Kouř z výfuku
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Biely dym z výfuku
Zdravím,
všimol som si, že mi začalo Punto na môj vkus dosť dymiť. Dym je biely, keď som k nemu prikladal ruku nebola ani orosená, ani som nevidel fľaky po oleji. Auto zaberá normálne, viečko od oleja nie je mokré, ani hlava nevyzerá mokrá. Nevšimol som si ani únik oleja ani chladiacej kvapaliny. Aj zvuk mi príde rovnaký ako v lete. Len ten dym ma nasiera. Niečo mi na tom nesedí. Môžete mi poradiť, čo by to mohlo asi byť?
všimol som si, že mi začalo Punto na môj vkus dosť dymiť. Dym je biely, keď som k nemu prikladal ruku nebola ani orosená, ani som nevidel fľaky po oleji. Auto zaberá normálne, viečko od oleja nie je mokré, ani hlava nevyzerá mokrá. Nevšimol som si ani únik oleja ani chladiacej kvapaliny. Aj zvuk mi príde rovnaký ako v lete. Len ten dym ma nasiera. Niečo mi na tom nesedí. Môžete mi poradiť, čo by to mohlo asi byť?
Fiat Punto 55 SX '96
- Reklama
- Toti
- Znalec
- Příspěvky: 790
- Registrován: 13 čer 2009, 09:21
- Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
- Kontaktovat uživatele:
Re: Biely dym z výfuku
Nebude to tým, že sa ochladilo ? lebo teraz bude dymiť každý benzinák ked príde zima.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
Re: Biely dym z výfuku
jj pokial je chladnejsie tak benzinaky dymia na bielo. Ked sa zahreju na dobru teplotu, je to dymenie mensie. A ked pride leto nebudes mat ziaden dym zase....
Alfa Romeo 147 1.9 JTD r.v.2004
EX: Fiat Punto mk1 1.1 ED (Economical Drive) r.v.1995
EX: Fiat Punto mk1 1.1 ED (Economical Drive) r.v.1995
Re: Biely dym z výfuku
Ber to tak,v létě se ti taky nekouří od huby jako v zimě.Auto na tom nebude jinak.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•->Punto
►Fiat Punto MK1 1.2 8V 60SX Cult 1999 - Forsaken's ◄
►Fiat Grande Punto 1,2 8V Dynamic 2007 - Forsaken's ◄
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•->Punto
►Fiat Punto MK1 1.2 8V 60SX Cult 1999 - Forsaken's ◄
►Fiat Grande Punto 1,2 8V Dynamic 2007 - Forsaken's ◄
Kouř z výfuku a klesající otáčky
Zdravím, teď v zimě jsem si všiml, že mi celkem hodně čadí z výfuku...nedávno při oteplení to dělalo taky což se mi nezdá normální. Neodešlo tam něco?
A přy vyřazení rychlosti mi čas od času spadnou otáčky dost nízko a hned se zase vrátěj na 1000 :-/ Vím jistě, že to nikdy nedělalo, nevíte co s tím?
A přy vyřazení rychlosti mi čas od času spadnou otáčky dost nízko a hned se zase vrátěj na 1000 :-/ Vím jistě, že to nikdy nedělalo, nevíte co s tím?
- johny_punto_sporting
- Fiaťák
- Příspěvky: 51
- Registrován: 03 led 2011, 12:15
- Bydliště: Trencin
Re: Kouř z výfuku a klesající otáčky
aký je ten dym?
lebo aj mne sa teraz viac ako normálne cmudí z mojho Punťa...ak je to biele je to kondenz vody
lebo aj mne sa teraz viac ako normálne cmudí z mojho Punťa...ak je to biele je to kondenz vody
Punto mk2 dark grey metalic
1.2 16V edition sound
1.2 16V edition sound
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kouř z výfuku a klesající otáčky
Jo jo je to kondenzovaná voda co se teplem odpařuje z výfuku... Po ujetí nějakých 60 km to kouřit přestane aby ti to nekouřilo musel bys s autem jezdit furt a nikdy ho nenechat vychladnout ale jak ho necháš zchladnout opět to bude kouřitjohny_punto_sporting píše:aký je ten dym?
lebo aj mne sa teraz viac ako normálne cmudí z mojho Punťa...ak je to biele je to kondenz vody
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Kouř z výfuku
Benzin su uhlovodiky a ich spalovanim vznika CO2 a voda (v idealnom pripade). A ked je chladno tak ta voda proste kondnezuje no.
Ale skontroluj ci nieje speneny olej - ak ano, podozrenie na tesnenie hlavy alebo prasknuty blok ale to snad nie.
