dobrý den, prosím o radu
mám baterii BOSCH 45Ah/400A bezúdržbovou (zakoupenou v loni)
teď přes zimu dostala zabrat a chtěl bych ji pro jistotu dobít
jak dlouho ji dobíjet, mám pouze obyč. nabíječku z HYPERMÁRKETU
děkuji za rady
dobíjení autobaterie
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
dobíjení autobaterie
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
- Reklama
Re: dobíjení autobaterie
Měla by se nabíjet max proudem 4,5 ampéry úplně vybitá baterka po dobu 14 hodin. Jestli ta nabíječka dává menší proud musíš ji nabíjet dýl.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Re: dobíjení autobaterie
jdi se trochu projet s autem a máš to jednodužší.
jinak na tý nabíječce musí být někde proud v ampérách takže kapacitu vydělíš tím proudem a máš výsledek:45AH/2A=22,5hod
jinak na tý nabíječce musí být někde proud v ampérách takže kapacitu vydělíš tím proudem a máš výsledek:45AH/2A=22,5hod
Punto cabrio,motor 1,6
Grande punto 1,2
Grande punto 1,2
Re: dobíjení autobaterie
Netusim co vsetko sa da na tej nabijacke nastavit, ale zasada pre olovenne baterky je cim nizsi nabijaci prud, tym lepsie pre baterku. kapacita (Ah) = nabijaci prud (A) x cas (h)
Z toho cas (h) = kapacita (Ah) / nabijaci prud (A)
Lenze nabijanie nema 100% ucinnost, takze hlavne ked je uz baterka nabitejsia, tak tam prebiehaju bocne reakcie, ako napriklad rozklad vody (buble to). To neznamena nic ine nez to, ze cast energie ktoru do toho pchas ide mimo a nie na nabijanie, takze sa nezaratava. Vysledkom je, ze pri nabijani treba dodat o zopar % viac energie nez sa z nej da vycerpat. Da sa to potlacit znizenim nabijacieho prudu.
Maximalny nabijaci prud byva desatina kapacity, teda v tvojom pripade 4,5 Ah. Menej je dobre, viac je zle pre baterku. Stav nabitia mozes kontrolovat hustomerom (ak sa da odstuplovat), lebo je nastavena tak, aby v nabitom stave mala konkretnu hustotu. Pozor na prebijanie, moze podporit koroziu a rozpad kladnych elektrod. Ak mas voltmeter, mozes kontrolovat napatie, ak sa dlhsi cas nemeni (nestupa), baterka buble, mozes ju povazovat za nabitu.
Z toho cas (h) = kapacita (Ah) / nabijaci prud (A)
Lenze nabijanie nema 100% ucinnost, takze hlavne ked je uz baterka nabitejsia, tak tam prebiehaju bocne reakcie, ako napriklad rozklad vody (buble to). To neznamena nic ine nez to, ze cast energie ktoru do toho pchas ide mimo a nie na nabijanie, takze sa nezaratava. Vysledkom je, ze pri nabijani treba dodat o zopar % viac energie nez sa z nej da vycerpat. Da sa to potlacit znizenim nabijacieho prudu.
Maximalny nabijaci prud byva desatina kapacity, teda v tvojom pripade 4,5 Ah. Menej je dobre, viac je zle pre baterku. Stav nabitia mozes kontrolovat hustomerom (ak sa da odstuplovat), lebo je nastavena tak, aby v nabitom stave mala konkretnu hustotu. Pozor na prebijanie, moze podporit koroziu a rozpad kladnych elektrod. Ak mas voltmeter, mozes kontrolovat napatie, ak sa dlhsi cas nemeni (nestupa), baterka buble, mozes ju povazovat za nabitu.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: dobíjení autobaterie
I nabíječka z Lidlu je automat