POMOC - motor 1.1 se mi hltí benzínem

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
milda82
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 31 led 2011, 21:41

POMOC - motor 1.1 se mi hltí benzínem

Příspěvek od milda82 »

Zdravím všechny příznivce punta - je to super auto :) .Mam 1.1 55S r.v. 1999. Mam teď problém se kterým si nevím rady-začal sem hledat na webu a našel tohle forum. Motor mi chytá na tři válce a divně kloktá až duní, po ujetí půl kilometru se chytne čtvrtý a pak jede se silně zvýšenou spotřebou.Když vyndám svíčky-jsou černý a ulitý. Skusil sem to natočit bez filtru a na klapce se při volnoběhu dělá vrstva benzínu. Samozřejmě filtr a svíčky jsou nový i když običejný brisky-zatim hledám závadu tak nechci kur... drahý svíčky. Měl jsem pocit že jde furt jako studenej-nějaký čidla,ale problé je nejhorší za studena při startu,po zahřátí to jakš takš jde,ale dokud jede,jak zastavím na křižovatce motor se na volnoběh zas zahltí a je v autě dost cítit benzín. Snad s tím máte někdo zkušenost a poradíte, moc děkuji
Reklama
 

majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Re: POMOC - motor 1.1 se mi hltí benzínem

Příspěvek od majco »

Možností je viacero lambda sonda čidlo teploty motora v sacom potrubí alebo priamo vstrekovač.
ak máš možnosť skoč na diagnostiku k niekomu čo dokáže spraviť starého fiata a nech ti pozrie čo s tým je .
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Uživatelský avatar
kubito
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 16 lis 2010, 18:12
Bydliště: Vísky

Re: POMOC - motor 1.1 se mi hltí benzínem

Příspěvek od kubito »

no mohlo by to byt cidlo teploty nasavaneho vzduchu a motor si mysli ze je studeny a dava to vic benzinu porad i kdyz je zahraty ale kdyby to bylo o no tak kdyz ho odpojis jednota pujde do nouzaku a nahoti konstantni teplotu a melo by to jet jinak to cidlo je ok potom zkontrloluj regulator tlaku paliva ;-) s lambdou to muzes skusit to same odpojit a jet uvidis co to udela
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP

1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: POMOC - motor 1.1 se mi hltí benzínem

Příspěvek od peta.smolik »

Taky by to mohlo bejt víc závad souběžně... To že motor píská když se nastartuje a je studenej je normální to je tím že alternátor nestíhá po pár stech metrech se to upraví... V jakým stavu máš gumový kabely ke svíčkám? Taky cívkama nebo tedy jednou cívkou by to mohlo bejt a svíčky Brisk jsou v poho používám je 10 let na stejným autě jak máš ty))) Kolik máš najeto? Cívky máš původní? Jinak již vše bylo řečeno výše...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
milda82
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 31 led 2011, 21:41

Re: POMOC - motor 1.1 se mi hltí benzínem

Příspěvek od milda82 »

Ahoj,moc díky za rady-pomohlo mi to,skusil sem odpojit snímač na sání a nějak velká změna nebyla. :( Ale když sem odpojil lamda sondu podstatně se to zlepšilo :roll: ,vyndal sem svíčky a ulitý nebyli,jen černý-vyčistil sem je a teď jede jak vítr. :D Nejsem si teď jist co je tedy v čoudu,jestli lamda,nebo to čidlo na sání,každopádně budu muset na diagnostiku,jen bych rád vjeděl co mě čeká,nevíte náhodou někdo kolik tak stojí ty součástky? :?:
Ještě se zeptám kde je ten regulátor tlaku paliva a jak ho zkontrolovat, díky moc za odpovědi
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: POMOC - motor 1.1 se mi hltí benzínem

Příspěvek od Karol »

Regulator tlaku paliva je u tohto motoru vo vstrekovacej jednotke (Weber-Marelli). Je to pri pohlade spredu presne v ose vstrekovacej jednotky taka vytrcajuca kovova vec na styroch srouboch, hned za tym je diera a skrtiaca klapka.

Zrejme myslis na to, ze pri vysokom tlaku paliva RJ dava povel na nejaky cas otvoreneho ventilu ale pri vacsom tlaku tam nastrekne viac ako pri tom standardnom. Lenze ak by to bol pretlak paliva, ak sa nemylim teply motor by malo byt velmi tazke nastartovat.

Tipujem to na LS, pripadne ako pisu ostatni cidlo teploty nasavaneho vzduchu. Skontroloval by som pre istotu cievky, na primare by mali mat 0,495-0,605 ohmu a na sekundare 6,66 - 8,14 kiloohmu.

Inak co sa tyka cievok, veeeelmi pomoze osciloskop zapojit na primarnu stranu. Na nete je kopec obrazkov ako by mal tvar signalu vyzerat a ako by nemal vyzerat. :wink:
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: POMOC - motor 1.1 se mi hltí benzínem

Příspěvek od Karol »

... ta vytrcajuca vec (regulator tlaku paliva) trci dohora :-)

Moj tip by bola LS. Da sa zdiagnostikovat tiez osciloskopom, napatie na nej musi davat tvar deformovanej sinusovky, ide o to, ze v zavislosti od mnozstva kyslika sa pri urcitej koncentracii kyslika velmi prudko meni napatie na nej, takze regulacia stale osciluje medzi dvomi medznymi hodnotami. Preto je vidiet ta kvazisinusovka, ak to ma stabilne napatie, je nanic LS.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
milda82
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 31 led 2011, 21:41

Re: POMOC - motor 1.1 se mi hltí benzínem

Příspěvek od milda82 »

jo,jo asi bude špatná ta lambda sonda-odpojil jsem jí a vyčistil ty svíčky a zatim(cca 5km)to jezdí normolně. Tedy první věc co udělám je výměna za novou-koukal jsem,že to neni tak drahý jak jsem předpokládal. No a pak se uvidí - možná na tu diagnostiku nebudu muset :) . Každopádně moc díky za rady
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“