VYRIESENE - analyza z diagnostiky - pokazena lambda
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
VYRIESENE - analyza z diagnostiky - pokazena lambda
zdravim,
natankoval som plnu nadrz - na inej cerpacke ako zvyknem - bol som nuteny, nadrz bola takmer prazdna... po par km so zahriatym motorom som postrehol, ze na volnobehu s autom cukalo a motor mal blby zvuk. nezlepsilo sa to ani po dalsich par km, podla palubneho pocitaca auto viac zralo, asi viac dymilo a z vyfuku bolo citit benzin.
s autom som pred 3 tyzdnami bezproblemov presiel stk a ek.
po pripojeni diagnostiky som nasiel chybu, ktoru ked som vymazal sa viac neukazala (dalsich par km po meste):
P0130 - O2 Sensor (1)
O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
prikladam log z diagnostiky pocas kratkej jazdy: http://pastebin.com/pSLkjGjt
takze otazky:
moze to by zlym benzinom alebo vodou v benzine? moze to by lambda, tesnenie pod hlavou, svieckami/kablami... kto poradi? budem vdacny.
natankoval som plnu nadrz - na inej cerpacke ako zvyknem - bol som nuteny, nadrz bola takmer prazdna... po par km so zahriatym motorom som postrehol, ze na volnobehu s autom cukalo a motor mal blby zvuk. nezlepsilo sa to ani po dalsich par km, podla palubneho pocitaca auto viac zralo, asi viac dymilo a z vyfuku bolo citit benzin.
s autom som pred 3 tyzdnami bezproblemov presiel stk a ek.
po pripojeni diagnostiky som nasiel chybu, ktoru ked som vymazal sa viac neukazala (dalsich par km po meste):
P0130 - O2 Sensor (1)
O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
prikladam log z diagnostiky pocas kratkej jazdy: http://pastebin.com/pSLkjGjt
takze otazky:
moze to by zlym benzinom alebo vodou v benzine? moze to by lambda, tesnenie pod hlavou, svieckami/kablami... kto poradi? budem vdacny.
Naposledy upravil(a) dombo dne 06 pro 2010, 15:44, celkem upraveno 1 x.
Fiat Punto 1.2 8V 44kw mk2b r.v. 2006
- Reklama
Re: co sa stalo? analyza z diagnostiky - pokazena lambda?
Pokud se to neopakuje tak benzínem. Dnes tam dávají už kdeco.Pančování náš sport. Mohla tam být voda,benzen,líh,technický benzín,a jiné Nebudu strašit Neumím anglicky,takže co třeba čidlo klepání? I lambda mohla změřit bůhvíco. Nevím. Pokud by tam byl technický benzín ,tak je to vysoce pravděpodobné TB u nás prodávaný např. sítí ČEPRO pro čistící účely má oktanové číslo zhruba 60
Re: co sa stalo? analyza z diagnostiky - pokazena lambda?
cize skusit vyjazdit nadrz, natankovat daco ine a az potom riesit?
Fiat Punto 1.2 8V 44kw mk2b r.v. 2006
Re: co sa stalo? analyza z diagnostiky - pokazena lambda?
Raději bych to dotankovával průběžně. Ředit a ředit. Která pumpa to byla?
Re: co sa stalo? analyza z diagnostiky - pokazena lambda?
tesco kamarat tam tankuje furt a nemal problem... vraj. takze som sa nechal ukecat a takto do padlo. alebo zhoda okolnosti a odislo daco ine.
Fiat Punto 1.2 8V 44kw mk2b r.v. 2006
Re: co sa stalo? analyza z diagnostiky - pokazena lambda?
S Tescem jsem neměl nikdy problém. Mohl to být nějaký kabel,špatný spoj ,čidlo. Odpojit a prostříkat kabeláž,kontakty.
Re: co sa stalo? analyza z diagnostiky - pokazena lambda?
prikladam dalsie postrehy, casom dam videa/viac merani.
- auto je za studena lenive, ale ukazovatel spotreby ukazuje aj 2x viac ako bezne.
- na volnobehu s motorom cuka ako keby chcel zdochnut a potom sa otacky napravia
- pri zohriatom motore a jazde do kopca vsetko OK, potom ked som siel chvilu v kolone pri 3,5tis otackach zacne dusit a s plynom na zemi zacali klesat otacky
ked som na volnobehu odpojil lambdu pred katalizatorom, tak sa motor ukludnil. ked som pripojil naspat vsetko postarom.
takze otazky - ak niekto vie nech odpise:
- ake maju byt idealne hodnoty lambd (mam 2: pred a za cat)? co znamenaju tie hodnoty (0V, 1V).
