TYP - výměna přístrojové desky MK1
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto, zokot
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
Na převodovce je čidlo snímaní otáček takže bych si vzal voltmeter a měřil napětí a prošlapoval plyn jinak nevím. Mě osobně to taky zajímá neboť otáčkoměr mne funguje pouze pokud motor vytočím na max a to ještě pouze na volnoběh a jelikož se bratr na tom učí jezdit a dokázal vyplýtbat 1/4 nádrže na 50 km tak by se mne to celkem hodilo to zprovoznit
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
- Reklama
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
Na ropácích se bere signál pro otáčkoměr z alternátoru. Bejvá tam na to vyvedená svorka označená W.
Jestli ti otáčkoměr ukazuje až velký otáčky asi bude problém buď přímo v budíku nebo máš proraženou diodu v alternátoru.
Jestli ti otáčkoměr ukazuje až velký otáčky asi bude problém buď přímo v budíku nebo máš proraženou diodu v alternátoru.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
Z altíku?? pokud jsem dobře viděl tak od tam mne vedou jen 2 dráty a když jsem lezl pod auto tak na převodovce bylo nějaký čidlo ale neodpojoval jsem ho taže nevím od čeho to je a taky jsem někde četl že to mám najít na převodovce.
Si mne celkem zamotal hlavu asi to zase budu řešit ve velkým a rozeberu půl auta
Jak poznám zda je vadnej otáčkoměr a zda ta dioda?
Si mne celkem zamotal hlavu asi to zase budu řešit ve velkým a rozeberu půl auta
Jak poznám zda je vadnej otáčkoměr a zda ta dioda?
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
Tak sem si dal tu práci a našel to ve schématech.
Punto I má zvlášť spínač otáček pro otáčkoměr. Měl by být někde zezadu na motoru. Přesnou polohu můžu s těch obrázků jen odhadovat.
Snímání z alternátoru používaj třeba Opel WV atd. vycházel jsem teda z toho že to je tak i u Fiata.
Takže jewstli nemáš TD otáčkoměr nepřipojíš, není kam.
Punto I má zvlášť spínač otáček pro otáčkoměr. Měl by být někde zezadu na motoru. Přesnou polohu můžu s těch obrázků jen odhadovat.
Snímání z alternátoru používaj třeba Opel WV atd. vycházel jsem teda z toho že to je tak i u Fiata.
Takže jewstli nemáš TD otáčkoměr nepřipojíš, není kam.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
Snad jestli d nebo td je jedno ne? motor je stejny,jen ten druhy ma turbo,takze si myslim,ze by to melo fungovat....mozna se mylim
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
TD mám
Nemohl by jsi me hodit odkaz na to schéma prosím prosím??
Nemohl by jsi me hodit odkaz na to schéma prosím prosím??
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
http://web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/fiat.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Na konci příručky jsou schémátka
To Bobas: ano samozřejmě máš pravdu nevím co sem to vypotil za blbost
Na konci příručky jsou schémátka
To Bobas: ano samozřejmě máš pravdu nevím co sem to vypotil za blbost
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
Děkujííí
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
kdyby nekdo chtel budiky s otackomere na td tak mam dvoje plne funkcni
Re:
Nak to v tomhle vlaknu nemuzu najit, ale odpovidali jste nekdo k cemu je ten kontor kterej Tony oznacil? Dostal sem do ruky budiky s otackomerem, takze je kdyztak taky nahodim .. a tenhle konektor me neni jasnej.Plecháč Tony píše:Ještě jeden malej dotázek. Je rozdíl mezi přístrojovkou z roku 97 a starší přístrojovkou co má ještě takovýty drobnější čísla a zelený ty obvodový čáry? Koukal jsem totiž na fotku tý starší zezadu a za ukazatelem teploty a paliva je tam ještě nějaká bílá krabička s nějakým konektorem...:
