1,7TD Studený start

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
bobas
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 482
Registrován: 12 bře 2009, 13:47

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od bobas »

http://www.youtube.com/watch?v=NkocsuW5EAM" onclick="window.open(this.href);return false; tady videjko te me nafty pri -18,na horach pri -20 chytla,ale ted muj dotaz,dela vam to taky,ze to ma tak nizke otacky pri startu? chapu,nez to zacne mazat a tak,spis mi jde o to,jestli je to normalni :-)
Reklama
 

Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od PotkanGT »

no to ze to ma nizke otacky normalne neni.na tychto starsich diesloch ma kazde cerpadlo predsuvnik vstreku.na jednotkovej delte sa tento predsuvnik ovladal z kabiny takym koleckom pod volantom.na punte to ovladanie z kabiny tusim neni.v tom pripade by to malo byt zabudovane na cerpadle.za normalnych okolnosti pokial je motor studeny by mal ten presuvnik reagovat a ulahcit studenemu motoru odpalit a az ked sa cerpadlo zohreje sa presuvnik vrati do inej polohy a otacky klesnu.

budem sa muset pozret na kamosove punto ako to ma to cerpadlo riesene.na starich renaultoch je to riesene lankom ktore ide do akehosi bimetalu a ten je na hlave valcov.ked je motor studeny tak je bimeral stiahnuty a tym je zapnuty pedsuvnik.pri zohrievani motora sa bimetal pomali roztahuje a predsuvnik zatvara.na vacsine renaultov to ale nefunguje.tak isto je sranda co to robi na dieslovej inke na ktorej momenatlne jazdim.tiez po nastartovani bezi na nizsich otackach a vsetko sa chveje a po zohriati motora zrazu otacky poskocia a bezi hladko.je to kapanek na hlavu ale som rad ze chyta bezchybne.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Uživatelský avatar
straki
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 420
Registrován: 11 říj 2009, 23:14

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od straki »

bobas píše:http://www.youtube.com/watch?v=NkocsuW5EAM tady videjko te me nafty pri -18,na horach pri -20 chytla,ale ted muj dotaz,dela vam to taky,ze to ma tak nizke otacky pri startu? chapu,nez to zacne mazat a tak,spis mi jde o to,jestli je to normalni :-)
Prave to me včera udělalo taky že to mnelo nízké otáčky ale přisoudil jsem to že tam mám pár let starou baterku a taky že jsem neměl moc lovů tak jsem tam dal žhaviče na který jsem měl takže to vypadá (u mne) že buť baterka nedává takový výkon jak by měla a nebo žhaviče nedají takovou teplotu jak by měly a nebo mne teď problesklo hlavou že může být i špatná komprese motoru ale jelikož to auto je ve špatným stavu díky předchozímu majteli tak mohu těžho soudit co to může být :D.
Jinak jak jsem viděl tak ti to hezky chytlo o tom se mne může jen zdát :D
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od mad mike »

no podle toho klepotu bych řekl že to chrochtalo na 3 válce, takže v lepším případě ty žhavičky. co olej? žere? modravý dým z výfuku?
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
bobas
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 482
Registrován: 12 bře 2009, 13:47

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od bobas »

Chyta na 4,jen proste ty otacky nez se vzbudi,mozna to je plnou syntetikou nevim,olej nezere,od vymeny do vymeny nemusim dolivat,nekouri,akorat kdyz je zima,tak se tak klepe ,s takovyma otackama,jinak ten pazvuk delaji tlacitka klaskonu,ten klepavy,tam pak jde slyset ze jde na 4...jenom me zajima,jestli to nekomu nedela taky,jinak s tim nic neni,startuje to normalne a tak,ted na tom mam 270 tkm,a jedeme dal,akorat ty otacky jsou bidne no,v okamziku kdy teplota jde pod nulu,tak je to nizsi a nizsi,ale temer hned se to vyrovna,jen me zajima,co tomu mam pripsat,co to muze delat a tak.
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od mad mike »

no tak to pak dělá ten předsuvník vstřiku neboli sytič- nefunguje jak má
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
straki
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 420
Registrován: 11 říj 2009, 23:14

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od straki »

mad mike píše:no tak to pak dělá ten předsuvník vstřiku neboli sytič- nefunguje jak má
Jeden takovej blbej dotaz.
Vím že by jsem se v tom neměl rejpat když mne to funguje ale kde to je...bych rád poznal puňťu co nejlépe před jeho smrtí :(
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Uživatelský avatar
jakobt
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 26 zář 2010, 15:23

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od jakobt »

Zdravím, mě když nastartuju v zimě tak mám taky malý otáčky ale po chvíli něco v motoru cvakne a otáčky zvednou na normal hodnotu, myslím že je to normalní, jelikož mám po GO, nový žhaviče i baterku
Italobrothers - Palio TD & Aprilia Leonadro 125
Uživatelský avatar
straki
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 420
Registrován: 11 říj 2009, 23:14

