Cvakání motoru
Moderátor: peta.smolik
Cvakání motoru
Zdravím všechny, mám Stilo 1,6 r.v.2002 5dv a po nastartování se mi z motoru ozívá pravidelné cvakání. Trvá to asi tak minutu a potom to zmizí a motor jde potichu. Nevíte nekdo co s tím. Jedna z informací, které jsem sehnal je že to můžou být hydrostavy, ale při ceně cca 900 za jeden mě to přjide dost peněz při 16ventilech, tak bych uvítal nějaký alternativní řešení. Olej sem měnil cca před 1měs (5W40) Dík. Pepa
- Reklama
- SHANE54
- Znalec
- Příspěvky: 823
- Registrován: 15 čer 2007, 08:42
- Bydliště: Lučenec, SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cvakání motoru
no ak je to cvakanie ako svrcek, moze to byt alternator
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
Re: Cvakání motoru
Ne spíš jako plech na plech.SHANE54 píše:no ak je to cvakanie ako svrcek, moze to byt alternator
Re: Cvakání motoru
zdravíčko, mám ten samý problém, podařilo se Vám přijít proč to klepe, či cvaká? Všiml jsem si, že je to znatelnější nyní v zimě než přes léto.Poznik píše:Zdravím všechny, mám Stilo 1,6 r.v.2002 5dv a po nastartování se mi z motoru ozívá pravidelné cvakání. Trvá to asi tak minutu a potom to zmizí a motor jde potichu. Nevíte nekdo co s tím. Jedna z informací, které jsem sehnal je že to můžou být hydrostavy, ale při ceně cca 900 za jeden mě to přjide dost peněz při 16ventilech, tak bych uvítal nějaký alternativní řešení. Olej sem měnil cca před 1měs (5W40) Dík. Pepa
díky
Re: Cvakání motoru
Mám stejný problém, když je teplo tak to necvaká, v zimě je to horší. Stačí zhasnout motor a znovu nastartovat a joe po cvakání. V mém servisu mně sdělili, že to jsou zdvihátka. V zhledem k tomu že to za chvíly přestane, tak to neřeším,
-
- Začátečník
- Příspěvky: 1
- Registrován: 23 bře 2010, 10:50
Re: Cvakání motoru
Ahoj. Podle toho co píšete to ještě může být přesuvník vačkové hřídele (ten komponent, co umožnuje promenné časování ventilů). Kamarád má alfu 156 1,6 16V. Měl by to být až na detaily ten samý motor. Prvních pár vteřin po nastartování motoru bylo slyšet cvakání, jako by pod kapotou vrčel diesel. Pak se to uklidní. Koupil přesuvník cca za 8000Kč a po půl roce mu to začalo cvakat znovu. Chyba byla v oleji... tenkrát používal plnou syntetiku jiné značky a pravděpodobně mel jinou viskozitu, než bylo potřeba pro tyhle motory. Nalil tam olej Selenii a byl pokoj.
Každopádně i kdyby to byly ty hydroštely nebo ten přesuvník, první co bych zkusil je dát tam olej Selenia, co patří do těhle motorů. Předejdete tím zbytečným problémům.
Pak bych teprve zkoušel vyměňovat součástky v motoru.
Každopádně i kdyby to byly ty hydroštely nebo ten přesuvník, první co bych zkusil je dát tam olej Selenia, co patří do těhle motorů. Předejdete tím zbytečným problémům.
Pak bych teprve zkoušel vyměňovat součástky v motoru.
Re: Cvakání motoru
Přesně tak,musí být dodržena specifikace oleje,čili opravdu nejlepší je tam dát to co doporučuje výrobce a ano jsou to hydroštely,cvaká to opravdu jen po startu než se to nastaví je to závislé na teplotě.V létě to není skoro slyšet a v zimě jak bylo -20 tak sem myslel že mam ropáka.
- jarka
- Začátečník
- Příspěvky: 22
- Registrován: 10 črc 2009, 22:00
- Bydliště: Unhošť
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cvakání motoru
ahoj kluci, mám taky diesla 1.9 a zrovna tak mi to v motoru dost cvaká, jako plech na plech, ale po zahřátí motoru se to trošku zklidní. Nevím co s tím ale dneska mi to ukazovalo na počítači alternátor chyba.... takže co by to mohlo být???? Potom už se chyba nevyskytla ale cvaká to pořád...
Fiat Stilo 1.9 JTD
- SHANE54
- Znalec
- Příspěvky: 823
- Registrován: 15 čer 2007, 08:42
- Bydliště: Lučenec, SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cvakání motoru
hovorim skuste pozret alternator. prinajhorsom vylucite jednu z moznych pricin.
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
- jarka
- Začátečník
- Příspěvky: 22
- Registrován: 10 črc 2009, 22:00
- Bydliště: Unhošť
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cvakání motoru
Už vím proč to v motoru tolik cvakalo. Je utržená řemenice a při zátěži to bylo zřetelněji slyšet. jestli máte někdo pocit že vám to také více cvaká sundejte kryt motoru a zkontrolujte stav řemenice napravo, sundejte kolo a hnedka uvidíte v jakém je to stavu. určitě předejdete spoustě problémům, na Díly Fiatov ji mají za 2118 Kč.
A to si myslím, že levněji nekoupíte. S pozdravem Jarka.
A to si myslím, že levněji nekoupíte. S pozdravem Jarka.
Fiat Stilo 1.9 JTD
- jarka
- Začátečník
- Příspěvky: 22
- Registrován: 10 črc 2009, 22:00
- Bydliště: Unhošť
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cvakání motoru
Ahoj Stiláci, tak mám vyměněnu tu řemenici a bylo to jen tak tak, po její výměně se motor chová úplně jinak a je to o dost tišší než kdy bylo. Teprv teď mám v autě klid a slyším jen hukot kol.... s pozdravem Jarka
Fiat Stilo 1.9 JTD
Re: Cvakání motoru
Zdravím, mám problém se stilem Abarth, 2,4 v5 něco mi tam cvaká a nemůžeme přijít na to co to může být, nechal jsem vyměnit rozvody, zdvihátka na sání ty prý byly trochu chycený a na výfuku prý v pořádku, cvakání nepřestalo. Tak jsem nechal kompletně prolézt spodek, kliku, šálky na klice, vyměnili jsme olejové čerpadlo, ojnice se kontrolovala, vyvažovací hřídel a nic se nenašlo, motor je jak dětská prdýlka. Po nastartování klapání, údajně ze strany výfuku jo a příliš nízký volnoběh, cca 750-800ot. Na diagnostice to psalo nějakou nesrovnalost v zapalování, ale to prý dělají špatné svíčky. Už si nevím rady i vstřiky jsme kontrolovali, všechno ok.
Re: Cvakání motoru
Co kompresor klimatizace nebo alternátor?Sundat řemen a nastartovat.Ale to jste asi zkoušeli.
Re: Cvakání motoru
Ozývá se to hlavně z pravé strany horního víka motoru. Nejvíc to jde slyšet z výfukových svodů. Myslím že to něco má společného s časováním motoru. Protože při sešlápnutí plyny je trošku opožděný.