http://autaky.rajce.idnes.cz/Obrazky/#Pristrojovka.JPG
- linomaniac
- Fiaťák
- Příspěvky: 118
- Registrován: 03 pro 2010, 14:24
Re: Re:
ciste teoreticky, nemoze to byt kontrola funkcnosti brzdovych svetiel? v poslednej dobe som sa zaujimal o doplnkovu montaz, ale nic som nenasiel, vraj je ten modul sucastou budikov, na svojom mam len dva prazdne kontakty zozaduradekrat píše:Nak to v tomhle vlaknu nemuzu najit, ale odpovidali jste nekdo k cemu je ten kontor kterej Tony oznacil? Dostal sem do ruky budiky s otackomerem, takze je kdyztak taky nahodim .. a tenhle konektor me neni jasnej.Plecháč Tony píše:Ještě jeden malej dotázek. Je rozdíl mezi přístrojovkou z roku 97 a starší přístrojovkou co má ještě takovýty drobnější čísla a zelený ty obvodový čáry? Koukal jsem totiž na fotku tý starší zezadu a za ukazatelem teploty a paliva je tam ještě nějaká bílá krabička s nějakým konektorem...:
http://autaky.rajce.idnes.cz/Obrazky/#Pristrojovka.JPG
Punto Cabrio S60
Fix
It
Again
Tomorrow
Fix
It
Again
Tomorrow
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
Včera se mi povedlo úspěšně vyměnit přístrojovou desku na mém Puntu z roku 1996. Při přestavbě mi moc pomohlo zdejší fórum a tak bych se rád podělil o své zkušenosti a popsal postup pro stejné nováčky, jako jsem já.
Nejsem příliš zdatný technik a tak omluvte případně nepřesný a netechnický popis u jednotlivých kroků postupu. Je taky docela možné, že jsem v některém kroku postupoval nesprávně, proto mě prosím opravte a já níže uvedený postup upravím.
Měl jsem k dispozici přístrojovou desku z roku 98 tj. tu bez zelených budíků.
Co je potřeba (uvádím proto, že já se musel pro některé položky vracet domů):
Přístrojová deska
Neměnil jsem celou přístrojovou desku ale jenom budíky. Výhodou je, že není potřeba přetáčet tachometr na původní hodnoty (já koupil desku, na které bylo o cca 40tis kilometrů víc). Plošné spoje jsou prakticky totožné. Rozdíl je pouze ten, že u desky s hodinami jde z plošného spoje páska s kontakty do hodin. Tato část je u přístrojové desky s otáčkoměrem odstřižena (alespoň na té mé to tak bylo).
Přístrojová deska se uvolňuje dvěma imbusovými šrouby po stranách. Po jejich uvolnění se dá přístrojová deska jednoduše vytáhnout. Doporučuji si označit, případně vyfotit rozmístění kabelů.
Budíky nejsou s plošným spojem propojeny žádným kabelem. Prohození budíků je tedy velice jednoduché. Stačí uvolnit matky na straně s plošným spojem (pod otáčkoměrem 3 a pod ukazatelem teploty a paliva 2x3). Budíky jdou pak lehce vytáhnout. Barva budíků byla na mé přístrojové desce jiná než u nových budíků. Proto bylo potřeba na tachometru prohodit panel s popisky. Stačí uvolnit dva malé šroubky a ručičku tachometru. Při nasazování ručičky tachometru doporučuji nasazovat ručičku v poloze 0 a pak ji opatrně přetáhnout přes zarážku na své místo. Jinak se vám stane to co mě, že tachometr bude ukazovat o 10km v hodině víc než ve skutečnosti jedete .
Doporučuji očistit matky a podložky a taky kontakty na samotném plošném spoji sprejem na kontakty (já matky a podložky jemně přebrousil a potřel tekutinou z kontakt spreje). Rovněž doporučuji překontrolovat všechny žárovky kontrolek.
Poslední důležitou věcí, kterou je potřeba udělat, je vybrání žárovky od kontrolky, která sloužila v naší přístrojové desce jako ukazatel vysoké teploty chladicí kapaliny. Pro nový budík není již potřeba, a jestli ji tam necháte, nebude ukazatel teploty fungovat správně (díky této chybě jsem strávil hodinou ježděním po okolí sledováním a měřením odporu na snímači, řešení jsem nakonec objevil tady na fóru). Na obrázku je označena červenou šipkou.