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od straki »

Tak to máš dobrý jenže teď asi měsíc po výměně pal. filtru jsem došel k autu a už nemohu nastartovat zkrátka točí na prázdno a nevím co s tím jelikož mám slabou baterku tak to ještě skusím roztáhnout ale pokud ani to nepujde tak teda poteš koště neboť do 5.týho ledna to musím zprovoznit nebo se nedostanu do práce coč by byl průser.
Začínám puňtu nenávidět za to co mne provádí :evil: :evil: :evil: :evil:
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
kejml
Znalec
Příspěvky: 590
Registrován: 13 čer 2008, 23:50
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od kejml »

Auto určitě neroztahuj. Riskuješ přeskočení rozvodového řemene a totální destrukci motoru.
Když jsem četl, jak vypadal filtr, moc bych za to nedal, že Ti někde zamrzla voda z nafty. Až kára rozmrzne, nalej tam nějaký čistič - např. Wynn´s Dry Fuel.
Až to vyjezdíš, nelituj koruny a přidávej aditivum do každé nádrže. Nejlépe z testů vyšel VIF.
A v létě můžeš taky, nic tím nezkazíš.
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
Uživatelský avatar
straki
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 420
Registrován: 11 říj 2009, 23:14

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od straki »

Ono se to nedá neroztáhnout když nutně potřebuješ do hodiny odjet a jiný ti auto nepujčí.
ale když to roztáhnu a to chytne tak vím že to je chyba v baterce když to nechytne tak je chyba v dodávce paliva je to jedno z druhým a samý roblémy to auto dělá neboť z něho zachvíli budu sr*t atomový hřiby tak to beru jako oko za oko zub za zub a navíc to auto stejně asi pujde do šrotu neboť je to v tak dezolátním stavu že se divým že to ještě jezdí ale darovanýmu koni.....
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Uživatelský avatar
straki
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 420
Registrován: 11 říj 2009, 23:14

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od straki »

tak při roztlačení to chytlo sice se temu nechtělo ale chytlo to tudiž si musím koupit novou baterku :( další výdaje :(
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od mad mike »

dobít bateri, zkontrolovat pal. filtr(voda, vzduch, parafín), elektromagn. ventil na čerpadle. párkrát za sebou nažhavit a pokud tam jde nafta tak to musí chytnout. jo a roztáhnout to můžeš, ale opatrně a nejlépe na 2 až 3 rychlostní stupen. na jedničku nikdy
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
straki
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 420
Registrován: 11 říj 2009, 23:14

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od straki »

mad mike píše:dobít bateri, zkontrolovat pal. filtr(voda, vzduch, parafín), elektromagn. ventil na čerpadle. párkrát za sebou nažhavit a pokud tam jde nafta tak to musí chytnout. jo a roztáhnout to můžeš, ale opatrně a nejlépe na 2 až 3 rychlostní stupen. na jedničku nikdy
baterku jsem tam právě dal nabitou ale už je skoro po smrti neboť má 6 let a elektrolit je hodně zakalenej tudiš soudím že že ty destičky to maj zasebou...jinak právěže ono to točilo točilo (po 4 nažhavení) ale nechytalo to a kontrolka vody v naftě byla zhaslá a to žhavení svítilo dlouho takže to bylo dost promrzlý a taky jsem bral naftu sice na shellce ale úplně jinde než tankuji a taky jim už docházela neboť tam byl jen jeden stojan kde byla nafta na zbytku bylo napsáno že není nafta takže si myslím že tobralo bordel kterej mne zadrhnul čerpadlo nebo filtr neboť což si nemyslím že po 3 týdnech by byl filtr ucpanej a bohužel to nemělo snahu chytnout a roztláčel jsem to na 3 z kopcem a ještě mne táhlo auto a dlouho trvalo než to chytlo a taky to pěkně s berlingem (auto co mne táhlo) cvičilo neboť podle množství dýmu a rachotu motoru to držel hodně v otáčkách aby to jelo :D
Jinak se chci ještě zeptat zda už jste někdo nastartoval naftu přes kabely neboť u benzínovýho auta co mne startovalo minule poklesly otáčky až to chcíplo ale mne se to skoro ani neotočilo a u nafty to samý akorát že tam nebyl pokles otáček tak razantní jak u toho benzínu
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Uživatelský avatar
jakobt
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 26 zář 2010, 15:23

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od jakobt »

No my sme minulej rok startovali octavku tdi přes kabely na peugotovi 306 a taky docela solidně poklesly otáčky, ale chytla hned
Italobrothers - Palio TD & Aprilia Leonadro 125
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“