Nejde elektřina do palivového čerpadla?
Moderátor: peta.smolik
-
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Registrován: 17 srp 2010, 23:41
Nejde elektřina do palivového čerpadla?
Zdravím všechny. Už si skutečně nevím rady. Moje Seicento začalo stávkovat.
Projevuje se to tak, že při otočení klíčkem neprotočí čerpadlo paliva a tudíž nezhasne kontrolka vstřikování a motor nelze natočit. Dřív to dělalo jen skutečně vyjímečně. Včera už ani po půlhodině cvakání klíčkem zapalování čerpadlo neprotočilo. Divné ale je, že občas jede naprosto bez problémů, protočí čerpadlem na první otočení klíčkem. Stávkování je zcela náhodné, nemá vliv teplota, hladina paliva v nádrži. Taky za jízdy se čerpadlo občas přestane točit a motor zhasne.
Čerpadlo je v asi pořádku - měl jsem ho venku, po připojení 12V točí krásně. Relé spínající čerpadlo taky funguje správně (slyšitelně cvaká, kontakty nemá ohořelé).
Divné ale je, že když jsem změřil jaký proud jde do čeradla když by mělo točit, bylo tam jen 0,7 voltu. Divné taky je, že i když je vypnutý klíček, na jednom drátu co vede do čerpadla je měřitelné napětí a ani jeden drát které vedou do čerpadla zřejmě není ukostřen (měřením proti zemi je na obou solidní odpor).
Asi by mi pomohl barevný elektro manuál kde by byla eletrika a barevně odlišené dráty kolem čerpadla, kam který vede a který je zem, ale nedaří se mi takový manuál nikde najít, vše je nedostatečně podrobné.
Nemáte někdo nápad co s tím? Kde takový manuál sehnat? Nebo kdo by měl v Brně čtečku na chybové kódy z ŘJ? Přímo ve Fiatu tady v Brně dělají strašní diletanti, tam by to byly vyhozené peníze, chtělo by to někoho šikovného.
Projevuje se to tak, že při otočení klíčkem neprotočí čerpadlo paliva a tudíž nezhasne kontrolka vstřikování a motor nelze natočit. Dřív to dělalo jen skutečně vyjímečně. Včera už ani po půlhodině cvakání klíčkem zapalování čerpadlo neprotočilo. Divné ale je, že občas jede naprosto bez problémů, protočí čerpadlem na první otočení klíčkem. Stávkování je zcela náhodné, nemá vliv teplota, hladina paliva v nádrži. Taky za jízdy se čerpadlo občas přestane točit a motor zhasne.
Čerpadlo je v asi pořádku - měl jsem ho venku, po připojení 12V točí krásně. Relé spínající čerpadlo taky funguje správně (slyšitelně cvaká, kontakty nemá ohořelé).
Divné ale je, že když jsem změřil jaký proud jde do čeradla když by mělo točit, bylo tam jen 0,7 voltu. Divné taky je, že i když je vypnutý klíček, na jednom drátu co vede do čerpadla je měřitelné napětí a ani jeden drát které vedou do čerpadla zřejmě není ukostřen (měřením proti zemi je na obou solidní odpor).
Asi by mi pomohl barevný elektro manuál kde by byla eletrika a barevně odlišené dráty kolem čerpadla, kam který vede a který je zem, ale nedaří se mi takový manuál nikde najít, vše je nedostatečně podrobné.
Nemáte někdo nápad co s tím? Kde takový manuál sehnat? Nebo kdo by měl v Brně čtečku na chybové kódy z ŘJ? Přímo ve Fiatu tady v Brně dělají strašní diletanti, tam by to byly vyhozené peníze, chtělo by to někoho šikovného.
- Přílohy
-
- fiat smart.jpg (84.1 KiB) Zobrazeno 20054 x
- Reklama
Re: Nejde elektřina do palivového čerpadla?
