Něco bzučí a píská

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Pet
Fiaťák
Příspěvky: 76
Registrován: 14 zář 2009, 14:27
Kontaktovat uživatele:

Něco bzučí a píská

Příspěvek od Pet »

Zdravím, neví někdo co to je, když auto delší dobu stojí tak po nastartování se ozve divnej zvuk jako když něco píská a vrčí? Dělá to tak 5 minut a pak to přestane, ale jak kdy.
Nejdřív jsem myslel, že to bude nějaký řemen, ale dneska to pískalo a vrčelo docela dost až auto chtělo chcípnout a rozsvítila se kontrolka baterky... Pak to vrčení a pískání trochu zlepšilo a kontrolka zhasla. Pak to zas vrčelo dost a zase svítila kontrolka baterky. Než jsme vyjeli z parkoviště tak to přestalo vrčet a kontrolka nesvítila.

Vždycky to dělalo takovy zvuky (ne tak hlasitě jako teď a nikdy kontrolka nesvítila)

Co to může být? vadnej alternator?
Mladej veterán a leštěnka: Mazda 323F BA r.v94
Daily car: Mazda 323F BA r.v.97
Daily car: Fiat punto 1.1 na prodej
------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=CUUGRYfwHrg
Reklama
 

xeromax
Všeználek
Příspěvky: 1525
Registrován: 13 srp 2008, 18:02
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: Něco bzučí a píská

Příspěvek od xeromax »

mas dobre napnuty remen?? ale bude mat urcite suvis s alternatorom
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
Uživatelský avatar
straki
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 420
Registrován: 11 říj 2009, 23:14

Re: Něco bzučí a píská

Příspěvek od straki »

Zdravím.
Podle toho co popisuješ tak to bude altík skus jestli máš dostatečně napnutej řemen pak zkontroluj zda altík není praskel či nějak poškozenej.
Mne když auto stálo měsíc tak pak zhořel altík tak pozor na to
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
sperhy
Fiaťák
Příspěvky: 149
Registrován: 16 čer 2009, 14:01

Re: Něco bzučí a píská

Příspěvek od sperhy »

zdar..neviem kam napísať môj príspevok tak skúsim sem...na punte GT som si všimol v poslednej dobe že z pod kapoty...vlavo..ako je klinový remeň idú také jemné cinkavé zvuky (kov o kov) ale nie moc..len tak jemne...ked pridám...ako keby tam klúče hrkali..čo to môže byť? :) dakujem! :)
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Něco bzučí a píská

Příspěvek od peta.smolik »

sperhy píše:zdar..neviem kam napísať môj príspevok tak skúsim sem...na punte GT som si všimol v poslednej dobe že z pod kapoty...vlavo..ako je klinový remeň idú také jemné cinkavé zvuky (kov o kov) ale nie moc..len tak jemne...ked pridám...ako keby tam klúče hrkali..čo to môže byť? :) dakujem! :)
Prohlídni si alternátor jestli není někde po obvodě prasklej... Tenhle zvuk se ozývá když rotor cinká o obal...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Něco bzučí a píská

Příspěvek od Karol »

U Marelli alternatorov zvykne hrdzaviet to plechove jadro ktore potom nabera objem a skrie do rotora. To zvykne vydavat take suchotave zvuky. Skus zhodit klinovy remen a potocit alternatorom rukou, musi chodit hladko.

Ked ta hrdza jadra zajde daleko, zvykne to roztrhnut ten hlinikovy obal alternatora. Osobne by som zvazil v takom pripade vymenu za uplne iny typ co tam pasuje, nejaky BOSH alebo nejaky taky.
Ja som nemal kryt motora, uz mi to suchotalo, lebo tam spliechala voda, kupil som kryt pod motor co vyraba jedna firma na snad vsetky auta aj tie co ho orig. nemali, namontoval som a motor je cistejsi, alternator zrazu nehrdzavie tak rychlo. Chcelo to sice vyrobit par uchytiek ktore tam neboli, ale super investicia ten kryt.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Něco bzučí a píská

Příspěvek od peta.smolik »

Karol píše:U Marelli alternatorov zvykne hrdzaviet to plechove jadro ktore potom nabera objem a skrie do rotora. To zvykne vydavat take suchotave zvuky. Skus zhodit klinovy remen a potocit alternatorom rukou, musi chodit hladko.

Ked ta hrdza jadra zajde daleko, zvykne to roztrhnut ten hlinikovy obal alternatora. Osobne by som zvazil v takom pripade vymenu za uplne iny typ co tam pasuje, nejaky BOSH alebo nejaky taky.
Ja som nemal kryt motora, uz mi to suchotalo, lebo tam spliechala voda, kupil som kryt pod motor co vyraba jedna firma na snad vsetky auta aj tie co ho orig. nemali, namontoval som a motor je cistejsi, alternator zrazu nehrdzavie tak rychlo. Chcelo to sice vyrobit par uchytiek ktore tam neboli, ale super investicia ten kryt.
Zajímal by mně ten kryt pod motor... Máš nějaký fotky jak vypadá případně kde se dá koupit?
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Uživatelský avatar
intel_sk
Znalec
Příspěvky: 701
Registrován: 12 čer 2011, 14:42
Bydliště: Košice-Sidlisko JUH
Kontaktovat uživatele:

Re: Něco bzučí a píská

Příspěvek od intel_sk »

ahojte...tak prispejem aj ja niecim...predstavte si ja som napinal klinak a cuduj sa svetu normalne sa menili otacky motora....neviem preco zaco.(kvoli pisakniu)...ja som skusal klinak rukou tak sa mi zda ze je napnuty,ale aj tak na volnobehu jemne to pocut....
dnes 21.10. som nastartoval nechal som bezat motor a cca 3minutach sa mi zvysili otacky (nie moc ale predsa)hm neviem no do akej miery mozem napnut ten klinak totiz to nechcem potentovat.
Fiat Punto 1.7 TD SX60 46KW/4500min rv.96/MK1 silver flash
ex Polski Fiat 125p farba bordó
/http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=17556
bobas
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 482
Registrován: 12 bře 2009, 13:47

Re: Něco bzučí a píská

Příspěvek od bobas »

peta.smolik píše:
Karol píše:U Marelli alternatorov zvykne hrdzaviet to plechove jadro ktore potom nabera objem a skrie do rotora. To zvykne vydavat take suchotave zvuky. Skus zhodit klinovy remen a potocit alternatorom rukou, musi chodit hladko.

Ked ta hrdza jadra zajde daleko, zvykne to roztrhnut ten hlinikovy obal alternatora. Osobne by som zvazil v takom pripade vymenu za uplne iny typ co tam pasuje, nejaky BOSH alebo nejaky taky.
Ja som nemal kryt motora, uz mi to suchotalo, lebo tam spliechala voda, kupil som kryt pod motor co vyraba jedna firma na snad vsetky auta aj tie co ho orig. nemali, namontoval som a motor je cistejsi, alternator zrazu nehrdzavie tak rychlo. Chcelo to sice vyrobit par uchytiek ktore tam neboli, ale super investicia ten kryt.
Zajímal by mně ten kryt pod motor... Máš nějaký fotky jak vypadá případně kde se dá koupit?
treba zde http://www.nahradni-dily-zh.cz/zbozi/54 ... v-10-93-09" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“