MOTOR, OTÁČKY: Rychlost při 2800 rpm
Moderátor: peta.smolik
MOTOR, OTÁČKY: Rychlost při 2800 rpm
Prosim jakou rychlostí jede vaše Panda (1,1) při 2800 ot/min, 5. rychlostni stupeň. U mé 1,2 je to rovných 100 km/h na tachometru, dle gps 96 km/h.
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
- Reklama
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
Tak na tohle ti odpovím jednoznačně krátce a výstižně Panda 1,1 se na český trh nedodává s otáčkoměrem takže kolik otáček má při stovce nezjistíš maximálně se zeptej někoho kdo má Seicento 1,1 sporting(stejná 1,1 jak panda ale má i otáčkoměr)
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
1.) Třeba někdo může mít do 1,1 otáčkoměr dodělanýpeta.smolik píše:Tak na tohle ti odpovím jednoznačně krátce a výstižně Panda 1,1 se na český trh nedodává s otáčkoměrem takže kolik otáček má při stovce nezjistíš maximálně se zeptej někoho kdo má Seicento 1,1 sporting(stejná 1,1 jak panda ale má i otáčkoměr)
2.) Nebo může otáčky za jízdy odečíst diagnostikou například na notebooku
3.) Jako správnej Fiaťák by jsi měl vědět, že Seicento Sporting má jinak odstupňovanou převodovku než než Seicento 1,1 S (SX) a tedy jinou než Panda 1,1.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
To já ale vím a vím i o tobě Sem ti chtěl dát prostor aby ses mohl blejsknoutradek.s píše:1.) Třeba někdo může mít do 1,1 otáčkoměr dodělanýpeta.smolik píše:Tak na tohle ti odpovím jednoznačně krátce a výstižně Panda 1,1 se na český trh nedodává s otáčkoměrem takže kolik otáček má při stovce nezjistíš maximálně se zeptej někoho kdo má Seicento 1,1 sporting(stejná 1,1 jak panda ale má i otáčkoměr)
2.) Nebo může otáčky za jízdy odečíst diagnostikou například na notebooku
3.) Jako správnej Fiaťák by jsi měl vědět, že Seicento Sporting má jinak odstupňovanou převodovku než než Seicento 1,1 S (SX) a tedy jinou než Panda 1,1.
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
Tak to je vtipný.
To mi nedošlo. Jde o to, že jsem jednou zaparkoval za jinou Pandu a když jsem se k autu vratil, objevil jsem lísteček s tímto dotazem, (parkuje tam často, tak si s ním teď dopisuju "pres stěrač"). Nevím jak se ten človek dopracoval k číslu 2800 otáček.
To mi nedošlo. Jde o to, že jsem jednou zaparkoval za jinou Pandu a když jsem se k autu vratil, objevil jsem lísteček s tímto dotazem, (parkuje tam často, tak si s ním teď dopisuju "pres stěrač"). Nevím jak se ten človek dopracoval k číslu 2800 otáček.
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
zítra vám to zjistím, mám na 1.1 vyměněnou přístrojovou desku... takže jen 5. rychlost při 2800?
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
No ano 5.st při 2800, tak to jsem zvědavej. Ideálně jestli máte i gps pro srovnáni. Tedy když už u toho budete, zkuste prosím raději odečíst i nějaké další hodnoty. Nevím na co to tomu pánovi je, ale raději když už máte tu možnost např. i nějaké nižší otáčky - řekněme 2000 ot. A pak možná totéž pri nějakém nižším rychlostnim stupni, tedy řekněme dvojce. Díky
Napíšu sem pak i stejné hodnoty z mé 1,2 - může být zajímavé, nakolik se to liší.
Napíšu sem pak i stejné hodnoty z mé 1,2 - může být zajímavé, nakolik se to liší.
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
Tak díky. Odecetl jsem i svoje hodnoty a zjistil jsem, ze:
Rychlost dle gps se lisi oproti rychlosti na tachometru behem jizdy o 0 až 5 km/h, a to rekneme nahodile, nezavisle na otackach. Mozna je to tim, ze v tachometru je lanko, ktere ma pruznost.