Máš motor 0.9 nebo 1.1? mám tu polskou příručku na seicento,ale ty schémata tam jsou nějak divně nakresleny,polak aby se v tom vyznal jestli chceš tak ti tu příručku pošlu na meil a můžeš kouknout,ale pokud máš 1.1 motor tak bys eventuelně mohl použít schéma pro Punto 1.1. Jinak ohledně problému, pokud se ti rozsvěcuje kontrolka vstřiku neznamená to,že je v háji čerpadlo,můžeš mít špatné jedno z čidel ( podle mě čidlo otáček na klice,když je v háji nenastartuješ) Ale být tebou zkusil bych nejdřív odpojit hadičku přívodu benzínu hned u vstřikovače a zapnout zapalování jestli ti natlakuje benzín,a pak uvidíš dál.Do čerpadla vede konektor tušim se třemi nebo čtyřmi vodiči (čerpadlo a plovák) určitě jeden z nich bude mínusový,nejspíš černý,stačí když ho pípákem změřiš jestli propípne proti kostře auta.Napětí na čerpadle musíš naměřit po zapnutí zapalování,ale jen po dobu asi 3sekundy,pak jej jednotka přeruší
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
-
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Registrován: 17 srp 2010, 23:41
Re: Nejde elektřina do palivového čerpadla?
Díky za odpověď. Mám sporting, 1,1 SPI. To čerpadlo netočí, protože je v něm málo proudu - na to přišel brácha měřákem (měřeno v době sepnutí relé ty 3 vteřiny). Proč do něj nejde proud, to je otázka. Snímač na klice to asi nebude, myslím že jednotka nepozná že nefunguje dokud se nezačne točit motor.
Pokud to schéma je takové, že tam jsou vidět jednotlivé dráty, tak by se mi určitě hodilo, možná by z toho potom brácha něco poznal - je slaboproudař elektro. Do čerpadla vedou dva silné dráty z toho svazku - černo zelený a bílo fialový. Čert ví který je kostra, ani jeden nepropípne na kostru... Tak si říkám jestli to auto nebylo třeba někdy zatopený a teď není čerpadlo dobře ukostřený kvůli nějaké korozi nebo oxidaci.
Co ale zkusím, v předním podběhu je nějaký ten filtr, vedou tam modré trubky s benzínem, odmontuju plastový podběh a mrknu co tam vlastně je, mohl by být ucpaný.
Pokud to schéma je takové, že tam jsou vidět jednotlivé dráty, tak by se mi určitě hodilo, možná by z toho potom brácha něco poznal - je slaboproudař elektro. Do čerpadla vedou dva silné dráty z toho svazku - černo zelený a bílo fialový. Čert ví který je kostra, ani jeden nepropípne na kostru... Tak si říkám jestli to auto nebylo třeba někdy zatopený a teď není čerpadlo dobře ukostřený kvůli nějaké korozi nebo oxidaci.
Co ale zkusím, v předním podběhu je nějaký ten filtr, vedou tam modré trubky s benzínem, odmontuju plastový podběh a mrknu co tam vlastně je, mohl by být ucpaný.
Re: Nejde elektřina do palivového čerpadla?
Kolik má to čerpadlo natočeno?
Re: Nejde elektřina do palivového čerpadla?
Než bych začal rozrejvat celý auto, nejdřív bych se podíval na bezpečnostní odpojovač čerpadla. Je to spínač, který se při nárazu rozpojí a čerpado se zastaví. Jak to popisuješ, mohlo by to být tím, ten spínač myslím propojuje čerpadlo na zem. Spínač najdeš za autorádiem na přepážce v plastové přihrádce (viz návod). Možná blbne, někdy stačí shora zmáčknout na tu gumu a pak už můžeš jet Na ten filtr v podběhu se vykašli, to je jen na výpary a jelo by to i bez něj.
Naposledy upravil(a) radek.s dne 16 bře 2011, 22:14, celkem upraveno 1 x.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
-
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Registrován: 17 srp 2010, 23:41
Re: Nejde elektřina do palivového čerpadla?