- moze to byt stale benzinom ak bol v nom daky bordel alebo voda, ze lambda je uplne z toho mimo? alebo mi odisla lambda po necelych 50tis km?
diky vopred vsetkym.
- auto je za studena lenive, ale ukazovatel spotreby ukazuje aj 2x viac ako bezne.
- na volnobehu s motorom cuka ako keby chcel zdochnut a potom sa otacky napravia
- pri zohriatom motore a jazde do kopca vsetko OK, potom ked som siel chvilu v kolone pri 3,5tis otackach zacne dusit a s plynom na zemi zacali klesat otacky
ked som na volnobehu odpojil lambdu pred katalizatorom, tak sa motor ukludnil. ked som pripojil naspat vsetko postarom.
takze otazky - ak niekto vie nech odpise:
- ake maju byt idealne hodnoty lambd (mam 2: pred a za cat)? co znamenaju tie hodnoty (0V, 1V).
- moze to byt stale benzinom ak bol v nom daky bordel alebo voda, ze lambda je uplne z toho mimo? alebo mi odisla lambda po necelych 50tis km?
diky vopred vsetkym.
Fiat Punto 1.2 8V 44kw mk2b r.v. 2006
Re: co sa stalo? analyza z diagnostiky - pokazena lambda?
takze slubene videa:
motor na volnobehu a jeho vystrajanie:
http://www.youtube.com/watch?v=QQZeaKIlDWE
lambda hodnoty z diagnostiky:
na volnobeh
http://www.youtube.com/watch?v=yK3_FuBOSfs
pridavanie plynu
http://www.youtube.com/watch?v=WXoBODJbR2o
motor na volnobehu a jeho vystrajanie:
http://www.youtube.com/watch?v=QQZeaKIlDWE
lambda hodnoty z diagnostiky:
na volnobeh
http://www.youtube.com/watch?v=yK3_FuBOSfs
pridavanie plynu
http://www.youtube.com/watch?v=WXoBODJbR2o
Fiat Punto 1.2 8V 44kw mk2b r.v. 2006
Re: co sa stalo? analyza z diagnostiky - pokazena lambda?
Ten zvuk motoru je strašný To jsem v životě neslyšel
Re: co sa stalo? analyza z diagnostiky - pokazena lambda?
Ten zvuk vypadá, jako by to jelo jen na tři válce.
Nejsem si jistý, zda je v pořádku, že ta LS za katem vykazuje tak malé hodnoty. Ta před katem je ok a reguluje (změna napětí).
Hodnoty mezi 0V a 1V je de facto regulace poměru lambda 1:14,6 (palivo:vzduch). Napětí blízké OV je bohatá směs, naopak pro 1V je směsí chudou.
Nepodařilo se Ti natankovat do auta ethanol (E85)?
Ví někdo, jestli se má hodnota napětí na LS za katem udržovat okolo 0.2V ?
Nejsem si jistý, zda je v pořádku, že ta LS za katem vykazuje tak malé hodnoty. Ta před katem je ok a reguluje (změna napětí).
Hodnoty mezi 0V a 1V je de facto regulace poměru lambda 1:14,6 (palivo:vzduch). Napětí blízké OV je bohatá směs, naopak pro 1V je směsí chudou.
Nepodařilo se Ti natankovat do auta ethanol (E85)?
Ví někdo, jestli se má hodnota napětí na LS za katem udržovat okolo 0.2V ?
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: co sa stalo? analyza z diagnostiky - pokazena lambda?
Nevím. Ale ten zvuk mi nepřipomíná chod na 3 válce. Nepřipomíná mi nic. E 85 by nic takového neudělal. Pouze by to blbě startovalo za chladu.Jedině,že by rozpustil usazeniny v palivové soustavě a je přicpaná vstřikovací tryska nějakého válce
Re: co sa stalo? analyza z diagnostiky - pokazena lambda?
pripominam, ze ked som odpojil tu lambdu pred katom, tak motor prestal trhat. no a pozeral som aj na blocek za tankovanie - pise tam natural 95.
uz fakt neviem.
docital som sa, ze ak to nie je lambda, tak by to mohla byt vaha vzduchu - ale v tom prvom vystupe co som dal link z paste.bin to vyzera na teplotu OK, aj tlak sa meni.. alebo problem s tlakom paliva - este moze byt palivovy filter upchaty ak tam bol daky bordel. ale ked som ho vytocil na 4k a siel do kopca tak motor slapal ako hodinky a zas hned potom zacal stracat vykon.
uz fakt neviem.
docital som sa, ze ak to nie je lambda, tak by to mohla byt vaha vzduchu - ale v tom prvom vystupe co som dal link z paste.bin to vyzera na teplotu OK, aj tlak sa meni.. alebo problem s tlakom paliva - este moze byt palivovy filter upchaty ak tam bol daky bordel. ale ked som ho vytocil na 4k a siel do kopca tak motor slapal ako hodinky a zas hned potom zacal stracat vykon.
