leva opět nejvíce zamarasená
ostatní jsou celkem pěkně "spálené"
a to mi žena řekla, že nejvíce to jakoby cuká když je to studené a hlavně jízda do kopce, pak jak se zahřeje tak je to OK
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Uživatelský avatar
kubinec
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 12 bře 2008, 10:13
Bydliště: M-Al-ce

Re: cukání/škubání motoru

Příspěvek od kubinec »

a nemůže to dělat náhodou voda v nádrži? ted to kucká jen při jizdě do kopce
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Uživatelský avatar
kubinec
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 12 bře 2008, 10:13
Bydliště: M-Al-ce

Re: cukání/škubání motoru

Příspěvek od kubinec »

prosím o odpověď, jak dostat veškerý benzín z nádrže aabych mohl zjistit jestli je tam ta voda a jak to pak přecedit, velmi děkuji
nebo ten benzín už pak raději nepoužívat pokud tam byla voda?
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“