Ahoj,
díky za nápady, pojedu se na to teď podívat. Jestli spínač najdu, zkusím ho zmáčknout, možná je opravdu vadnej. Elektrika asi bude celkově v háji, jednou přestaly blikat blinkry, občas netroubí klakson, přestal se točit motorek ostřikovače. Čerpadlo nevím kolik má najeto, ale měl jsem ho venku a vypadalo normálně a po připojení 12V ze zdroje krásně točilo.
Že je něco ucpaného jsem soudil z toho, že když mi auto ten podvodník prodával, naznačoval něco ve smyslu, že občas do benzínu dává něco na rozpouštění úsad, jinak prý auto špatně táhne. Ale jinak taky tvrdil že je nová spojka, rozvody, atd. a všechno byly lži, takže kdoví jestli neměl stejný problém a proto auto neprodával...
No nic, ještě se zkusím podívat po tom elektro schématu a potom dám vědět jestli něco pomohlo.
díky za nápady, pojedu se na to teď podívat. Jestli spínač najdu, zkusím ho zmáčknout, možná je opravdu vadnej. Elektrika asi bude celkově v háji, jednou přestaly blikat blinkry, občas netroubí klakson, přestal se točit motorek ostřikovače. Čerpadlo nevím kolik má najeto, ale měl jsem ho venku a vypadalo normálně a po připojení 12V ze zdroje krásně točilo.
Že je něco ucpaného jsem soudil z toho, že když mi auto ten podvodník prodával, naznačoval něco ve smyslu, že občas do benzínu dává něco na rozpouštění úsad, jinak prý auto špatně táhne. Ale jinak taky tvrdil že je nová spojka, rozvody, atd. a všechno byly lži, takže kdoví jestli neměl stejný problém a proto auto neprodával...
No nic, ještě se zkusím podívat po tom elektro schématu a potom dám vědět jestli něco pomohlo.
Re: Nejde elektřina do palivového čerpadla?
Jen aby do toho nedával E 85 Bude to ten spínač(vypínač) nebo je čerpadlo zničené. Komutátor. To nepoznáš. To normálně jde a za chvilku nejde. špatný dotyk uhlíků a komutátoru.Kde má vůbec Seicento čerpadlo? Má ho v té plechové nádrži?
-
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Registrován: 17 srp 2010, 23:41
Re: Nejde elektřina do palivového čerpadla?
Tak závada byla konečně odstraněna. Je až trapné že jsem na to tak dlouho nemohl přijít...
Vše bylo vadným relé. Sice spínalo, takže při proměření vypadalo že je ok, ale v zátěži přes něj prostě neprošlo dost proudu - byla tam nějaká oxidace. Brácha mu zbrousil kontakty a od té doby je vše naprosto v pohodě. Spínač odpojování čerpadla jsem ale rozebral pro jistotu taky, ale ten to nebyl.
Asi i ty ostatní závady budou způsobené něčím takovým (třeba nefunkční motorek ostřikovače), auto je staré a má hrozně moc najeto, zoxidovaná elektrika se dá už čekat...
Vše bylo vadným relé. Sice spínalo, takže při proměření vypadalo že je ok, ale v zátěži přes něj prostě neprošlo dost proudu - byla tam nějaká oxidace. Brácha mu zbrousil kontakty a od té doby je vše naprosto v pohodě. Spínač odpojování čerpadla jsem ale rozebral pro jistotu taky, ale ten to nebyl.
Asi i ty ostatní závady budou způsobené něčím takovým (třeba nefunkční motorek ostřikovače), auto je staré a má hrozně moc najeto, zoxidovaná elektrika se dá už čekat...
Re: Nejde elektřina do palivového čerpadla?