Teplotní snímač chladicí kapaliny
Pro to aby fungoval ukazatel teploty, je nutné vyměnit původní snímač, který plnil funkci spínače při vysoké teplotě, za snímač, který zvyšuje svůj odpor s narůstající teplotou chladicí kapaliny. Výměna je jednoduchá, snímač se nachází na levé straně motoru, vedle krytu na rozvody. Není tam moc prostoru a tak jsem s jeho uvolněním trochu bojoval. Nový snímač je výrazně delší než ten původní a mě se nepovedlo ho dotáhnout úplně (nemám momentový klíč a pro úplné dotažení by bylo potřeba použít až hrubé síly a tak mezi matkou čidla a motorem zbývá mezera cca 1mm). Doporučuji kontakt znovu přestříknout kontakt sprejem.
Obrázek jsem použil z polských stránek.
Natažení kabelu pro otáčkoměr
Mnoho uživatelů píše, že mají již kabel k otáčkoměru natažený. To bohužel nebyl můj případ. Je potřeba natáhnout kabel z PIN 23 na řídící jednotce až k přístrojové desce, tak jak je popsáno v tomto fóru, není potřeba kabel přidělávat do konektoru ale připojit ho na šroubek s matkou po levé straně konektoru (viz. obrázek).
Kontakt pro otáčkoměr na plošném spoji přístrojové desky
Začneme vytažením konektoru z řídící jednotky. Ten je potřeba vyvrátit směrem dolů a vytáhnout směrem k volnému konci konektoru. Aby se mi to povedlo, musel jsem uvolnit kabelový svazek z
úchytů a rovněž konektor pro diagnostiku.
PIN 23 je 5. z leva ve spodní řadě a vede z něho modrý kabel. Kabel není nutné tahat přímo z řídící jednotky, stačí ho vést ze svazku kabelů směrujících do relé zapalování (nachází se pod oknem, pod krytem se 2 šrouby).
PIN 23 na řídící jednotce.
Svazek kabelů k relé
Detail svazku
Svazek stačí rozbalit a najít modrý kabel. Ten jemně na malém kousku odizolovat. Multimetrem proměřit jestli se jedná o kabel z PINu 23 na řídící jednotce. Na tento kabel je potřeba napojit náš kabel k přístrojové desce. Pro kvalitní spojení doporučuji použít pájku a cín (při pájení je potřeba dát pozor na kapající cín a ochránit kabely např. alobalem). Opět proměřit multimetrem. Pak stačí svazek zaizolovat, stříknout kontakt sprejem a svazek s konektorem připojit zpět do relé.
K přístrojové desce vedeme kabel přes malou průchodku v čelním panelu (viz obrázek).
Upevnění kabelu
Kabel jsem pomocí stahovacích pásků připevnil k náhonu tachometru. Na kabelu jsem udělal očko (bylo by vhodnější zakončovací očko přiletované přímo na kabel), to jsem navlékl na šroub na levé straně konektoru a připevnil další matkou s podložkou (podložku a matku jsem vzal z koupené desky). Někdo na kabel dává propojku pro jednodušší manipulaci. Já nechal volně cca 30cm kabelu a po vybrání přístrojové desky se k uchycení kabelu jednoduše dostanu. Na závěr jsem kabel ještě připevnil ke svazku s kabely stahovací páskou.
Celkový čas potřebný na výměnu je max. 1hod. Já se pouze zasekl na několika drobnostech, které jsem popsal v textu.
Nejsem příliš zdatný technik a tak omluvte případně nepřesný a netechnický popis u jednotlivých kroků postupu. Je taky docela možné, že jsem v některém kroku postupoval nesprávně, proto mě prosím opravte a já níže uvedený postup upravím.
Měl jsem k dispozici přístrojovou desku z roku 98 tj. tu bez zelených budíků.