Fiat Punto 1.2 8V 44kw mk2b r.v. 2006
Re: co sa stalo? analyza z diagnostiky - pokazena lambda?
Vidíš to odpojení lambdy jsem přehlédl. Pokud to bez ní jede lépe(nouzový režim?) tak to bude lambda.Palivový filtr je u čerpadla(součást čerpadla) to asi ne
Naposledy upravil(a) Fénix dne 07 pro 2010, 14:06, celkem upraveno 1 x.
Re: VYRIESENE - analyza z diagnostiky - pokazena lambda
cafte. moc ste mi tu nepomohli, tak aspon zhrniem co sa stalo aby to ostalo pre dalsich co budu riesit podobny problem. nakoniec to vyslo na odidenu lambdu pred katalyzatorom. ale postupne.
lambda sice fungovala - ale svojsky. obcas ukazovala spravne - preblikavala medzi 0,2 - 0,9V, inokedy odstala vysiet na nule - vtedy sa motor prechlastaval, inokedy zas - najcastejsie ked som siel do kopca - ostala vysiet na 1V a vtedy to proste netahalo. ku koncu lambda ukazovala aj nad 1V, maximum som sa dostal na +4V. ci tej lambde mohol uskodit benzin tak narazovo neviem, ale auto nema ani 50tis km.
v aute mam lambdy 2 - jednu pred a druhu za katalyzatorom. ked som ich vysroboval tak som zistil, ze su rovnake (bosch lsf 42 0 258 006 206), ale zjavne neboli z rovnakej sady (tymto sa chcem podakovat znackovemu servisu, ak zrecykloval starsiu lambdu pri beznej prehliadke v mojom aute. nedocital som nikde, aby lambda odisla po 50tis km).
takze som vymenil lambdy medzi sebou a auto zacalo fungovat spravne samozrejme lambda za katom obcas reportuje somariny, ale autu to zjavne vadi menej.
mozno uz iba 2 otazky:
- na co sluzi ta druha lambda a co sa nou sleduje? co ukazuje vam? ma to preblikavat, alebo sa drzat na jednej hodnote?
- kde co najlacnejsie zozeniem nahradnu lambdu? original som zatial videl za cca 90eur. oplati sa kupovat univerzalne?
lambda sice fungovala - ale svojsky. obcas ukazovala spravne - preblikavala medzi 0,2 - 0,9V, inokedy odstala vysiet na nule - vtedy sa motor prechlastaval, inokedy zas - najcastejsie ked som siel do kopca - ostala vysiet na 1V a vtedy to proste netahalo. ku koncu lambda ukazovala aj nad 1V, maximum som sa dostal na +4V. ci tej lambde mohol uskodit benzin tak narazovo neviem, ale auto nema ani 50tis km.
v aute mam lambdy 2 - jednu pred a druhu za katalyzatorom. ked som ich vysroboval tak som zistil, ze su rovnake (bosch lsf 42 0 258 006 206), ale zjavne neboli z rovnakej sady (tymto sa chcem podakovat znackovemu servisu, ak zrecykloval starsiu lambdu pri beznej prehliadke v mojom aute. nedocital som nikde, aby lambda odisla po 50tis km).
takze som vymenil lambdy medzi sebou a auto zacalo fungovat spravne samozrejme lambda za katom obcas reportuje somariny, ale autu to zjavne vadi menej.
mozno uz iba 2 otazky:
- na co sluzi ta druha lambda a co sa nou sleduje? co ukazuje vam? ma to preblikavat, alebo sa drzat na jednej hodnote?
- kde co najlacnejsie zozeniem nahradnu lambdu? original som zatial videl za cca 90eur. oplati sa kupovat univerzalne?
Fiat Punto 1.2 8V 44kw mk2b r.v. 2006
Re: VYRIESENE - analyza z diagnostiky - pokazena lambda
Lambda za katalyzátorem je pouze informační. Pokud nechceš utrácet tak na to kašli. Ale bude občas házet hlášky typu porucha vstřikování atd. (motůrek) Nic neřídí ,pouze kontroluje funkčnost katalyzátoru. Za katalyzátor dej klidně univerzal. Nebo i jetou,ale funkční.Že nebyly z jedné sady nic nenapovídá. Nemusíš hned říkat ,že ji zlodějský servis někdy vyměnil.