Jo, je to tak, Seicenta mají čerpadlo přimo v nádrži. Při koupi čerpadla je potřeba dát pozor na to, jestli je to SPI nebo MPI. MPI už nemá zpětnou trubku do nádrže a regulátor tlaku je přímo u čerpadla.PuntoX píše:Jen aby do toho nedával E 85 Bude to ten spínač(vypínač) nebo je čerpadlo zničené. Komutátor. To nepoznáš. To normálně jde a za chvilku nejde. špatný dotyk uhlíků a komutátoru.Kde má vůbec Seicento čerpadlo? Má ho v té plechové nádrži?
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: Nejde elektřina do palivového čerpadla?
No, přechodový odpory na kontaktech, to je radost. Na to už je někdy potřeba elektrotechnický vdělání, aby na to človek přišel. Já ho naštěstí mám. Když jsou pochybnosti, je nejlepší relé vyndat a v sepnutém stavu změřit odpor kontaktů. Nebo se dají v autě zkušebně kontakty přemostit a tak zjistit, jestli čerpadlo točí. Ale je jasný, že pokud má člověk podezření na něco jiného, tohle ho hned nenapadne, to znám taky. Napiš mě prosím, kolik máš najeto, abych měl představu, kdy by se mohla začít sypat elektrika. Díky.megacruiser píše:Tak závada byla konečně odstraněna. Je až trapné že jsem na to tak dlouho nemohl přijít...
Vše bylo vadným relé. Sice spínalo, takže při proměření vypadalo že je ok, ale v zátěži přes něj prostě neprošlo dost proudu - byla tam nějaká oxidace. Brácha mu zbrousil kontakty a od té doby je vše naprosto v pohodě. Spínač odpojování čerpadla jsem ale rozebral pro jistotu taky, ale ten to nebyl.
Asi i ty ostatní závady budou způsobené něčím takovým (třeba nefunkční motorek ostřikovače), auto je staré a má hrozně moc najeto, zoxidovaná elektrika se dá už čekat...
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
-
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Registrován: 17 srp 2010, 23:41
Re: Nejde elektřina do palivového čerpadla?
Tak kolik má auto najeto můžu jen odhadovat, tachometr má kolem 120t, ale vzhledem k tomu, že občas dost vrčí náhon tachometru, předpokládám že to někdo stáčel a ani to správně nesložil dohromady. Ze chlapa od kterýho jsem to koupil se navíc vyklubal hroznej podvodník, všechno co o autě řekl byla lež, ani slíbenej master klíč mi neposlal. Podle opotřebení bude auto mít asi tak 200-250 tisíc. Kůže na volantu a řadící páce je prodřená, tapecírunk u spojky taky, přední čepy hrozně mlátí stejně jako zadní silentbloky. Asi jsem s tím autem šlápnul do h...., ale potřeboval jsem rychle něco na ježdění.
Teď asi pročtu forum kvůli těm předním čepům, bojím se aby nevyskočily ven, mlátí fakt fest.
Teď asi pročtu forum kvůli těm předním čepům, bojím se aby nevyskočily ven, mlátí fakt fest.
Re: Nejde elektřina do palivového čerpadla?
Díky za informaci. Jestli jsi šlápnul do ho.. těžko říci. Vše je otázka ceny a jestli to bylo levný, tak stav odpovídá. Ty viditelně dost opotřebený věci se dají prohlídnout před koupí a zkušební jízda odhalí i to mlácení a další věci. Jestli to má najeto tolik, co píšeš, je to úplně normální, Seicento má menší podvozkové části než větší auta a tak se opotřebení dostaví dříve. Já osobně bych auto s tolika kilometry nekoupil, znám ta úskalí a vždy jsem kupoval auto tak 2 až 3 roky starý po prvním majiteli a koupeno v ČR. Dneska hodně lidí jsou podvodníci, auto odlítaj a pak chtěj za něj kdoví kolik a přitom má cenu pomalu šrotu. Bazary to samý, hodně podvodníků. Ojetin je na trhu hodně a tak se nesmí s koupí spěchat, nejlepší je se jít na auto podívat vícekrát a vše si dobře rozmyslet. Když bude ze strany prodávajícího nátlak, tak se neunáhlit, stejně to většinou nikdo mezi tím nekoupí a když ano najde se někde jinde jiný auto a třeba ještě lepší. Pokud si ho chceš nechat, tak zase výhoda je, že na Seicento jsou neoriginální díly docela levný a tak to dáš postupně do pořádku. Možná to má skutečně 120 tisíc, u Seicenta se ty věci ošoupaj dřív, taky záleží jak se s tím zachází. Vrčící náhony jsou běžná záležitost. Když ho vyměníš, bude klid. Já už tam naštěstí náhon nemám, je to elektronický. Mám 70 tisíc a koberec vedle pedálu spojky už to mám taky dost ošoupaný, je tam málo místa. Zadní silentbloky už mě taky trochu mlátěj. Předek mám ještě v pohodě, u tebe to možná nebudou čepy ale ty gumový uložení na přední nápravě a to se dá vyměnit.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: Nejde elektřina do palivového čerpadla?