Co je potřeba (uvádím proto, že já se musel pro některé položky vracet domů):
- Snímač teploty chladicí kapaliny – já jsem použil EPS 1.830.000 (dá se objednat v AutoKelly za 188,-)
- Jednožilový kabel, cca 2m
- Stahovací pásky
- Pájku, cín
- Tkaninovou případně izolační PVC pásku
- Kontakt sprej
- W40 sprej
- Multimetr
- Kabelové zakončovací očko
Přístrojová deska
Neměnil jsem celou přístrojovou desku ale jenom budíky. Výhodou je, že není potřeba přetáčet tachometr na původní hodnoty (já koupil desku, na které bylo o cca 40tis kilometrů víc). Plošné spoje jsou prakticky totožné. Rozdíl je pouze ten, že u desky s hodinami jde z plošného spoje páska s kontakty do hodin. Tato část je u přístrojové desky s otáčkoměrem odstřižena (alespoň na té mé to tak bylo).
Přístrojová deska se uvolňuje dvěma imbusovými šrouby po stranách. Po jejich uvolnění se dá přístrojová deska jednoduše vytáhnout. Doporučuji si označit, případně vyfotit rozmístění kabelů.
Budíky nejsou s plošným spojem propojeny žádným kabelem. Prohození budíků je tedy velice jednoduché. Stačí uvolnit matky na straně s plošným spojem (pod otáčkoměrem 3 a pod ukazatelem teploty a paliva 2x3). Budíky jdou pak lehce vytáhnout. Barva budíků byla na mé přístrojové desce jiná než u nových budíků. Proto bylo potřeba na tachometru prohodit panel s popisky. Stačí uvolnit dva malé šroubky a ručičku tachometru. Při nasazování ručičky tachometru doporučuji nasazovat ručičku v poloze 0 a pak ji opatrně přetáhnout přes zarážku na své místo. Jinak se vám stane to co mě, že tachometr bude ukazovat o 10km v hodině víc než ve skutečnosti jedete .
Doporučuji očistit matky a podložky a taky kontakty na samotném plošném spoji sprejem na kontakty (já matky a podložky jemně přebrousil a potřel tekutinou z kontakt spreje). Rovněž doporučuji překontrolovat všechny žárovky kontrolek.
Poslední důležitou věcí, kterou je potřeba udělat, je vybrání žárovky od kontrolky, která sloužila v naší přístrojové desce jako ukazatel vysoké teploty chladicí kapaliny. Pro nový budík není již potřeba, a jestli ji tam necháte, nebude ukazatel teploty fungovat správně (díky této chybě jsem strávil hodinou ježděním po okolí sledováním a měřením odporu na snímači, řešení jsem nakonec objevil tady na fóru). Na obrázku je označena červenou šipkou.
Teplotní snímač chladicí kapaliny
Pro to aby fungoval ukazatel teploty, je nutné vyměnit původní snímač, který plnil funkci spínače při vysoké teplotě, za snímač, který zvyšuje svůj odpor s narůstající teplotou chladicí kapaliny. Výměna je jednoduchá, snímač se nachází na levé straně motoru, vedle krytu na rozvody. Není tam moc prostoru a tak jsem s jeho uvolněním trochu bojoval. Nový snímač je výrazně delší než ten původní a mě se nepovedlo ho dotáhnout úplně (nemám momentový klíč a pro úplné dotažení by bylo potřeba použít až hrubé síly a tak mezi matkou čidla a motorem zbývá mezera cca 1mm). Doporučuji kontakt znovu přestříknout kontakt sprejem.
Obrázek jsem použil z polských stránek.
Natažení kabelu pro otáčkoměr
Mnoho uživatelů píše, že mají již kabel k otáčkoměru natažený. To bohužel nebyl můj případ. Je potřeba natáhnout kabel z PIN 23 na řídící jednotce až k přístrojové desce, tak jak je popsáno v tomto fóru, není potřeba kabel přidělávat do konektoru ale připojit ho na šroubek s matkou po levé straně konektoru (viz. obrázek).
Kontakt pro otáčkoměr na plošném spoji přístrojové desky
Začneme vytažením konektoru z řídící jednotky. Ten je potřeba vyvrátit směrem dolů a vytáhnout směrem k volnému konci konektoru. Aby se mi to povedlo, musel jsem uvolnit kabelový svazek z
úchytů a rovněž konektor pro diagnostiku.
PIN 23 je 5. z leva ve spodní řadě a vede z něho modrý kabel. Kabel není nutné tahat přímo z řídící jednotky, stačí ho vést ze svazku kabelů směrujících do relé zapalování (nachází se pod oknem, pod krytem se 2 šrouby).
