Málo topí
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
- Reklama
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 162
- Registrován: 25 lis 2005, 09:44
- Bydliště: Pardubice
Re: Málo topí
je to vetsi auto a velka sklenena plochaMartin1 píše:Ahoj. Chci se zeptat jak vám topí Multipla. Ja kdyz topim na dvojku při -10 tak v předu dobrý, ale vzadu je zima. Napiste jaké mate vy zkušenosti. Dík Martin
takze ja vetsinou nastavuji foukani na nohy a sklo, aby bylo teplo od nohou
a bud davam vetsi teplotu nebo poustim vetrak na 3
Re: Málo topí
Ahoj lidi............ No mel bych 2 rady: Nevim jestli to neni blbost ,ale vyzkousejte (a dejte vedet) . Prvni nezapinejte vetrak topeni hned - ujedte tak 5km (vazne staci kousek) a pak teprve spustte foukani , rada č.2 nemejte dolitou chladici kapalinu na horni rysku ,ale spis doprostered (mezy min a max) nebo jeste lepe "kousek" na min. Ja na to prisel nahodou...,ale vazne mi to topi lip.
Re: Málo topí
ono pomáhá i sklopit přední prostřední sedadlo.Ti vzadu to hned ocení že tam jde nějaký vzduch.Zejména v létě když je zaplá klima,tak ti vepředu jsou "cool" ale ti nebožáci vzadu se dusí ve vlastním vydýchaném vzduchu.Je ale fakt že Multizdechlina málo topí.Je potřeba otočit topení naplno a motor držet ve větších otáčkách.Při jízdě ve městě za mrazu netopí téměř vůbec.Nevím proč neřešili topení vedením potrubí dveřmi a výdechy na středním sloupku.U Ulysse to šlo,viz. tady http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... se/8473745" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Málo topí
...vždyť multinka má vyvedeno topení dozadu právě pod tím prostředním sedadlem...to ošem nemění nic na tom že vytopit v zimě takový prostor nějakou dobu trvá
Re: Málo topí
tak se zvohni a podívej se na něj.To je vývod jak svinˇa.Ohřeje akorát tak prsty u nohou...stanik píše:...vždyť multinka má vyvedeno topení dozadu právě pod tím prostředním sedadlem...to ošem nemění nic na tom že vytopit v zimě takový prostor nějakou dobu trvá
Měl sem možnost se svézt v Suzuki Liana (něco jako Ford C-Max) a tam bylo teplo,ba horko dvě minuty od nastartovaní.
Re: Málo topí
Také mi to moc netopí.
Ale byl jsem na konci ledna na horách.Každé ráno bylo cca -10C.Nastartoval jsem,nechal foukat ventilátor na 3,topení bylo na max.Foukání dopředu tou mřížkovanou potvorou.Nikam jinam.Než jsem ometl sníh,tak už tekla voda po sklech zvenku místo ledu,ktarý tam předtím byl.Za pár minut(15min) bylo vevnitř horko k padnutí,z výdechů skoro vařící vzduch.Mohli jsme v pohodě bez bundy i jen v mikině nastoupit a jet na sjezdovky lyžovat.Cesta byla cca 5 km.Za tu cestu se interiér ochladil opět na bundu a z výdechů šel jen trochu teplý vzduch.Teploměr nemám,mám starou verzi přístrojovky.Myslím,že problém bude v termostatu.Propouští,netěsní a voda stále koluje přes chladič.Když auto stojí,tak se voda v chladiči,ani motor moc neochlazují.Ale pokud auto jede,tak v zimě se to náporem ochladí hodně.Jak chladič a voda v něm,tak i motor odspodu.Teplota motoru i chladícího média prudce klesne a netopí to skoro vůbec.Jen když jedete v koloně a nebo zatíženi do kopce.Potom trochu topí.
Prvním krokem bude změření teploty motoru pomocí diagnostiky FIATECUSCAN při stání i za pohybu auta.Podle výsledku výměna termostatu.
Ale výsledek si myslím,že bude vadný termostat....
Ale byl jsem na konci ledna na horách.Každé ráno bylo cca -10C.Nastartoval jsem,nechal foukat ventilátor na 3,topení bylo na max.Foukání dopředu tou mřížkovanou potvorou.Nikam jinam.Než jsem ometl sníh,tak už tekla voda po sklech zvenku místo ledu,ktarý tam předtím byl.Za pár minut(15min) bylo vevnitř horko k padnutí,z výdechů skoro vařící vzduch.Mohli jsme v pohodě bez bundy i jen v mikině nastoupit a jet na sjezdovky lyžovat.Cesta byla cca 5 km.Za tu cestu se interiér ochladil opět na bundu a z výdechů šel jen trochu teplý vzduch.Teploměr nemám,mám starou verzi přístrojovky.Myslím,že problém bude v termostatu.Propouští,netěsní a voda stále koluje přes chladič.Když auto stojí,tak se voda v chladiči,ani motor moc neochlazují.Ale pokud auto jede,tak v zimě se to náporem ochladí hodně.Jak chladič a voda v něm,tak i motor odspodu.Teplota motoru i chladícího média prudce klesne a netopí to skoro vůbec.Jen když jedete v koloně a nebo zatíženi do kopce.Potom trochu topí.