Zdar, vím, že je to starší téma, ale řeším teď na Seicentu 1.1 sporting 1998 to samé, resp. Ráno 6:30 (dělá to asi za poslední měsíc, jak je tepleji) normálně točí, u toho svítí kontrolka střiků a nechytne, ani náznak. Je to tak 60 ku 40% že nechytne, zkusím to po sobě tak 3x a pak na to kašlu a vezmu si jiné auto.
Když k autu přijdu odpoledne, natočí na drc, stejně tak, když už chytne ráno, tak odpoledne vždy taky.
V čera se mi stalo, že mi chcíplo po cca 15ti km, prostě se rozsvítili kontrolky a motor začal ztrácet výkon, až přestal běžet. Zkoušel jsem pak v intervalech několikrát nastartovat, a až asi po 15ti min zase v pohodě chytlo a hned jelo. Ovšem o 2km dál to udělalo zase, tentokrát chytlo asi po 3 min (bez marných pokusů).
Vždy, když otočím klíčkem slyším zezadu, jak natlakuje čerpadlo
Kde je to relé, abych jej zkontroloval?
PS: tuší někdo, kde je konektor pro diagnostiku ?
Nefunguje mi ostřikovač přední je úplně hluchý (stěrače jedou) a v zadním cvaká, může jít taky o nějaké relé? k motorku se dostanu když oddělám podběh u kola s nádržkou?
Děkuji všem za reakce.
Když k autu přijdu odpoledne, natočí na drc, stejně tak, když už chytne ráno, tak odpoledne vždy taky.
V čera se mi stalo, že mi chcíplo po cca 15ti km, prostě se rozsvítili kontrolky a motor začal ztrácet výkon, až přestal běžet. Zkoušel jsem pak v intervalech několikrát nastartovat, a až asi po 15ti min zase v pohodě chytlo a hned jelo. Ovšem o 2km dál to udělalo zase, tentokrát chytlo asi po 3 min (bez marných pokusů).
Vždy, když otočím klíčkem slyším zezadu, jak natlakuje čerpadlo
Kde je to relé, abych jej zkontroloval?
PS: tuší někdo, kde je konektor pro diagnostiku ?
Nefunguje mi ostřikovač přední je úplně hluchý (stěrače jedou) a v zadním cvaká, může jít taky o nějaké relé? k motorku se dostanu když oddělám podběh u kola s nádržkou?
Děkuji všem za reakce.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 17
- Registrován: 09 pro 2014, 21:19
- Bydliště: Frýdek Místek, hnotek@seznam.cz
Re: Nejde elektřina do palivového čerpadla?
Pokud natlakuje pokazde pri otoceni klicku, tak bude cerpadlo OK, pokud ale vypadne pri jizde nebo nentlakuje pri startovani, muze to byt i vadnym snimacem otacek klikove hridele, ten kdyz nema impulsy, tak jednotka nesepne cerpadlo. Casto byva ten snimac jen spinavy, nebo uvolneny.
Opravuji řídicí jednotky a immobilizéry Magneti Marelli. Odkódování ECU do virgin stavu.