S tim ze se da verit spise gps, nejlepe kdyz ma gps nastaveno aktualizovat pozici kazdou chvili.
Taktez rychlosti dle gps vyneseny do grafu v zavsilosti na otackach, maji pravidelnejsi prubeh (vytvari temer linearni primku), narozdil od tech z tachometru, ktere skacou sem tam.
Rozdil mezi Pandou 1,1 a 1,2 by se dal shrnout priblizne rozdilem 4-5 km/h navic, temer pri vsech otackach.
Tedy jen orientacne:
(1,1) - 2000ot - 64 km/h
(1,2) - 2000ot - 70 km/h
-----------------------
(1,1) - 2800ot - 92 km/h
(1,2) - 2800ot - 96 km/h
a roli hraje samozrejme spoustu neznamych a odchylek mereni.
Rychlost dle gps se lisi oproti rychlosti na tachometru behem jizdy o 0 až 5 km/h, a to rekneme nahodile, nezavisle na otackach. Mozna je to tim, ze v tachometru je lanko, ktere ma pruznost.
S tim ze se da verit spise gps, nejlepe kdyz ma gps nastaveno aktualizovat pozici kazdou chvili.
Taktez rychlosti dle gps vyneseny do grafu v zavsilosti na otackach, maji pravidelnejsi prubeh (vytvari temer linearni primku), narozdil od tech z tachometru, ktere skacou sem tam.
Rozdil mezi Pandou 1,1 a 1,2 by se dal shrnout priblizne rozdilem 4-5 km/h navic, temer pri vsech otackach.
Tedy jen orientacne:
(1,1) - 2000ot - 64 km/h
(1,2) - 2000ot - 70 km/h
-----------------------
(1,1) - 2800ot - 92 km/h
(1,2) - 2800ot - 96 km/h
a roli hraje samozrejme spoustu neznamych a odchylek mereni.
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
navigaci lze věřit vždy, pokud má minimálně 5 nalezených družic - to je rychlost opravdu přesná (porovnáno i s radarem, který bývá v obcích). co se týče samotné aktuální rychlosti na tachometru, probíhá čistě digitálně... lankový systém rychlosti vedený od převodovky se do aut nedává ca. od r.v. 2001
čidlo rychlosti je přímo nedaleko od toho "velkého kolečka", které pohání alternátor /omlouvám se za tento výraz, nevím, jak se to jmenuje /
odchylky tachometrů od reálné rychlosti jsou v toleranci a jsou správné. souvisí s tím obvod pneumatik, které se časem sjíždí, tak abychom po nějakém opotřebení se vlezli do požadované rychlosti... nezapomeňme, že čím vyšší vzorek, tím větší dráha při jednom otočení kola, tzn. i větší rychlost, takže při skoro sjeté pneu budete při 50 jet už GPSkových 40, ale při novém vzorku už 48.. takže tolik k tomu
čidlo rychlosti je přímo nedaleko od toho "velkého kolečka", které pohání alternátor /omlouvám se za tento výraz, nevím, jak se to jmenuje /
odchylky tachometrů od reálné rychlosti jsou v toleranci a jsou správné. souvisí s tím obvod pneumatik, které se časem sjíždí, tak abychom po nějakém opotřebení se vlezli do požadované rychlosti... nezapomeňme, že čím vyšší vzorek, tím větší dráha při jednom otočení kola, tzn. i větší rychlost, takže při skoro sjeté pneu budete při 50 jet už GPSkových 40, ale při novém vzorku už 48.. takže tolik k tomu
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
Dovolím si poopravit, u toho velkého kolečka je snímač otáček klikového hřídele = otáček motoru.
Elektrický snímač rychlosti auta je zašroubován z boku do převodovky (na straně směrem k nohám řidiče).
Elektrický snímač rychlosti auta je zašroubován z boku do převodovky (na straně směrem k nohám řidiče).
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
ou, děkuji za opravu ... to jsem opravdu popletlradek.s píše:Dovolím si poopravit, u toho velkého kolečka je snímač otáček klikového hřídele = otáček motoru.
Elektrický snímač rychlosti auta je zašroubován z boku do převodovky (na straně směrem k nohám řidiče).