Ale skontroluj ci nieje speneny olej - ak ano, podozrenie na tesnenie hlavy alebo prasknuty blok ale to snad nie.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Kouř z výfuku
Re : resk181
skus vycistit vstrekovaciu jednotku, skrtiacu klapku, volnobezny kanal, krokovy motor, vsetky tie senzory co na to mozu mat vplyv - teplota vzduchu (vo vstrekovacej jednotke), LS, skusil by som diagnostiku ci nieco neprezradi.
Ked sa inak takto chova skapinajuco divne pri ubrati, zvazil by som ten ventil na nadrzke s aktivnym uhlim - funguje tak, ze nadrzka zachytava benzinove vypary z nadrze, aktivne uhlie ich adsorbuje na povrch a kedze adsorpcia je rovnovazny dej zavisly od tlaku a teploty, pri znizeni tlaku dochadza k desorbcii. Toto vyuziva motor, ktory vytvara v sacom potrubi podtlak a ked otacky stupnu na cca 2000 tak RJ zacne otvarat ventil na nadobke s aktivnym uhlim cim sa v nadobke znizi tlak a benzin desorbuje z uhlia a ide na spalenie do motora (tusim sa ten system vola KVRS). Toto preto otvara az pri vyssich otackach jednak aby bolo lepsie vakum v sacom systeme (predsalen na desorpciu treba nizky tlak alebo vyssiu teplotu) ale aj preto, lebo na volnobehu by to dost dusilo motor (pokial viem). Ak ta bestia ventil visi a je stale otvoreny, viem si predstavit, ze by robil prave toto. Skus po tom ventile poklepat a odpojit mu konektor ci sa nieco zmeni. Priamo doneho vedie konektor a ventil je na tej nadobke s uhlim.
Neviem ci som pomohol ale viac ma nenapada Snad to nieco z toho bude.
skus vycistit vstrekovaciu jednotku, skrtiacu klapku, volnobezny kanal, krokovy motor, vsetky tie senzory co na to mozu mat vplyv - teplota vzduchu (vo vstrekovacej jednotke), LS, skusil by som diagnostiku ci nieco neprezradi.
Ked sa inak takto chova skapinajuco divne pri ubrati, zvazil by som ten ventil na nadrzke s aktivnym uhlim - funguje tak, ze nadrzka zachytava benzinove vypary z nadrze, aktivne uhlie ich adsorbuje na povrch a kedze adsorpcia je rovnovazny dej zavisly od tlaku a teploty, pri znizeni tlaku dochadza k desorbcii. Toto vyuziva motor, ktory vytvara v sacom potrubi podtlak a ked otacky stupnu na cca 2000 tak RJ zacne otvarat ventil na nadobke s aktivnym uhlim cim sa v nadobke znizi tlak a benzin desorbuje z uhlia a ide na spalenie do motora (tusim sa ten system vola KVRS). Toto preto otvara az pri vyssich otackach jednak aby bolo lepsie vakum v sacom systeme (predsalen na desorpciu treba nizky tlak alebo vyssiu teplotu) ale aj preto, lebo na volnobehu by to dost dusilo motor (pokial viem). Ak ta bestia ventil visi a je stale otvoreny, viem si predstavit, ze by robil prave toto. Skus po tom ventile poklepat a odpojit mu konektor ci sa nieco zmeni. Priamo doneho vedie konektor a ventil je na tej nadobke s uhlim.
Neviem ci som pomohol ale viac ma nenapada Snad to nieco z toho bude.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Kouř z výfuku
Spalováním benzínu ani v ideálním případě nevzniká pouze CO2 a voda. Co2 a H2O vzniká spalováním čistého lihu.
Re: Kouř z výfuku
Ale tak jasne, hned ma brat za slovo, strasne
viem, leze z toho kopec potrhanych nespalenych fragmentov uhlovodikov, kopec aromatickeho humusu co tiez uplne nezhori a tak, katalyzator toho stravi potom velku cast na CO2 a vodu, ale myslel som hlavne na to ze je v benzine vodik a z neho vznika voda a ta para z vyfuku bude najskor voda.
viem, leze z toho kopec potrhanych nespalenych fragmentov uhlovodikov, kopec aromatickeho humusu co tiez uplne nezhori a tak, katalyzator toho stravi potom velku cast na CO2 a vodu, ale myslel som hlavne na to ze je v benzine vodik a z neho vznika voda a ta para z vyfuku bude najskor voda.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Kouř z výfuku
Je třeba si rýpnout