prasklá pryžová hadice - je tam důležitá?

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
kubinec
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 12 bře 2008, 10:13
Bydliště: M-Al-ce

prasklá pryžová hadice - je tam důležitá?

Příspěvek od kubinec »

dnes jsem si všiml, že mám prasklou hadici , je nutné ji vyměnit, nebo se dá s ní ještě jezdit aniž by se něco pokazilo? je tam velmi důležitá?
děkuji za návod jak jí vyměnit nebo jaký to je přesně průměr chci si to sám vyměnit a hlavně rady

Obrázek

Obrázek
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Reklama
 

Uživatelský avatar
kubinec
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 12 bře 2008, 10:13
Bydliště: M-Al-ce

Re: prasklá pryžová hadice - je tam důležitá?

Příspěvek od kubinec »

možná už byla praskllá(zduřelá) když jsem auto koupil, ale ted jsme si toho všiml
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Smrťák
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 361
Registrován: 20 bře 2011, 08:25

Re: prasklá pryžová hadice - je tam důležitá?

Příspěvek od Smrťák »

Jinak důležitá tam samozřejmě je. Jako díl to existuje
Sbohem. :-)
Uživatelský avatar
kubinec
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 12 bře 2008, 10:13
Bydliště: M-Al-ce

Re: prasklá pryžová hadice - je tam důležitá?

Příspěvek od kubinec »

a co má prosím za funkci ta hadice?
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Smrťák
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 361
Registrován: 20 bře 2011, 08:25

Re: prasklá pryžová hadice - je tam důležitá?

Příspěvek od Smrťák »

Sbohem. :-)
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: prasklá pryžová hadice - je tam důležitá?

Příspěvek od peta.smolik »

Tak tahle hadice není odvětrání klikové skříně a ani náhodou páč klika je zhruba o skoro půl metru níž je to odvětrání vačkové hřídele-vede totiš z víka nad vačkou :lol: Dúležitá je hodně ale originál tam nedávej je to zbytečně drahý... Hodí se tam i hadice z Favoritu (60kč)jen má tlustší stěnu a z tý starý musíš vyndat sítko a narazit do tý z favoritu ale neměj strach jde to lehce a samo mám to tak už 2 roky a v pohodě a ten olej ti zřejmě uniká z pod víka vačky sle stačí jen vyměnit těsnění asi za 200kč
Naposledy upravil(a) peta.smolik dne 28 bře 2011, 09:56, celkem upraveno 1 x.
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
6speed
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 15 čer 2010, 16:57
Bydliště: Vysočina

Re: prasklá pryžová hadice - je tam důležitá?

Příspěvek od 6speed »

Ale je to odvětrání klikové skříně :lol: .Když dolíváš olej ventilovým deklem,kudypak asi proteče dolu ke klice do vany? :lol:
Punto 94' 6speed :-)
Matiz 99'
Fóbia HTP 04'
Smrťák
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 361
Registrován: 20 bře 2011, 08:25

Re: prasklá pryžová hadice - je tam důležitá?

Příspěvek od Smrťák »

Tož to oprav no. :mrgreen:
Sbohem. :-)
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2731
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: prasklá pryžová hadice - je tam důležitá?

Příspěvek od liborko »

důležitá tam ani tak moc není,spíše to pěkně zasírá sání olejem,hlavně kanálek pro krokový motorek,já jsem tu hadici vyvedl dolů pod motor ať ty sračky jdo pryč :wink:
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: prasklá pryžová hadice - je tam důležitá?

Příspěvek od mad mike »

pokud je to odvětrání vačky, tak bych asi neriskoval odpojení, je dost krátká a vzdušná vlhkost je svina.
A proč je ta hadice důležitá? protože odvádí spaliny a páry , které by jinak znehodnocovaly olej, k opětovnému spálení
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2731
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: prasklá pryžová hadice - je tam důležitá?

Příspěvek od liborko »

mad mike píše:pokud je to odvětrání vačky, tak bych asi neriskoval odpojení, je dost krátká a vzdušná vlhkost je svina.
A proč je ta hadice důležitá? protože odvádí spaliny a páry , které by jinak znehodnocovaly olej, k opětovnému spálení
:roll: znehodnocovaly olej?? tak to teda pak nevím k čemu se používá OCT neboli oil catch tank nebo oddechový filtr
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: prasklá pryžová hadice - je tam důležitá?

Příspěvek od mad mike »

co se ti na tom nezdá? přes pístní kroužky a ventily jdou benzínové, naftové zplodiny a jiné bordely(olejové páry atd.) vniklé spalováním paliv v motoru do klikové a vačkové skříně, kde se pak usazujou v oleji, který pak de fakto pomalu ničí .
proto jsou odsávány přes filtrbox(pořád to zasírá filtr), klapku atd. zpět ke spálení.
oddechový filtr jsou akorát vyhozené peníze protože se za chvíli zasere olejem a jiným bordelem.
oil catch tank je vlastně odlučovač oleje právě z tech odcházejících výparů
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2731
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: prasklá pryžová hadice - je tam důležitá?

Příspěvek od liborko »

mad mike,že olej smrdí po benzínu je normální (ani se tam vlastně nemá kudy dostat,pokud jo ,není něco v pořádku,pístní kroužky,membrána na AC pumpě atp.) ale že ty výpary olej ničí a znehodnocuje.....nebudeme to fakt tímhle zasírat,to už jsme trochu někde jinde. Smrťák alias Petr1968 který dostal ban snad už na všech fórech nám stejně není schopný vysvětlit proč tam MUSÍ být zapojená,jaký splňuje účel a proč je tam tak důležitá. Dotaz od Kubince zněl jestli je tam důležitá,odpověď je: není tam důležitá,je tam jen proto aby ty výpary kvůli "znečištění ovzduší" nefoukaly ven,proto jsou stáhnuté zpět ke spálení,klidně ji můžeš vyvést pryč ze sání,aspoň nebudeš mít dřív nebo později problémy se zalepeným vzducháčem a sáním,jinak tady něco zajímavého http://www.italiancars.org/fiat/diskuze ... w&id=65327" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) liborko dne 28 bře 2011, 23:46, celkem upraveno 1 x.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: prasklá pryžová hadice - je tam důležitá?

Příspěvek od peta.smolik »

To je dobrej nápad vyvést tu hadici jinam...
Nějak poslední dobou nemám na nějakou údržbu vůbec čas ale něco vymyslím :D
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
6speed
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 15 čer 2010, 16:57
Bydliště: Vysočina

Re: prasklá pryžová hadice - je tam důležitá?

Příspěvek od 6speed »

Tak zrovna u tohodle motoru to vzduch. filtr nezasírá,protože vyústění v airboxu je blízko klapky a dost daleko od filtru :wink:
Punto 94' 6speed :-)
Matiz 99'
Fóbia HTP 04'
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“