Prvním krokem bude změření teploty motoru pomocí diagnostiky FIATECUSCAN při stání i za pohybu auta.Podle výsledku výměna termostatu.
Ale výsledek si myslím,že bude vadný termostat....
1.6 16V r.v.2000
115tis.km
"Rin Tin Tin "
115tis.km
"Rin Tin Tin "
Re: Málo topí
rozdíl bych očekával především v těchto mrazech mezi benzínem a naftou - z principu činnosti v neprospěch nafty (méně zbytkového tepla), ale sám mám naftu a myslím, že mi to topí relativně dobře, jak se dá od auta tohoto typu očekávat - samozřejmě to souvisí se správnou funkcí termostatu a v podstatě celé chladící soustavy - jak už tu bylo zmíněno. Dneska u moderních naftových motorů je téměř nutností příhřev motoru aby se dokázal rychle ohřát. Sám jezdím někdy autem do práce cca 2km - sice se neohřeju,ale okna jsou rozmrznuté dokonale a fouká vlažný vzduch.
Re: Málo topí
tak já jsem dal karton před celý chladič (v podstatě je odkryt jen asi 1cm na každé straně aktivní plochy), přehřátí se nebojím, díky chladiči klima je tam i tak dost prostoru pro nasátí vzduchu (vyzkoušeno). Topení se podstatně zlepšilo a na teploměru jsem se dostal až na čtyři dílky. Obvykle tam byl jeden až dva (přičemž jeden je tam vždycky), jen jednou jedinkrát se mi (ikdyž jen na chvíli) podařilo tam dostat tři dílky (v létě docela vedro do kopce + nějaká chyba jednotky (nejelo, nešlo přes 3.000ot, zvedla spotřeba), která se však již nikdy neopakovala-díky Bohu). Termostat jsem (po několika hodinách) dostal ven (byl zavřený docela i těsně, čili v pořádku). Při testování ve vodě jsem zjistil, že se otevírá už asi při 45-50°C, což mi přijde dost brzo. Při těch 80°C (což bývá u nafťáků provozní teplota) už je otevřen skoro naplno (asi -1mm oproti 100°C, teplejší vodu neudělám....), což se mi taky moc nezdá. Po těchto mých měřeních už se však úplně nezavřel, netuším proč, na nic jsem nepřišel. Podle ePERu stojí asi 4000,-, takže ho rozhodně měnit nebudu, vždyť je to jen hrouda chliníku pár plastových náhubků a kus mosazi (vlastní termostat). A ani fakt, že mi upadl a ulomil se mi plastový náhubek (pro propojení hadic od topení) na mém postoji moc nezmění. Ten plast jsem polátal a přilepil, sice trochu kape, ale těch pár kapek.....
- Tomas-Oaza
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 281
- Registrován: 01 dub 2006, 22:04
- Bydliště: Nikol-City 608479374
- Kontaktovat uživatele:
Re: Málo topí
4000 za termostat, trochu prestrel ne?
ale jde to vyresit i termostatem primo do hadice z Renaultu a pak mas klid
ale jde to vyresit i termostatem primo do hadice z Renaultu a pak mas klid
- Přílohy
-
- r5 .jpg (85.97 KiB) Zobrazeno 12229 x
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros
www.lanciaklub.cz
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros
www.lanciaklub.cz
Re: Málo topí
Tak toto presne som urobil aj ja a odvtedy teplúčko.
- Tomas-Oaza
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 281
- Registrován: 01 dub 2006, 22:04
- Bydliště: Nikol-City 608479374
- Kontaktovat uživatele:
Re: Málo topí
jj a je to nejlevnejsi oprava
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros
www.lanciaklub.cz
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros
www.lanciaklub.cz
Re: Málo topí
to je cena originálu. Ta cena je tak vysoká, protož je to celý ten blok. Vlastní termostat je v tom zatavený a vyndat lze jen destrukcí.....Tomas-Oaza píše:4000 za termostat, trochu prestrel ne?
ale jde to vyresit i termostatem primo do hadice z Renaultu a pak mas klid