PIN 23 na řídící jednotce.
Svazek kabelů k relé
Detail svazku
Svazek stačí rozbalit a najít modrý kabel. Ten jemně na malém kousku odizolovat. Multimetrem proměřit jestli se jedná o kabel z PINu 23 na řídící jednotce. Na tento kabel je potřeba napojit náš kabel k přístrojové desce. Pro kvalitní spojení doporučuji použít pájku a cín (při pájení je potřeba dát pozor na kapající cín a ochránit kabely např. alobalem). Opět proměřit multimetrem. Pak stačí svazek zaizolovat, stříknout kontakt sprejem a svazek s konektorem připojit zpět do relé.
K přístrojové desce vedeme kabel přes malou průchodku v čelním panelu (viz obrázek).
Upevnění kabelu
Kabel jsem pomocí stahovacích pásků připevnil k náhonu tachometru. Na kabelu jsem udělal očko (bylo by vhodnější zakončovací očko přiletované přímo na kabel), to jsem navlékl na šroub na levé straně konektoru a připevnil další matkou s podložkou (podložku a matku jsem vzal z koupené desky). Někdo na kabel dává propojku pro jednodušší manipulaci. Já nechal volně cca 30cm kabelu a po vybrání přístrojové desky se k uchycení kabelu jednoduše dostanu. Na závěr jsem kabel ještě připevnil ke svazku s kabely stahovací páskou.
Celkový čas potřebný na výměnu je max. 1hod. Já se pouze zasekl na několika drobnostech, které jsem popsal v textu.
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
Moc hezký návod, jen bych k němu měl drobnůstku-může se stát, že ten modrý kabel bude natažený až na tu bílou sběrnici vedle pojistek, teď nevím jestli tam přijde zezadu nebo zepředu,ale v protikusu už zapojený nebude. Takže já jsem ho vytáhl z tama a nemusel jsem ten kabílek tahat přes přepážku.
Punto 1.2 8V, rv. 02 - slouží dál už zase nám
Saab 9-5 Aero
ex:
Punto 55 S, rv. 96 - odpočívá v pokoji
Alfa Romeo Giulietta TBi QV - odpočívá v pokoji 😢
Honda Civic 8G 1.8
Saab 9-5 Aero
ex:
Punto 55 S, rv. 96 - odpočívá v pokoji
Alfa Romeo Giulietta TBi QV - odpočívá v pokoji 😢
Honda Civic 8G 1.8
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
Zdarec ludia.
V prvom rade vdaka za tento postup.Moc mi to pomohlo.
Ale k veci.Na novej pristrojovke co som zohnal som mal tuto krabicku s konektorom.Neviete na co to sluzi?.V mojom punte 55s taky konektor ani nemam tak som zvedavy na co je to dobre, prípadne či by sa to dalo nejak využiť.
Vopred vdaka za odpovede.
V prvom rade vdaka za tento postup.Moc mi to pomohlo.
Ale k veci.Na novej pristrojovke co som zohnal som mal tuto krabicku s konektorom.Neviete na co to sluzi?.V mojom punte 55s taky konektor ani nemam tak som zvedavy na co je to dobre, prípadne či by sa to dalo nejak využiť.
Vopred vdaka za odpovede.
- Přílohy
-
- Snímka0097.jpg (187.78 KiB) Zobrazeno 7709 x
Fiat Punto MK1, 55s rv. 1996
- linomaniac
- Fiaťák
- Příspěvky: 118
- Registrován: 03 pro 2010, 14:24
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
kontrola funkčnosti brzdových svetiel?ZeLo píše:Zdarec ludia.
V prvom rade vdaka za tento postup.Moc mi to pomohlo.
Ale k veci.Na novej pristrojovke co som zohnal som mal tuto krabicku s konektorom.Neviete na co to sluzi?.V mojom punte 55s taky konektor ani nemam tak som zvedavy na co je to dobre, prípadne či by sa to dalo nejak využiť.
Vopred vdaka za odpovede.
ak to nechceš, kúpim to
Punto Cabrio S60
Fix
It
Again
Tomorrow
Fix
It
Again
Tomorrow